HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Lokallegender...
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
CrazySailor



Joined: 17 Oct 2002
Posts: 118

PostPosted: Thu Apr 29, 2004 19:13 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Tommy-Knocker

Han har något mentalt handikapp, och har varit med och byggt upp olika ungdomsgårdar på 70- och 80-talet. Killen är typ 60 bast, och fördriver tiden med att kryssa mellan olika ungdomsgårdar i stockholmsområdet. Han är nog Elvis största fan, och har antingen en rosa foliekeps som det står Elvis på, eller en cowboyhatt med en sheriffstjärna på. Mitt i sheriffstjärnan är ett porträtt av Elvis. Han har fått sitt namn för att han jämt vill boxas. Tyvärr hade han en gång gått upp till ett gäng kickers på stureplan och frågat om de ville boxas, och åkte på tokspö. Han är helt harmlös, men ganska jobbig om man träffar på honom på tåget. Undrar än idag om man fortfarande hänger på gården. Mig känner han sällan igen, men Remo, Galactus, och Gossen hugger han så fort han ser dem.


Laughing Laughing Laughing Han har man stött på sicken lirare...

Sen är det en annan lirare som vi som yngre kallade den "dansande kinesen" han åkte runt på t-banan med freestyle modell äldre och dansade frenetiskt runt i vagnarna, Travolta stylee. Tror det var Micheal Jackson han lyssnade på för han ylade allt som oftast BAD I´M BAD...

Sen fanns det en lirare som vi kallade "mätar-manen" han strök runt kvarteret vid min högstadieskola, grejen var den att han alltid gick i sidled med exat lika stora steg. Räknandes 1,2,3...
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Thu Apr 29, 2004 19:30 pm    Post subject: Reply with quote

dyring wrote:
Jag vill ha info om en grej!

I lund så traskar en gubbe rundor med en stor skylt. På ena sidan står det "sluta mörda oss" och på andra sidan "*** sköt olof palme" (kommer inte ihåg vem det var som skulle ha skjutit palme)

Vem fan ÄR människan? Har säkert sett honom 10-15 ggr! Olle du måste veta!

//dyring


Stellan Hagmalm heter han. Han är egentligen sveriges tronarvinge, men alla politiker och massmedia i sverige konspirerar mot honom tillsammans med hans barndomskamrat Carl-Erik Rosén. Som en distraktionsmanöver mörade Rosén Palme, och det enda sättet som Stellan kan bara skydda sig själv är genom att gå runt med sin skylt, eftersom ingen då kommer våga mörda honom. Han och hans fru bor i deras bil.

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Thu Apr 29, 2004 22:47 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]FFMK wrote:
Djulle wrote:
typ karl-erik Rosén sköt olof palme...han sitter ofta i sen bil (röd) vid clemenstorget. åker förbi honom varje dag, ialla fall varje dag han står där : Very Happy


Det finns en gubbe i Jönköping som även han står hållandes en skylt med texten "något namn" sköt Palme.


Det är samma gubbe. Han har åkt runt i flera städer i sverige.
Back to top
View user's profile Send private message
alakhai^
Admin


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 515
Location: Luleå

PostPosted: Thu Apr 29, 2004 23:02 pm    Post subject: Reply with quote

finns en kille som brukar hålla till på plattan i sthlm efter stora idrottsarrangemant oxå,
han brukar köra luft sport, klappa händerna för att få igång publiken osv

_________________
Im addicted to Swedish Maffia
#kacfm
#[naken] om kläderna är i vägen
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Apr 30, 2004 5:58 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
[KACFM]FFMK wrote:
Djulle wrote:
typ karl-erik Rosén sköt olof palme...han sitter ofta i sen bil (röd) vid clemenstorget. åker förbi honom varje dag, ialla fall varje dag han står där : Very Happy


Det finns en gubbe i Jönköping som även han står hållandes en skylt med texten "något namn" sköt Palme.


Det är samma gubbe. Han har åkt runt i flera städer i sverige.

Mm.. har sett honom flera gånger i Malmö.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Fri Apr 30, 2004 13:36 pm    Post subject: Reply with quote

finns en på plattan i stockholm som går under namnet längd hopparn, han tar satts springer en bit och hoppar sen ger han ut ett glädje tjut.

finns en i haninge också en pundare vid namn anders, enligt ryktet har han sprutat för mkt så nu ska man hålla sig undan för honom då han kna få agresionsutbrott när som helst.

finns en annan pundare som går om kring me silverkedjor större än kättingar runt halsen. påstår att han har lika mkt i guld på banken men att han "nästan" vart rånad av en färgad så vågar han inte vissa sig me dom längre......
Back to top
View user's profile Send private message
isqb



Joined: 29 Oct 2003
Posts: 655
Location: Sverige, Orsa

PostPosted: Fri Apr 30, 2004 13:51 pm    Post subject: Reply with quote

nws`slurp =]~ wrote:
Chile

En man, runt 50 bast skulle jag tro, som vandrar runt med sin basketboll.
Man kan inte förstå vad han säger då han ändast sluddrar och skrattar hela
tiden. Det sägs att han har blivit torterad i yngre dar och att det är därför
som han, men det tror jag inte ett dyft på. Han livnär sig på att spela på
stryktipset osv. När jag var liten för att antar år sedan, så var det marknad.
Jag hade vunnit en sån där stor upplåsbar hammare. Då kom Chile fram till
mig och bad mig att slå på bollen med hammaren. Jag blev såskraj
samtidigt som jag inte fattade ett piss. Men jag slog på bollen och han
skrattade. Jag höll på att kissa på mig av rädsla.


Du har delvis rätt jan, mannen kommer från brasilien och jag vet en del om honom när han liftat med oss från mora till orsa. Han är som han är med språket och hörseln då han är halv-döv. Killen råkade ut får en motorcykel olycka när han var typ 25 år berättade han och slog huvet och fick nån hjärnskada på nått sätt. Han kommer från brasilien och bor i ett övergivet gammalt hus där ingen tror att nån bor precis vid vägen. Han har en brasiliansk flagga med sig jämt och han käraste ägodel är hans cyckel som han aldrig kunde sluta babbla om.. och han hör dåligt.. VÄLDIGT dåligt..

_________________
http://www.savepic.com/freepicturehosting/is.php?i=295484&img=isqb.jpg

17:30:30 ‹Eldboll› SO this is the great libary of no. Who, or rather what, are they? They sime to be some kind of imp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Fri Apr 30, 2004 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

Här i Åkersberga har vi en A-lagare vid namn "Lasse-Vakt" !

Går runt med sin lilla tygicakasse och hojtar åt folk,
han brukar skydda sin bänk på toget också.

Inte så speciellt men Åkersberga är ingen stor stad heller Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Fri Apr 30, 2004 15:18 pm    Post subject: Reply with quote

Vi har gasart alla som åker igenom söderköping tutar på han varje sommar Very Happy han står o vinkar o har sig

Vi har luffaren. Går runt i sin frilla och glor hela dagarna

Lasse fullo. Även kallad vebo lasse, går rykten om att han haft dett gött med en ko här omkring.
Back to top
View user's profile Send private message
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Fri Apr 30, 2004 16:48 pm    Post subject: Reply with quote

finns en hos min farmor (bor i en liten byhåla som heter Hofors, några mil från gävle) där har dom en tant som går och pratar med sig själv ledandes på sin cykel, iförd vinterkläder på sommaren och sommarkläder på vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Sat May 01, 2004 0:50 am    Post subject: Reply with quote

Finns en gammal tant som kallas Stekpanne Kärringen. Det sägs att hon har mördat sin man med en stekpanna.. Och nu förtiden går hon runt och sammlar burkar på stan.. (det gör la alla nu för tiden).

Den finns det blottaren. Har har ett ben och hoppar omkring med hans kryckor och blottar sig för barn och pissar o bajsar där han känner för.. t.ex utan för Netto (en livsmedels butik).

Sedan finns det en gammal gubbe som tyvärr har gått bort som ropade FittFitt! vart han han var, han bodde åvanför min kompis. Hans smeknamn blev ju då FittFitt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Tue May 04, 2004 11:24 am    Post subject: Reply with quote

JESUS
Jag vet inte vem den där andra Stockholms-Jesusen är, men the original Jesus-gubben bor iaf (bodde?) på Tomtebogatan 33. Det är en mycket gammal man med säkert halvmeterlångt skägg. Han påminner om en åldrande Hans Scheike utseendemässigt. Hans enda grej är egentligen att alltid ha ett stort klistermärke med texten JESUS på höger bröst. Vit bakgrund med röd text. Kläderna varierar en smula, men klistermärket sitter alltid på sin plats. Ett par år hade han en rasta-mössa i lila tema på huvudet. De enda platser jag sett honom transportera sig emellan är biblioteket och hemmet, och då cyklar han alltid på sin gamla cykel. Han är säkert jättetrevlig, men han har inte förändrat sig en smula sen jag gick på fritids på Tomtebogatan 33 för en 15-20 år sedan. Han bodde i gårdshuset så vi såg honom ibland när han kom hem eller gick ut.

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon May 10, 2004 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

_marauder wrote:
dyring wrote:
Jag vill ha info om en grej!

I lund så traskar en gubbe rundor med en stor skylt. På ena sidan står det "sluta mörda oss" och på andra sidan "*** sköt olof palme" (kommer inte ihåg vem det var som skulle ha skjutit palme)

Vem fan ÄR människan? Har säkert sett honom 10-15 ggr! Olle du måste veta!

//dyring


Stellan Hagmalm heter han. Han är egentligen sveriges tronarvinge, men alla politiker och massmedia i sverige konspirerar mot honom tillsammans med hans barndomskamrat Carl-Erik Rosén. Som en distraktionsmanöver mörade Rosén Palme, och det enda sättet som Stellan kan bara skydda sig själv är genom att gå runt med sin skylt, eftersom ingen då kommer våga mörda honom. Han och hans fru bor i deras bil.


Här ser ni skylten har går runt med:
http://www.gbg.lu.se/photos/20040501-kajjan/600/DSC04073.JPG

Verkar som om han får skaffa sig en ny Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
superpetter



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 1002
Location: Uppsala

PostPosted: Mon May 10, 2004 19:09 pm    Post subject: Reply with quote

OMG! Man får ju inte banditera han skylt!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon May 10, 2004 19:33 pm    Post subject: Reply with quote

Ice-4-Man wrote:
Finns en gammal tant som kallas Stekpanne Kärringen. Det sägs att hon har mördat sin man med en stekpanna.. Och nu förtiden går hon runt och sammlar burkar på stan.. (det gör la alla nu för tiden).

Har även hört rykten om att hon är ganska rik, och att varje år, så åker hon till Las Vegas och spelar upp alla pengar, som hon fått för att panta alla burkar, lite över 100 000 kronor.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon May 10, 2004 19:38 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Ice-4-Man wrote:
Finns en gammal tant som kallas Stekpanne Kärringen. Det sägs att hon har mördat sin man med en stekpanna.. Och nu förtiden går hon runt och sammlar burkar på stan.. (det gör la alla nu för tiden).

Har även hört rykten om att hon är ganska rik, och att varje år, så åker hon till Las Vegas och spelar upp alla pengar, som hon fått för att panta alla burkar, lite över 100 000 kronor.


Hahahaha Magnus jag har hört samma sak !
om det är sant är en annan saga, jag hörde de av Kotte du vet, han jobbade ihop med henne på H&M, och enligt han var hon miljonär, men att hon mördat någon vet i tusan !

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Tue May 11, 2004 16:11 pm    Post subject: Reply with quote

& [KACFM]kass wrote:
magnus wrote:
Ice-4-Man wrote:
Finns en gammal tant som kallas Stekpanne Kärringen. Det sägs att hon har mördat sin man med en stekpanna.. Och nu förtiden går hon runt och sammlar burkar på stan.. (det gör la alla nu för tiden).

Har även hört rykten om att hon är ganska rik, och att varje år, så åker hon till Las Vegas och spelar upp alla pengar, som hon fått för att panta alla burkar, lite över 100 000 kronor.


Hahahaha Magnus jag har hört samma sak !
om det är sant är en annan saga, jag hörde de av Kotte du vet, han jobbade ihop med henne på H&M, och enligt han var hon miljonär, men att hon mördat någon vet i tusan !


Jag har hört det med! Very Happy fan Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Tue May 11, 2004 17:32 pm    Post subject: Reply with quote

Finns en rätt rolig kille i Eksjö han kallas för Tell. Han är och kollar på alla sporter som eksjö spelar. Han lever med rätt häftigt, Bra humör = Armhävningar och dans, Dåligt humör = Gråt och arg på dommaren. Han brukar också gå och kolla på träningar och klappa högt och göra armhävningar.
_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu May 13, 2004 13:53 pm    Post subject: Reply with quote

Maledrach wrote:
finns en på plattan i stockholm som går under namnet längd hopparn, han tar satts springer en bit och hoppar sen ger han ut ett glädje tjut.
Påminner om en kille som gick på Komvux i Norra Real (eller nåt) 1992-1993. Då matsalen i Norra Real byggdes om så var vi hänvisade till att äta lunch i Johannesskolan 10 min promenad neråt vägen. Nästan varje dag stötte vi då på denne kille i 20-25-årsåldern. Han hade dille på att nudda vid allting längs husväggarna när han gick mellan skolorna. I en speciell korsning (med en restaurang på hörnet) stod han alltid och tog sats en stund, sen sprang han över gatan och gjorde en Brolin-skruv mitt på övergångsstället... sen var lyckan total i hans ansikte. Varenda dag. Nudda fönster, vägg, stolpe, elskåp, fönster, port, kod-dosa, handtaget, kod-dosan igen, handtaget igen, kod-dosan igen, vidare till nästa port, kioskflaggan, stuprännan... etc. Jag vet inte om han gick på Norra Real med oss, men jag såg han inne i skolan några gånger.
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Thu May 13, 2004 16:28 pm    Post subject: Reply with quote

"[gobbe]alpha"
Jag har inte så värst mycket information om denna levande legend, men han far runt nere i Skåne, ofta i Lund. Han saknar totalt de spärrar vanligt folk sitter inne på och dricker ofta anmärkningsvärda mängder rusdryck. Hans favorithobby är "tryckerikonst", men även korståg á la vikingatiden får hans hjärta att slå extra slag. Det sägs att han är en rolig filur och att hans beteende ofta lockar till skratt, både med och åt honom.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies