HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Dream Krök Stockholm 2003 - Vad hände?
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 8:04 am    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
OK... lite mer anekdoter och mindre chat då grabbar... Wink (Rensat lite nu)

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
3 polisbilar och 2 securitas bilar, Samtidigt.
Inget skämt.....
Hehehe... fin liten historia.

Peter har försvunnit från DK efter en upprörd diskussion. Malin kommer inspringandes i lokalen med andan i halsen och frågar mig och nån mer om Peter blir våldsam när han blir fyllearg, det är nämligen någon som vandaliserar dagiset 75 m ifrån vår lokal... jag och några till rusar dit för att kolla att de materiella skadorna inte blir värre i Irak. Av att döma av några kommunistiska sprayloggor på husväggarna (som iofs är några veckor gamla redan) drar jag slutsatsen att det inte är Fren som busar (hans aktiviteter har han dragit i FörlåtMig-tråden).

Det visar sig vara några fuffens snubbar som slagit in några rutor på dagiset och snott dator(er?)... Kulfaangaren ringer polisen och vi andra snokar runt lite. På DK-parkeringen 15 meter intill står en bil och brummar och har alla varningsblinkers på disco-mode. Jag blir lite orolig och smyger mig dit för att kolla om det är nån biltjyv i farten (har ju min egen bil precis där) som dragit igång ett billarm. Meter för meter närmar jag mig försiktigt och är beredd att kuta så fort jag kan ifall det hoppar ur nån arg biltjyv. I mörkret ser jag att det ligger några typer och gömmer sig i bilen... nu blir jag nervös. Ingenting händer och ingen rör sig på ett par minuter, så jag smyger ännu lite närmre och ser att det faktiskt är två personer som ligger och sover i bilen. Det visar sig att det är Serpent och hans lillebror Daniel som har däckat för natten Very Happy Serpent har bäddat ner sig i en sovsäck på förarsidan. Daniel sittligger raklång i passagerarsätet med en vinpava i näven i knät... Razz motorn brummar och värmen står på högsta effekt och det är varmare än en svensk bastu (finska bastuar kan man inte battla så enkelt Wink )

Nu kommer en bil mitt i natten till parkeringsplatsen, stannar till alldeles vid mig och undrar om jag vet var Alabasterns förskola ligger.
-Hur så?, frågar/svarar jag.
-Jag ska dela ut tidningen, svarar mannen.
-Mmmm eller hur, säger jag och blir nervös. Det är ju solklart att med ett 50mannaparty, ett vandaliserat dagis, polisen i Kulfaangarens mobiltelefon och en hysteriskt blinkande bil med två däckade biltjyvar så måste det ju komma ett nyinflyttat tidningsbud i bil som inte hittar vägen... logiskt eller hur? Very Happy Efter en hel del övertygande, legitimationsvisande, utdelningslistor vägkartor fårstår jag att han faktiskt ÄR ETT JÄVLA TIDNINGSBUD. Jag börjar gapskratta åt honom och förklarar varför jag inte trott på honom...som tur är kommer det i snabb följd tre polisbilar och två securitasbilar som alla svärmar kring dagiset. Jag visar för tidningskillen att det minsann är precis den byggnaden han ska dela ut tidningen till... Very Happy

Efter att poliserna varit på plats i en kvart och frågat alla på the crimescene vad de har sett, om det var vi som slagit sönder fönstrena, varför vi var där alls mitt i natten kommer vi på att det kanske är lite snyggare om vi stänger av Serpents och Daniels discobelysning, eller i varje fall tar bort vinflaskan från Daniels skrev... sagt och gjort. Dessutom passar vi på att i dammet på bakrutan meddela att grabbarna precis missat världens grej... Till slut drar poliserna, vakterna, tidningsbudet och festprissarna och livet blir åter normalt för denna lilla parkeringsplats och det lilla dagiset... snipp snapp snut, så var sagan slut...

Liten Edit by Harvey: Kulfaangaren såg Fren Storma ut ur lokalen och springer efter men Ser inte Fren någonstans. När han kommer ner till Dagiset ser han Folk som springer ut ur dagiset med en dator och konkar in den i en kombi (tror jag att det var) och sedan ringer polisen Smile


Fan vad trist att missa det där!
Men är man trött(Däckad) så är man...hahahahahahahaha!

Skulle varit skoj om växeln gått i av misstagf i sömnen och bilden stätt och tuggat mot staketet när polisen kom och jag hade fått blåsa....HUA!

//EDIT: För mig är det ett rent mysterium att poliserna totalt ignorerade er bil... de gick inte ens fram för att titta till er! Very Happy /Urre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Guest






PostPosted: Tue Apr 01, 2003 13:53 pm    Post subject: Reply with quote

DukeSwe wrote:
Skumme snubben.
Jag skulle ut o röka, visst, går ut, står en snubbe där, liknar leo lite smått.
-Hej. säger han.
-Tjena, vem e du?
-Jag heter Tomas.
-jaha ja, vad är ditt nick då, spelar du cs?.
-Nej, jag bor däruppe, jag hade en gång en amiga 500.
-jaha ja, känner du någon här?
-Ne, jag kom hem från krogen så hörde jag att det var fest så jag kom hit.
-Jasså så du är från gbg?
-ja fan.
-Jaha, jag har varit i gbg några gånger, jag har en polare som sitter på skogome anstalten så jag har hälsat på han några gånger.
-Jaha ja, jag bor en 300m från den anstalten.
Visst så fortsätter konversationen.
-Jo, jag kom ju hit för en stund sen så försökte han rectum kasta ut mig men vi lyckades till slut komma överns, annars hade jag hämtat en massa folk från hela orminge, jag har ju bott här i nästan 30 år. nåt sånt sa han Very Happy

skum kille som fan.
*notis, på skogome anstalten sitter sveriges farligaste våldtäcktsmän och pedofiler.
Tror RectuM nämnde den här snubben, undrar om det va han som kom in o va asadryg mot alla där inne o la sig på allas bord o grejer?
btw. På vilket sätt liknade han mig? Hade han långt barr eller?
Back to top
BLizZie-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 304
Location: Å-berga

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 13:55 pm    Post subject: Reply with quote

Inloggning bortglömd, men det va jag här uppe duken. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 14:08 pm    Post subject: Reply with quote

Duke, kommer Neonec kommer på nästa DK?
Back to top
View user's profile Send private message
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 14:20 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Duke, kommer Neonec kommer på nästa DK?

afan... drar med, cece, genelit, wannabe, mjukis och neonec... vi skall försöka fixa nån fet lokal typ kontor lr nån sån skit, behöver man inte oroa sig för platsbrist lr nån annan skit... Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 14:35 pm    Post subject: Reply with quote

Hälsa honom att jag är snällare detta året.
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Wed Apr 02, 2003 15:37 pm    Post subject: Reply with quote

Ja damn ja kommer ihåg att ja tog honom Neo i typ nacken o i byxan o lyfte ut honom på terassen i Falsterbo för att sedan med ett riktigt wrestlingkast slunga honom ner på gräset, där han enligt mig kunde ligga o spy för sig själv.
Back to top
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Wed Apr 02, 2003 21:24 pm    Post subject: Reply with quote

Även här över va ja inte inloggad på jobbet Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 0:51 am    Post subject: Reply with quote

HAHHHA! Danne du har skrivit det i alla topics nu! Very Happy Very Happy!
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Wed Apr 09, 2003 8:27 am    Post subject: Reply with quote

Vem var det som hade dötuffa ljud och skins till sitt CS?! Linus?!
Det var Desertstrom tema på den firmafesten.
Den som känner igen sig får gärna skicka ljuden till alla vapen.
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Jun 02, 2003 1:07 am    Post subject: Reply with quote

Var det någon som minns vart vi gömde den CD skivan på slutet?! Det var nog bara jag, Peter, Anna, Jonas, Jonas och Sami kvar då...

Vi stoppade in den i en bok....titel? sida? hylla?
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Jun 02, 2003 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stod lite vid sidan och såg inte riktigt... men jag vet att vi hade en logisk baktanke. Siffran skulle absolut kunna relateras till CS. typ sid 47, eller sid m4a1. eller kanske 5.56. Eller varför inte 120 skott totalt colten. Titeln var inte lika logiskt vald.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies