HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Dropped due to slot reservation
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sat Apr 12, 2003 15:26 pm    Post subject: Reply with quote

detta med att vi VIP har chans att komma in e bra, riktigt bra. Självklart säger jag detta för att jag har den möjligheten.

Men en sak skall ni veta, jag har hittat ett bra "all-seeing-eye"-linkande program; HLSW. Där kan jag se vem som joinade sist (dvs. vem jag kommer "kicka" då jag joinar). Ser jag en stammis så provar jag en annan server. Självklart tar jag hellre en server med plats kvar på än att gå in på en "full".
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Apr 12, 2003 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

Det är väl så att reserved slot används till att en admin kan komma in på
servern. Sen när han är inne så kickas den som senast anslöt sig och
admin flyttas ner till "vanlig" plats. Nästa admin som behöver komma in
utför samma procedur.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Sun Apr 13, 2003 15:11 pm    Post subject: Reply with quote

Jag ställer mig faktiskt också lite tveksam till det här systemet. Ett lite jobbigt scenario skulle ju vara om någon tillkallar hjälp av admin med en cheater eller liknande, och då när admin kommer in så kanske cheatern blir kickad. Misstänker faktiskt att det kan ha hänt idag när jag skulle kolla upp en person...

Inte heller så kul om det vore en person som spelar in demo på en cheater som blir kickad.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Apr 13, 2003 15:36 pm    Post subject: Reply with quote

Sh0GuN^ wrote:
Men igentligen.. varför behöver admins reserverade platser.. det kan man undra... Razz Razz Razz


Ett enkelt skäl kan ju vara när någon kommer in på irc och frågar om en admin kan komma in på en viss server för att kolla en lamer. Kanske inte så listigt att admins då måste sitta skriva retry tills han/hon kommer in.
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Fri May 02, 2003 4:04 am    Post subject: Reply with quote

Shogun wrote:
Men igentligen.. varför behöver admins reserverade platser.. det kan man undra... Razz Razz Razz


Frågan tycker jag ist ska vara:

Varför får "vips" reserved slot?

Det tycker jag är förbannat "orättvist" Confused

Klart att admins ska ha reserved. Ifall det då finns en lamer/cheater, självklart!
Läste också att dom gör allt för att få Maffia levande... Men vad gör vipgubbarna/damerna för communityn?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Fri May 02, 2003 11:02 am    Post subject: Reply with quote

MiX wrote:
Shogun wrote:
Men igentligen.. varför behöver admins reserverade platser.. det kan man undra... Razz Razz Razz


Frågan tycker jag ist ska vara:

Varför får "vips" reserved slot?

Det tycker jag är förbannat "orättvist" Confused

Klart att admins ska ha reserved. Ifall det då finns en lamer/cheater, självklart!
Läste också att dom gör allt för att få Maffia levande... Men vad gör vipgubbarna/damerna för communityn?


Tja, dels så har ju många av dem donerat pengar till comunityn, dels så är det personer som har skött sig excellent under lång tid och belönas för det.
Finns säkert fler skäl oxå.

//dyring
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Fri May 02, 2003 13:15 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, det har dom alltså ?
Fick en liten tanke om att det kanske är dom som brukar vara på DK, som blir närmare polare med med admins osv. Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri May 02, 2003 14:24 pm    Post subject: Reply with quote

Att vara V.I.P. till ex. "spybar" gör att man kommer in där.
Dom som inte har det, kommer inte in.

Samma sak gällande servrarna, förutom att hit får ALLA som sköter sig komma in. Men dom som har "V.I.P" - plats har lättare än andra att komma in.

Skulle jag ha fest hemma så tar jag först och främst in mina vänner, dom som jag litar på och även dom som hjälper till att städa bort efter sig själv och även hjälpa till att städa fastän dom inte gjort något. SEN så tar jag in dom som jag inte känner så väl tills det blir fullt.

Samma sak gällande maffia. Först och främst tar man in folket som man "känner" och vet att man kan lita på som även hjälper till att "städa" bort spelare som inte sköter sig. Att även sedan hjälpa till med sevrarna genom donation eller något sånt gör ju servrarna ännu bättre.

Jag tycker absolut INTE att det är något fel på att vissa "V.I.P:s" har reserverade slots. ( kan bero på att jag själv har det Razz Laughing )
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Fri May 02, 2003 14:27 pm    Post subject: Reply with quote

Tollefjun wrote:
Att vara V.I.P. till ex. "spybar" gör att man kommer in där.
Dom som inte har det, kommer inte in.

Samma sak gällande servrarna, förutom att hit får ALLA som sköter sig komma in. Men dom som har "V.I.P" - plats har lättare än andra att komma in.

Skulle jag ha fest hemma så tar jag först och främst in mina vänner, dom som jag litar på och även dom som hjälper till att städa bort efter sig själv och även hjälpa till att städa fastän dom inte gjort något. SEN så tar jag in dom som jag inte känner så väl tills det blir fullt.

Samma sak gällande maffia. Först och främst tar man in folket som man "känner" och vet att man kan lita på som även hjälper till att "städa" bort spelare som inte sköter sig. Att även sedan hjälpa till med sevrarna genom donation eller något sånt gör ju servrarna ännu bättre.

Jag tycker absolut INTE att det är något fel på att vissa "V.I.P:s" har reserverade slots. ( kan bero på att jag själv har det Razz Laughing )


För bövelen, ring mig nästa gång du har fest... låter ju grymt... fylla stället till bredden med löst pack och TK:ers...

PS. Fint skrivet DS.
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri May 02, 2003 14:35 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:

För bövelen, ring mig nästa gång du har fest... låter ju grymt... fylla stället till bredden med löst pack och TK:ers...

PS. Fint skrivet DS.


Hahahha, tror du jag tar in ALLT sorts folk eller? Speciellt dig?
HAHAHHAHAH
... Visst, jag tar och ringer dig någon gång ( när helvetet frysit till is )
Tack för komplimangen förresten Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Fri May 02, 2003 15:37 pm    Post subject: Reply with quote

Jepps, det finns såna som har donerat flera 1000 kr till Maffia (inte jag dock, jag har bara donerat en ynka 500:-, men jag har förgyllt forumet och servrarna i över 2 år, med min personlighet. Very Happy ), dessa tycker jag självklart ska ha reserved slot. Så enkelt är det. Jag la ner CS på Maffia helt ett tag just för att jag aldrig kom in. Ni som lirar runt 22-snåret lär ju ha sett mig inne bra mycket oftare nu iaf. Very Happy GLHF
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sat May 03, 2003 5:19 am    Post subject: Reply with quote

Ja, men frågan är då.. Är det rättvist då? Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sat May 03, 2003 13:58 pm    Post subject: Reply with quote

MiX wrote:
Ja, men frågan är då.. Är det rättvist då? Confused

Ja, i den meningen att de som gör något för communitiet blir belönade.
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat May 03, 2003 15:19 pm    Post subject: Reply with quote

Den som jobbar förtjänar lön helt enkelt...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Sat May 03, 2003 15:27 pm    Post subject: Reply with quote

MiX wrote:
Ja, men frågan är då.. Är det rättvist då? Confused
Har du betalat in några pengar?
Back to top
View user's profile Send private message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sat May 03, 2003 16:34 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
vart går gränsen för hur många admins som kan komma in med detta fula medel Wink på samma server? Om servern är fylld till 14/15 så kommer två admins in.. kickas då de två som kom in sist så att det blir 14/15 igen? eller blir det 15/15?

tror att det finns 10 reserverade platser per server
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sat May 03, 2003 21:57 pm    Post subject: Reply with quote

Nej, jag har inte betalat.. Jag har inte heller sagt att jag ska ha reserved slot. Jag fråga en vanlig fråga..

Har alla som har reserved betalat pengar ? Skulle inte tro det..

Dom som gör nåt belönas..

Som att skriva ett x antal forumspost per dag om cheaters/lamers etc. Orkar man det ?

Serverna är väl till för alla ? Eftersom att jag vet att väldigt många har reserved, så blir det ju nästan bara cs på maffia för dom som är vip känns det som.. Fast nu är det inte så farligt. Men om det kommer mer folk som betalar.. =) Då kommer det nog bli lite knepigt tror jag..

ps. ett x antal = jättemånga.. =)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat May 03, 2003 23:28 pm    Post subject: Reply with quote

MiX wrote:
Serverna är väl till för alla ? Eftersom att jag vet att väldigt många har reserved, så blir det ju nästan bara cs på maffia för dom som är vip känns det som.. Fast nu är det inte så farligt. Men om det kommer mer folk som betalar.. =) Då kommer det nog bli lite knepigt tror jag..

ps. ett x antal = jättemånga.. =)

Jo visst, servrarna är till för alla, men först och främst för dom som äger servrarna och för dom som betalar för servrarna. Det med att såna som postar i "Cheaters/Lamers" att dom skulle få reserverad slots för det låter väääldigt skumt...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sun May 04, 2003 15:01 pm    Post subject: Reply with quote

Ja nu mena jag det inte riktigt så..
Men därimot så trodde jag att du menade att om man håller servrarna borta från lamers så förtjänar man reserved..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Sun May 04, 2003 21:50 pm    Post subject: Reply with quote

MiX wrote:
Har alla som har reserved betalat pengar ? Skulle inte tro det..

De flesta har faktiskt det. De som har reserved, är de som är VIPs (och antagligen folk som betalat pengar, även fast de inte är VIP). Det är typ klanerna: SSRF, siLL, Gobbe, FLU, PR, FreezeBitch, och lite klanlösa ströspelare (No Offence om jag glömt någon Klan). Jag kan säga att majoriteten av dessa personer, faktiskt har betalat in pengar till detta community. Jag tippar på att du inte hängde här när Mortal lämnade ut PG-numret på forumet, men topicen blev 6-7 sidor lång, med folk som lämnat bidrag. Detta innebär alltså att det är extremt många som aktivt hjälpt detta community, och indirekt betalat för några av servrarna här. Mortal har koll på vilka som har lämnat bidrag, och har belönat dom, så som han tycker är rättvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies