HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Förslag

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sotiz



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 4

PostPosted: Sat May 31, 2003 17:18 pm    Post subject: Förslag Reply with quote

Har ett förslag...


Round timen: sänk till 2.00 för att undvika att Terror ska campa så förbannat mycket för man blir ju auto slayad om man inte har gjort sitt "uppdrag" så Campers kanske får lite fart på sig så att dom inte sitter och campar.

Stormning: Tycker att CT inte ska storma T på en De bana utan hålla B platser förutsatt att T stormar och inte campar.. :/


Last edited by Sotiz on Sat May 31, 2003 17:21 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Sat May 31, 2003 17:20 pm    Post subject: Reply with quote

Hade vi inte 2 min roundtime på någon server ett tag?

//dyring
Back to top
View user's profile Send private message
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Sat May 31, 2003 18:09 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker 3 min, eller vad det nu än är, är hur bra som helst... 1-2 campande rundor som T sen lär sig folk oftast att man förlorar kills och får mer deaths genom att sitta och titta istället för att verkligen satsa på att dö för laget.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Dimensionx



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 448
Location: Inte skåne, som tur är

PostPosted: Sat May 31, 2003 18:12 pm    Post subject: Reply with quote

2.5 min .. Jag tycker att det är roligare med storm än campning
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sat May 31, 2003 18:31 pm    Post subject: Reply with quote

Men kommer det verkligen hjälpa så värst då?
Permanenta campers kommer ju hålla på med det dom gör även om roudtimen är 1 min eller 6?
Och de som campar halva, kommer dom inte också helt enkelt fortsätta att campa halva rundan sen börja arbeta?

Dessutom håller jag med Muffinman, dom som campar & totalt ignorerar uppdraget kommer ju ändå märka efter ett tag att dom bara torskar på det (från statsen sett iaf) i slutändan ändå. Och om dom nu campar & struntar i uppdraget, ta screens, eller recorda en demo på honom när han håller på, och lägg upp den på "cheaters/lamers" tillsammans med personens wonid, så kommer han inte göra om det här iaf!

Summan av kardemumman, enligt mig, är alltså:
Onödigt att korta ner tiden på mapsen, för personligen tycker jag det är stressigt med 2 min.
3 min är alldeles lagom.

GL HF
/Kulturkritikern
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat May 31, 2003 20:08 pm    Post subject: Reply with quote

nej nej nej cs SKA ta tid det är ett spel med lite lägre tempo...där för ja lirar det..smyga, tänka smyga lite till det är det som gör spelet kul....permanenta idoter försvinner ju med bann..personligen tycker jag det är helt ok om nån T campar i bas på tex dust2 tills en min kvar lr nåt förutsatt att hans team vinner framgång å itne behöver hjälp.de CTs som går dit får ju skylla sej själva...Campa på bara men gör det med motta.
å ja just de 3min är PERFEKT
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat May 31, 2003 20:19 pm    Post subject: Reply with quote

Jag brukar oftast rusha som en febersjuk ultrahumpare, då blir jag toksur när jag ser folk som segar sig, men det är mitt problem.
CS spelas med olika taktiker. Rusha är en, fösiktighet/guerilla är en annan.

Sänker man tiden till 2 min så måste man rusha för att hinna planta/rädda det är tråkigt i längden.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sat May 31, 2003 20:40 pm    Post subject: Reply with quote

& [HVMK]Volvo 240 wrote:
nej nej nej cs SKA ta tid det är ett spel med lite lägre tempo...där för ja lirar det..smyga, tänka smyga lite till det är det som gör spelet kul....permanenta idoter försvinner ju med bann..personligen tycker jag det är helt ok om nån T campar i bas på tex dust2 tills en min kvar lr nåt förutsatt att hans team vinner framgång å itne behöver hjälp.de CTs som går dit får ju skylla sej själva...Campa på bara men gör det med motta.
å ja just de 3min är PERFEKT

Exakt!! det är därför man inte spelar t.ex. Q3 för det är ett sånt tempo ech därför, ursäkte mej, ingen struktur. 3 min är perfa.
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sun Jun 01, 2003 1:06 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Sänker man tiden till 2 min så måste man rusha för att hinna planta/rädda det är tråkigt i längden.


Måste säga att du har fel där. Jag spelar huvudsakligen på gamers nu, de kör ju roundtime 2. Jag trodde också det skulle bli hetsigt som fan, men på de flesta standardbanor (vissa custom går det inte med låg tid eftersom de är så förbannat stora) hinner du campa i 30-45 sec och ändå utföra ditt uppdrag utan problem. Det rushas inte så överlägset mycket där.

Sen det folk säger att campers kommer ändå campa, det stämmer. Men det kommer att irritera er mindre eftersom ni slipper vänta att det ska gå 3 minuter.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Jun 01, 2003 1:27 am    Post subject: Reply with quote

men nej de ska va lågt tempo Cs defailt tid e ju ffs 5 min å c4 45 sek 3 är det perfekta 2 min e ju ingenting lixom 120 sek tycker du att der är så jobbit bör du ngo spela ett annat spel..i op flahspoint kan amn få vänta i 20-30 minuter srping inte å dö i början bara.....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sotiz



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 4

PostPosted: Sun Jun 01, 2003 9:10 am    Post subject: Reply with quote

mjo.. det var bara ett förslag.. men det kanske är för att jag har lirat Q2 i 3 år så jag är väll lite van vid tempot Razz .. men det kan ju bli mycket taccs på 2-3 minuter ändå..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Thu Jun 05, 2003 3:01 am    Post subject: Reply with quote

roundtime 2.5 e sjysst tycker jag... fan va man fick vänta på sega människor inatt.... bröööL..
spelar en del på gamers och det funkar fint där...
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 6:30 am    Post subject: Reply with quote

Når man inte fram på 3 minuter till gisslan på t.ex cs_militia..
Så är det nog ingen ide att minska tiden till 2 minuter. Smile

Tror inte alla kommer att tänka att man måste rusha en och samma väg(eller snabbt) för att hinna fram & tillbaka, utan några kommer nog lite för sent.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 10:13 am    Post subject: Re: Förslag Reply with quote

Först och främst så har det redan skapats ett par topics om detta, men jag kan väl svara vad jag tycker här med då.
Om terror campar ändå och inte lyckas med sitt uppdrag så blir det autoslay.
Nuförtiden så ser jag inte så många som sitter och campar, men det finns såna spelare såklart.
Dom som är duktiga och som till sist klarar sitt uppdrag fastän personen satt i ett hörn hela tiden, ser inte jag ner på. 3 minuter har man på sig, och som ex. igår när jag spelade och vaktade bomben ( jag var ensam kvar i ct ) så satt jag på samma punkt hela tiden. Under tiden då skrevs det i teamsay bland de som var döda att jag var lam ( eller något sådant ), vilket jag fick höra av en annan som satt på ventrilo. Jag lyckades med mitt uppdrag, att försvara så att bomben inte plantades, och att åtminstonde inte att bomben han sprängas ändå om den hade plantats. Om vi sen säger att en Terrorist hade suttit i två minuter på samma ställe och dödat fem stycken ct:s och sedan sprungit och plantat och lyckats lyckats få bomben att sprängas så ser inte jag ner på den personen för det. Bra gjort tycker jag däremot.
Många säger det att, om man inte rushar och kanske dör fort utan istället ställer sig utanför ett säkert ställe och väntar en stund, kanske 1,5 min, men som sedan lyckas med sitt uppdrag, så tycker jag även då att det är bra gjort. Men om det är en nybörjare som precis börjat spela cs, och som vet att han/hon inte är så duktig, så kan man ju tänka själv att det är svårare att springa ensam, än om man springer med de andra.

Sotiz wrote:
Stormning: Tycker att CT inte ska storma T på en De bana utan hålla B platser förutsatt att T stormar och inte campar.. :/

Ex. på dust så tycker jag att CT ska storma fram tills dom är i mitten av tunneln ungefär. ( Där uppe så vill säga ). Detta för att kunna försäkra sig om att T måste ta sig förbi ct-soldaterna för att lyckas komma till "B", där det även kan finnas lite motstånd. Men om Ct bara springer till "b" och "a" så kan det bli väldigt svårt för dom att veta vart terroristerna befinner sig, om dom rushar nedre vägen eller om dom kommer ifrån den övre tunneln.
Men annars håller jag med dig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 11:14 am    Post subject: Reply with quote

OOHHLA!

jag säger bara. sänk roundtime på de servar som bara kör cb-maps. sen behåller ni 3 min på 1-2 och 7-8
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FLU | Gute



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 132
Location: Malmö

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 18:17 pm    Post subject: Sänk den mer Reply with quote

Gute tycker att ni kan sänka till 1 minut.
För efter det kommer ändå bara folk och säger att man kampar och inte gör sin uppgift.

Sen får jag spela mer också, eftersom jag dör i regel redan vid typ 15-30 sek efter rundan har börjat.
Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Grottefar



Joined: 25 May 2003
Posts: 71
Location: Uppsala

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 21:41 pm    Post subject: Reply with quote

Haha gute Laughing Tror nog att det skulle bli en del gnäll på en minut... Fast som du attackrushar kan du nog lika gärna sätta spärren på 45 sec eller nått Smile

Fast om jag ska hålla mig till topic oxå kan jag säga att jag tycker det är fint med 3 min... Fast 2 min funkade bra det oxå, när man väl vant sig efter en map eller två Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Wed Jul 09, 2003 7:24 am    Post subject: Reply with quote

3 minuter är för mycket kapa en 30-60 sekunder. Så mycket campande och velande nu så de blir bara jobbigt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Wed Jul 09, 2003 8:15 am    Post subject: Reply with quote

Så mycket gnäll det e på campandet... Ta istället bort Aztec från servrarna! T kommer att campa på den banan även om roundtime blir 1 min.

Själv vill jag ha kvar 3 min. Finns inget som e göttigare än att sitta och vakta bomben som sista CT. Camping e skitskoj om man gör det rätt och när det finns behov!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Wed Jul 09, 2003 10:30 am    Post subject: Reply with quote

Nej camping är de tråkigaste skit som finns... Kapar man tiden då rör sig både T och CT snabbare och de blir inte så jäkla utdraget.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies