HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Datorer, mer arbete än nöjje?
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[APE]beaT!



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 476
Location: stockholm

PostPosted: Tue Dec 10, 2002 22:14 pm    Post subject: Reply with quote

Jo har WIN 98 1sta Smile Fungerade bra tills... vafan det var nu som åt datorn.
Angående "dubbla" synen så tror jag faktist det lutar sig mot att grafik kortet är trasigt. Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Tue Dec 10, 2002 22:20 pm    Post subject: Reply with quote

Win98 1:st edition är buggos deluxos!

Dessutom är det inte tufft att fortfarande köra med win98.

Hade du kört med win3.1 eller 95 är det respect!

Men 98 ligger för nära i tiden så installera win2000.
Back to top
View user's profile Send private message
& pySen



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 561
Location: GBG Hisingen.

PostPosted: Wed Dec 11, 2002 14:08 pm    Post subject: Reply with quote

Såg att du har ett rörigt "skrivbord". Om man installerar massa prog. och annan skit så kan datorn dumma sig ordentligt. Min gjorde det, fick gå in å ta bort via registret. Men passa dig för att göra detta om du inte vet vad du gör. Gör man fel, ta bort fel grej kan datorn sluta fungera helt.
Om du är uppkopplad mycket så skaffa en brandvägg. Jag kör med Alarm Zone(Kan även heta Zone Alarm , kommer inte ihåg). Gratis på nätet. Kommer inte ihåg adressen bara. Passa dig även för kazaa och andra file share prog. Många innehåller spy wear vilket kan ställa till problem. DC håller sig fri från sånt, även kazaa lite.

Allt detta kanske redan står i topicen, men eftersom den är sönderspammad så orkar jag inte läsa igenom alla inlägg Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[APE]beaT!



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 476
Location: stockholm

PostPosted: Wed Dec 11, 2002 16:04 pm    Post subject: Reply with quote

Altso jag instalerade om datorn för att just kazaa förstörde det sedan dess har jag inte kört med kazaa med den bajsar sig ingen utan ha en blekaste aning, musen slutade också fungera. Kanske gjorde något fel när jag instalerade om datorn så jag kanske ska instaera väll den ennu en gång som jag värkligen inte gillade.
Angående brandvägg så tror jag datorn utav sig själv har någon brandvägg som han själv bara instalerat men jag hittar ingen, varför jag tror det är för som sagt kan ej skicka saker och ta emot vissa saker igenom internett Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
& pySen



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 561
Location: GBG Hisingen.

PostPosted: Wed Dec 11, 2002 18:13 pm    Post subject: Reply with quote

Kolla upp Zone Alarm. Den frågar automatiskt vilka saker som ska ut lr in från nätet. Det är bara att klicka ja lr nej
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ocr!



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 139
Location: Borås

PostPosted: Wed Dec 11, 2002 18:16 pm    Post subject: Reply with quote

jag har Norton antivirus 2002......det e det sämsta man kan skaffa sej.....eller kanske inte men den e jobbig.....typ kommer masssa grejer jamt som vill åt internet då får den spader.........
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Wed Dec 11, 2002 18:23 pm    Post subject: Reply with quote

gillar bäst Sygate Personal Firewall www.sygate.com själv kör jag pro versionen av den Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies