HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Sluta Röka....
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
adm|x-



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 114
Location: Ulricehamn

PostPosted: Mon Jun 28, 2004 11:33 am    Post subject: Reply with quote

den som varken inte röker eller snusar gör ju sig själv en tjänst..men även alla andra..röker man hemma tex så sätter sig allt i tapeterna gardinerna mm..alla som kommer dit får uppleva skiten och blir då såkallade passiva rökare..vilket inte är bra..att fler personer drabbas utav en persons såkallade begär...dem som snusar..jag vet itne men varje flickvän tycker nog ite de ser s fräsht ut när man har en stor pres inne som bara rinner ner för tänderna!! ?!?? ...jag aknske har fel men dem som inte håller på med detta eller dem som vill sluta gör nog sig en stor tjänst både ekonomiskt och hygieniskt...tänk bara vilken skada rökningen drabbar ens lungor o kropp..!!!
_________________
En trogen maffianist!!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jun 29, 2004 0:21 am    Post subject: Reply with quote

Jag får önska dig lycka till Serpan! Very Happy Kom ihåg den kritiska 90-dagars-gränsen. Det är då man verkligen tror att man verkligen är fri från sitt missbruk och därför vågar testa att feströka, fast igentligen är det tvärt om, man är som mest sårbar efter 90-dagar och många glider sakta men säkert tillbaka in i missbruket efter just 3 månader..men jag tror att bara man vet om det så låter man sig inte luras.

Själv har jag hållt upp i 3 månader!! Very Happy Very Happy Jag tog hjälp av en nikotinfri receptbelagd tablett som heter ZYBAN. Inget abstinens när man väl lägger av, ingen aggression, ingenting!! Lätt som en plätt!!
Tabletten ändrar om i hjärnan och lurar den att man är tillfredställd, så att när man röker så händer det ingenting, efter 1-2 veckor så lägger man av att röka och det är inte jobbigt alls... Det känns superskönt att vara rökfri!! Very Happy Jag kommer aldrig mer föra en cigarett till mina läppar, det är ett som är säkert!

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Tue Jun 29, 2004 1:33 am    Post subject: Reply with quote

hör väl hemma i grattistråden men: Grattis Ellinor!

Kämpa på Serpent! Vi tror på dig! Smile


Last edited by &tussilago on Tue Jun 29, 2004 11:39 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Tue Jun 29, 2004 9:41 am    Post subject: Reply with quote

DooM wrote:

*massa text*. Dessa har jag nu i samband med lumpen inryck också lagt ned. Målet är väl i princip att ej vara beroende av några droger för att vara lycklig, vilket för tankarna in också på alkohol och även kaffe Razz


Blir svårt att sluta med nikotin i lumpen. FM (försvars makten) är ju Swedish Matchs största kund på snus Razz

*offtopic* var ligger du inne som då? (förmodligen en sån där gröngöling)

röka har jag aldrig fått för mig att göra.....

dessutom om man e totalt beroende av nikotin isf e de mkt bättre att snusa än att röka.....

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Tue Jun 29, 2004 23:37 pm    Post subject: Sluta röka... Reply with quote

Sluta röka...

Rökningens faror känns inte direkt aktuella vid 19...ja har försökt några gånger men sen har ja bara tänkt...varför? Å så har ja börjat igen...enda anledningen skulle va att ja tjänade några tusenlappar om året på d...

Dessutom känner jag att man ska leva livet å göra det man vill och inte bry sig om vad som händer när man e 40...fast d borde man kanske *fimpade ciggen och kuta rakt ut i motionsspåret"

_______________

"Do It! Do It!" // ._._._.?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 0:08 am    Post subject: Reply with quote

Rökning dödar.
Den härliga texten på paketen som slängs rakt upp i ansiktet.

Det är inte reklam...
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 1:07 am    Post subject: Reply with quote

efter att ha hållt uppe med snus i 2 veckor så tänkte jag att nu får jag ta och se hur mycket jag gått upp.. till min stora förvåning hade jag gått ner 1 kg...

Mac Daddy Wacked!

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 11:50 am    Post subject: Reply with quote

alltså sålänge jag är hemma så känner jag inget röksug alls, men så fort jag kommer ut.. och folk runtomkring mig röker.. och jag missar tåget (som vanligt) har inget att göra.. då blir röksuget extremt, men det är väl bara något psykiskt? det andra "fysiska suget" fixar jag med lite sötsaker

och btw de där lapparna på cigarettpaketen gör ingen skillnad på nån tror jag.. för man vet de där grejjerna ändå, okej man blir påmind men nej.. man skiter fullständigt i det där
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 15:47 pm    Post subject: tjo Reply with quote

jo, förstår vad du menar...

ja röker oftast när jag e uttråkad. röker alltid när ja e på väg till jobbet eller när jag var på väg till skolan. alltid när man väntar på bussen å sånt...eller om man ska gå nånstans som e en bra bit bort. d blir mer en vana än ett behov (även fast suget märks om man inte rökt på ett par dar) känns d som. jg har märkt att ja min rökning e d kanske mest strukturerade i mitt liv! kanske inte så bra... :¤)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Coltsux



Joined: 06 May 2003
Posts: 193

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 17:37 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]gubbslem wrote:
fast igentligen!
braaa där! mycket bra.. själv så tycker ja att rökande tjejer är ibland det mest äckliga sakerna på denna jord..
Back to top
View user's profile Send private message
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 18:37 pm    Post subject: Reply with quote

Såg en sån där undersökning på aftonbladet.se nyss. En av frågorna var "Icke rökare: stör ni er på rökare", och 75% hade svarat Ja!

Jag kan säga att jag är en av de. Jag blir irriterad på människor som röker i busskuren, i kön, på café och de flesta andra allmänna platser, och jag ser verkligen fram emot ett rökförbud på krogen!

Tänk på det alla rökare. Ni utsätter inte bara er själva för gifter, utan även er omgivning. Tänk på att nästa gång ni röker på allmän plats kan ni dessutom vara omringade av cigarettröks-allergiker. Ja, sådana finns också

För övrigt har jag aldrig under mitt 20 år långa liv testat varken cigaretter eller snus (eller någon form av tobak överhuvudtaget). Det är något att vara stolt över!

_________________
In Trance we Trust!


Last edited by McQwert on Wed Jun 30, 2004 18:54 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 18:45 pm    Post subject: Reply with quote

Rökförbudet på krogen kommer bli jätteskönt!!
Back to top
View user's profile Send private message
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 18:57 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Rökförbudet på krogen kommer bli jätteskönt!!


absolut! Jag tycker inte heller om när folk röker inomhus eller när man står i en lång kö och nån står mitt i och röker.. rökare måste respektera att andra inte vill uppleva den skiten så det e bra!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 19:27 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Tänk på det alla rökare. Ni utsätter inte bara er själva för gifter, utan även er omgivning. Tänk på att nästa gång ni röker på allmän plats kan ni dessutom vara omringade av cigarettröks-allergiker. Ja, sådana finns också


fast det är lite dubbelmoral av sådana som oss som kör bil etc att säga så... men det är klart att det är ytterligare ett gift att dras med... men vi är inte helt oskyldiga vi som inte röker....

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
z3z



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 249
Location: piteå

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 21:53 pm    Post subject: Reply with quote

Orka börja Razz
Bara laodis!!
dom som hamnat i träsket.. har nog hamnat i träsket!!
Lycke till med era avvänjings perioder!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Wed Jun 30, 2004 23:15 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
Quote:
Tänk på det alla rökare. Ni utsätter inte bara er själva för gifter, utan även er omgivning. Tänk på att nästa gång ni röker på allmän plats kan ni dessutom vara omringade av cigarettröks-allergiker. Ja, sådana finns också


fast det är lite dubbelmoral av sådana som oss som kör bil etc att säga så... men det är klart att det är ytterligare ett gift att dras med... men vi är inte helt oskyldiga vi som inte röker....


Mjo, fast det finns några skillnader när det gäller just bilkörning. Jag tror att avgaserna inte är lika farliga (rätta mig om jag har fel), dessutom finns det människor som måste köra bil för att kunna livet ska fungera. t.ex: Människor som har svårt att gå måste ju också handla ibland. Vissa människor har ett jobb mitt ute i ingenstans etc... Klart att fullt friska folk som tar bilen för att åka till polaren 200m bort också kommer högt på irritationslistan
Ingen rökare "måste" röka mitt i kön till korvmojen för att klara sig, då kan de lika gärna köpa sin korv och gå och röka mer avskiljt..

Visst, icke-rökare är inte HELT oskyldiga, men rökare kan iaf välja om de vill förpesta sin omgivning eller inte. Sen är det klart inte alla rökare som röker i närheten av folkmassor. Det finns de som tar hänsyn, och det är ju bra Smile

_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Thu Jul 01, 2004 18:58 pm    Post subject: Rkförbud på Krogen Reply with quote

Rökförbud på krogen tycker jag e sådär...nästan alla som jag känner röker på krogen...kanske 90%...jag älskar att göra det å d e inte min mening att störa nån...
Quote:
Såg en sån där undersökning på aftonbladet.se nyss. En av frågorna var "Icke rökare: stör ni er på rökare", och 75% hade svarat Ja!


Fråga hur många nykterister som stör sej på fyllon på kvällarna när d tar sej en nykter promenad i en park...kanske vi skulle införa alkoholförbud utomhus oxå (dåligt exempel men...)
poängen: många stör sej på mycket!

ja röker och inte fan stör ja nån förutom möjligen på krogen och om nån stör sej på mig vid en busskur när jag står 4 meter bort å röker så kan dom fan ta och...gå hem...

men jag e inte oresonlig ja bara blir arg när folk e så tjuriga...ja skulle bli nöjd om man införde rökförbud på vissa delar av krogen (dansgolv å bar å sånt) men bara man slipper gå ut och frysa för det finns ju ställen som e lite "utgång=hemgång)

eller va tycker alla kritiker om den idén...

ps. annars tycker jag att ni lite naiva, lite elaka å lite dumma

puss
[/quote]
Quote:
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Thu Jul 01, 2004 21:41 pm    Post subject: Reply with quote

tja, att man stör sig på att någon är alkoholpåverkad när man går i parken skadar inte en själv. Passiv rökning är dock skadligt. Jag är helt för rökförbudet.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jul 01, 2004 23:39 pm    Post subject: Reply with quote

Det är helt underbart skönt att kunna kila in på en resturang eller bar utan att det röks överallt. Jag trodde inte att jag skulle tycka det men efter att jag upplevde det i Kanada förra sommaren så insåg jag att det är helt fantastiskt härligt.

BR|Kitano wrote:
men jag e inte oresonlig ja bara blir arg när folk e så tjuriga...ja skulle bli nöjd om man införde rökförbud på vissa delar av krogen (dansgolv å bar å sånt) men bara man slipper gå ut och frysa för det finns ju ställen som e lite "utgång=hemgång)

Bah! Sluta gnäll själv Razz Om ett år kanske rökalergikerna och astmatikerna kan börja hänga på krogen med sina kompisar och resturangpersonalen slipper röka en 8-timmars cigg om dagen.

Rökförbudet borde dykt upp för länge sedan med tanke på hur framåt vi svenskar tror vi är på dessa områden. Rökarna kan gott gå ut fast en resturang har fortfarande möjligheten att ha ett avskiljt rum för rökning så det kommer säkert finnas ställen dit du kan gå utan att behöva stå i kylan och röka.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jul 02, 2004 1:32 am    Post subject: Reply with quote

Gotta put my .02 in here and say that waitressing in a smoking section is HORRIBLE. and the place where i worked didnt offer a choice about it. you work where they tell you or you go work somewhere else.


Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies