View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mortal Founder
Joined: 26 Sep 2002 Posts: 859 Location: malmö
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 20:30 pm Post subject: CS med checkpoint system. |
|
|
På cs7.maffia.dk testar vi ett checkpoint plugin som
fungerar som så att man spelar som vanligt och när man intagit en pos
så skriver man: say /check för att spara sin position och sedan för att
teleportera sig till sin checkpoint skriver man: say /tele
Då man blivit dödad respawnas man direkt och efter 10 sekunder får man
ett gäng vapen. Nu är det ganska bekvämt att använda sig av: say /tele
för att komma till sin checkpoint.
Commands:
* say /check - add a point
* say /checkpoint - add a point
* say /tele - teleport to a point
* say /teleport - teleport to a point
* say /imstuck - if ur stuck, moves to last point
* say /stuck - if ur stuck, moves to last point
* say /killme - Kill Yourself If You're REALLY Stuck (Doesn't Decrease Frags) _________________ Someday, somehow
gonna make it allright but not right now
I know you're wondering when
(You're the only one who knows that)
Last edited by mortal on Mon Apr 12, 2004 22:43 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Fren Master Admin Personnel
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 7556
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 20:57 pm Post subject: |
|
|
Ballt!! En hel server full av spam _________________
|
|
Back to top |
|
|
Delreich
Joined: 06 Nov 2002 Posts: 1649 Location: Linköping
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 21:25 pm Post subject: Re: CS med checkpoint system. |
|
|
mortal wrote: | * say /kill - Kill Yourself If You're REALLY Stuck (Doesn't Decrease Frags)
* say /killme - Kill Yourself If You're REALLY Stuck (Doesn't Decrease Frags) |
är det nån form av fördröjning på dessa? |
|
Back to top |
|
|
[GTI]&an_oger
Joined: 09 Nov 2002 Posts: 3404 Location: stömsund/jämtland
|
|
Back to top |
|
|
Saibot
Joined: 21 Nov 2003 Posts: 1585 Location: Sweden, stockholm
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 21:57 pm Post subject: |
|
|
Jag gör nog som oger. Det ända jag gillade var killme för att då kunde man binda den på te.x. mouse5 och trycka på den innan man dör av sinna motståndares (kommande) penetrationer utan att få minuspoäng . _________________ Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld |
|
Back to top |
|
|
miklo! Senior Admin
Joined: 30 Nov 2002 Posts: 3179 Location: Göteborg/Lerum
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 22:03 pm Post subject: |
|
|
Jag som inte brukar tycka sånna här plugin är särskilt roliga tyckte faktiskt detta var lite roligt. Superhero och warcraft/starcraft/whatever var ju inte kul. Spelade aldrig där.
Men hur som helst så tror jag man får ge det lite tid. Jag spelade kanske 20+ min. Efter ett tag var det ju roligt att bli dödad också. Satt och funderar hela tiden hur fan dom kom dit så fort. Teleporteraren så klart! Daah!
Kul grejj! _________________ Squadron är min lekkamrat |
|
Back to top |
|
|
[GTI]&an_oger
Joined: 09 Nov 2002 Posts: 3404 Location: stömsund/jämtland
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 22:27 pm Post subject: |
|
|
tja skrev inte det i första posten skulle göra det men glömde o det som gjore att moden inte var kul var att det bara komer sluta med spwanrape på dom som inte får bäst spelre i laget.
och att sita o bli spwanrapad i 25 minuter är inte direct vad jag vill kalla kul o andra sidan fins det tristare saker som att spwanrapa. _________________ oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!
http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik. |
|
Back to top |
|
|
Delreich
Joined: 06 Nov 2002 Posts: 1649 Location: Linköping
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 22:29 pm Post subject: |
|
|
nuke måste isf bort ur mapcykeln... fall och andra var för duktig på spawnkill där |
|
Back to top |
|
|
General SAAB
Joined: 16 Sep 2003 Posts: 207 Location: Borås
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 22:31 pm Post subject: |
|
|
detta va ju sketasköj!! roligaste på länge efter superheromodden!! GJ! _________________ P4 3.0GHz
1GB DDRAM |
|
Back to top |
|
|
Fall Master Admin Technician
Joined: 29 Sep 2002 Posts: 1310
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 22:43 pm Post subject: |
|
|
Delreich wrote: | nuke måste isf bort ur mapcykeln... fall och andra var för duktig på spawnkill där |
Heh jo jag satt of tänkte en del på att de kunde inte varit kul men det kunde varit tvärtom.. hade t tagit övertaget i början av mapen så kunde t placerat sig bra ifrån ct spawn också..
Min åsikt.. kul en stund men i längden känns det inte kul. |
|
Back to top |
|
|
Delreich
Joined: 06 Nov 2002 Posts: 1649 Location: Linköping
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 23:50 pm Post subject: |
|
|
[SM]Fall wrote: | Delreich wrote: | nuke måste isf bort ur mapcykeln... fall och andra var för duktig på spawnkill där |
Heh jo jag satt of tänkte en del på att de kunde inte varit kul men det kunde varit tvärtom.. hade t tagit övertaget i början av mapen så kunde t placerat sig bra ifrån ct spawn också..
Min åsikt.. kul en stund men i längden känns det inte kul. |
njae... på de banor jag körde så: om ct gör det de ska (följer uppdraget) så vinner de ganska säkert
mene, med tanke på hur många som inte gör det (folk som borde veta bättre: moxx, reboot) så tycker jag nog denna mod kan få försvinna omgående... enbart spawnkill blir lite tråkigt i längden, så där efter första minuten eller så |
|
Back to top |
|
|
reboot
Joined: 31 Jan 2003 Posts: 1655 Location: torsby
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 23:53 pm Post subject: |
|
|
ärligt så var den modden crap
när man får igång taktiken för spawn kill, så är det kört.
2 st med bara som hela tiden spawnar hos fienden..
Jag tycker att ni slänger in en annan mod. |
|
Back to top |
|
|
p o d
Joined: 10 May 2003 Posts: 331 Location: Kalix
|
Posted: Mon Apr 12, 2004 23:56 pm Post subject: |
|
|
skitskojj men kan behövas lite regler om att spawna i andra lagets bas.. |
|
Back to top |
|
|
Delreich
Joined: 06 Nov 2002 Posts: 1649 Location: Linköping
|
Posted: Tue Apr 13, 2004 0:04 am Post subject: |
|
|
reboot wrote: | ärligt så var den modden crap
när man får igång taktiken för spawn kill, så är det kört.
2 st med bara som hela tiden spawnar hos fienden..
Jag tycker att ni slänger in en annan mod. |
mm... å andra sidan kan man låta bli det också, och gå och deffa istället, som snälla pod gjorde
eventuell lösning vore väl kanske att begränsa teleporteringen, minst 20 sekunder emellan eller nått sånt |
|
Back to top |
|
|
McQwert
Joined: 16 Jan 2003 Posts: 1639 Location: Västkusten
|
Posted: Tue Apr 13, 2004 0:49 am Post subject: |
|
|
Då kommer min åsikt: Det var riktigt trist! Det verkligen uppmuntrar folk att spawncampa och döda alla stackare som respawnar direkt..
Nej tack, hellre wc3-mod eller liknande _________________ In Trance we Trust! |
|
Back to top |
|
|
Fenan 2006 Gulddonator
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 3348 Location: Örebro
|
Posted: Tue Apr 13, 2004 1:26 am Post subject: KÖTTA!! |
|
|
jag har haft skitkul i 3 timmar nu, jävla massa basecampköttande. Om detta skulle bli KÖTT-servern så har den en jäkligt bra mod.
Spelet går till såhär:
På första rundan intar 2-3 personer av varje lag in den andras bas och dödar alla som respawnar som inte skaffat sig en "fri" teleportplats - och köttandet har börjat.
Vad går det ut på?.... tja... att döda fler än de gånger du dör, tror jag - HOPPAS jag - cs_italy blir lite mer utmaning att ta gisslan från T som respawnar hela tiden... CS-banor skulle nog vara att föredra då dessa brukar löpa tiden ut och medför en vääääldigt massa köttande.
bra:
bra för folk som lär sig att snabbt binda 2 musknappar till /check och /tele
bra för folk som vill KÖTTA
dåligt:
dåligt för folk som inte vill det som står under bra samt är kassa på att binda knappar
dåligt mod då den spårar ur lätt PGA köttarna.
ATAC bör slås av då folk blir bannade 120min till höger å vänster när de köttar i motståndarens mas å råkar träffa den som springer efter motståndarna och vill kniva dem.
Autoteamslay vid mission fail bör tas bort då jag tycker att uppdraget inte är det som spelet gäller.... utan KÖTTA.
Det är kul med nya moddar, men denna har vi nog kört igenom rätt snabbt och insett att cs blev quake å det va.... annorlunda och väääldigt speciellt.
Angående delreich's post i cheaters/lamers bör nog mååånga maffiastammisars (inkl mitt) SteamID stå på spelförstörande.... "det alla göra är tillåtet att göra"..
mina 15 riksdaler |
|
Back to top |
|
|
mortal Founder
Joined: 26 Sep 2002 Posts: 859 Location: malmö
|
Posted: Tue Apr 13, 2004 7:07 am Post subject: |
|
|
så dålig fantasi ni har så det stänker om det...
men denna modd suger.. dem skjuter mig så fort jag respawnas..
DUH!?!?!? ni kan ju teleportera er själva till ett annat ställe på en milisekund när ni respawnas innan dem hinner skjuta er i bas..
ha lite fantasi era whiners _________________ Someday, somehow
gonna make it allright but not right now
I know you're wondering when
(You're the only one who knows that) |
|
Back to top |
|
|
crab_people
Joined: 22 Jan 2003 Posts: 3406
|
Posted: Tue Apr 13, 2004 9:27 am Post subject: |
|
|
släng in lite climbmaps.
kz_climbers_b01! |
|
Back to top |
|
|
reboot
Joined: 31 Jan 2003 Posts: 1655 Location: torsby
|
Posted: Tue Apr 13, 2004 10:39 am Post subject: |
|
|
hehe.... Servern var ganska kul på ett sätt.
När det blir kötta på nåt annat ställe än t/ct-spawn.
T.ex kötta för att få en bombplats..
Minns att jag och mortal hade en rolig fajt i början på de_dust |
|
Back to top |
|
|
FusioN aka Chilling
Joined: 07 Dec 2002 Posts: 803 Location: Malmö
|
Posted: Tue Apr 13, 2004 14:54 pm Post subject: |
|
|
jag brukar spela på en server som heter lekstugan, det finns ingen roliga server faktiskt än just den eftersom man respawnar direkt efter man ahr dött(samma sak här om jag förstått det rätt) men det finns ingen teleprot lr någat sådant vilket tycker jag bara förstör, när man respawna kunde man börja vart som helst, började t.o.m. en gång på en fiendes huvud och en fiende på mitt
//FusioN _________________
|
|
Back to top |
|
|
|