HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
www.Laneby.info.se Svensk underjord rapp (Battle i tråden)
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
devvi



Joined: 19 Aug 2004
Posts: 146
Location: Kiruna

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 4:11 am    Post subject: Reply with quote

Tja, fan va bra du har blivit laneby! erkänn folket? Smile www.laneby.com!
lyssna in hans låtar, mannen äger : P
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 14:09 pm    Post subject: Reply with quote

produktionen tycker jag är ganska ok men, kanske är jag alltid för hård mot laneby, jag tycker verserna verkligen är kassa. Det känns som att laneby Nödrimmar varenda gång.
Back to top
View user's profile Send private message
devvi



Joined: 19 Aug 2004
Posts: 146
Location: Kiruna

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 16:49 pm    Post subject: Reply with quote

antonk wrote:
produktionen tycker jag är ganska ok men, kanske är jag alltid för hård mot laneby, jag tycker verserna verkligen är kassa. Det känns som att laneby Nödrimmar varenda gång.



antonK rappar du själv? såfall show me what you go for . ^^,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 20:17 pm    Post subject: Reply with quote

antonk wrote:
produktionen tycker jag är ganska ok men, kanske är jag alltid för hård mot laneby, jag tycker verserna verkligen är kassa. Det känns som att laneby Nödrimmar varenda gång.



Second that :p
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 23:54 pm    Post subject: Reply with quote

Snacka inte skit tack.

Laneby's egenskaper har förbättrats avsevärt, och hade ni hört någon av dom nya låtarna han har släppt så förstår ni hur bra han faktiskt är .

Tanka de nya låtarna och hör själva hur fel ni har. Det enda man faktiskt KAN klaga på är väl att dialekten är lite OVANLIG, men låter inte fel på något sätt, snarare jävligt coolt!

//Emil.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 0:06 am    Post subject: Reply with quote

Förstår inte vad folk klagar på. Jag är inte mycket för just sån musik, men jag är imponerad av de nya låtarna iaf. Låter bra för att vara en 17 åring som sitter och mekar ihop låtarna! Hur komponerar du musiken? Via dator eller riktiga instrument i studio?
_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 2:11 am    Post subject: Reply with quote

Fina fisken Lanebajs! Men du, hiphop är dynga Razz
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
devvi



Joined: 19 Aug 2004
Posts: 146
Location: Kiruna

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 14:09 pm    Post subject: Reply with quote

skulle vilja höra antonK rappa, åh få höra hans bra verser, så släng upp några låtar me dig tack, du som verkar så säker på det här så
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 15:48 pm    Post subject: Reply with quote

Ni behöver ju inte hålla på och hoppa på de som kritiserar, det är väl vad tråden går ut på? Helst konstruktiv kritik dock...

Jag tycker att allt låter väldigt bra, men texten och tajmingen kan absolut förbättras. Du har absdolut blivit bättre, men det är en lång bit kvar tills man skulle kunna ta betalt för den om man säger så.

Fortsätt jobba på bara, typ bara stå och rappa a capella kanske skulle ge mycket, typ hitta en rytm och försöka följa den utan musik...

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 15:56 pm    Post subject: Reply with quote

Tyvärr kan jag inte lägga upp något eftersom jag inte har någon aning om hur man mixar ihop vad man rappar med musiken förutom med ljudinspelaren. Jag är heller inte säker på hur det skulle låta om jag rappade och la upp en låt och jag tycker det är starkt av Laneby som vågar. Det enda jag kan säga är att jag lyssnar väldigt mycket på rap och självklart går detta inte att jämföra med t ex Jay-Z, det är orättvist att jämföra så. Jag dock har även lyssnat på rappare på liknande nivå och jag tycker att även dem kan skriva bättre texter. Jag förstår inte varför alla tycker att Laneby är så bra.

Jag tycker han måste träna sig mer på att helt enkelt skriva bättre, få det att låta bättre, helt enkelt få det att rimma bättre. Historierna bakom och budskapen är bra som till exempel den där låten om killen som till slut blir knarkare osv men det måste förmedlas med bättre "flow".
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 2:17 am    Post subject: Reply with quote

Jag tycker låtarna är väldigt bra för att vara på amatörnivå. Bra musik helt enkelt. Håller dock med antonk en smula med att det saknas ett visst flow i rappen. Sen saknar jag också variation i rappen, det är mycket av samma stil, samma flöde, samma rytm, förstår du vad jag menar?
Sen tycker jag att rappen är får låg i din "kärlekslåt". Det var ibland att man inte hörde va du sa, höj volymen där mannen. Annars var det grymt, jag är impad!

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 2:24 am    Post subject: Reply with quote

Balzamon wrote:
Jag tycker låtarna är väldigt bra för att vara på amatörnivå. Bra musik helt enkelt. Håller dock med antonk en smula med att det saknas ett visst flow i rappen. Sen saknar jag också variation i rappen, det är mycket av samma stil, samma flöde, samma rytm, förstår du vad jag menar?
Sen tycker jag att rappen är får låg i din "kärlekslåt". Det var ibland att man inte hörde va du sa, höj volymen där mannen. Annars var det grymt, jag är impad!


Tycker all rappmusik har samma stil, samma flöde och samma rytm.
Slår man på Crossfade hör man bara Yeah yeah..bitches biches..money money.. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
superpetter



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 1002
Location: Uppsala

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 12:18 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
antonk wrote:
produktionen tycker jag är ganska ok men, kanske är jag alltid för hård mot laneby, jag tycker verserna verkligen är kassa. Det känns som att laneby Nödrimmar varenda gång.



Second that :p


3
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 13:59 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Dexer wrote:
Balzamon wrote:
Jag tycker låtarna är väldigt bra för att vara på amatörnivå. Bra musik helt enkelt. Håller dock med antonk en smula med att det saknas ett visst flow i rappen. Sen saknar jag också variation i rappen, det är mycket av samma stil, samma flöde, samma rytm, förstår du vad jag menar?
Sen tycker jag att rappen är får låg i din "kärlekslåt". Det var ibland att man inte hörde va du sa, höj volymen där mannen. Annars var det grymt, jag är impad!


Tycker all rappmusik har samma stil, samma flöde och samma rytm.
Slår man på Crossfade hör man bara Yeah yeah..bitches biches..money money.. Very Happy


Precis!

Likadant som all hårdrock i världen låter likadant som när jag sitter i köket, slår på en massa kastruller med en slev och skriker...

doh... Rolling Eyes

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 15:02 pm    Post subject: Reply with quote

hehe du e duktig Laneby. Men måste fråga om du fått din "inspiration" från rapp bandet Anton & affe? du har jävligt lik rappstil som dom iaf Wink! och det e inget negativt dom e grymma!
_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
superpetter



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 1002
Location: Uppsala

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 23:17 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.myspace.com/funkvalleygang

En av mina kusiner + några av hans polare som leker lite ^^
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 0:12 am    Post subject: Reply with quote

Laneby ftw.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 19:09 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Dexer wrote:
Balzamon wrote:
Jag tycker låtarna är väldigt bra för att vara på amatörnivå. Bra musik helt enkelt. Håller dock med antonk en smula med att det saknas ett visst flow i rappen. Sen saknar jag också variation i rappen, det är mycket av samma stil, samma flöde, samma rytm, förstår du vad jag menar?
Sen tycker jag att rappen är får låg i din "kärlekslåt". Det var ibland att man inte hörde va du sa, höj volymen där mannen. Annars var det grymt, jag är impad!


Tycker all rappmusik har samma stil, samma flöde och samma rytm.
Slår man på Crossfade hör man bara Yeah yeah..bitches biches..money money.. Very Happy


då har du inte hørt jurassic 5

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
chuck-chirac



Joined: 14 Jan 2007
Posts: 19

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 15:11 pm    Post subject: Reply with quote

Emo-rap är inget för mig direkt. Ska vara real shit! Wink
Annars låter det väldigt monotont tycker jag. Ganska bra flow. Mixningen är raaakt åt h, tycker jag. Var mer noga med mixningen! I vissa låtar låter det som om EQ'n är orörd eller redan bränt från mixern.

Fina låtar annars. Men snälla, tas inte med utav whoa och anton & Affe-stormen. Kör riktiga grejer instead! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Thu Feb 08, 2007 17:01 pm    Post subject: Reply with quote

Kitano wrote:

Precis!

Likadant som all hårdrock i världen låter likadant som när jag sitter i köket, slår på en massa kastruller med en slev och skriker...

doh... Rolling Eyes


Musiken går igenom olika sorters öron, mina öron älskar av någon anledning hårdrock! Very Happy (sen finns det ju såklart dålig och bra hårdrock)
Men aja skitsamma mina öron gillar MUSIK och nu ska jag inte tjata mer om mina öron.. Tack för mig

(Till när det gäller tråden):
Jag får lov att återkomma men lovar att lyssna på musiken så kan du få kritik utav mig, då jag älskar att analysera musik (vill dock helst inte analysera sönder musiken)

(Men bli inte då arg om jag ger dig lite negativ kritik)


*EDIT/UPDATE*:

Jag har nu lyssnat på två av dina låtar, Vila i frid Pierre och En ordinarie kille.
Du har potential till att bli någonting stort. Du rappar med det "rappläget" som jag brukar kalla det, mina kompisar gjorde en hiphop inspelning på skämt och lät då ungefär som du, inte för att vara taskig men det är uppfattningen dom fick om hiphop. (Det betyder kanske att du lyckats med att göra just hiphop?)

En ordinarie kille tyckte jag har lite konstig rytmik, då du stannar upp där man förväntar sig att du skulle löst rytmiken på ett annat sätt.
Det känns som om du avbryter meningar i den här låten och det flyter inte på helt perfekt. (Om du letar efter perfektion så måste du förvänta dig lite dålig kritik)

Angående låten "Vila i frid Pierre";
Den här låten höjde min totala uppfattning om dig, låten rykte upp den uppfattningen som jag fick efter att ha lyssnat på En ordinarie kille.
(Menar inte att den låten var dålig, men den var inte lika bra som Vila i frid Pierre) Låten har jätteskön rytmik och flyter på jättebra, jag gillar din rytmik just vid "han njuter utav livet och kastar sig i famnen
på sin älskade far,"


Med lite tur, kontakter och hårt arbete kan du bli något! (..mer än du är idag Razz)

Så tack för mig hoppas du fick dig en rejäl tankeställare och inte stör dig allt för mycket på mitt jobbiga skrivsätt!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies