HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
skilled server
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 9:24 am    Post subject: Reply with quote

men brass sluta jiddra med in love nu, skriv pm om du nu måste säga nåt eftersom ingen annan än (möjligtvis) in love är intresserade.
Att du sen använder personangrepp som argumentationsteknik främjar inte vår sak direkt.

för att försöka vara lite om topic så tycker jag fortfarande att ingen person ska avgöra vilka som får spela eller inte, kan man inte låta statsen sköta det?
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 10:03 am    Post subject: Reply with quote

Statsen är ju inte igång, så det funkar mindre bra att utnyttja dem.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 10:07 am    Post subject: Reply with quote

Har denna topic buggat ur?
_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 11:40 am    Post subject: Reply with quote

Japp. Just nu skriver jag på sidan 5 av 4. Very Happy
Brukar bara vara att fortsätta så hoppar den igång igen.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 12:14 pm    Post subject: Reply with quote

Page 5 of 5


så fortsätt Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 12:45 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, kommer vi något längre just nu?
Denna fråga kan tas upp igen och för tillfället läggas på minnet skulle jag tro. Som jag förstod det på Fall var han inte helt främmande för en sådan server. Kalla den vad ni vill, det är oväsentligt vad den heter.
Det är vad den står för som är väsentligt.
Hur som helst så kanske vi kan ta bitarna med vilka som får spela på den vid det tillfälle det blir aktuellt.

Som jag sagt förut så tycker jag att ideen är bra!

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 14:06 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Statsen är ju inte igång, så det funkar mindre bra att utnyttja dem.

anledningen till att statsen inte är igång var att webdelen var för dålig?
isf kan man ju köra stats, men inte låta folk se dem, så att man kan styra intaget... eller nått sånt
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 14:07 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:


1. roundtime = ?
2. hur ska det avgöras vilka som får spela?



1. Rountime: 130 sekunder. I och med den nya regeln, plantningtiden. Alltså blir det 160-165 sekunder. Dvs ~2 min. Och 0,02 timmar. Razz

2. Antar att man får hålla ögonen öppna efter ett bra statsprogram. Eller också så får det vara något liknande "invitestuket". Jag tycker egentligen inte att statsprogrammet ska vara det avgörande för vem som får spela. Får väl i och för sig vara någon speciellt inställning som den tar på. Men tror inte det håller i längden i alla fall. En mindre skillad person kan fortfarande ligga bland de "tio bästa" på listan. Det som verkar krångligast tror jag mer för. Invitesaken och sen ett lösenord. Kan ju typ göra en kanal på Quakenet, inviteonly. Och därav se vilka som får spela där. Man måste typ idla där när man ska spela på servern. Det låter helt knas, jag vet. Men då har man ju liksom lite koll iaf, på vilka som ska spela där. Ser man någon som inte egentligen ska vara där så kan man ju se ifall personen idlar i kanalen. Realnick är något som måste vara på servern isf också. Sen hur man nu ska "bestraffa" den killen som läckt ut ett lösenord till en kompis eller liknande vet jag inte hur man ska göra med.

Istället för att göra det ännu jobbigare för maffia med att fixa och dona med inloggning på hemsidan kan man köra på den varianten. Blir ju inte så jobbigt för någon. Tror dem lite bättre spelarna ofta är online på mIRC. Om dem inte är det så får dom väl tanka det. Inte mer med det.

Hela den här grejjen skulle ju kunna skötas av ett par bättre personer som spelar på maffia dagligen. Med hjälp av en eller flera admins så skulle den här idéen vara uppe redan om ett par minuter. Det ändå en servermaster behöver göra är att lägga in typ r60maps, sätta lösenord, sänka roundtimen. Ja, allt som begärs för att vara bättre helt enkelt.

Det är fortfarande bara på en server vi snackar om. Förstår fortfarande inte varför folk lägger sig i och ska vara negativa till idéen.
Dem som tycker idéen är patetiskt är nog dem som vet att dom inte kommer får spela där. Sånt kan man se ganska lätt.
Varför ska vissa vara rädda för omväxling? Eller hur det nu var Fren sa en gång i Steamtopicen.

/Micke då

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bonafide



Joined: 13 Dec 2002
Posts: 1173
Location: Hemma (på riktigt)

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 17:46 pm    Post subject: Reply with quote

inte för att jag bryr mig men,, jag klararde av o spela max 10 min på maffia serverna när jag spelade , sen blev man ju tokig på alla som tvunget skulle smyga runt hela mappen när dom va 1vs7 o 4 i hp .. o sen efter o ha smygit som en tok i 1.50 så dör dom direkt . O sen folk som inte hittar ut ur spawn o likn stötte man ju på hela tiden.. d e säkert jättetrevligt för er som vill ha / vill umgås me alla era mysiga internet kompisar men om man vill ha lite bättre tempo o bättre motstånd e ju inte maffia nåt bra.. då e ju gnu 100ggr bättre . så jag håller med brass till 100% , 1 srv av 8(?) me lite bättre gubbar på hade ju inte skadat..
o alla vet väl ungefär vilka som suger o vilka som kan träffa huvet

_________________
homosexualls are gays
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 17:57 pm    Post subject: Reply with quote

Edit(Serpent): Inlägget editerat för trevligare läsning
_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
brass



Joined: 06 Jan 2004
Posts: 52
Location: ume/vbg

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 18:00 pm    Post subject: Reply with quote

Edit(Serpent): Inlägget editerat för trevligare läsning
_________________
det ser inte ljust ut för d kristna...
Back to top
View user's profile Send private message
Bonafide



Joined: 13 Dec 2002
Posts: 1173
Location: Hemma (på riktigt)

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 18:02 pm    Post subject: Reply with quote

Edit(Serpent): Inlägget editerat för trevligare läsning
_________________
homosexualls are gays
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 18:16 pm    Post subject: Reply with quote

SAC | mIx! wrote:
Det är fortfarande bara på en server vi snackar om. Förstår fortfarande inte varför folk lägger sig i och ska vara negativa till idéen.
Dem som tycker idéen är patetiskt är nog dem som vet att dom inte kommer får spela där. Sånt kan man se ganska lätt.

Jag lägger mig i och är negativ till idéen eftersom jag inte ser något rättvist/vettigt sätt att utföra den i dagsläget. Jag kan inte direkt påstå att jag "vet" att jag inte kommer få spela där. När jag inte är för full kan jag nog ha en chans att lira där. Statsen fungerar inte, så det går inte att använda. Att sen sätta en suverän grupp elita supersnubbar (som brass då) till att välja ut vilka som får lira där kanske inte är så jättebra.

Jag tror att alla varianter utom en automatiserad kan vara ett riktigt dåligt drag från maffias sida. En situation där några väljer ut och bestämmer vilka som är tillräckligt "bra" för att spela där och vilka som inte är det (och bollandet av folk fram och tillbaka mellan lägena) tror jag skulle gör maffia till ett mindre trevligt ställe.

Klart man förstår och accepterar om man inte får lattja på en server eftersom ett rättvist script eller ett elajt program säger det, men om det är någon elit supersnubbe eller för den delen någon noob-admin som Fren (Razz) som styr kommer det bli liv i luckan. Men det är verkligen inte mina servrar och jag tror inte jag berörs så mycket, men tycker det kan vara värt att tänka på.

/ Den rättfärdige

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Bonafide



Joined: 13 Dec 2002
Posts: 1173
Location: Hemma (på riktigt)

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 18:27 pm    Post subject: Reply with quote

luppe: om man hade servern utan bestämmelser på vem som får spela där då? , så att alla själv får avgöra om dom platsar där eller inte.. (kanske inte funkar så bra nu när jag tänkte lite längre) , eftersom alla e så goa kompisar me varandra på maffia osv så kanske d går ändå..
_________________
homosexualls are gays
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 18:49 pm    Post subject: Reply with quote

asså... OM vi ska ha en sån server så kommer den ju GIVETVIS bestämma vem som får spela automatiskt. JAG täner iaf inte sitta och peka på spelare...

Och SJÄLVKLART kommer inget hända förrns det finns ett färdigt system...

Jag fattar inte varför folk är så oroliga eller negativa över detta...?
De som kan/får spela kan ju göra det. De som inte kan/får spela har ju ett gäng andra servers att spela på så länge...

I egenskap av admin: Att denna tråd har mynnat ut i en massa personangrepp tycker jag är högst beklagligt och jag föreslår att ALLA lägger ner det OMEDELBART!

Personligen: Jag tycker inte "nej-sidan" har kommit med ett vettigt argument för att inte genomföra detta (kan ha missat nåt ilägg iofs).

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Maxz0r



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 220
Location: Sundsvall

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 19:24 pm    Post subject: Reply with quote

En sak som man skulle kunna göra är att ha inloggnings-grejsimojs på sidan.
Och låta ALLA spela (dom som e reggad alltså). Sen märker man ju vilka som inte klarar av att spela där. Surprised
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
brass



Joined: 06 Jan 2004
Posts: 52
Location: ume/vbg

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 19:39 pm    Post subject: Reply with quote

Edit(Serpent): Inlägget editerat för trevligare läsning
_________________
det ser inte ljust ut för d kristna...
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 19:49 pm    Post subject: Reply with quote

Lägg ner personangreppen allihop nu annars kommer jag personligen skicka ut er från maffia så att hela diskussionen om server blir totalt ointressant.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 20:11 pm    Post subject: Reply with quote

ojdå tänkte inte på att statsen inte var igång.. men enligt mortal eller dylik überperson ( Smile ) så loggades alla stats ändå tills en bättre webpryl kom ut.
nåja eftersom jag inte kan nåt om det här så kanske jag ska sluta snacka en massa.
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 21:10 pm    Post subject: Reply with quote

Jag skulle nog aldrig få spela på den då jag spelar olika beroende på humör (som Diz mfl också nämnde). Jag ser flera svårigheter med att starta en sådan server. Men om admins kommer på ett bra sätt och drar igång servern så är väl det inget som skadar mig, även om jag inte får spela på denna (förutom att jag kanske inte kan spela tillsammans med en del, för mig, roliga människor).

Själv blir jag mer eller mindre irriterad på folk ibland, men för det mesta så har jag enbart roligt när jag spelar på maffias servrar (att skrika och vråla lite i lägenheten hör ju till när man spelar Very Happy ). Det är ju (för mig) oftast en majoritet med roliga och trevliga människor som är inne på servrarna. Och det är därför jag spelar här på maffia! Smile Smile

Arrow För att ha roligt!!

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies