HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
skilled server
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 15:32 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
Man kanske kan gå efter statsen? top 200 har tillgång till den servern eller nåt i den stilen.

borde inte:
Praest[Man] wrote:
Är det om du har mindre än 2:1 ? I teorin skulle denna server till slut då bara kunna ha en spelare, eftersom att alla inte kan döda 2 pers.

...det där bli problem då också?
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 16:14 pm    Post subject: Reply with quote

tycker iden är fin. men sen å ta reda på vilka som ska få lira där e en annan femma.

jag minns oxå hz servern. när min polare lira inte jag. han kom in dit ibland fast han inte var så jäkla bra.


hoppas å tycker att det bordes fixas en sådan server Smile

_________________
Mod är bara vad den fege tar till när han inte törs!


#devil&saint
www.devilandsaint.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 16:35 pm    Post subject: Reply with quote

tycker faktist att brass har en poäng i det han säger och det som serp sa om en stammisserver tycker jag låter helt utmärkt även om jag ldrig skulle komma in på den Rolling Eyes Smile
_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 17:33 pm    Post subject: Reply with quote

Att logga in från sidan tycker jag skulle vara bra, då slipper man undan personer som inte har läst reglerna utan bara söker efter servers med bra ping.
Eftersom att det inte var det som topicen handlade om riktigt så kan jag också passa på att skriva att jag tycker att en server där man kommer in med bra stats verkar knöligt och svårt att fixa + att många kommer spela ÄNNU tråkigare än innan, för att få bra stats

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
brass



Joined: 06 Jan 2004
Posts: 52
Location: ume/vbg

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 18:33 pm    Post subject: tjo Reply with quote

kul att det blivit en diskussion ...
ja tror jag får klargöra mina motiv lite..
Många har påpekat att det är kills/deaths ration sóm är den viktigaste ingrediensen vid huruvida bra/dålig man är på CS...Detta spelar i mitt tycke mindre roll..
Poängen är att serverm skall vara till för dem som vill lira CS utan lamers, (noobs) som inte har så bra koll.. Alltså en en server där folk går in för deff/defuse utan basecamp osv..
som serpent skrev så kan det ju vara lite av en stammis server..
frågan är nu hur man gör för att det skall bli en server av denna kaliber.?!
lösenord kan ju vara bra, även om det säkert kommer att florerea runt så är det en bra början..
Sen kanske man kan ha en lisa på SM sidan där det står vilka som givits lösenord och på såvis kunna hålla bättre koll på falska lösenords
tagare..pust..
Om detta nu skulle funka så är problemet istället: "vilka ska få tillgång till servern?"
Förslag plzz

_________________
det ser inte ljust ut för d kristna...
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 18:38 pm    Post subject: Reply with quote

Det finns fler problem:

Hur ska vi påtvinga att just person X får vara där, men inte person Y? Ska han bli bannad? Ska vi byta lösenord så fort som nån får tag i det? Det finns liksom ingen bra lösning på detta. Sen behöver ju den där servern maximal övervakning från oss admins, vilket innebär en hel del merjobb.

För att inte tala om urvalet.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 18:42 pm    Post subject: Reply with quote

Delreich wrote:
13steps wrote:
Man kanske kan gå efter statsen? top 200 har tillgång till den servern eller nåt i den stilen.

borde inte:
Praest[Man] wrote:
Är det om du har mindre än 2:1 ? I teorin skulle denna server till slut då bara kunna ha en spelare, eftersom att alla inte kan döda 2 pers.

...det där bli problem då också?

njaaae man får ju poäng för andra saker än att fragga också.
plus att bara för att den servern finns så kommer nog inte de som har tillgång till den sluta spela på de andra servrarna för det.
Back to top
View user's profile Send private message
FLU|f0rd



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 252
Location: Ume / Vbg

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 18:45 pm    Post subject: Reply with quote

man skulle kunna lösa det genom att sänka vote-kravet, så om en spelare misssköter sig så vote:ar de andra ut honom/henne

och om man blir ut-votad så blir man tempbannad ~1dag/1v

_________________
The problem with the world is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
FLU|Unk



Joined: 08 Oct 2003
Posts: 17

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 18:51 pm    Post subject: Reply with quote

Jävlar brass, de var ett bra förslag! Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
spectorial



Joined: 06 Nov 2003
Posts: 25

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 18:52 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker att detta var ett göööörbra förslag! :>
_________________
--------------
hej ho!
Back to top
View user's profile Send private message
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 18:58 pm    Post subject: Reply with quote

Om man kunde koppla users på maffia.dk till servrarna hade ju gått bra för då kan ju ingen gnälla när ett visst ord kommer ut (välj och vraka bland dagens svär- & skällsord). Då är det bara att Prt Scr:a eller F5a sen skicka till admins, då slipper vi detta med varningar Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FLU|f0rd



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 252
Location: Ume / Vbg

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 19:34 pm    Post subject: Reply with quote

vad har det med en veteranserver att göra ??
_________________
The problem with the world is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 21:27 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är inte negativ till hela idén såvida det inte innebär en tokmassa jobb för oss admins och framförallt inte för Fall. Dock är jag fortfarande osäker på vad ni vill ha.

Det talas om att slippa noobs som inte hittar till bombplatserna. Ärligt talat? 99,9% av spelarna inne på våra servrar med vanliga banor hittar väl till bombplatserna?

Det talas om hög KVery Happy. Ett sätt att få hög KVery Happy, campa. Ett sätt att få låg KVery Happy rusha först för laget. Är det det tidigare varianten som önskas?

Det talas om att slippa basecamp. Innebär det att T inte får täcka ryggen mot framrusande CT?

Det talas om att ligga bra till på statsen (som inte finns just nu). Ska man då vikta frags lägre/högre? Ska uppdrag prioriteras?

Personligen spelar jag hellre med en spelare som offrar sig för laget och rushar först än med en spelare som alltid försöker komma ut som 4:a i rushen, även om den senare har högre KVery Happy och kommer ligga bättre till på statsen. Den första typen av spelare kan iallafall knappast anklagas för att inte hitta till bombplatserna. Very Happy Det är dock min högst personliga åsikt och jag respekterar att andra tycker annorlunda. Formula ett förslag som ni tror kan funka!? DVS lite mer konkret än "inga noobs, bara bra spelare".

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 22:07 pm    Post subject: Reply with quote

Lite OT. Generllt tycker jag det utförs uppdrag sämre sen det blev en massa slots 16 på tre och 24 på en eller va det är folk bara tokrushar utan å följa bomben o sånna saker. tykcte man kunde få till lite mer pcwaktigk spel innan då det var mindre slots.

Men det är bara va ja tycker så det är itne så viktigt Smile

Angående en "elit" server så är ja tveksam för vilka ska klassa som elit?
Många stammisar däribland jag själv är itne särskilt elit på cs så vi skulle ju inte kunna spela på den, vilket vore tråkigt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
brass



Joined: 06 Jan 2004
Posts: 52
Location: ume/vbg

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 22:25 pm    Post subject: ,.. Reply with quote

ja tar det igen..
det handlar inte om att vara "elite" i den mening att man springer runt och har 25-0 på de vanliga servrarna utan vad det handlar om är spelvett!
alltså en server där folk som vill lira CS med andra som lirat ett tag, och har bra humm om spelet kan husera.
NO BC! NO BC!

_________________
det ser inte ljust ut för d kristna...
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 22:27 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane, jag tror inte brass menar n00bs som han kanske skrev utan det hela handlar bara om spelvett... Smile
_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Apr 05, 2004 23:27 pm    Post subject: Reply with quote

OK, då blir det väl ännu svårare att veta vilka som ska spela där?
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Tue Apr 06, 2004 2:23 am    Post subject: Reply with quote

brass wrote:

Om detta nu skulle funka så är problemet istället: "vilka ska få tillgång till servern?"
Förslag plzz


Mitt svar på den frågan är, de bättre stammisklanerna. Ett password hålls hemligt inom klanerna. Man lär ju ändå märka till slut vem det är som har läckt ut passet till någon. Man ser rätt lätt vilka som är kompisar med varandra osv. Sen finns det även "bra" spelare som kan ha högt tempo och ändå skjuta håäss som inte har klaner. Där vettefasen Neutral Om många sammarbetar och hjälps åt kanske man kan lösa det på något vänster.

Koll på hur bra klanerna är tror jag många har.

För att få spelet i ett snabbare tempo, sänk roundtimen. 1.30. Hinner man inte planta/defusea så - slay. Som vanligt med andra ord.

Tycker förslaget är skitbra. Så nu kan väl alla hjälpa Fall att leta efter scripts, plugins och allt vad det heter.

En fråga bara också. Ska gubbar och töser som ändå hittar till bombplatsen "få komma in" på servern? Eller bara personer med högre skill få komma in? Skill är inte den poängen man får när man lirar public. Ser ingen skill alls i att defusea bomber t.ex. Skill = Färdigheter. Så nu vet vi det också.. Oha mig.

Fan, glömmer ju av allt medans jag läste. Hade lite ideer. However..
Det gäller ju bara en server också. Finns ju 2 som är stängda t.ex. 5an och 6an om jag inte minns fel. Sen om folk ändå blir griniga för att dom inte får spela där så är väl det inte mer än att dom går in på någon av dem resterande 7-8 servrarna.

!!!

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Tue Apr 06, 2004 6:13 am    Post subject: Reply with quote

Lägga in HighZkill? Det stavades så? HZ..
Så vart på maffia man än spelar så räknas det poeng.
Och så är det en server som är topp, och den som alltid har lägre poeng än den som connectar kickas, eller nåt sånt.
På så sätt blir det ju som vanligt, fast bara dom bästa kan spela på HZ-servern.

Finns HZ till 1.6 Confused

:edit: sänk roundtime ja, man hinner ändå inte använda 2.5 minuter.
Använder man sig av längre än 1.5 minuter blir man visst kallad CPL lirare, camper m.m.

Exakt, så varför ha 2.5 om det inte används?
Sätta på 1.2-1.3 roundtime eller något. Så måste man få fart på spelet, slipper man även att vänta imellan runderna.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Tue Apr 06, 2004 9:17 am    Post subject: Reply with quote

Jag hatar folk som bara rushar in i spelet. Alla fraggkåta som skiter i om de blir skjutna, bara de hinner plocka 2 innan. Även på public finns det utrymme för att tänka sig för lite när man lirar och det går inte om man har 1.5 min roundtime.
_________________
SAOL:
Bitch [bit´ç] s. -en -ar
självständig aggressiv kvinna; rivjärn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 2 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies