HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Sluta Röka....
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 13:06 pm    Post subject: Sluta Röka.... Reply with quote

Tjenare.

Jag tänkte sluta röka, idag bara testar jag lite.

Jag har inte tagit en cigg sedan 08:00 i morse. Det gick bra de första timmarna och efter maten var det svårt att inte ta en cigg. Nu på eftermiddagen har jag börjat svettas lite och känner mig lite konstigi knoppen och skakar lite lätt ibland. En mycket lustig känsla.

Har någon av er slutat röka nyligen och vill berätta lite?
Kanske vill någon mer än jag försöka sluta röka så småningom?


Vem vet, går det bra nu så kanske jag försöker redan nu att sluta röka.


Önska mig lycka till....

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 13:08 pm    Post subject: Reply with quote

Nyligen kan jag inte säga, men slutade för 5-6 år sen, efter att ha rökt i ca 1 år. Röker fortfarande av och till när jag är full, men inte mer än så.

Mitt sätt var att se till att aldrig köpa cigaretter. Om man väl har de tillgängliga så röker man förr eller senare(eller iaf så gör jag det). Men att "vara stark och motstå frestelsen" i några minuter medan man går ut ur affären är betydligt lättare. Det är iaf mitt tips till alla som vill sluta.

//dyring

_________________
MER BAHRAIN ÅT FOLKET!!!

www.freezebitch.dk/
www.freezebitch.dk/forum
Back to top
View user's profile Send private message
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 13:18 pm    Post subject: Reply with quote

om du har kvar nåra ciggaretter i din närhet så släng dem... krossa dem först sen släng =)
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 13:30 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har slutat röka i och med att Emelie gjorde det när hon blev gravid. För tillfället snusar jag så det räcker för ett helt land typ, kan inte göra nåt innan jag har fått lite nikotin i mig...Tragiskt men sant. Hursomhelst, Det var djävligt jobbigt i början men nu så kan jag faktiskt ta en cigg efter en middag med lite vin eller öl utan att jag röker mer eller ens känner suget men jag har som sagt ett substitut. Jag tycker nästan tvärtom att det är bra att ha ciggareter hemma för då vet man att man kan ta en cigg om man vill men man gör det inte, det gör en lite stoltare över sig själv, det finns inget värre än att veta att man inte har några cigg och man är röksugen som fan, det förvärrar bara suget (tycker jag)..

Hoppas du lyckas, det är skittufft i ca 3-4 veckor sen släpper det jag lovar..

_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 13:31 pm    Post subject: Reply with quote

Kan ju tillägga at jag har rökt i ca 10 år och var en riktigt inbiten rökare....
_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 13:54 pm    Post subject: Reply with quote

Personligen tror jag att det är bättre att inte ha ett "nödfallspaket" hemma. Vips kan ju vad som helst räknas som nödfall då. Skräddaren säger "Nej" till reservpaket.
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
ScoTT



Joined: 06 Oct 2002
Posts: 569
Location: Näsviken ; Hudik

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 14:35 pm    Post subject: Re: Sluta Röka.... Reply with quote

FLU | Serpent wrote:
Tjenare.

Jag tänkte sluta röka, idag bara testar jag lite.

Jag har inte tagit en cigg sedan 08:00 i morse. Det gick bra de första timmarna och efter maten var det svårt att inte ta en cigg. Nu på eftermiddagen har jag börjat svettas lite och känner mig lite konstigi knoppen och skakar lite lätt ibland. En mycket lustig känsla.

Har någon av er slutat röka nyligen och vill berätta lite?
Kanske vill någon mer än jag försöka sluta röka så småningom?


Vem vet, går det bra nu så kanske jag försöker redan nu att sluta röka.


Önska mig lycka till....


jag har både slutat röka o snusa.. Snusningen var bland det svåraste ja har gjort i mitt liv... Rökningen var busenkel Smile hade 3 dagar ledigt från jobbet. Då rökte ja min sista cigg på kvällen innan ledigheten började. Sen på morgonen så var det riktigt jobbigt att skita i morgonciggen. Så ja borstade tänderna istället. Och varenda gång ja blev röksugen borstade ja tänderna. Var ja inte hemma så blev det tuggummi. (inge nikotintuggummi) Vanligt extra Wink

Men det viktigaste är att man måste vara inställd på att sluta + 100% villig på det. Det funkar nog inte i längden annars.. Man faller lätt dit..

Kan bara säga GL HF Wink

_________________
Mvh ScoTT
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 14:44 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är inspirerad! Har försökt sluta snusa och röka många gånger.. men aldrig lyckats. Det är lättare ifall man gör det tillsammans med någon.
Sist så slutade jag faktiskt röka, men hade då en sambo som slutade tillsammans med mig, när vi gjorde slut så tog båda till ciggen direkt.. doh.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

Min mamma slutade röka efter att ha rökt i 12-13 år, hennes sätt var annorlunda än det som beskrivs här. Se till att aldrig ha mer än en cigg med dig, du ska kunna känna att du har denna ciggarett ifall det verkligen behövs. Det funkade bra för henne, hon rökte den 1 gång och det var enda gången hon tog nödciggen som hon kallar det.
Back to top
View user's profile Send private message
ScoTT



Joined: 06 Oct 2002
Posts: 569
Location: Näsviken ; Hudik

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 15:09 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Jag är inspirerad! Har försökt sluta snusa och röka många gånger.. men aldrig lyckats. Det är lättare ifall man gör det tillsammans med någon.
Sist så slutade jag faktiskt röka, men hade då en sambo som slutade tillsammans med mig, när vi gjorde slut så tog båda till ciggen direkt.. doh.


jag har ett tips för dig oxå.. När ja slutade snusa så köpte ja russin istället.. det mesta suget är just att man vill ha nåt under läppen.. iaf för mig.. prova det Smile

_________________
Mvh ScoTT
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 15:15 pm    Post subject: Reply with quote

ScoTT wrote:
magnus wrote:
Jag är inspirerad! Har försökt sluta snusa och röka många gånger.. men aldrig lyckats. Det är lättare ifall man gör det tillsammans med någon.
Sist så slutade jag faktiskt röka, men hade då en sambo som slutade tillsammans med mig, när vi gjorde slut så tog båda till ciggen direkt.. doh.


jag har ett tips för dig oxå.. När ja slutade snusa så köpte ja russin istället.. det mesta suget är just att man vill ha nåt under läppen.. iaf för mig.. prova det Smile

Tack, ska pröva det, rivna morötter har jag även testat! Smile

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 15:43 pm    Post subject: Reply with quote

I may be imaginging things but isnt there nicotine free snus avaibale now?

*shrug*

good luck to those who are trying to quit btw. I cant imagine how tough it must be.

Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 15:56 pm    Post subject: Reply with quote

Jag rökte 7-10 cigg om dagen i 4 år och feströkte rätt mycket innan det.

Jag tog sista blosset morgonen innan jag klev på planet till kanada 1999. Jag hade lovat Tidey att sluta så jag tog mitt farväl av cancerpinnarna och har inte rökt sen dess. Jag tror det underlättades av att jag gjorde ett totalt miljöombyte och att jag alltid varit inbiten Prince-rökare och de går inte att få tag på i Brandon, MB.

Jag skulle rekomendera att sluta totalt och sedan undvika att sätta dig i miljöer där du känner för att röka. Sen när du känner dig starkare kan du börja smyga in dessa miljöer under mer kontrollerade former. För mig hjälpte det även att ha lovat att inte röka och sedan utsätta mig för frestelsen att röka i sällskap med Tidey. Det är jobbigare att bryta ett löfte mitt framför ögonen på den man gett löftet till.

Sen är det viktigt att acceptera att du kanske får ett snabbt återfall. Om du nu efter en vecka eller en månad röker en ciggaret så visst är det inte bra men det är mycket sämre att bli deprimerad och börja röka igen.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 16:35 pm    Post subject: Reply with quote

På fyllan i helgen slog jag vad med Lillen om att efter midsommar ska jag hålla upp i fyra dagar, mest bara för att bevisa att jag kan. Jag som skulle vara macho ville få det till en hel vecka men det gick han inte med på utav ren sympati. Vi var båda rätt så tankade när vi kom överens om det så jag tror han liksom jag hade totalt glömt bort vadet om inte denna jävla topic kommit upp. Fan ta dig Serp, jag kommer sitta som en jädra grönsak efter bara ett par timmar...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lindeman



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 769
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 16:36 pm    Post subject: Reply with quote

Det finns nikotinfritt snus, "quiters choise" tror jag det heter.
Tjejen använde det när hon blev gravid, funkade bra för henne, men jag tycker det smakar apa. Smaksatt med pepparmynta o grejer... neee, inget vidare det inte... Det är potionspåsar, med samma textur som tepåsar typ... torrt o jävligt.

/Visc

_________________
Jag stavar alldrig fel.
Back to top
View user's profile Send private message
Fuck Maffia !



Joined: 17 Jun 2004
Posts: 84
Location: Malmö

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 16:53 pm    Post subject: Re: Sluta Röka.... Reply with quote

Du klarar det säkert hål dig bara borta från ciggen så everythings ok.

Lycka till Wink !!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hickenZliZe



Joined: 22 Oct 2002
Posts: 232
Location: Oxelösund

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 17:11 pm    Post subject: Reply with quote

Jag håller påatt sluta röka,och det är tufft,Jag har lyckats hålla upp ett tag nu,men jag har feströkt lite grann, dagen efter är det ju världens sug och har jag cigg kvar så smular jag sönder dem eller ger dem till brorsan.'
Fast det tar emot dock..hehe

_________________
Kan man rusha mot 8 Ct vara 4 med AWp endast beväpnad med kniv?Jag kan,Överlever man?NEPP
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 17:31 pm    Post subject: Reply with quote

lycka till allihopa!
Back to top
View user's profile Send private message
Fail



Joined: 27 Feb 2003
Posts: 522

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 17:59 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, är det verkligen så svårt? (Har själv inte en susning) men minns att min farfar berättat att när han rökte (hade gjort det i 30 år eller nått liknande) och fick hjärt- och lungproblem pga. detta så bestämde han sig bra för att "detta är sista pipan jag röker" (han rökte pipa, inte cigaretter, och pipa är betydligt farligare eftersom den inte innehåller nått filter) och sen så slutade han bara... rökte inte en gång efter det. (nu har han fått en svårartad Alzheimers och gör inte speciellt mycket men ändå...)

Förstår inte vad som är det svåra? Blir man fysiskt eller psykiskt beroende av just "rökmomentet" eller är det nikotinet som spökar? skulle gärna vilja veta av någon med mer erfarenhet.

_________________
www.fulhack.tk
#fulhack.se
#hemvärnet
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
FLU | TridenT



Joined: 12 Jan 2004
Posts: 46
Location: Tierp

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 20:29 pm    Post subject: Mjo... Reply with quote

Nåväl, lycka till då. Jag sa vid ett svagt ögonblick att jag skulle sluta snusa när du sluta röka. Nyköpt dosa som är min sista. Löfte är ett löfte... Sad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies