HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Drivisar?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Sun Jun 20, 2004 16:30 pm    Post subject: Drivisar? Reply with quote

Hej, det är såhär att jag har formaterat min dator och installerat om windows eftersom att min dator buggade brutalt innan. Jag fick för mig att installera CS igen på den och när jag kom in i spelet så märkte jag att min fps var avsevärt sämre än vad den var innan formaten. jag har provat att installera de nyaste drivrutiner till graffekortet, installerat de som följde med på en skiva och provade med att köra "detonator" drivrutiner som jag hörde skulle va bra. Dock löste sig inga problem utan jag får bara ut 80-40 fps i en eldstrid och så har det inte vart innan. jag har även provat att uppdatera drivrutiner till moderkortet och försökt trixa med grafikkortet lite och jag tror att jag har samma inställningar som förut. har letat ihjäl mig efter drivrutiner som kan tänkas passa men ingen har funkat nått bra.
ingen som har nått tips om hur man kan lösa detta? kanske finns nån specialdrivrutin som nån sitter på? Smile eller kanske nått annat man ska göra?

Dator:
moderkort: MSI KT4V
Prolle: AMD athlon xp 2000+
Grafikkort: GeForce 4 Ti 4800 SE
Minne: 512 mb DDR

Väldigt tacksam för svar!
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sun Jun 20, 2004 17:01 pm    Post subject: Reply with quote

låter nästan som de problem jag hade, känns som jag har dem lite fortfarande men det mesta fixades med en formatering...
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Mon Jun 21, 2004 22:41 pm    Post subject: Reply with quote

Det är aldrig någon bra idé att installera en massa gamla och nya drivers ovanpå varanda. Jag förstod inte riktigt vad du installerat när.. men man ska alltid börja med drivisar till moderkortet.

Här är de drivers du ska ha:

Moderkort: Via Hyperion 4in1

Grafikkort: ForceWare 56.72.

Nvidias officiella drivrutiner hette Detonator innan men heter numera Forceware.

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203
Back to top
View user's profile Send private message
Vanadin



Joined: 06 Jan 2003
Posts: 113
Location: Hässleholm

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 7:57 am    Post subject: Reply with quote

_marauder wrote:
Det är aldrig någon bra idé att installera en massa gamla och nya drivers ovanpå varanda. Jag förstod inte riktigt vad du installerat när.. men man ska alltid börja med drivisar till moderkortet.

Här är de drivers du ska ha:

Moderkort: Via Hyperion 4in1

Grafikkort: ForceWare 56.72.

Nvidias officiella drivrutiner hette Detonator innan men heter numera Forceware.






Tycker Maran skall ha en applåd för att han alltid ställer sitt kunnade till förfogande.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 18:14 pm    Post subject: Reply with quote

Tack så hemskt mycket marauder. ioch med att jag inte riktigt visste i vilken ordning jag installerat mina drivrutiner så formaterade jag igen och la in alla drivisar mkt noggrant. har dock inte kunnat testa att spela cs än eftersom att steam inte har uppdaterats fullt än. återkommer med resulter senare...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies