HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
DreamKrök Uddevalla 2oo4 - FAQ
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Feb 23, 2004 21:57 pm    Post subject: DreamKrök Uddevalla 2oo4 - FAQ Reply with quote

Nåt seriöst du undrar över?

Frågor ska i första hand svaras på av arrangör eller "generaler" (Fren + Alpha)
Men ärrade stamkunder klara uppgiften säkert lika bra.

Inget skitsnack eller oseriösa frågor här

_________________


Last edited by Fren on Mon May 03, 2004 22:28 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Feb 23, 2004 23:08 pm    Post subject: Reply with quote

Vet inte om det stått någonannastans men passar på att fråga ändå:
Vid vilken tidpunkt passar det in att man dyker upp?
-------------------
SVAR:
Tjusju kommer att vara först på plats och ställa undan "saker vi kan skada oss på".

Men lite efter lunch vore nog passande.
/[gobbe]Alpha

_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Feb 23, 2004 23:27 pm    Post subject: Reply with quote

Ska påpeka att allt arrangemang runt detta är inte klart än.
Vi fick stugan nys så vi måste kolla upp lite mer saker.
All info kommer finnas uppe innan helgen (om tjusju jobbar som han ska Razz).

Så vänta med frågorna till helgen (även om Tolles fråga var en bra fråga)

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Mon Feb 23, 2004 23:55 pm    Post subject: Reply with quote

Hur långt är det ifrån det här Köpcentrat? Jag har nämligen åkt Swebuss till Lund därifrån i somras, funkar finemang, men det kan vara bra att veta om folk ska bli upplockade.
--------------
SVAR:
Enligt Tjusju ska det vara 3-4 km mellan stugan och centrat
/[SM]Fren
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 3:49 am    Post subject: Reply with quote

skall jag avanmäla mig någonstans eller försvinner jag då jag inte betalar avgiften?
-----------------
SVAR:
Innan du betalat in pengarna så behöver du inte avanmäla dig nånstans.
När du väl betalat ska du helst avanmäla dig för att kulla lämna eventuell plats åt andra, men i vanlig god ordning får du inga pengar tillbaka.
/[SM]Fren

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 5:52 am    Post subject: Reply with quote

Bra att det finns en frågetopic, då ska jag ställa några frågor här;
Var kommer man att sova? Utomhus? Inomhus? (lite dum fråga, men better safe then sorry Laughing )
Ska man ha med egen mat?
Kommer man kunna beställa pizza (mat överhuvudtaget)?
Var finns närmaste bankomat?
Vågar man ta ett dopp om det nu finns någonstans att göra det så tidigt på året så långt upp i Sverige?
Är det lätt att ta sig dit om man inte tar bil?
Finns det plats att parkera bilen på om man tar bilen dit?
Hur många kommer ta med sig dator om några överhuvudtaget?
Närmaste kiosk/livsmedelsbutik (man kan aldrig ha för mycket läsk Wink )?
Kan man betala DK-avgiften på plats?

Kommer fler frågor i takt med att jag kommer på fler Laughing Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 5:52 am    Post subject: Reply with quote

Har bara en mycket enkel fråga: Vem var det som glömde sin logik i sina andra byxor i morse?
Seriöst, det blev klart idag (igår om vi ska vara petiga) att DK ens skulle bli av detta halvår. Några timmar senare är alla platser bokade och inga fler anmälningar tas emot. Wassuppidat?! Jag är definitivt inte intresserad av tälta i skogen och inte heller vill jag åka färja till Polen, skulle jag ha anmält mitt intresse ändå bara för att tjyvhålla min plats i kön? Och nu har listan med intresseanmälningar gjorts till officiell lista utan möjlighet att ens komma med på reservplats (båda topics är låsta, på hemsidan står att inga fler anmälningar behandlas).

Någon har alltså blandat ihop begreppen "intresseanmälan" och "anmälan", och att göra listan med intresseanmälningar till officiell lista är ju bara så uppåt väggarna fel som det bara kan bli. Jag hoppas nån kan ta tag i det här och rätta till misstaget, om inte så tar jag och anmäler mig på hemsidan nu ändå och hoppas på det bästa.
---------------------
SVAR:
Ja någon *host*olle*host* har blandat ihop lite.
Listan som fanns och som ni anmälde er till var en intresselista för att vi skulle kunna se hur många som ville komma. Varför det sattes en limit på den var för att vi trodde stugan hade antalsbegränsning, men så är inte fallet.
En ny lista kommer upp imorgon i samband med kontonummer för inbetalning.
Hamnar du på den listan har du betalt eller kn***at till dig en plats och är en given besökare till denna upplaga.
/[SM]Fren
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Den Onde



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 147
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 9:36 am    Post subject: Reply with quote

Hrmpff!!!

Vad är egentligen kriterierna för att få vara med och "leka" på DK?
-Att man tillhör någon av de "stora" maffiaklanerna?
-Att man känner minst en av de andra deltagarna IRL?
-Att man vågat chansa på att skriva upp sig på listan utan att veta var och vad festligeterna består av?

Jaja, man får väl bita i det sura äpplet... även fast jag känner mig lite som Askungen just nu "jaja, vad är väl en bal på slottet... eller alldeles underbar" Wink

//Onde
--------------------
SVAR:
För att få deltaga på DK ska du först och främst vara 18 år fyllda vid tidpunkt för evenemanget.
Sen ska du vara känd maffian (och det är du). Detta för att inte tvingas umgås med en massa okännt folk som man inte kan lita på.
Du ska helst vara veteran innom DreamKrök. Vi är en sluten krets (den innersta kretsen innom Maffia) och vill ha det så, även om det alltid är välkommet med nya ansikten.
Huruvida vi kommer vara stenhårda på det där med "veteran har förtur" vet jag inte riktigt.
/[SM]Fren
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 13:38 pm    Post subject: Reply with quote

Topic om deltagande till DK funnits ute i minst en månad.... Dock ett deltagande till ett DK skåne men men...


Svar på Sorcerers frågor

Sova: Inne men de går lika bra sova i bil (om du får lov pröva natas Razz) utomhus får du också men på egen risk

Mat: Vore bra eftersom maten skars ner till detta DK nu serveras bara traditionell korvgrillning på lördagkväll...

Pizzaplace: Finns väll nog alltid nåt pizzahak som kör ut annars finns de någon som kan köra o hämta pizzor....

Bada: Risken finns japp Razz (Falstebo badades även om de var 10 grader i vattnet Razz)

Avstånd till och från: Finns nog mer info i trådarna här i forumet. Fördelen ska ju va att de ska vara lättillkommet men ändå inte... Pakering bör nog finnas...

Brukar: Jepp DK idag har sållat ut burkarna jag har som sagt ingenaning om hur många burkar max får komma eftersom har inga teknisk fakta på ström osv.... Men de lär väl finnas runt 4 burkar kan jag tänka mig som minst....

Butiker/shopping/bankautomater: kravet på lokalen ska ju innefatta att de ligger rätt nära nåt centrum, butik osv....

Betalning: Ska nog ske innan du kommer till DKs lokal

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 14:57 pm    Post subject: Reply with quote

För att försvara Jol-Bo och Serpent m.fl

DreamKröks Stadgar wrote:
För att undvika att obehöriga eller icke lämpliga personer kommer så måste du vara en stammis eller relativt välkänd på Swedish Maffia för att komma. Vem som är stammis eller relativt välkänd på Swedish Maffia avgör arrangörer och DreamKrök generaler. Vi tar oss rätten att neka anmälningar. Har du varit på minst ett DreamKrök innan har du förtur i anmälningslistan och har störst chans att komma med.


Brukar det inte vara så?
-----------
SVAR:
Det är en regel Alpha satt själv som jag stödjer till 75%.
Fördel är att man får träffa sina gamla kompisar
Nackdel är att man inte får nya kompisar
/[SM]Fren

_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 15:27 pm    Post subject: Reply with quote

pizza/kebab för utkörning. fixa med en bra pizzeria INNAN dk och säg till "då och då kommer vi behöva så och så många pizzor" de lär ju köra dem då...
_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 20:23 pm    Post subject: Reply with quote

Ok... för det första sa jag att ni skulle vänta med alla frågor till helgen eftersom allt inte var klart, men det är tydligen fortfarande svårt för folk att läsa vad som står.
Sen skrev jag, om jag inte minns fel att vi inte skulle ha en massa snack i denna tråd utan bara frågor. Nu har det under dagen dröst in en hel diskussion vilken jag nu plockat bort, censurfreak som jag är Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 22:12 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kanske har utvecklats till total analfabet på senare dar (hoppas det här e läsbart Wink ) , men ingenstans kan jag hitta en exakt adress till denna stora fina stuga ,,Klämman eller vad den nu kallades. Någon som kan hjälpa mig att hitta rätt? Tacksam på förhand!! Very Happy
_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
CrazySailor



Joined: 17 Oct 2002
Posts: 118

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 22:29 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm blir det en 3:e anmälningslista eller? Verkar lite rörigt tycker jag...
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]tjusju



Joined: 10 Nov 2002
Posts: 385
Location: UDDEVALLA korpens stad

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 23:16 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]gubbslem wrote:
Jag kanske har utvecklats till total analfabet på senare dar (hoppas det här e läsbart Wink ) , men ingenstans kan jag hitta en exakt adress till denna stora fina stuga ,,Klämman eller vad den nu kallades. Någon som kan hjälpa mig att hitta rätt? Tacksam på förhand!! Very Happy


surfa in på www.wrcb.se och tryck bildspel i nedersta högra hörnet så får du exakt placering av stugan.
du behöver ett plugin för powerpoint om du inte har det men det komer upp var du skall tanka det från annars.

i text sett så kommer en beskrivning för er alla därute

Uddevalla ligger ca 10 mil norr om Göteborg
Stugan som vi har hyrt ligger i dom väst nord västra delarna av staden eller rättare sagt mitt ute på landet

det är 3-4 km till det stora köpcentrumet TORP www.torp.nu
det finns ingen bussförbindelse inom en 3 km radie
stugan ligger på Herrestadsfjället som ligger norr om stadsdelen Herrestad som utalas herrsta det fins nog ingen gatuadress dit och jag misstänker att nån får köra som en tokstolle fram och tillbaka mellan tågstation, Busstation och stugan

det var lite info mer kommer

_________________
nya innesporten är motorvägsbowling
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
naTas



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 715
Location: Gbg

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 0:06 am    Post subject: Reply with quote

Detta kanske borde stå i ressnack topicen men eftersom det har o göra med ovanstående inlägg så tar vi det här. Om folk behöver bli hämtade på stationen i uddevalla eller dylikt så e det inga problem alls. men helst så tidigt som möjligt så man kan gå på bässen, men det e bara höra av sig isåfall.
_________________
Jag gillar gobbe och gobbe gillar mig!
http://www.moviewavs.com/cgi-bin/moviewavs.cgi?Old_School=ilikeyou.wav
"Trying is the first step towards failure"
"Assumption is the mother of all fuckups"

dmi
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 1:28 am    Post subject: Reply with quote

Vart har anmälningslista Nr 2 tagit vägen ?!?! Shocked Laughing
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 3:46 am    Post subject: Reply with quote

Den nya och slutgiltiga listan hade flyttats av en admin utan vettig förklaring.
sry för det

Den är tillbaka nu.


Sen vill jag återigen be er vänta lite med frågor till typ helgen eftersom jag inte haft särskillt mycket tid att få igång allt. Den lilla tid jag haft har jag lagt ut på att svara på frågor som jag sa att jag ville slippa.

Tro f*n att det blir rörigt när jag inte får göra klart det jag behöver.
Det kanske var en miss att släppa all info innan ALLT var klart, men vi kände att ni kanske ville veta.

Slälla låt oss göra klart nu.
Jag har hand om infon på forumet
Olle har hand om hemsidan
Tjusju har hand om stugan (dvs kontakt med föreningen och ger mig och olle info)

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 7:39 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Den nya och slutgiltiga listan hade flyttats av en admin utan vettig förklaring.


Då 15 kanske 20 tal av er vet om det var jag som flyttade topic så är de ingen hemlighet.

Jag kanske skull skrivit mer till fren men trodde inte han sov vid tillfället.
Jag gjorde det hela som ett argerande att försöka lugna allt angående dk som var mega rörigt.
Igårkväll ändrade jag min uppfattning till jag trodligen skulle hålla mig nykter då jag hade ingen vilja o vara kvar på stället om de blir så kaotiskt som det är just nu före och ser ut o bli. Vill behålla möjligheten och kunna köra avskilt till egen sovplats/hotell what ever.
Nu efter sovit på saken och noterat att min kritik inte inväntas utan fren vill köra ångvältsmetoden och fortsätta utan kolla om han kör över någon så är jag skeptiskt till mitt deltagande på DK Uddevalla.

DK drivs egentligen inte av Swedish Maffia utan är trodligen mer som ett rådgivande stöd till DK så jag kan princip inte göra mer åt saken.
Jag lämnar era händer och resterande kroppsdelar till Fren.

Om jag kommer så hoppas jag verkligen ni inte har något emot en nykter och mindre rolig "Fall" dyker upp utan är där för sociala skälen skull och ev ta bilder etc. Om jag tar nykter vägen så kommer jag trodligen försöka fixa dv-kamra eller nått och recorda en del.

Aktuellt läge:
Kommer ej: 40% risk
Kommer nykter: 50% risk
Kommer icke nykter: 10% risk
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 14:03 pm    Post subject: Reply with quote

Jepp, detta är för mig noterat och avklarat.
Inget ont i detta. Jag håller med Fall till 99% om att det är rörigt, men mycket av rörigheten är en produkt av folkets angelägenhet att deltaga (som jag bara ser som nåt positivt), en missvisande anmälningslista på hemsidan (som jag nu förklarat ett par ggr vad den var till för) samt att jag varit trött och inte kunnat tänka klart, då allt gick mycket fort efter release av stuga osv.

Hoppas ni har förståelse för detta och att ni förstår att jag jobbar röven av mig dels för att det ska vara så tydligt som möjligt för er och för att jag ska få det så enkelt för mig att arrangera som möjligt (även om jag använder skumma maetoder i era ögon Wink)

Jag har även börjat sortera in anmälningarna i veteranordning, så att de som deltagit fler ggr hamnar högre upp.
Detta kommer i teorin medföra att vissa new faces kan hamna utanför, men eftersom vi alla har vissa vi JÄTTEgärna skulle vilja träffa så kan vi helt enkelt komma att neka folks deltagande. Det kan tyvärr bli så Sad
Rätta mig om jag har fel, men är det inte bättre att få dit folk man vill träffa istället för folk man inte känner men som har hängt på anmälningsknappen?

Ajuste. Detta inlägg var retoriskt och skall inte kommenteras eller svaras på. Iaf inte är.

Jag tar gärna emot PMs på forumet (inte IRC), och dessa besvarar jag så fort jag hinner.

Har jag glömt eller missat nåt så flejma mig med ett PM.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies