View previous topic :: View next topic |
de_32 på SM Server? |
JA!!! |
|
69% |
[ 16 ] |
NEJ! |
|
30% |
[ 7 ] |
|
Users Voted : 0 |
Total Votes : 23 |
|
Author |
Message |
HAP
Joined: 01 Apr 2003 Posts: 897
|
Posted: Fri Feb 06, 2004 15:21 pm Post subject: de_32 |
|
|
Hur många tycker att vi ska slänga upp Jol-Bo's nya "BetaBana" på SM servrarna ?
Finns att tanka här http://maffia.dk/images/fren/de_32.zip
_________________ ALLT beror på någonting annat. |
|
Back to top |
|
|
&Trigger_Finger
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 526 Location: Västerås
|
Posted: Fri Feb 06, 2004 15:23 pm Post subject: |
|
|
Finns det några bilder? |
|
Back to top |
|
|
Praest[Man] Anti Spam Force
Joined: 01 Nov 2002 Posts: 1761
|
Posted: Fri Feb 06, 2004 15:35 pm Post subject: |
|
|
I nuvarande skick, nej.
Men med lite upgrades så tror jag den kan bli väldigt bra. |
|
Back to top |
|
|
Fren Master Admin Personnel
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 7556
|
Posted: Fri Feb 06, 2004 15:56 pm Post subject: |
|
|
Lugna i pungen nu pojkar.
Jag har framfört vissa klagomål till Jol-Bo om denna som han lovat fixa, så vänta lite tills BETA1.1 kommer ut.
...så ska jag klaga lite på den oxå
Länken kommer inte funka så länge till btw _________________
|
|
Back to top |
|
|
McQwert
Joined: 16 Jan 2003 Posts: 1639 Location: Västkusten
|
Posted: Fri Feb 06, 2004 16:38 pm Post subject: |
|
|
Om jag får komma med lite kommentarer:
CTbas ligger lite för nära Tbas, den skulle vara längre bort i närheten av B
Sen borde en av tavlorna föreställa Jol-Bo himself!
Edit* Glömde att tillägga att det för övrigt är en RIKTIGT FIN bana!! _________________ In Trance we Trust!
Last edited by McQwert on Fri Feb 06, 2004 17:50 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Jol-Bo
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 572 Location: Åkersberga
|
Posted: Fri Feb 06, 2004 16:56 pm Post subject: |
|
|
Som Fren säger, lugna er lite. Det här var ju som sagt bara en beta så jag kunde få lite respons av de som vill testa lite. Men ni får mycket gärna lägga fram förslag på ändringar eller om något inte verkar funka som det är tänkt så ska jag ta det i åtanke. Ni kommer alla märka senare när jag släpper banan officiellt.
McQwert wrote: | Om jag får komma med lite kommentarer:
CTbas ligger lite för nära Tbas, den skulle vara längre bort i närheten av B
Sen borde en av tavlorna föreställa Jol-Bo himself! |
Är lite rädd för att det skulle ge lite för mycket jobb att flytta en hel spawn sådär. Tror inte heller att det är något större problem i realiteten.
Tavlorna är faktiskt gjorda av en kompis till mig, riktigt duktig är han. Men jag tror inte jag vågar be om den tjänsten. |
|
Back to top |
|
|
miklo! Senior Admin
Joined: 30 Nov 2002 Posts: 3179 Location: Göteborg/Lerum
|
Posted: Fri Feb 06, 2004 17:50 pm Post subject: |
|
|
Jag tycker den var fin o sådär.. Jag sprang in o checka bombplatserna.. Sen fick jag en annan tanke i huvudet om att öppna min egna lanserver o sen träna på att hoppa över till berget på nuke.
Men iaf. innan det så tänkte jag be någon öppna server för att jag ville bli boostad till vattentornet eller vad det är.. Fastna lite för den.. Försökte hitta saker att klättra på för att komma upp men det gick förgäves inte..
Det hade ju vart en riktigt grym sniperhylla..! _________________ Squadron är min lekkamrat |
|
Back to top |
|
|
Nimda Admin
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2581 Location: Stockholm
|
Posted: Sat Feb 07, 2004 1:58 am Post subject: |
|
|
Det finns ingen snabb väg för T att rusha till bspot B med. Den vägen(upp på lådorna som också är enda vägen) tar alldeles för lång tid. faktiskt dubbelt så lång tid som till A. Dessutom, har man knövlat sig upp för lådorna och förbi den stora lådan på gatan så klarar en ensam awpare att ta ut hela laget. ordnas inte det så kommer nästan allt spel centreras till bspot A.
alternativ: flytta bspot A till bakom bron. Detta ger CT valmöjligheter att hålla försvaret högt eller att pressa bakåt (tack vare den långt framlagda spawnen). T får bättre valmöjligheter och fler delar av banan används. Lite lådor och dylikt skulle passa i den långa gången (från bron i riktning ctspawn)
För övrigt så gillar jag texturerna. Gubbarna blir dessutom lite tydligare mot den grådaskiga bakgrunden. _________________ Se An Inconvenient Truth!
Last edited by Nimda on Sat Feb 07, 2004 2:07 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Fren Master Admin Personnel
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 7556
|
Posted: Sat Feb 07, 2004 2:06 am Post subject: |
|
|
Nimda wrote: | Det finns ingen snabb väg för T att rusha till bspot B med. Den vägen(upp på lådorna som också är enda vägen) tar alldeles för lång tid. faktiskt dubbelt så lång tid som till A. Dessutom, har man knövlat sig upp för lådorna och förbi den stora lådan på gatan så klarar en ensam awpare att ta ut hela laget. ordnas inte det så kommer nästan allt spel centreras till bspot A. | inte alls!
Jag tycker då det bara är bra att T inte kan TOKSTORMA till sen bombplats, planta och sen hålla den.
CT ska alltid kunna hinna först till en b-spot, bara det itne är en flaskhals där T ska komma in, vilket det inte är här.
Men man kan ju egentligen inte säga nåt om en map förrns man testat den en timme med public och en timme CW _________________
|
|
Back to top |
|
|
Nimda Admin
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2581 Location: Stockholm
|
Posted: Sat Feb 07, 2004 2:12 am Post subject: |
|
|
okej det köper jag, jag tog bara tiden det tog att ta sig till respektive bspot på snabbast tid. vägen till bspot B verkar iaf svår imo. det är lättare att sprida ut sig om man skall till bspot A (mitt, vänster, tak etc) än bspot B (öppna gången)
ps. tufft med 4k inlägg ds. _________________ Se An Inconvenient Truth! |
|
Back to top |
|
|
Volvo 240
Joined: 13 Nov 2002 Posts: 6731
|
Posted: Sat Feb 07, 2004 2:30 am Post subject: |
|
|
fin men lite väl mkt långa avstånd, värre än cbble ju.
ett tips gör som de gjort på Torn och survivor etc gör hellre bilar och annat istället för lådor, det ser mkt trevligare ut |
|
Back to top |
|
|
Volvo 240
Joined: 13 Nov 2002 Posts: 6731
|
Posted: Sat Feb 07, 2004 6:12 am Post subject: |
|
|
lite bilder... |
|
Back to top |
|
|
|