HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Får Gudrun nått straff den här gången?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 15:55 pm    Post subject: Får Gudrun nått straff den här gången? Reply with quote

Hur många tror att Gudrun Schyman kommer få något slags straff för att hon lämnat in en vårdslös självdeklaration? Straffskalan för vårdslös självdeklaration ligger mellan böter och sex års fängelse... själv är jag luttrad och skeptisk. Jag tror att hon klarar sig undan precis som alla andra självgoda politikersvin...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,254683,00.html
Back to top
View user's profile Send private message
l3unM@n



Joined: 02 Jan 2003
Posts: 167
Location: Sthlm

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 15:58 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror inte det kommer hända ett skit me henne
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 16:02 pm    Post subject: Reply with quote

att fela är mänskligt...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 16:06 pm    Post subject: Reply with quote

Hoppas att hon verkligen får det straff jag som är en vanlig svensson skulle fått...men det är väl lika troligt som att dom ska få isbanor utomhus i Australien....
Back to top
View user's profile Send private message
Torak|



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 910
Location: Katrineholm

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 16:19 pm    Post subject: Reply with quote

mm... hon klarar sig ju alltid... gillar itne vänstern... eller vänsterpartiet..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
luffaz`



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 492

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 16:32 pm    Post subject: Reply with quote

Nää, den skall sitta på högern
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Linu_z



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 299

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 16:35 pm    Post subject: ... Reply with quote

Jag tror inte att Gudrun kommer att få något speciellt straff!!! Var det någon som hörde henne på telefon kl 08.10 i morse på tv4! Hon verkade mest överrumblad över att dom hade kommit på henne. Men lyssna på det och kom sen med en uppfattning Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 16:36 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror hon klarar sig igen. Om du lagt upp en poll på detta här hade säkert 50% kryssat för "vem är Gudrun?". Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Lonnberg



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 459
Location: kalmar slott

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 17:22 pm    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
att fela är mänskligt...


...att förlåta är gudomligt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
salt_katt



Joined: 25 Oct 2002
Posts: 420
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 17:36 pm    Post subject: Reply with quote

Jo, men skulle jag lämna in en skatteblankett som är felaktig så skulle jag få skit men inte en politiker? Politiker litar jag ändå inte på, inte nån och sveriges regering har huvet upp i arshlet allihopa ändå.
Skulle va fint om hon fick sitta inne ifs
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 18:12 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Om du lagt upp en poll på detta här hade säkert 50% kryssat för "vem är Gudrun?". Razz
Du har så rätt så det inte är klokt... Very Happy Det är därför jag försöker dra igång lite samhällsvetenskap här på forumet...

(Garvade länge åt det faktum att du nog har rätt) Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Torak|



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 910
Location: Katrineholm

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 18:14 pm    Post subject: Reply with quote

hmmm hon fick ju fan böta va va det typ mellan 50- 100 tusen eller?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 18:18 pm    Post subject: Reply with quote

hon har inte fått nåt straff ännu... utredningen har inte ens startat... det enda är att hon har fått massa påpekanden på deklarationen och tvingats betala en hel massa mer i skatt än vad hon hoppades + 16000 i straffskatt ... men allt det är inom ramarna för vad vem som helst får göra.. nu ska det utredas om det var extra vårdslöst eller rent av mygelsyfte... i så fall kan det bli värre för henne.. eller det hade kunnat bli värre om hon nu inte var partiledare...
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 18:43 pm    Post subject: Reply with quote

Torak| wrote:
hmmm hon fick ju fan böta va va det typ mellan 50- 100 tusen eller?


torak har rätt strafet är redan klart från myndigheterna och det var precis som för alla svenson vill säga böter.

sedan fins det möjliget för regeringen att pröva hur vidare hon har gjort ett "lämplighets brot"
precis som det måna salin drabades av när alla FETA gubar **** i S inte ville ha hene som partiledare (då var det bara ett vanligt skam grep för att bli kvit hon) att gudrun blir drabad av sama sak nu är ingen slump det är bara sama gäng som ville få bort hon för att hon råkade ha sprit problem
(det var ju ingen som klaga när vi hade en gravt alcoholiserad statsmenister som var full på möten o lalla runt i 10 år)


men tycker det är knepigt att hon har gjort detta trode att hon hade en revisor som gjorde hennes deklaration (jag har nog fel i det).

undeligt att det bara är kvinor som "råkar" ha fel på deklaration kan ge mig fan på att dom inte vågar säta dit göran och hans MANs maffia.

våran kära göran drog ju på semester som kosta oss skatebetalare 350 000
var det ingen som fick stå i domstol för.
jag blir så satans sur på att alla starka kvinor ska tryckas ner i skosulorna så fort dom visar lite "stake".
det står väll inte på för en snygingen i MP måste hoppa av för att hon gjort någon synd, typ snatat en godis bit när hon var 4 år eller så.

men om man ska svara på topic så säger jag visst komer hon att få ett staff
synd nog att brotet är inte "skatefusk" utan att hon har gjort vissa män/pampar oroliga och då måste hon bort (säger inte att det är rätt att fuska med skaten).
sedan ser det underligt utt att det kom dagen efter att hon har gåt till hårt angrep på göran persson angånde att han slikar RÖV på USA.

Ps. hoppas att jag inte retat up allt för många S nu deta är inte menat som angrep på S utan mer mot maktens ochysta metoder att eliminera folkets röst i landet står nog inte på förs det är ett nytt "ådalen" Ds.


Last edited by [GTI]&an_oger on Thu Jan 23, 2003 18:57 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 18:51 pm    Post subject: Reply with quote

Hiawatha wrote:
Nimda wrote:
att fela är mänskligt...


...att förlåta är gudomligt


Att äga är oslagbart.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 19:14 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
hon har inte fått nåt straff ännu... utredningen har inte ens startat... det enda är att hon har fått massa påpekanden på deklarationen och tvingats betala en hel massa mer i skatt än vad hon hoppades + 16000 i straffskatt ... men allt det är inom ramarna för vad vem som helst får göra.. nu ska det utredas om det var extra vårdslöst eller rent av mygelsyfte... i så fall kan det bli värre för henne.. eller det hade kunnat bli värre om hon nu inte var partiledare...


hade hon inte varit det så hade det blivit närings förbud och böter samt en vilkorlig dom.

men nu så riskerar hon jobb M.M. och det är just därför att hon är partiledare, håller med om att som framträdande person så ska dom sköta sig men det är ingen enkel deklaration som våra styrande har att fylla i.

om dom har utgifter när dom är på EU stuff så är det en blanket är det för svierge så är det en annan blanket och är det för patiet yterligare en blanket och privat så är det ett ochså en sedan fins det kanske 300 till som dom måste hålla reda på så en olycka händer så lätt.

men om det är medvetet så ska hon straffas dock.
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Tristan



Joined: 05 Oct 2002
Posts: 76

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 19:22 pm    Post subject: Reply with quote

Ung vänster, rak höger!! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 19:25 pm    Post subject: Reply with quote

50 årig partiledare som krökar ner sig och pissar inne på en bio....
Back to top
View user's profile Send private message
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 19:47 pm    Post subject: Reply with quote

an_oger wrote:

hade hon inte varit det så hade det blivit närings förbud och böter samt en vilkorlig dom.

men nu så riskerar hon jobb M.M. och det är just därför att hon är partiledare, håller med om att som framträdande person så ska dom sköta sig men det är ingen enkel deklaration som våra styrande har att fylla i.



1, Näringsförbud för en affärsman är väl att bli av med jobbet?
2, Deklarationen hon har att fylla i är exakt samma som för alla andra(utom för mesar som har förenklad då alltså)


Tycker det roligaste av allt var den delen där skattemyndigheten tvivlade om ett avdrag, skickade in en förfrågning om antingen riksdagsgruppen eller partiet hade betalt den. Det visade sig att båda hade gjort det:).

an_oger wrote:
undeligt att det bara är kvinor som "råkar" ha fel på deklaration kan ge mig fan på att dom inte vågar säta dit göran och hans MANs maffia.


Hmm, tycker mig minnas att Jan O Karlsson hade vissa problem med revisorerna, och han om någon ingår väl i Göran Perssons maffia?

Hmm, seriösa saker på en spelsajt? vart är världen på väg suck...
//Dyring
Back to top
View user's profile Send private message
Torak|



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 910
Location: Katrineholm

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 19:50 pm    Post subject: Reply with quote

nee du MUF Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies