HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Månadens Maffian Juli/2004!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Sat Jul 17, 2004 1:46 am    Post subject: Reply with quote

nån feg jävel tog bort detta utan att säga vem det var.

han kandiderar starkt på platsen som månadens babian. hahahahahaha

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!


Last edited by [HVMK]Linedance on Mon Jul 19, 2004 6:19 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sat Jul 17, 2004 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

men Jonas då Wink
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Jul 17, 2004 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:
för att sprida lite negativ energi så säger jag härmed till domarna

JAG BOJKOTAR DETTA PROJEKT! JAG ÄR INTE TREVLIG OCH JAG VILL INTE BLI BEDÖMD. FÖRVANDLA INTE HELA VÄRLDEN TILL EN PENISMÄTARTÄVLING!


ojdå, caplock Rolling Eyes



.....

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Casim



Joined: 04 Aug 2003
Posts: 9

PostPosted: Sun Jul 18, 2004 12:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jaha ja, sånna saker som detta höjer som sagt vänlighet, hjälpsamhet och mycket annat på maffia och det är ju inte fy skam. Det känns redan mycket roligare att spela här hos er Swedish Maffia!
_________________
www.piffopuff.cs.nu
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 5:37 am    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:
för att sprida lite negativ energi så säger jag härmed till domarna

Jag är jättefräck och förstör för alla andra *edit*

ojdå, caplock Rolling Eyes

*Edit*Varför göra såhär? Skulle du tycka det vore kul om jag gjorde samma sak när du har bestämt dig för att skapa något som du anser vore kul? Dålig stil.. *Edit*


vem pratar jag med? pma mig om du vill något. fegt att inte säga vem som editat...

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 6:20 am    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:
nån feg jävel tog bort detta utan att säga vem det var.

han kandiderar starkt på platsen som månadens babian. hahahahahaha


.....

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 7:45 am    Post subject: Reply with quote

Linedance,

Om du inte vill vara med i tävlingen och tycker att idén är trist och korkad så är det helt ok, men man kan som alltid framföra saker på olika sätt. Man kan nöja sig med att helt enkelt skriva "Jag avstår från medverkan" eller så kan man skriva med stora bokstäver att det är en penismätartävling. Av någon outgrundlig anledning får man olika respons på dessa två skrivsätt. Rolling Eyes

Tycker man idén är bra så är det trevligt att framföra det. Tycker man att något är oklart så bör man fråga. Tycker man att idén är dålig är det absolut lättaste att helt enkelt hålla tyst. Som vanligt i livet så bör man ha ett intressant motförslag om man ska kritisera någon annans alternativ.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 8:01 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Linedance,

Om du inte vill vara med i tävlingen och tycker att idén är trist och korkad så är det helt ok, men man kan som alltid framföra saker på olika sätt. Man kan nöja sig med att helt enkelt skriva "Jag avstår från medverkan" eller så kan man skriva med stora bokstäver att det är en penismätartävling. Av någon outgrundlig anledning får man olika respons på dessa två skrivsätt. Rolling Eyes

Tycker man idén är bra så är det trevligt att framföra det. Tycker man att något är oklart så bör man fråga. Tycker man att idén är dålig är det absolut lättaste att helt enkelt hålla tyst. Som vanligt i livet så bör man ha ett intressant motförslag om man ska kritisera någon annans alternativ.


vill editören inte vara med i tävlingen om månadens babian är det nog bäst att han inte säger något.

jeje. vad sägs om att jag får adminright i news och får anordna månadens babian? låter väl jättebra.

att hylla människor för hur bra stats de får, hur mycket de snackar med rätt människor, syns på rätt ställen, är som dommaren vill är ju bara ett indirekt sätt att trycka ner andra.

jag kan absolut inte se något gott komma ur det här påhittet, bara massor av tragik, bruntungifikering osv.

mitt förstainlägg var rätt mycket ett skämt med lite allvar i. men nu menar jag det verkligen. jag tycker tävlingen ska läggas ner tills någon gett mig bra argument för hur stjärtkyssande och "kompisröstande" ska förebyggas. att bedömma människor för hur de är, är för mig något helt absurdt?? alla som håller sig till reglerna är väl lika mycket värda? eller? måste man tvunget göra en tävling av hur trevliga folk är? så nu när jag är trevlig mot någon ska den tänka: "han är nog trevlig för att han vill bli månadens maffian." "han är nog elak för att han vill bli månadens babian"

nä ush och fy för tävlingar i hur man är. det är sjukt, äckligt och konstigt.

absolut inget ont till de som kommit på idén, jag tycker bara den är obotligt korkad.

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 9:29 am    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:

vill editören inte vara med i tävlingen om månadens babian är det nog bäst att han inte säger något.

Jag vet inte vem som editerat dina inlägg, men tävlingen månadens babian? Vad är det?

Quote:
jeje. vad sägs om att jag får adminright i news och får anordna månadens babian? låter väl jättebra.

Det går ju att skriva i GD? Formula gärna då reglerna så att alla vet.

Quote:
att hylla människor för hur bra stats de får, hur mycket de snackar med rätt människor, syns på rätt ställen, är som dommaren vill är ju bara ett indirekt sätt att trycka ner andra.

Så ser inte jag det. Att man lyfter fram en människa och säger att den har gjort något bra är för mig inte detsamma som att säga att alla andra är dåliga, men så tolkas det iofs ofta i jantelagens Sverige.

Quote:
jag kan absolut inte se något gott komma ur det här påhittet, bara massor av tragik, bruntungifikering osv.

Det positiva som skulle kunna komma ur det är framförallt om man hittar en vinnare som inte alla känner till redan. Dvs fler för upp ögonen för att Kalle eller Stina är en schysst person. Sen är det upp till var och en att göra vad den vill med den informationen, samt att bedöma värdet på den. Tycker du att personen utses på idiotiska grunder så betyder inte utmärkelsen något för dig och du bryr dig alltså inte om den.

Som sagt, gillar man inte idéen så är det en väldigt lätt grej att strunta i. Jag skulle inte tro att alltför många skulle börja smöra och sluta vara sig själva för att vinna denna tävling.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 11:13 am    Post subject: Reply with quote

pelle går i ettan på gymnasiet. han har inte så många vänner, pratar mest med de som går i hans klass. han äälskar att spela cs och tycker maffia är världens bästa ställe. hans högsta dröm är att bli månadens maffian så han spelar på som aldrig förr. skrattar när andra skrattar, skriver gg när andra skriver gg. börjar skriva vad andra tycker i gd och undrar efter någon månad vad det är för fel på honom.

det har inget med jantelagen. bara en tanke som kanske räddar den lite svagare i sammanhanget.

givetvis gillar denna person idén när den kommer eftersom han tror att han kan vinna osv...

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 11:28 am    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:
pelle går i ettan på gymnasiet. han har inte så många vänner, pratar mest med de som går i hans klass. han äälskar att spela cs och tycker maffia är världens bästa ställe. hans högsta dröm är att bli månadens maffian så han spelar på som aldrig förr. skrattar när andra skrattar, skriver gg när andra skriver gg. börjar skriva vad andra tycker i gd och undrar efter någon månad vad det är för fel på honom.

Nu förstår jag inte riktigt. Vad är det för fel på Pelle? Är felet att han skriver saker i GD som han egentligen inte tycker? Isåfall är det inte bra att han inte kan stå för sina åsikter, utan vill bli populär genom att tycka som alla andra, dvs han har dåligt självförtroende. Eller är felet att han undrar varför han inte vann tävlingen?

Quote:
det har inget med jantelagen. bara en tanke som kanske räddar den lite svagare i sammanhanget.

Varför inte förbjuda alla tävlingar rakt av? Jag tillhör ju de lite svagare på CS, så jag tycker det är jobbigt att alltsom oftast ha sämst stats. kan ni inte rädda mig genom att låta alla döda lika många, planta lika ofta etc? Nu ser jag iofs inte detta som en tävling tuan som ett sätt att visa uppskattning för någon man tycker gör en bra sak.

Quote:
givetvis gillar denna person idén när den kommer eftersom han tror att han kan vinna osv...

Jag är skeptisk till att någon skulle förändra sig själv för att vinna tävlingen.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 18:27 pm    Post subject: Reply with quote

jag tror inte att många som tycker om tävlingen kommer våga säga vad de egentligen tycker i olika frågor i gd några dagar innan månadsavgörandet.
_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 20:50 pm    Post subject: Reply with quote

jag förstår vad du menar Jonas, jag tycker ungefär som du men jag skriver inte det (förrän nu) för att jag inte vill såra upphovsmakaren. Däremot kommer jag inte försöka bli månadens maffian (möjligen babian) Wink eftersom jag inte har tålamodet att vara genomsnäll o jättetrevlig hela tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 22:11 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker att Fenan ska bli månadens maffian Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 23:16 pm    Post subject: Reply with quote

tycker det är onödigt bara. alla är så snälla ändå. och de som inte är det bannar ju vi? vad är problemet? varför förvandla det till en tävling?


finner inte ni det lite sjukt och obcent att tävla i att vara snäll? är det inte lite äckligt?

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Jul 19, 2004 23:33 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror inte det här funkar heller. Jag tror att de som kommer engagera sig i tävlingen är de som verkligen verkligen vill bli "en i gänget". Det känns så desperat. Visserligen tycker jag att de här konceptet redan funnits lite i underton på maffia. Folk som är så där superdupermegatrevliga mot allt och alla, speciellt "stammisarna" och de kända klanerna. Det är fjäskeri.
Det är sällan gjort för att vara schysst, ofta gjort för att bli känd, bli populär, få folk att tycka att man är grym å ball. I vissa gäng är det asballt att röka, här på maffia är det asball att vara asball å rolig. Bara skratta när man dör i CS och säga "snyggt gjort!" så fort man blivit dödad. Visst finns det folk som är så här på riktigt, men de flesta tror jag tvingar sig in i en bild om hur dom tror att dom ska bete sig här. Med den här tävlingen förstärks bara det här tvånget på übertrevlighet.
Att vara uppskattad här på maffia, det blir man inte av en utmärkelse i social tävling, det blir man av att vara sig själv. Alla älskar en inte, det är så livet är. Men om man är sig själv, så kommer du garanterat få gensvar av de som tycker & beter sig ungefär som du gör. Räcker inte det? Måste man vara Årets Person?
Till de som nu vill engagera sig i den här tävlingen, tro inte att alla era problem helt plötsligt kommer lösa sig bara för en sån här utmärkelse. Det finns många saker man kan ha tävlingar i, men att umgås är inte en av dom. Försök sluta bry er så förbannat mycket om vad alla tycker, ni blir säkerligen mer uppskattad av iaf mig om ni droppar den fejkade fasaden och bara är er själva. Och om t.ex jag inte gillar er, vad fan gör det? Jag är säkert ett praktarsle ändå!
Kom igen nu, ge er själva en klapp på ryggen istället för att vänta på att andra ska göra det. Ni är bra som ni är och en pokal gör er inte bättre.
Nu vill jag inte "förstöra för andra" om någon tävlingsentusiast tycker det, jag tror bara inte alls på det här.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Tue Jul 20, 2004 0:14 am    Post subject: Reply with quote

Ja du Kultur... vad är felet med att folk som oftast bara klagar och är taskiga är snälla för en gångs skull även om det är som du säger? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Jul 20, 2004 0:34 am    Post subject: Reply with quote

jag snackar om dom som redan håller på och är trevliga, inte de som kallar folk hora på servrarna. Visst är det bättre att folk är trevliga men inte om dom inte menar det? Vad är det för poäng med att lura sig själv och andra? Jag ser inte charmen i att leva bland folk som ljuger mot en bara för att få pris i trevlighet. Du kanske tycker det är fridens lilljor men jag tycker det är äckligt. Tänk så här: Du är världens mest trendiga kille på skolan, enda anledningen till att folk pratar med dig är för att dom får bättre social status av att ses med dig. Känns det lockande eller?
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Jul 20, 2004 2:01 am    Post subject: Reply with quote

FLU | Kultur wrote:

En massa grejer

Jag håller med om att det är kass med personen som pussar rumpa och är falska, men kanske ifall arrangören av tävlingen kan göra det på något bra sätt, så behöver det inte bli så, vet inte riktigt hur, men kanske det går.

Jag är medveten om att risken finns att det hela ses som en tävling och leder till mer dåligt än bra, splittrar upp folk som blir avundsjuka på varandra osv osv osv.

Man måste kanske inte behöver se det som en _tävling_ utan något som man får av Swedish Maffias kommunity för att folk vill visa uppskattning.

Jag tror nog att de flesta kan se igenom alla falska rumpslickare, och välja bra. Sedan så måste man väl inte se det som något så allvarligt, utan mer en skoj grej! Även ifall det finns en risk att många kanske inte tar på det så lätt, och så har man den problematik som du skriver om. Det får absolut inte bli någon tävling i trevlighet såklart. Då är det ju kört..

Jaja.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Jul 20, 2004 9:29 am    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:
tycker det är onödigt bara. alla är så snälla ändå. och de som inte är det bannar ju vi? vad är problemet? varför förvandla det till en tävling?


finner inte ni det lite sjukt och obcent att tävla i att vara snäll? är det inte lite äckligt?


Ett typexempel på att mänskligheten tänker negativt i varje situation.... VARFÖR inte tänka positivt istället och se det som en rolig grej bara? vissa människor har så himla svårt med det så det e skrämmande!

Jag kanske inte heller e jätte förtjust i iden så jag hoppar av glädje! men jag tycker iaf att det är en bra ide och en rolig grej för att folket på maffia skall få något att granska, diskuttera, samt kritisera Very Happy varför inte se det som en ypperlig chans linedance att kritisera varje gång någon som du anser inte vara månadens maffian och ta fram argument för det Wink då har till och med ni som inte tycker om iden saker att skriva om Razz!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies