HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Siktet?!?!?!?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke*



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 16
Location: Borås

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 15:08 pm    Post subject: Siktet?!?!?!? Reply with quote

e d fusk att använda den saken så inte siktet blir större?
och hur gör man vad ska man skriva i consolen?
//Micke* Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 15:16 pm    Post subject: Reply with quote

Nej det är inte fusk, kommandot heter:

cl_dynamiccrosshair 0

0 = AV
1 = PÅ
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 15:25 pm    Post subject: Reply with quote

han kanske menar när man skjuter och det ÄR fusk, men Serpent hade rätt om det va det du mena... Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 15:34 pm    Post subject: Reply with quote

siktet blir större när du skjuter med cl_dynamic 0
men blir alltid i samma storlek, så man kan inte se vilken spridning det blir på skotten. t.ex om du är på en stege är cl_dynamic 1 så är siktet stort för att visa att du har stor spridning på skottem. på cl_dynamic 0 så är siktet som det brukar vara och du ser inte att du kommer få stor spridning på skotten.

cl_dynamic 0 visar fortfarande spridningen av rekylen, det vill säga att siktet blir större.

98% säker, så rätta mig om jag har fel.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 15:58 pm    Post subject: Reply with quote

cl_dynamiccrosshair 0 heter kommandot.
cl_dynamic vet jag inte vad det är men det förekommer i Q2 vad jag vet...

cl_dynamiccrosshair 0 Fungerar i detta fall, Harvey har nog druckit lite mycket redan 16.00... Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
-niemela-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 733
Location: Borås..

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 16:00 pm    Post subject: Reply with quote

/console sen skriver du cl_dyn sen 1 gång TAB sen 0 eller 1 så är det klart, och med rätt stavning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 16:02 pm    Post subject: Reply with quote

AHa, nu vet jag vad ni menar!

Detta gör kommandona:

cl_dynamiccrosshair
Detta gör att när du sätter dig ned så Minskar siktet, det vidgas även när du skjuter.

cl_lw
Detta tar bort Vapenanimationer och det gör även siktet FAST, dvs siktet rör sig inte om du skjuter eller sitter ner.


Har inte verifierat detta men det kan oxå vara så att cl_lw gör siktet ENDAST större...
Kolla!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ocr!



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 139
Location: Borås

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 16:27 pm    Post subject: Reply with quote

oj oj ved ni kan.... jag fattar typ inte riktigt va du menar serp=).........
vad kör ni med??....
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 16:34 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kör vanligt, men vill du att siktet ska röra sig så lite som möjligt så ändrar du/lägger in detta i din config.cfg:

cl_lw
cl_dynamiccrosshair 0


Got it?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 16:41 pm    Post subject: Reply with quote

FLU|Serpent wrote:

cl_lw
Detta tar bort Vapenanimationer och det gör även siktet FAST, dvs siktet rör sig inte om du skjuter eller sitter ner.

App app app app app!!! cl_lw handlar inte alls om det... det handlar om lag compensation av vapenanimatioer... dvs när man klickar på musen för att skjuta visar ju clienten detta på en gång och skickar samtidigt iväg info till servern om vart vapnet är riktat och när det skjuter. cl_lw 0 gör att clientens vapen och kulhål inte ritas upp hos spelaren förrän man har fått svar från servern om vart kulorna träffat.

I vanliga fall gissar ditt CS vart kulorna kommer träffa och ritar upp kulhål och blodstänk och allt möjligt baserat på sina egna gissningar... med cl_lw ritas allt detta upp först efter att information kommit bekräftats av servern... Dock med en påtaglig delaytid!
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 16:45 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
FLU|Serpent wrote:

cl_lw
Detta tar bort Vapenanimationer och det gör även siktet FAST, dvs siktet rör sig inte om du skjuter eller sitter ner.

App app app app app!!! cl_lw handlar inte alls om det... det handlar om lag compensation av vapenanimatioer... dvs när man klickar på musen för att skjuta visar ju clienten detta på en gång och skickar samtidigt iväg info till servern om vart vapnet är riktat och när det skjuter. cl_lw 0 gör att clientens vapen och kulhål inte ritas upp hos spelaren förrän man har fått svar från servern om vart kulorna träffat.

I vanliga fall gissar ditt CS vart kulorna kommer träffa och ritar upp kulhål och blodstänk och allt möjligt baserat på sina egna gissningar... med cl_lw ritas allt detta upp först efter att information kommit bekräftats av servern... Dock med en påtaglig delaytid!


Jag vet!
För att citera:
Quote:

enable client-side (lagless) weapon animations and sounds. If 1, weapons animation and sounds will fire instantly, but the real shot must be acknowledged by the server to happen, so animation/sounds may not match server reality. Leave on (1) if you have lag compensation on (cl_lc 1).


Det hör ihop med cl_lc som är den stora Lag compensations variabeln, men funktionen blir ändå att siktet blir fast, därför sade jag till honom att byta till det...

Förstår du mig?
Det finns ingen funktion för det önskemålet han ville(Inte vad jag vet)
Men genom att stänga av cl_lw har jag fått det att frysa... Eventuellet stänga av både cl_lw och cl_lc...

Förstår du mig nu Urre?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ocr!



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 139
Location: Borås

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 16:48 pm    Post subject: Reply with quote

tack tack jag förstår.......
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 16:49 pm    Post subject: Reply with quote

Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ocr!



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 139
Location: Borås

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 16:53 pm    Post subject: Reply with quote

Wink Wink
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 17:14 pm    Post subject: Reply with quote

ja men vapenanimationer är kvar och siktet blir i alla fall större när man skjuter. Det enda är att siktet inte ändrar storlek när man rör på sig... vilket är precis samma man åstadkommer med cl_dynamiccrosshair
Back to top
View user's profile Send private message
Micke*



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 16
Location: Borås

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 21:09 pm    Post subject: Reply with quote

Tack alla =) ..... Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Micke*



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 16
Location: Borås

PostPosted: Tue Dec 10, 2002 17:43 pm    Post subject: Reply with quote

Finns d inte nått man kan skriva för att inte siktet ska röra sig över huvud taget?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
TOZ | Clue



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 101

PostPosted: Tue Dec 10, 2002 18:02 pm    Post subject: Reply with quote

Micke wrote:
Finns d inte nått man kan skriva för att inte siktet ska röra sig över huvud taget?


Jo då det finns massa haxx som gör just det Confused Laughing
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Dec 10, 2002 18:07 pm    Post subject: Reply with quote

Det finns vapen där siktet inte ändras (alla fall inte på platt mark). Mac10,
Elite (Dual), scout, awp osv osv (korrigera gärna eventuella fel).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Dec 10, 2002 18:24 pm    Post subject: Reply with quote

Micke wrote:
Finns d inte nått man kan skriva för att inte siktet ska röra sig över huvud taget?
tja... du kan ju dra ur mussladden RazzRazzRazz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies