HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vårat spel!
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Mon Jul 12, 2004 11:51 am    Post subject: Reply with quote

frågan är om skaparna av cs verkligen sitter med fickorna fulla av pengar, många av de 3 miljoner spelarna har ju laddat ner spelet.
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jul 12, 2004 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

DarkTroopeR wrote:
frågan är om skaparna av cs verkligen sitter med fickorna fulla av pengar, många av de 3 miljoner spelarna har ju laddat ner spelet.


De är miljoner på banken, de tjänade grymt mycket pengar!
Så sant, GhosteN. Men många klassar inte schack som en sport, medans de som spelar schack (oftast) klassar det som en sport. Då är det samma med CS, inte sant? De borde göra en stor bok om vilka sporter som finns Laughing

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
MemeX



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 10
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jul 12, 2004 12:52 pm    Post subject: Reply with quote

Ehmm.. Shack klassas som en sport i många länder. Så det handlar inte om att spelarna ser det som en sport eller ej.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jul 12, 2004 13:09 pm    Post subject: Reply with quote

Om man ser sport som en idrott, dvs något man ska bli svettig på, så är schack ingen sport. Ser man sport som något man tävlar i så kan schack räknas som en sport. Ska man bli svettig för att räkna det som sport så kan vi räkna bort: skytte, biljard, bangolf, golf etc.

I övrigt håller jag med Fenan. CS är en sport för vissa och en hobby för andra. Likadant funkar det med ovan nämnda sporter.

Vad gäller stavfel etc så är de så vanliga så jag inte ens bryr mig om att kommentera dem normalt sett. Det stör min läsning när det är mycket stavfel, meningsbyggnadsfel och särskrivningar. Jag förstår dock oftast meddelandet. Jag rättar mina vänner som jag vet vill lära sig bättre. Vissa personer vill förbättra sitt språk och sitt skrivande andra är inte lika intresserade, så folk jag inte känner väl bryr jag mig inte om att korrigera på annat sätt än be dem skriva om ifall saker är obegripligt. Enstaka slarvfel gör vi alla så det får man acceptera.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jul 13, 2004 11:03 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Om man ser sport som en idrott, dvs något man ska bli svettig på, så är schack ingen sport. Ser man sport som något man tävlar i så kan schack räknas som en sport. Ska man bli svettig för att räkna det som sport så kan vi räkna bort: skytte, biljard, bangolf, golf etc.

I övrigt håller jag med Fenan. CS är en sport för vissa och en hobby för andra. Likadant funkar det med ovan nämnda sporter.

Vad gäller stavfel etc så är de så vanliga så jag inte ens bryr mig om att kommentera dem normalt sett. Det stör min läsning när det är mycket stavfel, meningsbyggnadsfel och särskrivningar. Jag förstår dock oftast meddelandet. Jag rättar mina vänner som jag vet vill lära sig bättre. Vissa personer vill förbättra sitt språk och sitt skrivande andra är inte lika intresserade, så folk jag inte känner väl bryr jag mig inte om att korrigera på annat sätt än be dem skriva om ifall saker är obegripligt. Enstaka slarvfel gör vi alla så det får man acceptera.


Hoppas jag inte gjorde allt för mycket fel då. Jag vill gärna att folk rättar mig, för att mina språkkunskaper skall utvecklas.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jul 13, 2004 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

dcH- wrote:
Hoppas jag inte gjorde allt för mycket fel då. Jag vill gärna att folk rättar mig, för att mina språkkunskaper skall utvecklas.

Inte så farligt. Du skriver ra och har ett utvecklat språk. De saker jag reagerade på har du väl redan hört, särskrivningar och att "vårat" egentligen ska vara "vårt".

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Jul 13, 2004 14:02 pm    Post subject: Reply with quote

dcH- wrote:

Hoppas jag inte gjorde allt för mycket fel då. Jag vill gärna att folk rättar mig, för att mina språkkunskaper skall utvecklas.


Trots att du fortfarande är ganska ung (motpol till Fairlane mao. Smile ) tycker jag att du skriver riktigt bra. Fel i talspråk är alltid lite svårt att undgå, särskilt i ett sånt här forum där folk inte orkar bry sig om hur de skriver. Det enda riktigt bra sättet att utveckla sitt språk är att läsa böcker, vilket görs på tok för lite (min åsikt) i skolan numera.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 14, 2004 11:32 am    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
dcH- wrote:

Hoppas jag inte gjorde allt för mycket fel då. Jag vill gärna att folk rättar mig, för att mina språkkunskaper skall utvecklas.


Trots att du fortfarande är ganska ung (motpol till Fairlane mao. Smile ) tycker jag att du skriver riktigt bra. Fel i talspråk är alltid lite svårt att undgå, särskilt i ett sånt här forum där folk inte orkar bry sig om hur de skriver. Det enda riktigt bra sättet att utveckla sitt språk är att läsa böcker, vilket görs på tok för lite (min åsikt) i skolan numera.


Maybe. Jag läser ALDRIG böcker. Läst Ondskan och barbapappa firar jul, det är nog det enda jag läst. Men jag läser Aftonbladet och Metro varje dag, får väl hoppas att det räcker Confused

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies