HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
DK 2oo4 Uddevalla - AWARDS - Preliminär lista. b 0.81
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon May 03, 2004 16:02 pm    Post subject: DK 2oo4 Uddevalla - AWARDS - Preliminär lista. b 0.81 Reply with quote

DK 2oo4 Uddevalla - AWARDS

Ytterligare ett DK har rotts iland av ihärdiga storslagna samvärkande Maffianer. Som Le Grand Finale på detta års DK är det därför dags att utdela de awards som vi lyckats få ihop. Så Without further ado: Le Oscarsutdelning Maffia-stylee:

Mest artistiska spya/första spya:
Även i år drar siLLs påläggskalv Jol-Bo hem denna award. Resan till DK börjar med tåg vid 06.00 från Stockholm C och vid 07.00 skålar Rectum och Jol-Bo för "Klockan Sju-groggen", till bänkkamraternas förundran. Efter bilskjuts från Uddevalla C till DK Campus så hinner bilen nätt och jämt stanna innan första spyan ligger på sin plats. Övriga medpassagerare hade inte ens hunnit ut ur bilen. Klockan är kanske två på eftermiddagen. Bildbevis finns. Rykten fanns om en Gubbslem-pizza också, men den är inte bekräftad av tävlingsledningen.

DK Skägg Award:
DK Skägg award går i år till Korben Dallas för det magnifika helskägget som han odlat sedan i början av mars. Korben har i övrigt aldrig skägg eller långt hår, men hade för the occasion lagt sig till med ett skägg som får talibaner att göra gangsta peace signs i respect. Övriga skägg som utmärkte sig var Grieves tangorabatt á la Clark Gable(kan dock inte tagit mer än 4 dagar att odla fram), Apilas valrossskägg (två tofsar på hakan, blankrakat emellan och runt omkring), Rectums skägg (som egentligen var samma gamla vanliga skägg, men som LeeLoo lyckades fläta ihop till Dannes stora förtjusning) samt Korean Haps flätade tofs, som dock visade sig vara fastlimmad och därför måste diskvalificeras från tävlingen. Efter att Korben rakat sig i halvtid fick han presentera sig alla igen eftersom ingen kände igen honom.

Bästa Däckningspose:
Många var de som däckade och ej gick att väcka på flera timmar, men det magiska och artistiska saknades i många fall i själva posen. I år går dock priset till Sigma för sin totala blackout efter bastun. Nybastad och nyduschad kliver han in i allrummet och sätter sig i en fotölj med en liten enkel handduk om livet. Som gjort för att förnedras och förevigas. Bildbevis finns. Han såg så majestätisk ut... så levande.

Bästa manliga strippa:
Under DK 3 - Falsterbo får Urethra för sig att klättra upp på taket och ta av sig naken inför övriga festdeltagare - Något som numera kallas för Grundström-syndromet. I år återupplivades denna tradition dels genom att Remolade och [siLL]Starfighter hänger ut sina Railguns ståendes på taket. De två exhibitionister som dock ligger i finalfållan i år är Lillen och naTas. Vi väntar fortfarande på målfoto från sekreteriatet.
UPDATE: Enligt målfotot så var de två kombatanterna helt oskiljaktiga. Båda deltagarna får helt enkelt dela på Awarden. Bland upptågen kan nämnas att naTas spelat en hel boule-match utan byxor och att lillen alltid drar ner sina byxor till fotknölarna när han ska kissa. Dessutom åkte paret nakna i ruschkanan på McDonalds. Sen öhh.. ja de var iaf jävligt nakna.

Bästa Partytrick:
Efter att ha försökt få in förslag på partytrick (tunnsått på den åkern) så får vi till ta en omröstning mellan två kandidater.
1) Skumils waterslide-bana. Med lite vatten på duschgolvet och omklädningsrumsgolvet, en rymlig dörr emellan, en hel del alkohol och en genetiskt framodlad manskropp kan man slida som en säl fram och tillbaka mellan duschen och omklädningsrummet i timmar.
2) Tjusjus lasso, förlåt ropingskola. Kanske har han en chans att vinna istället? Hur många visste att Tjusju har en SM-fjärdeplats i lasso (roping)? Magnus föll som en fura för Tjusjus lasso, Remo lyckades snara Rectums öl.

Bästa bodyslam:
Om inte Danne får den här Awarden så vet jag inte vem som ska ha den istället. För dubbla insatser:
1) När danne tar sig en liten tupplur i gräset och pysen ska försöka hjälpa honom upp (vet inte vem som var nyktrast) så lyckas båda ramla ner för stupet ner mot vägen. De rullar runt i Hollywood-format och knäcker både träd och stenar på vägen ner. Till slut landar Danne i alla fall på pysen. Folk rusar till och skriker om hjärtlungräddning vilket naturligtvis utförs på Danne av undertecknad.
2)pysen kommer in i bastun för att totalsabotera en tredje gång genom att hälla 10 liter vatten på aggregatet. Danne som sitter högst upp kan inte andas utan försöker ta sig ner, snubblar från högsta laven och landar på staketet till aggregatet och vidare rätt ner i kaklet. Jag ryser fortfarande när jag tänker på ljudet av landningen.
En riktig bodyslam kräver iofs att man landar på en annan person, men annars hade även nolis kunnat vara aktuell med sitt svanhopp nerför det höga stupet (dubbelt så illa som Dannes första). När nolis ska kissa vinglar han till och faller i äkta Homerstil ner för en lång trappa *dOh, bonk, dunk, bing, bonk, dah!* glatt vissel... när han lyckas skrapa ihop sig själv och på vinglande fötter lyckas komma upp på benen igen så ramlar han ner igen lika långt till *sten-stubbe-sten-buske och upp i rampen för extraboll* Enligt röntgenplåtarna på sjukhuset har han nu lite lösa benbitar från skulderbladet på vift i kroppen. Men det skulle tydligen fixa sig självt.

Flest Kärringpoäng:
Kärringpoäng är en sån där manschauvinistisk benämning på onödigt lullull som man egentligen inte behöver ha med sig. Sånt som de riktiga Roskilde-veteranerna sorterade bort ur ryggsäcken tre år innan de sorterade bort ryggsäcken själv som kärringpoäng. Det kan vara elektroniska champagnevispare, för mycket rena underkläder, regnkläder, plåster, sykit (nål och tråd), pump till luftmadrassen eller till exempel en dator på DK. I år går awarden till Familjen Gubbslem för deras extravaganta och suktande matlagning. När vi andra snodde Billys av varandra frajjade de på Chevré-gratinerade kycklingfiléer. Sallow och Tideypoo gjorde en stark middag kväll två, men Familjen Gubbslem var stråt vassare ändå.

Hiskligast grogg:
Awarden går till Gubbslem för hennes försök att göra goda groggar med en inköpt flaska Ägglikörsextrakt. Efter första groggen tog hon fram spritpennan och skrev på flaskan: "DRICK UPP SKITEN FFS!" Hon ville iaf inte se den mer.

Rookie Of The Year
Vi försöker fortfarande hitta ordförande i kommitten för Rookie OTY. I år hade vi många starka kandidater. Några som nämnts hittills är Leeloo, Dash, Delerium, Kultur och i viss mån Hugge Huggorm som hade däckat långt innan vi hittade honom och inte visade några tecken på att nyktra till under hela helgen. Det finns även andra starka kandidater som inte nämnts vid namn ännu.

Mest Bauer:
Det här är också en riktigt svår award att utdela en riktig vinnare i, och kanske borde man därför införa olika awards som täcker in olika delar av begreppet. Mest Bauer är inte helt enkelt att definiera, och därför inte lätt att utse en vinnare. Domarna överlägger fortfarande.

Fullast/nOObigast fylla:
Domarna överlägger fortfarande. Vi har inte fått in alla bidrag ännu.

Värst bakfylla:
Domarna överlägger fortfarande. Vi har inte fått in alla bidrag ännu. naTas ligger hos mig bra till... när han sitter nykter på söndag eftermiddag skakar händerna så illa att han knappt kan räkna sina miljarders med hundralappar han fått in för ölen.

Mest Ägande Klanuniform:
Award för Mest ägande klanuniform går i år med dunder och brak till SSRF för sina fantastiska College-tröjor, T-shirts och klistermärken... allt beställt från Södra Sallerups RyttarFörening, SSRF, som plötsligt sålt fler kläder än de gjort under de senaste 4 åren tillsammans... eller nåt. Planer smiddes dessutom på att betala medlemsskap i SSRF, rösta ut styrelsen till nästa årsmöte, göra en hostile takeover och sälja alla hästar till limfabriken. There can be only one SSRF!

Mest Rädd om sin bil:
Sorcerer.

Tävlingsvinnare

Bouleturneringen:
Bouleturneringen, som startade på eftermiddagen och avslutades långt efter mörkret föll vanns till slut av Urethra och Liina. Ett stort grattis till mig själv och till Liina för den magnifika insatsen!

Brännbollsmatchen:
Lag 2 tog hem brännbollsmatchen.

Pokerturneringen:
Pokerturneringen vanns av Mr. Grieves efter att Apilas förlorade en hand med ett två-par mot Magnus färg. Det har spekulerat i huruvida Mr. Grieves är en total amatör på poker som vann allt i strid mot alla naturlagar, eller om han spelat sen han var 11 år gammal men bara var packad. Sigma var i alla fall den som styrde Grieves en hel del. Så frågetecken finns kring vem den riktiga vinnaren var: Grieves, Sigma eller Apilas. I det amerikanska presidentvalets anda blev Grieves iaf utsedd till vinnare. Apilas funderar eventuellt på att begära ytterligare en recount. Korrekt slutordning blev iaf Grieves på första plats, LocStoc på andra plats och Apilas på tredje plats. LocStoc fegsmög med några femtioöringar kvar när Apilas åkte ut. Även staffan blev dock snart skinnad av Grieves. Den riktiga matchen avgjordes dock när Apilas loosade.

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.


Last edited by [siLL]Urethra on Tue May 04, 2004 1:29 am; edited 8 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
& pySen



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 561
Location: GBG Hisingen.

PostPosted: Mon May 03, 2004 16:09 pm    Post subject: Reply with quote

Borde inte jag å Danne få dela priset i bästa bodyslam eftersom jag var inblandad i båda Wink
_________________
Eh va!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Mon May 03, 2004 17:21 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, så här var det i pokern...medans giganterna Apilas O mange slogs för kung o fosterland så var det en smygare som hela tiden låg i skuggorna o bidade sin tid...detta var då JAG!!! När Apilas gick all-in o förlorade så var jag kvar o tog en hedersam andra plats!!!!!! Apilas kom bara 3a!!
_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
M.Y.S | Delerium



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1035

PostPosted: Mon May 03, 2004 17:23 pm    Post subject: Reply with quote

va ! missa verkligen ni alla mina bodyslamar fråga fridlof o sha o harv tog ju en 3in1 slam ffs Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Mon May 03, 2004 17:47 pm    Post subject: Reply with quote

Delerium wrote:
va ! missa verkligen ni alla mina bodyslamar fråga fridlof o sha o harv tog ju en 3in1 slam ffs Very Happy


Plus mig på uppvägen Smile

_________________
Mod är bara vad den fege tar till när han inte törs!


#devil&saint
www.devilandsaint.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Mon May 03, 2004 19:46 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker att det ska finnas en award för mig o natas när vi kissade på uteserveringen på Mcdonalds
_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Guest






PostPosted: Mon May 03, 2004 21:01 pm    Post subject: Reply with quote

en kiss-award är väl på sin plats överhuvudtaget eller? Smile
Back to top
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon May 03, 2004 21:47 pm    Post subject: Reply with quote

Jag blev piledrivad först iaf.

det första snudge_b gjorde när han såg att jag kommit var att kasta mig på marken så jag spillde ut hela min nyblandade förstagrogg och fick gräsfläckar och ett stort hål i mina favvojeans. Razz

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon May 03, 2004 22:19 pm    Post subject: Reply with quote

Delerium wrote:
va ! missa verkligen ni alla mina bodyslamar fråga fridlof o sha o harv tog ju en 3in1 slam ffs Very Happy
Jag lägger min röst på den faktiskt. Den var brutal och utan nåd.


Har även förslag till de mest klockrena Look-a-likes under DKs historia

Vi har Korven Dallas AKA Promoe (looptroop)
Vi har Dash AKA Mats Rubarth (AIK)
Nån sa Fren AKA Jesse James (Monster garage)

Vill även påpeka vilka som vann brännbollsturneringen (ja det var en turnering, men eftersom det bara ställdes upp med 2 lag så blev den kort).
Det var Lag 2 (De utan sten). Vilka som var i det laget minns jag inte, men LocStock tog iaf den enda lyran i turneringen (26:e gången gillt va?) Cat tog iofs en enhands, men den gilldes inte pga out of bounds.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
nolis



Joined: 13 May 2003
Posts: 243
Location: westervik

PostPosted: Mon May 03, 2004 22:37 pm    Post subject: Reply with quote

lag 2 ägde faktiskt lag 1 (dom med stenen) fast man blev kallad kärring av staffan så man missa bollen. men det sluta med att lag 1 (dom med stenen) lämna planen i ren frustration av deras "dåliga" spelare på vänster kanten
_________________
http://www.dif.se

Den självupptagne skall ingalunda dömas förrän man vet vad han är upptagen av

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Mon May 03, 2004 22:53 pm    Post subject: Reply with quote

Om vi har look-a-like-tävling så har jag min stående Elvis Costello/Linedance.. Och btw Dash/Rubarth = LYSANDE!
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon May 03, 2004 23:08 pm    Post subject: Reply with quote

Enligt bilderna så älskar jag Magnus/Clark Gable som Urre la fram.
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Mon May 03, 2004 23:20 pm    Post subject: Reply with quote

VARFÖR HAR INGEN ÄNDRAT SÅ ATT JAG FÅR CRED FÖR MIN ANDRAPLATS I POKERTURNERINGEN???? GAAHHHHHH Evil or Very Mad Twisted Evil Evil or Very Mad

DEet var JAG JAG JAG som kom 2a...inte Apilas...även om han kämpade bra!

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue May 04, 2004 0:15 am    Post subject: Reply with quote

Efter att ha kolla runt lite så är jag övertygad att det VAR Mats Rubarth som var där!


lookalike1.jpg
 Description:
 Filesize:  12.12 KB
 Viewed:  814 Time(s)

lookalike1.jpg



_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Tue May 04, 2004 1:27 am    Post subject: Reply with quote

hmmm



http://www.swm.se/pics/index.php?bigimage=upload%2FLinedance%2FMeVSElvis.jpg

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Tue May 04, 2004 1:27 am    Post subject: Reply with quote

La till en notering om det nu Staffan.

Vill gärna ha en diskussion om noobigast fylla, längst minneslucka, mest bauer, mäktigast svordom/kraftuttryck/förbannelse, Årets mamma, Årets pappa, sämsta vitsar, värsta rövarhistoria, årets låt, bästa partytrick, elakast bakfylla, sämsta sovplats och rookie of the year. Och om det är nån klassisk award vi har glömt kan ni ta med det också.

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
& pySen



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 561
Location: GBG Hisingen.

PostPosted: Tue May 04, 2004 2:06 am    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
La till en notering om det nu Staffan.

Vill gärna ha en diskussion om noobigast fylla, längst minneslucka, mest bauer, mäktigast svordom/kraftuttryck/förbannelse, Årets mamma, Årets pappa, sämsta vitsar, värsta rövarhistoria, årets låt, bästa partytrick, elakast bakfylla, sämsta sovplats och rookie of the year. Och om det är nån klassisk award vi har glömt kan ni ta med det också.


jag nominerar mig själv till rookie of the year, min fredagskväll var inte att leka med. Var jag där? Trodde jag var med Lille i Tyskland

_________________
Eh va!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Starfighter



Joined: 23 Feb 2003
Posts: 29
Location: Sthlm

PostPosted: Tue May 04, 2004 2:13 am    Post subject: Reply with quote

Känner att jag kan nominera mig själv till orginellllaste sovplatsen iaf =)
även fast jag vart in tvingad inomhus på morgon kvisten =)

_________________
www.starfighter.nu | www.cederbergsproduction.se

" Danmark måste førbjudas! god damnit!"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Tue May 04, 2004 8:19 am    Post subject: Reply with quote

Rookie OTY awarden tycker jag att Kenny Kultur ska ha. Dels för sitt hiskeliga Tequiladrickande, och dels för en solid insats i bastun. Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Tue May 04, 2004 9:05 am    Post subject: Reply with quote

Jag vill ha en Award för "the really, really old guy on DK 2004 (spring event)" Rolling Eyes

Jag tror jag har god chans att vinna.


Last edited by Wobin_Hood on Tue May 04, 2004 11:56 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies