HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Blev permbannad utan vettigt skäl

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hercules



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 7

PostPosted: Thu Jul 24, 2003 3:33 am    Post subject: Blev permbannad utan vettigt skäl Reply with quote

Blev permbannad för att jag sköt mot en som blockade min reträtt bakåt. Vet ju att det inte tar hp så ingen ska skedd. Eftersom det var en admin jag sköt mot gav han mig givetvis permban... Vadå maktmissbruk??

Det hade ju bedömts helt annorlunda om det hade kommit upp i forumet, dessutom kan man ju inte TK då ingen hp förloras.

Välj era admin bättre och släpp permbannet på mig.


WonID: 302973
Nick: Hercules
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Thu Jul 24, 2003 4:03 am    Post subject: Re: Blev permbannad utan vettigt skäl Reply with quote

Hercules wrote:
Blev permbannad för att jag sköt mot en som blockade min reträtt bakåt. Vet ju att det inte tar hp så ingen ska skedd. Eftersom det var en admin jag sköt mot gav han mig givetvis permban... Vadå maktmissbruk??

Det hade ju bedömts helt annorlunda om det hade kommit upp i forumet, dessutom kan man ju inte TK då ingen hp förloras.

Välj era admin bättre och släpp permbannet på mig.


WonID: 302973
Nick: Hercules


det jag har en känsla av och som säkert stämer till 90% är att du fåt en 120 minuters ban via ett TD/TK skript.

men med din kassa atetyd så tror jag att perm skulle vara det bästa alternativet för gör du inget nu så blir det väll senare.

som harvy och andra admins säger: att spela på maffia är ett privelegium inte en rätighet.

o att han bloka är ingen ursect hur mycket du än vill få det till, på maffia är det inte tilåtet med någon typ av TD medvetet.
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]unarmed



Joined: 04 Nov 2002
Posts: 275
Location: Gothenburg

PostPosted: Thu Jul 24, 2003 5:34 am    Post subject: Reply with quote

Wonid: 302973
Playername: Hercules
Bantime: Perm (min)
Reg date: 2003-07-23 20:53
Reg by: [SM]Fren
Reg description:
Avsiktlig TK. Pa admin dessutom. Tjosvejs

Tror du förstår att personen inte blockade din reträtt med vilje och bara ivrigt hoppades att du skulle dö. Dessutom kan man döda en ur sitt eget lag, visst man får själv skada men går fortfarande att döda en teammate.
Oavsett orsak så var det idiotiskt att börja skjuta mot en lagspelare med flit.
Sen att du kräver att bli unbannad lär inte gagna dig på något sätt i diskussionen.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jul 24, 2003 7:03 am    Post subject: Re: Blev permbannad utan vettigt skäl Reply with quote

Hercules wrote:
Blev permbannad för att jag sköt mot en som blockade min reträtt bakåt.
men kära barn...
Måhända att du blev "blockad" och om så var fallet ber jag om ursäkt men man skjuter aldrig, ALDRIG, ALDRIG på en TM. Att försvara det med att det inte gör nån skada är så jävla fjantigt så jag vet inte vad.

Hercules wrote:
Eftersom det var en admin jag sköt mot gav han mig givetvis permban... Vadå maktmissbruk??
är du så jävla naiv?? jag sätter permban på ALLA som skjuter ett helt magasin i en TM. Oavsett om det är på admin eller annan.
Är det maktmissbruk att använda sin "makt" till att få bort sånna som bryter mot reglerna? ja isf ber jag om ursäkt

Hercules wrote:
Välj era admin bättre och släpp permbannet på mig.
Kompis.. Jag har varit admin i 2 år... Mortal har valt mig personligen. jag har slappat, slayat, kickat, bannat fler gånger än du varit på muggen. Jag vet vad jag gör. Allt är inte svart eller vitt för mig.
Kan tänka mig att sänka bannen, nu när jag vet varför du sköt din lagkamrat i magen med 15-20 skott. men det kräver givetvis lite av dig. och hittills har du inte imponerat


*EDIT* btw, jag gillar topicen du valt...
Swedish Maffia's Rules wrote:
Team killing
Givetvis skjuter man sina fiender och inte sina teammates.
Detta gäller ÄVEN om din TM är en IRL kompis som man bara vill skojja lite med.
Detta gäller ÄVEN om script gör att du får skadan själv.
Det finns många anledningar varför man inte skjuter på sin TM. Dessa ska man känna till, annars kan man avinstallera alla spel från datorn och gå ut och leka på motorvägen.

Jo... det var ju inte ett vettigt skäl...


Last edited by Fren on Thu Jul 24, 2003 7:10 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jul 24, 2003 7:07 am    Post subject: Reply with quote

unarmed wrote:
Tror du förstår att personen inte blockade din reträtt med vilje och bara ivrigt hoppades att du skulle dö.
he, nej, snarare tyckte jag att han inte skulle stå ivägen och blocka ingången till CT-bas (detta var proddan och vi var T).
Situation: Vi var 3-4 Ts som kom stormande (inkl. mig och Hercules).
Det var en CT i CT-bas som sköt på Hercules
Vi var 2-3 som ville in i CT-bas, Hercules ville ut.

Klassiskt. En fiende får ett helt lag på reträtt bara för att alla är rädda för att dö...

Men det är skitsamma nu
Back to top
View user's profile Send private message
Hercules



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 7

PostPosted: Thu Jul 24, 2003 15:19 pm    Post subject: Re: Blev permbannad utan vettigt skäl Reply with quote

Men jösses, det är ju ett permban. Sedan när började ni dela ut permban till höger och vänster.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jul 24, 2003 19:36 pm    Post subject: Re: Blev permbannad utan vettigt skäl Reply with quote

Hercules wrote:
Men jösses, det är ju ett permban. Sedan när började ni dela ut permban till höger och vänster.
Vem har sagt att det inte går att ta bort permbans?

Och om detta var åt höger, vilken var då åt vänster?

Du hävdar alltså fortfarande att du ska bli unbannad fast du vet att du brutit mot reglerna???
Du kanske till och med anser att vi ska banna alla som INTE bryter mot reglerna...?

Ännu har jag inte sett ett spår av en ursäkt.

Men bara för att jag ska slippa dra den ur dig så säger jag det åt dig:

Hercules: "Förlåt fren. Jag blev stressad som fan då jag blev beskjuten och försökte backa och du stod ivägen. Dumt av mig att TKa. Jag tar det straff jag får."

Fren: "Mm, men nu när du förklarat varför så känns det genast lite bättre, men straff ska du som sagt ha eftersom du bröt mot reglerna. Jag sätter 5 dagar för TK:n och ytterligare 2 för ditt korkade inlägg på forumet. Starting now"
Back to top
View user's profile Send private message
Hercules



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 7

PostPosted: Thu Jul 24, 2003 20:02 pm    Post subject: Re: Blev permbannad utan vettigt skäl Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Hercules wrote:
Men jösses, det är ju ett permban. Sedan när började ni dela ut permban till höger och vänster.
Vem har sagt att det inte går att ta bort permbans?

Och om detta var åt höger, vilken var då åt vänster?

Du hävdar alltså fortfarande att du ska bli unbannad fast du vet att du brutit mot reglerna???
Du kanske till och med anser att vi ska banna alla som INTE bryter mot reglerna...?

Ännu har jag inte sett ett spår av en ursäkt.

Men bara för att jag ska slippa dra den ur dig så säger jag det åt dig:

Hercules: "Förlåt fren. Jag blev stressad som fan då jag blev beskjuten och försökte backa och du stod ivägen. Dumt av mig att TKa. Jag tar det straff jag får."

Fren: "Mm, men nu när du förklarat varför så känns det genast lite bättre, men straff ska du som sagt ha eftersom du bröt mot reglerna. Jag sätter 5 dagar för TK:n och ytterligare 2 för ditt korkade inlägg på forumet. Starting now"



Jag menar bara att ett permban var för hårt straff, det klart att det var dumt att göra så, jag blev lite för arg. Så om du tog illa upp ber jag om ursäkt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jul 24, 2003 20:32 pm    Post subject: Re: Blev permbannad utan vettigt skäl Reply with quote

Hercules wrote:
Så om du tog illa upp ber jag om ursäkt.
Jag tog inte illa upp för TKn utan för:
Hercules wrote:
Vet ju att det inte tar hp så ingen ska skedd.
Hercules wrote:
Vadå maktmissbruk??
Hercules wrote:
Välj era admin bättre och släpp permbannet på mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies