HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Rymingen från Hall
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:09 pm    Post subject: Reply with quote

nws`slurp =]~ wrote:
Jag håller helt med Fren i allt det han säger.
Jag tror även att polsierna får tag i dem ganska snabbt. Varför jag tror det
vet jag inte, men de är vad jag tror.


Det underliga är att man ännu inte fått tag på asen.
Det verkade ju som att de trots allt härjade ett tag på Hall innan de lyckades komma ut. Och under denna tiden borde man ju lyckats larma insattsstyrkan, polisen, armén, säpo, NSA, FBI, CIA och hela skiten. De skulle stått och väntat på dem i en fet vägspärr nån kilometer därifrån

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
nws`slurp =]~ wrote:
Jag håller helt med Fren i allt det han säger.
Jag tror även att polsierna får tag i dem ganska snabbt. Varför jag tror det
vet jag inte, men de är vad jag tror.


Det underliga är att man ännu inte fått tag på asen.
Det verkade ju som att de trots allt härjade ett tag på Hall innan de lyckades komma ut. Och under denna tiden borde man ju lyckats larma insattsstyrkan, polisen, armén, säpo, NSA, FBI, CIA och hela skiten. De skulle stått och väntat på dem i en fet vägspärr nån kilometer därifrån


Fast de låste ju in de två vakterna som ha snodde nycklarna av. Sedan så tvingade de tydligen några vakter att öppna den stora porten, som de andra fångarna tydligen hjälpte vakterna med. Kanske de inte ville ha någe bråk, med pistoler osv. Så frågan är om de hade fått reda på vad som hände där inne innan de kunde larma polisen. Alla vakter osv. kanske inte kunde eftersom de kanske var i samma rum som Olsson o hans crew.
Vakterna gjorde säkert allt vad de kunde för att larma. Men snart är de nog fast, eller så blir det skottdram snart och någon av idioterna blir skadede ..

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:19 pm    Post subject: Reply with quote

Ser man på..
Om du inte skrivit det här hade jag troligtvis aldrig fått reda på det. Och ändå har jag 4 dagstidningar varje dag, som jag aldrig läser dock.

Hoppas polisen tar dom snart utan att nånn ska behöva sätta livet till, förutom rymmarna då, dom får gärna gå åt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:23 pm    Post subject: Reply with quote

Allt handlar om pengar!
GREED!

_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:24 pm    Post subject: Reply with quote

skumil wrote:
Allt handlar om pengar!
GREED!


Och deras frihet?

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:27 pm    Post subject: Reply with quote

Jo, det är jävligt mystiskt att dem över huvud taget kunnat rymma.
Det tycker man ju inte att det ska gå ens, men där ser man.
Vems fel det är att del lyckas rymma är väl ganska svårt att ta reda på,
om det är polisen som klantat sig eller om de är någon annans fel.
Nu tycker jag först och främst att de ska ägna sig åt att ta fast dem.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dsp



Joined: 13 Feb 2003
Posts: 618

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:46 pm    Post subject: Reply with quote

VAR LIGGER HALL?
_________________
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker
Back to top
View user's profile Send private message
Eclipse



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 180
Location: Borås

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:51 pm    Post subject: Reply with quote

Ibland önskar jag att man låg i en insatsstyrka ungefär som SWAT. Att man hade en aim som aldrig träffade fel och en smarthet som ingen kunde jämföra sig med. Då hade jag såå gärna gett mig ut och lekt med dessa idioterna.

Tänkte på en sak, många pratar om ett skott i huvudet.
Tänk själv.. om du skulle stå med en pistol i handen och hade denna Tony inom räckhåll, hade du då skjutit? Att resten av ditt liv leva med en annan mans död på ditt samvete?

Visserligen så kommer press och övriga av det svenska folket att hylla dig. Men kan du ha en annans liv på ditt samvete?

Det är nog i allafall en polis som måste ta denna uppgiften, och troligtvis så kan han nog leva med det... eftersom han är polis?


Last edited by Eclipse on Wed Jul 28, 2004 14:53 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nosse



Joined: 22 Apr 2003
Posts: 222

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:52 pm    Post subject: Reply with quote

pheaR wrote:
VAR LIGGER HALL?
¨


Utanför Södertälje, har jag för mig
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 15:43 pm    Post subject: Reply with quote

Äntligen en rymning som jag kan processera. Otroligt konstigt att de lyckades få in ett vapen. Visst kanske kan förklaras i dåliga rutiner och så vidare men det är egentligen det jag menar med otroligt konstigt. Dessa extremt kriminellt belastade personer ska inte ha någon kontakt med yttre världen utöver möjligen internettillgång då denna är begränsad till elektroniska signaler. Utöver det ska inga ting och i största möjliga mån inte ens vakter komma i kontakt med dessa personer. Behöver de något får de resa på sig och hämta det själva.

Nåja tillbaka till första meningen. Det är hemskt att se en rymning men ska det rymmas ska det fasiken göras med vapen och sådant. Jag är ständigt förbryllad över de svängdörrar som verkar sitta installerade på våra fängelser. Jag trodde straffet va att vara infängslad inte att få kila runt på gator och torg oövervakat. Svårt att få jobb och bostad? Bli kriminell och åk fast så får du både och samt möjligheten att kela med flickvännen lite då och då. Som innan fast du har tak över huvudet och jobb med lön.

Jag kan hålla med Fren i att daltandet måste sluta. Däremot tycker jag inte att låsa in och kasta bort nyckeln är enda metoden. Ur ren ekonomisk synvinkel är det bästa för Sverige att köra något liknande det kanadensiska systemet med terapi för de som verkligen vill. Skit i om de förtjänar det eller ej. Det ger på långsikt lägre brottslighet och det innebär billigare fängelser, lägre försäkringspremier och effektivare polis.


Sen angående dödsstraff vilket många verkar vilja ha här inne. Den dagen då det kan produceras 100% (inte 99.9999%) säkra bevis på dådet men framför allt uppsåt så kan vi börja diskuttera möjligheten till dödsstraff. När staten avrättar någon oskyldigt vem ska vi döda då? Fast vi kanske ska göra som i USA och envist vägra ta upp en redan avrättads dom i högre instans så att statistiken alltid pekar på 0% dödade oskyldigt dömda.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Stenstream



Joined: 05 Jun 2003
Posts: 184
Location: Uddevalla

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 15:46 pm    Post subject: Reply with quote

Eclipse wrote:
Ibland önskar jag att man låg i en insatsstyrka ungefär som SWAT. Att man hade en aim som aldrig träffade fel och en smarthet som ingen kunde jämföra sig med. Då hade jag såå gärna gett mig ut och lekt med dessa idioterna.

Tänkte på en sak, många pratar om ett skott i huvudet.
Tänk själv.. om du skulle stå med en pistol i handen och hade denna Tony inom räckhåll, hade du då skjutit? Att resten av ditt liv leva med en annan mans död på ditt samvete?

Visserligen så kommer press och övriga av det svenska folket att hylla dig. Men kan du ha en annans liv på ditt samvete?

Det är nog i allafall en polis som måste ta denna uppgiften, och troligtvis så kan han nog leva med det... eftersom han är polis?


Jag äckals av dessa kriminella asen som finns ute nu, man kan aldrig vara nog säker..
Du kan gå på kungstorget och råka stå iväg för en rånare som precis varit inne på konsum som bestämmer sig för att ta just DIG till gisslan..

Så sätt du en pistol i näven på mig och rada upp Toni, Saddam, Bin ladin, överhuvudtaget alla de kriminella asen som dödar- Så kommer jag gladeligen blåsa ner dem..
Jag skulle inte heller må illa av det, iaf inte lika illa som jag gör när de väl finns kvar i denna värld.. USCH!

_________________
En sann krigare slåss inte för han hatar den som står framför honom, han slåss för att han älskar den som står bakom
Dont Argue with me, I will only drag you down to my level and beat you with experience
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lindeman



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 769
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 15:55 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
Man kan fråga sig varför en snubbe som Mahmoud Amaya är med på en sån här aktion, sitter 3 år för ett sketet rån [...]

Inte så konstigt alls, egentligen.
I sverige är det så finurligt uträknat att det inte finns nån straffsats för rymning/rymningsförsök. I princip samma som för att gå mot röd gubbe, det är olagligt, men det finns inget straff.
Så teoretiskt sett kan han rymma när han har ett år kvar på tiden, vara borta i 35 år. När (om) snuten väl tar honom, så sitter han bara sitt sista år... ingen "påbackning" alltså.
Sen kan de ju naturligtvis dömma honom för vapenhot, olaga frihetsberövande (gisslan) osv o ge honom mer tid för de brotten. Men det blir alltså ingen förlängning på det straff han redan sitter av.

Slutsattsen är alltså att en rymmling inte har nått att förlora o allt att vinna. Helt sjukt.

Det här med dödstraff tänker jag inte ge mig in i överhuvud taget. Finns det inte nån gammal topic om det som vi kan gräva upp istället?

/Visc

_________________
Jag stavar alldrig fel.
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 16:36 pm    Post subject: Reply with quote

Lite skumt den där Tony Olsson, han var ledande i RiksFronten i Örebro och ändå rymmer han med ett par invandrare.. De kanske inte är vänner alls, de kanske bara är kompanjoner för en timme, för att sedan gå skilda vägar och aldrig ses igen.

Stenström, om du skulle klara det där, så har du grymt psyke! Jag skulle gå och fundera på det varje dag och må rejält uselt.. Jag tror inte jag skulle klara det om jag skall vara ärlig. Jag säger inte att jag inte tror dig, men det är lätt att säga på forumet, men när du väl står där, var inte så säker då.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ishi



Joined: 28 Jul 2004
Posts: 5

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 16:49 pm    Post subject: Reply with quote

De flesta här tycker att man ska förbättra säkerheten på sveriges fängelser..

okej det låter logiskt men vart ska man få pengar ifrån...som någon tidigare nämnde kostar det massor att hålla folk inlåsta!!

Det är ju faktist så att det e jävligt lyxigt att sitta i ett svenskt fängelse dom har bättre mat än skolbarnen..Barn som växer och ska lära sig saker i skolan så att de inte slutar som tony och CO...Dom har fina celler och ja det mesta är bra.Ta pengarna där ifrån!

Jag gillar personligen inte det amrikanska sättet att styra ett land men när det gäller fångar och fängelser har vi fordfarande mycket att lära...

*edit

Vart det inte Arklöv som var nasse?

_________________
Ishi är vår gud


Last edited by Ishi on Wed Jul 28, 2004 16:52 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 16:52 pm    Post subject: Reply with quote

Ishi wrote:
De flesta här tycker att man ska förbättra säkerheten på sveriges fängelser..

okej det låter logiskt men vart ska man få pengar ifrån...som någon tidigare nämnde kostar det massor att hålla folk inlåsta!!

Det är ju faktist så att det e jävligt lyxigt att sitta i ett svenskt fängelse dom har bättre mat än skolbarnen..Barn som växer och ska lära sig saker i skolan så att de inte slutar som tony och CO...Dom har fina celler och ja det mesta är bra.Ta pengarna där ifrån!

Jag gillar personligen inte det amrikanska sättet att styra ett land men när det gäller fångar och fängelser har vi fordfarande mycket att lära...


Skolmaten och maten i fängelserna är likadana, de kostar i alla fall lika mycket. Runt 6-10 kr om jag inte minns fel.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ishi



Joined: 28 Jul 2004
Posts: 5

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 16:54 pm    Post subject: Reply with quote

Nej jag tror det skiljer typ 1-2 spänn och det gör en jävla skillnad!
_________________
Ishi är vår gud
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 17:11 pm    Post subject: Reply with quote

Hörde morsan skrika att de tagit fast den där Alfred, som var på rymmen...
_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
keubanen



Joined: 12 May 2003
Posts: 275
Location: Eskilstuna

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 17:20 pm    Post subject: Reply with quote

SKJUT SKALLEN AV DEM!! Liskom va har de för rättigheter o leva???? malexander tex. de dödar poliserna o förstör de anhörigas liv vafan ska de leva nice i ett svenskt fängelse för? fan pina dom hugg dom med knivar skjut dem i knäna lr nått.. blir så förbannad
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 17:45 pm    Post subject: Reply with quote

Har tänk på en grej, den där Tony Olsson. Han var ju ledare för Riksfronten i Örebro, som är en stor nazistisk grupp. Redan som 18-åring åkte han fast efter att ha sagt att han ska skjuta alla sveriges invandrare. Ändå så rymmer han med 3 invandrare (den ena har de gripit idag i nynäshamn). Och sedan var han med Jackie Arkelöv, i Malexander. Arkelöv var svart-hårig och invandrare, brun ögd. "Men Arkelöv var själv nazist, vadå? Hade han inte sett sig själv i spegeln? Han är ju invandrare!", så skrev någon i en insändare till Aftonbladet. Helr rätt. Arkelöv hade tydligen varit "legosoldat" i bosnien och legat i skogen och skjutit civila med sniper, endast för att det var kul.

Vad är detta för killar egentligen? De mördar civila, sätter Sverige i skräck och beteer sig anmärkningsvärt illa. Har de verkligen rätt att leva? Nej, blir mitt svar.

*EDIT* Det var i Stockholm killen blev gripen. Här är länk http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,511014,00.html

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SaFt



Joined: 19 Jun 2003
Posts: 12
Location: Borås > Ute På Vischan

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 18:08 pm    Post subject: Reply with quote

Allt du skrev är så sant, äntligen någon som förstår !

Stora Applåder Till dch
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies