HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vilket språk?
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Poll
View previous topic :: View next topic  

Vilket språk skall vi köra sidan på?
Siten sv forumet sv
75%
 75%  [ 285 ]
Siten eng forumet sv
17%
 17%  [ 65 ]
Siten eng forumet eng
7%
 7%  [ 28 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 378

Author Message
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 11:37 am    Post subject: Vilket språk? Reply with quote

Då många "klagar" på att sidan är på engelska måste jag dra upp en poll om detta.

Last edited by mortal on Wed Oct 02, 2002 11:42 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 11:40 am    Post subject: Reply with quote

utbildning i all ära men folk kommer jue att strunta i det ändå och därför bör forumet vara öppet för både svenska och engelska. Siten däremot får gärna vara på engelska.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
BLizZie-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 304
Location: Å-berga

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 11:49 am    Post subject: Reply with quote

Håller me Exclamation
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moongoat



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 524
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 11:59 am    Post subject: Reply with quote

Tycker jag med. Men om topics startas på eng så kan de vara det rakt igenom. För de som vill får gärna skriva eng i svenska topics med...
Läsa och förstå eng e nog inget problem, men stavning och grammatik
är väl där skon klämmer.
Jag har röstat för dubbel sråk nu. Men iof kvittar det för mig.
För jag syger på båda



/outbildad sucker!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
ToTe



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 18

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

Varför kan man typ inte ha så man kan välja när man startar en topic om den ska vara Svenska eller Engelska

Topic shalalala [SWE]
Topic shalalala [ENG]

typ nåt sånt beronde på vilket språk man ska skriva i topicen??
Jag tycker det låter bra iaf.

// ToTe gillar svenska och engelska!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[Palt]-[Lulepalten]



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 12:08 pm    Post subject: Reply with quote

tote...jag ser dig haha!
//Jonte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 12:39 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker att det var en bra ide att skriva om Topicen var på engelska eller på Svenska i Ämnet redan...

Men jag vet ju inte vad Maffia har för planer men om de siktar högt och vill bli ett ännu större och bättre community så kanske Engelska är att föredra. Kanske inte just nu men på sikt...


//Serp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
M.Y.S | Delerium



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1035

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 12:44 pm    Post subject: Reply with quote

Very Happy Shocked Arrow :mrgreen: [/img]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
milk^



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 226
Location: Trelleborg

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 12:55 pm    Post subject: Reply with quote

/me voted: site on eng.. och forumet på svenska! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
vessey



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 810

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 14:50 pm    Post subject: Reply with quote

Vill nån starta en Thread på svenska så tycker jag det e ok...


Sidan ska helt klart vara på engelska
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 15:08 pm    Post subject: Reply with quote

Grabbz0rZx...

Skriv på vilket språk ni vill på forumet (bara jag fattar Razz)

Siten tycker jag ska vara på engensla dels för att det faktiskt kommer in en och annan spelare utsocknes och dels för att ni måste lära er ngn gång Razz Razz Razz Razz

oh well... Skrivs nåt på engelska så svarar jag på engelska och vice versa
Back to top
View user's profile Send private message
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 15:21 pm    Post subject: Reply with quote

site eng forum swe... jag giter verkligen inte skriva mer engelska än va jag gör i skolan ffs!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 17:42 pm    Post subject: Reply with quote

Finns det någon andledning på att ha siten på engelska?
Det finns ingen andledning i mitt tycke. Jag har inte heller hört en bra andledning eller ett bra argument till varför den skall vara det!

Vissa menar på att det helt plötsligt skulle dyka upp utlänningar på servern.
Varför skulle det vara så?
1. Servern är full som den är med Svenska spelare och folk har redan idag svårt att komma in till servern. Hur blir det när folk från utlandet också skall connecta?

2. Vad skulle en utlänning vilja spela på våra servrar. Har alltid var och kommer förmodligen alltid att vara att man spelar med folket som talar samma språk. Språket på servern är fortfarande Svenska, och försöka få alla tala engelska på servern skulle vara omöjligt och skulle nog också resultera i att vi förlora en HEL del svenska spelare och få några engelska, vill jag connecta mot en engelsk server gör jag det. Varför connecta mot en svensk server som är engelsk????
Se det som så här, vad skulle få dig och börja bli stammis på en tysk server??, för mig ingenting, visst har man någon enstaka gång kommit in på den via sök metoden i cs. Men aldrig annars.
Varför spela på en server där man inte kan göra sig förståd på ett enkelt och bekvämt sätt?

3. Saker blir mer krångligt, tar längre tid och läsa, tar längre tid att förstå vad man läser, tar längre tid för mig som admin och skriva och få ut vad jag vill säga med nyheten. Allting blir mycker mer rörigt!!
Varför snacka knaglig engelska istället för bra svenska på en svensk server?

4. Allt vi förmodligen kommer att upnå är att dom som inte orkar/vill läsa på engelska på siten går någon annanstans. Så enligt mig förlorar vi bara folk, och inga från utlandet kommer att spela på våra servrar.

Jag tror inte på att vi kommer få in mer utlänningar till servrarna och förstår inte heller varför vi vill det?
så alltså varför ha en engelsk sida där bara svenskar är???
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 18:01 pm    Post subject: Reply with quote

isak ber om ursäkt redan nu för detta inlägg
men jag har skrivit på ca 3 ställen om detta innan när jag svarade på
dina topics. Isåfall skall sjukt mycket ändras, alla patchar som släpps
e på engelska. hela forumet e uppbyggt med engelska menyer. hela första sidan med status statistic med mera är på engelska. psychostats e på engelska, alla plugins till servern är på engelska.

Ni som vill ha ALLT på engelska kan jag skicka ut varje sida/program/patch till er så jag kan få det översatt till svenska.

Det e just därför jag vill ha första sidan på engelska iallafall (nyheter o forumet kan vara på svenska men inte det andra jag översätter inte allt iallafall)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 18:46 pm    Post subject: Reply with quote

Jo och det har jag oxå läst. Och jag struntar i om forums knapparna är på engelska eller pychostats!
Men du har skrivit oxå:
mortal wrote:
men som sagt. nyheter, guider, regler osv kommer vara på engelska (allt utom forumet som kommer vara flerspråkigt)"

Det är detta som jag har/är emot!!! Jag vill ha nyheter,guider och regler på Svenska.
Men nu verkar det som det är andra bud
mortal wrote:
(nyheter o forumet kan vara på svenska men inte det andra jag översätter inte allt iallafall)

Hur blir det med resten? guider regler etc?
Jag vet att det var luddigt av mig och skriva "engelsk site" men det var iallafall så jag mena. Men vad jag har fått förklarat för mig så skulle allt vara på engelska förutom forumet. Med andra ord: Nyheter,regler och guider och allt annat skulle också vara på engelska och inte bara menyerna.

Det enda jag vill säga är att jag inte orkar läsa mig igenom guider och regler som är på engelska när det nu redan finns på svenska? Eller skriva på knaglig engelska istället för bra svenska när jag skall skriva en nyhet.
För varför skriva guider,regler och nyheter på engelska när det bara är svenskar som läser det?


Last edited by [SM]Harvey Wallbanger on Wed Oct 02, 2002 19:03 pm; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moongoat



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 524
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 18:48 pm    Post subject: Reply with quote

Va alla bråkar... lol vad e skillnaden? gamla sidan innehöll väldigt mkt engelska den med. statsen, download, forum, chat, cheaters, o massa andra grejjer. Fast det kanke ni inte har tänkt på. Nu när man får lov att skriva på svenska lär det inte bli ngra problem.
De kommer bli precis som innan fast liter mer engelska på framsidan och i en del Topics Exclamation
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 19:00 pm    Post subject: Reply with quote

vad jag kände innan var att jag höll på att flippa över. men jag lyckades hålla mig lugn men orkade inte editera topicen.

jag vill ha alla regler på engelska men vem säger att dom INTE får lov att stå skrivna på svenska med?

finns dom på engelska o samt på svenska blir det svårt för folk att snacka bort sig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 19:02 pm    Post subject: Reply with quote

Regler är bra att ha på engelska. Då kan det inte bli NÅGRA missförstånd. Resten är skit samma för mig. Jag smörar bara för the big Kahuna
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Oct 03, 2002 0:45 am    Post subject: Reply with quote

För mig funkar båda språken lika bra. Själv kör jag alla program i engelsk version och jag förstår helt klart Mortals tanke. Vi har ju redan haft ett antal finska gäster på servrarna som ibland bett oss säga vad vi vill ha sagt på engelska istället. De förstår svenska bra, men ibland funkar det kanske inte och då kan engleska vara ett alternativ. Regler och guider på båda språken är bra, men engelska är viktigt för annars förstår inte alla. Har ni guider på ena språket och vill ha dem översatta till det andra så säg till så finns det säkert folk som hjälper till.

I forumet så skriver man på det språk som passar bäst tycker jag. Frågar någon på engelska så svarar ajg på engelska. Frågar någon på svenska så svarar jag på svenska. Startar jag ett eget "topic" så väljer jag språk efter förmodan läsekrets, dvs troligen svenska. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Thu Oct 03, 2002 7:36 am    Post subject: Reply with quote

JAg suuuger på engelska det är det som är problemet
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Poll All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies