HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Kondis och Kost-topicen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bysell



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 368
Location: Dalarna

PostPosted: Tue Aug 14, 2007 14:54 pm    Post subject: Reply with quote

I slutet av Juni bestämde jag mig för att börja träna igen med en polare, mitt mål var att gå ner i vikt. Har kört stenhårt i över en månad nu för att gå ner i vikt och det har gett stora resultat. Jag vägde mig i början av träningen och då vägde jag 87 och nu idag väger jag 76.

Känns helt underbart, min polare hade satt upp ett träningschema för mig. Där vi tre gånger i veckan körde kondition, var ute och sprang 5-6 km eller ett pass på cykeln och massa övningar som man var helt slut efter. Jag har nog aldrig svettats så mycket efter de passen i gymmet, då vi körde kondition. De andra dagarna körde vi överkropp och andra dagen körde vi ben och mage. Bara man ligger i och äter rätt också får man önskade resultat. Smile

Jag är väldigt nöjd med min tillvaro just nu och jag ska nu fortsätta ha min vikt där jag har den nu!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Aug 14, 2007 17:12 pm    Post subject: Reply with quote

Ok. Jag har börjat simma. Jag vill bygga upp en solid magstruktur. Någon som har bra tips på ev. uppvärmning och nedvärmningsprocedurer samt annan träning som är bra?
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Tue Aug 14, 2007 21:19 pm    Post subject: Reply with quote

McQwert wrote:
Bump!

Sådärja! Jag hade som mål att vara under 100 kilo innan sommaren, och idag, den 31a maj ställde jag mig på vågen och läste 99.8 Very Happy Very Happy Very Happy

Hade egentligen hoppats på tidigare, men jag fick en jobbig förkylning så jag inte kunde träna på 2 veckor, så det tog ett tag att komma igång igen.

Men nu är delmål 1 uppnått! Dags för delmål 2: Att nå 90kg innan hösten.


Bump Razz

Delmål 2 avklarat med god marginal. Den 12e Augusti visade vågen 89.9kg! Smile

Nu blir det nog inga delmål, utan ett slutgiltigt mål på att nå 80kg. Har inte bestämt någon deadline dock. Får se hur jag mår etc Cool

_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
&[FreezeBitch]GreenGi



Joined: 15 Jan 2003
Posts: 690
Location: Höganäs,Sweden

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 11:48 am    Post subject: Reply with quote

För 2veckor sedan har jag fått med en polare att träna.
Han har inte rört sig på 2-3år så vi får ta det lite lugnt.
Jag har varit nere i en svacka i ca.6månader pga sjukdom & motivations brist.
Jag vägde in mig på 106,3kg(vägde 101-102kg innan svackan) är 178cm lång min ideal vikt ska vara 80kg men muskler väger mer än fett så mitt mål är att komma ner till 90-95kg till nästa sommar/höst.

Jag kör 2 pass på gymmet & 1pass spinning i 1månad sen ökar vi till 3pass på gymmet & 1 spiningpass.
När vi har varit igång i 2månader så lägger jag till ett spinningpass till.
Så 3styrkepass & 2konditionpass i veckan är en bra början.
Jag & tjejen ska ut & gå på morgonen 3-6dagar i veckan innan frukost.
Sen är det där med att äta.
Jag försöker att äta var 3:dje timme, så vi får se hur det artar sig.
Jag har sagt till tjejen att innan vi ska ha smått så ska jag komma i hyfsad form iaf Very Happy

På återseende.

Keep up the good work folks!!

//GG

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 14:06 pm    Post subject: Reply with quote

Jag gör nog det som Daniel sa..
Jag kommer att börjagå till skolan på måndag med väska där jag har min latop i och en hårddisk. Totalsumman blir väl lite över 10kg kanske om inte mera Smile

Har sagt åt mig själv och piskat mig från att inte köpa busskort.
Så vi får hoppas att jag kommer klara mig Laughing Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Sat Sep 08, 2007 13:23 pm    Post subject: Reply with quote

Ja började "banta" vid nyårs slut , ja ändrade bara om kosten. Äta hälften av allting bara rakt av. Inte skita i pizza men skita i att ä'ta upp annelies halva o barnens när dom e klara o.s.v , ja vägde in mig på 128 vid nyår o innan sommaren började så vägde ja 105 men nu har ja släppt på¨de lite o gensat e man uppe i 114 igen. Men men de e en väldigt bra metod utöver att bara träna. Funkar för mig o ja ska fortsätta med de "snart".
_________________
Im the pain in your ass.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sat Sep 08, 2007 14:11 pm    Post subject: Reply with quote

Jag ska göra exakt motsatsen till det ni gör. Jag skall gå upp i vikt. Är extremt underviktig, 17.5BMI, 59kg/181cm.
Har ett årskort på ett gym här nere, men finner det svårt att hitta motivationen till att gå dit. När man börjar är jag taggad fan i 3-4veckor. Sen blir det till "äsch, jag kan dra dit imorrn istället" och fortsätter bara så.
Hur ska jag göra för att hålla min motivation uppe?

Sen till mitt andra och största problem. Kosten. Jag äter inte tillräckligt. Snittet är nog 2gånger om dagen. Någon som har tips på några lättlagade och goda rätter? Just nu livnär jag mig mest på Findus färdiglagade, makaroner och bacon och frosties..
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sun Sep 09, 2007 9:08 am    Post subject: Reply with quote

Ronge wrote:
Jag ska göra exakt motsatsen till det ni gör. Jag skall gå upp i vikt. Är extremt underviktig, 17.5BMI, 59kg/181cm.
Har ett årskort på ett gym här nere, men finner det svårt att hitta motivationen till att gå dit. När man börjar är jag taggad fan i 3-4veckor. Sen blir det till "äsch, jag kan dra dit imorrn istället" och fortsätter bara så.
Hur ska jag göra för att hålla min motivation uppe?

Sen till mitt andra och största problem. Kosten. Jag äter inte tillräckligt. Snittet är nog 2gånger om dagen. Någon som har tips på några lättlagade och goda rätter? Just nu livnär jag mig mest på Findus färdiglagade, makaroner och bacon och frosties..


Med sån kost kommer du ingenstans, då förblir du tändsticka. Inte lönt för dig att fundera på träning innan dess att du äter ordentligt och vettigt.

Som sagt, "Make your choice"

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sun Sep 09, 2007 16:11 pm    Post subject: Reply with quote

Animal Mother wrote:
Ronge wrote:
Jag ska göra exakt motsatsen till det ni gör. Jag skall gå upp i vikt. Är extremt underviktig, 17.5BMI, 59kg/181cm.
Har ett årskort på ett gym här nere, men finner det svårt att hitta motivationen till att gå dit. När man börjar är jag taggad fan i 3-4veckor. Sen blir det till "äsch, jag kan dra dit imorrn istället" och fortsätter bara så.
Hur ska jag göra för att hålla min motivation uppe?

Sen till mitt andra och största problem. Kosten. Jag äter inte tillräckligt. Snittet är nog 2gånger om dagen. Någon som har tips på några lättlagade och goda rätter? Just nu livnär jag mig mest på Findus färdiglagade, makaroner och bacon och frosties..


Med sån kost kommer du ingenstans, då förblir du tändsticka. Inte lönt för dig att fundera på träning innan dess att du äter ordentligt och vettigt.

Som sagt, "Make your choice"

Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sun Sep 09, 2007 19:15 pm    Post subject: Reply with quote

Ronge wrote:

Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?


Ät allt du kommer över. Ät var 3-3,5 timme. 2 mål lagad mat om dagen.

Viktökning på 15 kilo varav 5 kg muskler på ett år är ingen omöjlighet för dig om du tränar på bra och äter stora mängder.[/b]

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Sun Sep 09, 2007 22:18 pm    Post subject: Reply with quote

Ronge wrote:
Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?

Köp en kokbok som vänder sig till lata, snåla, stressade och tröga jävlar, typ något i stil med Studentkokboken kanske (http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9185449032).

Hemkunskapsbok fick du säkert på mellanstadiet, bara plocka fram, fånigt enkla recept rakt igenom. Den plockar jag alltidfram när det är dags att göra scones.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Mon Sep 10, 2007 0:10 am    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
Ronge wrote:
Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?

Köp en kokbok som vänder sig till lata, snåla, stressade och tröga jävlar, typ något i stil med Studentkokboken kanske (http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9185449032).

Hemkunskapsbok fick du säkert på mellanstadiet, bara plocka fram, fånigt enkla recept rakt igenom. Den plockar jag alltidfram när det är dags att göra scones.


Tack för tipset! Har suttit ett tag och försökt planera hur jag ska klara mig själv när jag nu flyttar! Hittade boken på webben för att kolla igenom innan jag köper - riktigt bra faktist!
Sen undrar jag lite - hur lång tid tar det innan man egentligen börjar öka i vikt?
När jag tränade Taekwondo som mest började jag äta mer och mer för jag ville gå upp i vikt - men jag har för mig att jag stannade alternativt ibland gick ner några .2-.3kg
Då hade jag ätit ungefär 1/3 mer än vanligt i en månad. (jag äter bra mat i skolan och hemma, bara på helgen det kan bli någon slarvigt till lunch).

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Mon Sep 10, 2007 0:23 am    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
Ronge wrote:
Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?

Köp en kokbok som vänder sig till lata, snåla, stressade och tröga jävlar, typ något i stil med Studentkokboken kanske (http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9185449032).

Hemkunskapsbok fick du säkert på mellanstadiet, bara plocka fram, fånigt enkla recept rakt igenom. Den plockar jag alltidfram när det är dags att göra scones.

Låter skitbra! Tack för tipset!
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Mon Sep 10, 2007 22:26 pm    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:

Sen undrar jag lite - hur lång tid tar det innan man egentligen börjar öka i vikt?


Går man inte upp i vikt äter man helt enkelt för lite. Finns väldigt få extrema undantag.

1 kg är lika med 7000 kcal. Alltså krävs det ett överskott på just 7000 kcal.
Vid lagom doserad viktökning brukar ett överskott på 500 kcal/dagrekomenderas. Det innebär då att man går upp 0.5 kilo i veckan. Väldigt enkel och pricksäker mattematik. Hur mycket som är fett respektive muskler varierar, framförallt beroende på hur mycket man tränar såklart. Men man kan i princip inte bygga muskler på ett kaloriunderskott.

Detsamma brukar gälla vid viktminskning. Då rekomenderas ett kaloriunderskott på 500 kcal/dag.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Wed Sep 12, 2007 15:20 pm    Post subject: Reply with quote

Äter inte alls lika mycket längre nu sen jag började jobba men har gått upp i muskelmassa och gått ifrån 102.5kg till 96.9kg så jag har blivit lite smalare Razz
_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Wed Sep 12, 2007 21:49 pm    Post subject: Reply with quote

Rex0z wrote:
Äter inte alls lika mycket längre nu sen jag började jobba men har gått upp i muskelmassa och gått ifrån 102.5kg till 96.9kg så jag har blivit lite smalare Razz


Som nybörjare eller någon som kommit igång igen efter ett inaktivt leverne är möjligheterna större att lägga på sig muskler och ändå minska i vikt.
Men hur vet du att du gått upp i muskelmassa?

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Wed Sep 12, 2007 22:53 pm    Post subject: Reply with quote

Jag försöker också gå upp i vikt Razz väger typ 62.5/63 just nu. Har sjukt svårt för att gå upp i vikt :/ ska nog även köpa en sån där Gaino burk som ger proteiner och kolhydrater som fan typ ^^ har inte speciellt mkt fett på min kropp så de skadar inte o få lite =) gymmar typ 3 gånger i veckan plus 3 fotbolls träningar + 1 eller 2 matcher ^^
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 0:22 am    Post subject: Reply with quote

Delmål uppnått nu. Dock väldigt försenat. Skulle gå upp till 80 pannor till mitten av sommaren. Nu ligger jag där. Har inte kört "fetttestet" nu sedan sist. Men ska nog vara 5kg muskler sedan dec förra året. Kör inte med något vätskebindade eller något likande. Körde med kre-kalyn i 5 månader, samt proteinpulver. Nu ska jag köra från okt-nov något där jag går upp i lite fett och vätskebindade. Ska ut och resa i 6 månader. Så vill bibehålla musklerna så gott det går. Hört att om man bara får i rätt mängd, gärna överskott av rent protein, så ska muskelerna bibehålla sin volym, men inte styrka.
Något som har erfarenhet av just detta?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 15:18 pm    Post subject: Reply with quote

Animal Mother wrote:
Rex0z wrote:
Äter inte alls lika mycket längre nu sen jag började jobba men har gått upp i muskelmassa och gått ifrån 102.5kg till 96.9kg så jag har blivit lite smalare Razz


Som nybörjare eller någon som kommit igång igen efter ett inaktivt leverne är möjligheterna större att lägga på sig muskler och ändå minska i vikt.
Men hur vet du att du gått upp i muskelmassa?

Känner ju så klart att armarna är större, jag menar tröjorna spricker ju när jag ska ta på mig dom Razz

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 19:00 pm    Post subject: Reply with quote

Rex0z wrote:

Känner ju så klart att armarna är större, jag menar tröjorna spricker ju när jag ska ta på mig dom Razz


Smalare men större armar...
Jojo Very Happy

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next
Page 9 of 13

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies