HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
auto-select?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 12:12 pm    Post subject: auto-select? Reply with quote

finns det ingen möjlighet att tvinga folk till autoselect. jag och min kompis tryckte autoselect och fick spela 2 on 7 på nuke nyss... när det har blivit så blir det alltid en ond cirkel, de som flyttas till T quittar för att de inte vill ha dåliga stats. det är därför det ibland är samma lag som vinner alla rundor. skulle va nice om man kunde få ha kul alla rundor på maffias servrar.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

hum ja ahr en ltien ide som ja inte vet om den e så bra lr ej men iaf. man kudne låsa lagen så att folk inte kan byta å ptb inte byter så får man se vilket lag som presterar bäst helt enkelt de blir ju mer pcw känsla med helt lsåta lag ådet är ju trevligt tycekr iaf jag.sen att ptb skulle välja åt den lter mycekt bra visst de kasnek inte e så kul å hamna iförlorande men d¨kan man ju visa att man e den som fan vänta förlsut till vinst Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 19:13 pm    Post subject: Re: auto-select? Reply with quote

NarcissisT wrote:
finns det ingen möjlighet att tvinga folk till autoselect. jag och min kompis tryckte autoselect och fick spela 2 on 7 på nuke nyss... när det har blivit så blir det alltid en ond cirkel, de som flyttas till T quittar för att de inte vill ha dåliga stats. det är därför det ibland är samma lag som vinner alla rundor. skulle va nice om man kunde få ha kul alla rundor på maffias servrar.
Har jag velat ha länge... jag har bara glömt tjata på Mortal..

& [HVMK]Volvo 240 wrote:
hum ja ahr en ltien ide som ja inte vet om den e så bra lr ej men iaf. man kudne låsa lagen så att folk inte kan byta å ptb inte byter så får man se vilket lag som presterar bäst helt enkelt de blir ju mer pcw känsla med helt lsåta lag ådet är ju trevligt tycekr iaf jag.sen att ptb skulle välja åt den lter mycekt bra visst de kasnek inte e så kul å hamna iförlorande men d¨kan man ju visa att man e den som fan vänta förlsut till vinst
hmmm, det betyder att alla med slöare datorer och uppkoppling kommer spela som T på aztec och CT på militia...
Ånä! så kul ska vi inte ha
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 19:22 pm    Post subject: Reply with quote

teamselect är disablat nu det fungerar oftast utmärkt Very Happy så vida inte folk reconnectar å sen wtjar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Jun 13, 2003 10:48 am    Post subject: Reply with quote

Inte autoselect, det är ju upp till laget hur dom spelar om det blir ojämt.
Får ofta spela T på aztec och mitt lag piskar CT. (ibland Razz)

Men jag tycker att ni ska ta bort PTB.
Finns inget jobbigare än när man har gjort så att sitt team har Ak/m4 på 4 rundan, så blir man överförd av PTB till andra laget.

Men PTB är ju ändå bra även fast det är jobbigt.
Varför ska PTB slänga över folk på 4 rundan?
Båda lagen har ju inte fått spela med vapen mot varandra ens.
Man kan ju inte se om det är dåliga lag innan båda lagen har mött varandra med full armor, ak/m4 eller vad det nu kan vara.

Narcissist skrev att han spelade 2 mot 7 på nuke. Hur då?
Går det att få teamsen att bli 2 mot 7 ?
Det kan inte vara ofta.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Fri Jun 13, 2003 11:11 am    Post subject: Reply with quote

& [HVMK]Volvo 240 wrote:
teamselect är disablat nu det fungerar oftast utmärkt Very Happy så vida inte folk reconnectar å sen wtjar


Ser jag det kickar/bannar jag...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Jun 13, 2003 12:32 pm    Post subject: Reply with quote

&FLU|Serpent wrote:
& [HVMK]Volvo 240 wrote:
teamselect är disablat nu det fungerar oftast utmärkt Very Happy så vida inte folk reconnectar å sen wtjar


Ser jag det kickar/bannar jag...

mcyket bra Serpent för sånt stör ja mej på som fan.

Sen reboot igår fick ja spela nuke 9vs2 det var inte skoj men det berrodde inte på ptb utan på *suck* wtj
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Sat Jun 14, 2003 10:05 am    Post subject: Reply with quote

Angående att man inte kan byta lag längre, jovisst är det bra tänkt men om ni ska ha det så, så måste ni ändra så att man inte får välja lag först heller.
Detta hände exempelvis nyss på dust2. 10 st joinar ct, jag och 3 till joinar T. PTB gör ju inget för att ändra lagen och ct står helt handlingsförlamade och fattar inte att de kan skriva reconnect för att byta lag (plus i kanten till Razza som fattade det och kom över till oss i T)
Förra våren var det väll typ så att man inte fick välja lag överhuvudtaget? Snälla fixa så att det blir så igen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vill ha en Kram



Joined: 17 Jan 2003
Posts: 141
Location: Borås

PostPosted: Mon Jun 23, 2003 9:55 am    Post subject: Reply with quote

&FLU|Serpent wrote:
& [HVMK]Volvo 240 wrote:
teamselect är disablat nu det fungerar oftast utmärkt Very Happy så vida inte folk reconnectar å sen wtjar


Ser jag det kickar/bannar jag...


*oups* Blir alldeles röd om kinderna och erkänner att jag faktiskt her reconnectat någon gång för att få vara ct (älskar att vara dom goda) men lovar att inte göra om det med flit!*skäms*

*kram*
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Jun 23, 2003 10:27 am    Post subject: Reply with quote

Vill ha en Kram wrote:
&FLU|Serpent wrote:
& [HVMK]Volvo 240 wrote:
teamselect är disablat nu det fungerar oftast utmärkt Very Happy så vida inte folk reconnectar å sen wtjar


Ser jag det kickar/bannar jag...


*oups* Blir alldeles röd om kinderna och erkänner att jag faktiskt her reconnectat någon gång för att få vara ct (älskar att vara dom goda) men lovar att inte göra om det med flit!*skäms*
*kram*

det kunde du inte komma på själv alltså.
vad menar volvo med att teamselect är disablat?
inte när jag har spelat iaf.
annars håller jag bara med Narcissist.
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Mon Jun 23, 2003 10:45 am    Post subject: Reply with quote

Tycker det är mestadels positivt att man inte kan byta lag numera. Enda nackdelen är väl att man inte har möjligheten att jämna ut lagen när det blir helt fel på fördelningen. Som folk påpekat så är det inte helt ovanligt med 10 mot 2 situationer framförallt i början på maps, men borde man inte kunna råda bot på det med limitteams? (minns inte exakt vad variablen heter)
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Jun 23, 2003 12:30 pm    Post subject: Reply with quote

Jag håller med Narci jag, Det enda alternativtet man ska kunna ha när man connectar är: 5 auto assign!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Klot



Joined: 13 Oct 2002
Posts: 32
Location: Orsa

PostPosted: Mon Jun 23, 2003 12:34 pm    Post subject: Reply with quote

Ja håller med Narci också... Det är ju så löjligt för jag brukar komma in bland dom första när mapen byts och då väljer jag kanske CT och då blir lagen 7 ct´s och 2 t´s det är ju skittråkigt... hoppas ni kommer på någon lösning för det kan vara roligare att spela cs...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vill ha en Kram



Joined: 17 Jan 2003
Posts: 141
Location: Borås

PostPosted: Mon Jun 23, 2003 13:06 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
Vill ha en Kram wrote:
&FLU|Serpent wrote:
& [HVMK]Volvo 240 wrote:
teamselect är disablat nu det fungerar oftast utmärkt Very Happy så vida inte folk reconnectar å sen wtjar


Ser jag det kickar/bannar jag...


*oups* Blir alldeles röd om kinderna och erkänner att jag faktiskt her reconnectat någon gång för att få vara ct (älskar att vara dom goda) men lovar att inte göra om det med flit!*skäms*
*kram*

det kunde du inte komma på själv alltså.
vad menar volvo med att teamselect är disablat?
inte när jag har spelat iaf.
annars håller jag bara med Narcissist.


Käka ett chill-pill! Herregud lixom.....Tror du att om man tex går och biktar sig tror du verkligen prästen säger "det kunde du inte komma på själv lixom."
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Tue Jun 24, 2003 11:06 am    Post subject: Reply with quote

nämen nu är det ju så att swedish maffia inte är en religion, och om det vore det så skulle knappast jag vara biktfader utan t.ex. mortal.
back to topic!
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Tue Jun 24, 2003 11:12 am    Post subject: Reply with quote

Jag är er Biktfader, skicka alla hemlisar och saker till mig i PM. Jag lovar att förlåta er och eventuellt ge er sista smörjelsen...Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Jul 10, 2003 11:35 am    Post subject: Reply with quote

Ja, auto-select vore bra.

Det ni kör med nu är lite jobbigt, ni har tagit bort lag val.
När man kommer in och får välja lag, så väljer jag auto-select.
Men även fast jag valde auto-select så kommer jag inte in i något lag, så jag blir tvungen att välja om (Går inte att välja lag på nytt).
Så då måste jag reconnecta, och då blir servern full och jag kommer inte in.

Auto-select vore perfekt, så man inte kan välja CT eller T.
Auto-select sätter väl in folk i det sämmre laget?
Kan man WTJ:a genom att trycka auto-select?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies