HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
UPDATE!! Scripts kiddies i farten. UPDATE!!!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
HeadBug



Joined: 08 Feb 2003
Posts: 4
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Aug 15, 2003 17:37 pm    Post subject: Reply with quote

Mjoeä, winxp kan köra netbios men det är avstängt per default, vilket alla vet som försöker networka winxp med win98 eller liknande. Plus att det finns många fina program därute som låter en winxp-burk fungera som NFS-server, tex "DiskShare Windows NFS Server 5.0".... Smile

Alphanaut wrote:
Praest[Man] wrote:


Det är en serverfunktion (används till olika saker, bland annat dela filer via NFS (Network File System)) och finns bara på NT, 2000 och XP.


lol
Tråkiga e att Window sinte stöder NFS... NFS Finns på *nix-servrar.
Windows kör netbios...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fargo



Joined: 09 May 2003
Posts: 56
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 9:25 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Gossen wrote:
misstänker att jag drabbats, kan jag köra patchen på chans utan att något händer om jag inte skulle vara drabbad ( stänger av sig var 10e minut )?


Har nog inte nåt med viruset att göra, eftersom den gör så att datorn startas om efter 60 sekunder eller nåt. Testa med att installera om windows. Men viruset, eller mask som den egentligen är, ska visst starta en stor attack mot microsoft hemsidan idag, som nåt sorts protest (från skaparna, inte masken Smile) mot bill gates. Jag borde nog ha väntat med att ta bort masken förren efter attacken....

HeadBug wrote:

Ska du börja på chalmers måste jag rekomndera dig att behålla datorn för det gör livet sååå mycket enklare, i varje fall gjorde det det för mig o mina 5 år på KTH

Men det är helt rätt o avinstallera spel om du ska klara av skolan

Lycka till!!

/HeadBug


Tack.
Jag märkte att datorn som kostade 13500 kronor för 8 månader sedan inte är värd mer än 9000-10000 kronor nu. Så det blir svårt att få sålt den utan att göra för stor förlust. Sedan har jag ju min gamla 800Mhz kvar, det borde räcka för labbar och sånt...?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[SSRF]Gossen



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 452

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 15:20 pm    Post subject: Reply with quote

ok tack
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies