HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
vafan??
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Fri Sep 12, 2003 9:50 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Galactus wrote:
[SM]Fren wrote:
En till admin hoppar in:

Emil, som så fint lägger sig i utan lov, tycker att detta bör diskuteras. Jag och alla andra admins tycker raka motsatsen.
Som sagt. Det finns en regel mot rasistiska nick. 'Niggah' är ett rasistiskt ord. Har man 'Niggah' som nick har man således ett rasistiskt nick = regelbrott = ban. Finns inget att diskutera.

Tydligare än så kan jag inte skriva det.

Och snälla... kom inte och jämför ord som 'neger' och 'arab'.
Neger är en "ras", precis som vit, gul, röd, asiat, afrikan osv.
Arab är en nationalitet precis som svensk, turk, finne, norsk, amerikan, kines osv osv.
STOR skillnad.

VARFÖR har man alltid dessa diskusioner med folk?? Lär ni er inget i skolan???


Ledsen för att detta kanske tas som spam, men peter "arab" är ej en nationalitet..... I övrigt så har admins fullständigt rätt!


araber bor i israel.. det va deras land innan 1948 lr när det nu va.. det e en nationalitet..
Back to top
View user's profile Send private message
Lindeman



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 769
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Sep 12, 2003 15:14 pm    Post subject: Reply with quote

hmmm, araber bor i hela mellanöstern samt stora delar av nordafrika.
Att vara arab är väl att jämför med att vara skandinav, dvs att man tillhör en folkgrupp, men inte ras eller nation...

/Viscera
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Fri Sep 12, 2003 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Viscera wrote:
hmmm, araber bor i hela mellanöstern samt stora delar av nordafrika.
Att vara arab är väl att jämför med att vara skandinav, dvs att man tillhör en folkgrupp, men inte ras eller nation...

/Viscera


Word!

Petty du menar nog brittiska kolonial-mellanöstern och då hette det något i stil med arabien men det var nog bara arabiska halvön, det fanns även då araber i andra delar av mellanöstern. Det är i mina ögon mer en etnisk tillhörighet.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Sep 12, 2003 15:55 pm    Post subject: Reply with quote

Nykrycka wrote:
"Massa onödig text" skriver fren. Att det nu bevisligen finns folk som tycker annorlunda än admins,,, ska inte det uppmuntras på ett sådant här forum.
Visst, ni kan ju göra som ni vill och köra över alla. Men är det verkligen det som är meningen med ett forum?
Var skrev jag det? hittar det inte... iofs är jag full jämt.. hjälp mig
Back to top
View user's profile Send private message
SnipeR#no1



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 81

PostPosted: Fri Sep 12, 2003 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

mogen jag är helt vid din sida , ja alla rappare änvänder niggah som dom menar t ex : broder , vän , polare what ever inget ondt mot någon annan men aja 1.6 kommit tiderna ändras jag lägger nog ner cs men detta är en viktig diskussion Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Sat Sep 13, 2003 1:10 am    Post subject: Reply with quote

nukeZ wrote:
mogen jag är helt vid din sida , ja alla rappare änvänder niggah som dom menar t ex : broder , vän , polare what ever inget ondt mot någon annan men aja 1.6 kommit tiderna ändras jag lägger nog ner cs men detta är en viktig diskussion Very Happy


Nukez IP: 213.67.44.145
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sat Sep 13, 2003 9:39 am    Post subject: Reply with quote

nukeZ wrote:
mogen jag är helt vid din sida , ja alla rappare änvänder niggah som dom menar t ex : broder , vän , polare what ever inget ondt mot någon annan men aja 1.6 kommit tiderna ändras jag lägger nog ner cs men detta är en viktig diskussion Very Happy


sant att rappare använder det så-
Men säger någon vit människa det till en mörkhyad person "but Hey nigger!" är chansen stor att han tar ordet som det egentligen betyder, att nigger var ordet som dom "vita människorna" använde till svarta slavar, alltså ett namn på ägodelar som man kunde göra vad man ville med. Ett nedsättande ord på saker som var mindre värda än tex familjens hund.
detta visste du väl redan?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SnipeR#no1



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 81

PostPosted: Sat Sep 13, 2003 12:39 pm    Post subject: Reply with quote

jo det visste jag men jag ville inte att någon skulle ta åt sig av att jag hette niggah.plz
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sat Sep 13, 2003 13:12 pm    Post subject: Reply with quote

nukeZ wrote:
jo det visste jag men jag ville inte att någon skulle ta åt sig av att jag hette niggah.plz


vad du vill och vad folk gör är två skilda saker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robin_J



Joined: 26 Jan 2003
Posts: 28
Location: Borås

PostPosted: Sun Sep 21, 2003 11:06 am    Post subject: hmm Reply with quote

nigger kommer från spanska ordet negro som betyder svart, Själv undrar jag varför han blev bannad för det???
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Sun Sep 21, 2003 11:49 am    Post subject: Re: hmm Reply with quote

Robin_J wrote:
nigger kommer från spanska ordet negro som betyder svart, Själv undrar jag varför han blev bannad för det???


Har du inte läst en enda rad av vad andra har skrivit eller?? Han blev bannad för att ordet "Nigger" har en STARK rasistisk klang. Tror det är beskrivet varför här i denna topic om du läser lite
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Sep 21, 2003 12:22 pm    Post subject: Re: hmm Reply with quote

Robin_J wrote:
nigger kommer från spanska ordet negro som betyder svart, Själv undrar jag varför han blev bannad för det???

Det kommer nog från det spanska ordet eftersom det var spanien som började med att flytta över folk från Afrika till deras nya land över atlanten, Mexico. Och Engelsmännen ifrån den sydliga delen av Amerika tog efter. Och köpte och tog också med sig "niggers" som slavar för att "arbeta" i det "nya landet". På så sätt så blev namnet på svarta slavar "niggers".
Senare blev dock dom på norra sidan sura och innebördskriget ägde rum, efter kriget så förbjöd den norra sidan slavar.

hmmm, länge sen jag gick i skolan, så om någon historie expert känner att jag har fel, så läxa upp mig Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Sun Sep 21, 2003 14:41 pm    Post subject: Re: hmm Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Robin_J wrote:
nigger kommer från spanska ordet negro som betyder svart, Själv undrar jag varför han blev bannad för det???

Det kommer nog från det spanska ordet eftersom det var spanien som började med att flytta över folk från Afrika till deras nya land över atlanten, Mexico. Och Engelsmännen ifrån den sydliga delen av Amerika tog efter. Och köpte och tog också med sig "niggers" som slavar för att "arbeta" i det "nya landet". På så sätt så blev namnet på svarta slavar "niggers".
Senare blev dock dom på norra sidan sura och innebördskriget ägde rum, efter kriget så förbjöd den norra sidan slavar.

hmmm, länge sen jag gick i skolan, så om någon historie expert känner att jag har fel, så läxa upp mig Very Happy
o då blev väl george washington usas första president o både syd o nord förbjöd slavar? jag gillar historia men jag e inte så haj på det Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Apilas



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 1114
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Sep 22, 2003 9:17 am    Post subject: Re: hmm Reply with quote

Petty wrote:
[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Robin_J wrote:
nigger kommer från spanska ordet negro som betyder svart, Själv undrar jag varför han blev bannad för det???

Det kommer nog från det spanska ordet eftersom det var spanien som började med att flytta över folk från Afrika till deras nya land över atlanten, Mexico. Och Engelsmännen ifrån den sydliga delen av Amerika tog efter. Och köpte och tog också med sig "niggers" som slavar för att "arbeta" i det "nya landet". På så sätt så blev namnet på svarta slavar "niggers".
Senare blev dock dom på norra sidan sura och innebördskriget ägde rum, efter kriget så förbjöd den norra sidan slavar.

hmmm, länge sen jag gick i skolan, så om någon historie expert känner att jag har fel, så läxa upp mig Very Happy
o då blev väl george washington usas första president o både syd o nord förbjöd slavar? jag gillar historia men jag e inte så haj på det Razz


George Washington var USA´s första president... men under amerikanska inbördeskriget var det Abraham Lincoln som var USA´s president, han förbjöd slaveriet. Han blev mördad på en teater något år efter kriget av några f.d sydstat soldater.


/Apilas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Llama



Joined: 10 May 2003
Posts: 6

PostPosted: Mon Sep 22, 2003 11:48 am    Post subject: Reply with quote

Tweelerrrrp prrrooottrrrooo fazzwth..
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Mon Sep 22, 2003 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Llama wrote:
Tweelerrrrp prrrooottrrrooo fazzwth..


Och där kom den friska fläkten av en Llama med attityd och dessutom ett inlägg som passade in bra... Wink Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Sep 22, 2003 12:30 pm    Post subject: Reply with quote

Sry för inlägget men undrar fortfarande vad som menas med detta?

[SM]Fren wrote:

Ni som INTE är bannade eller har med bannen att göra (e.g. vittne) låter bli att posta här!
Det blir bara en massa onödig text för admins att läsa plus att ni inte inte alltid sitter på alla fakta.



Det tycks vara VÄLDIGT mkt spamm i denna tråden...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies