HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Katt o mus, hur funkar det?
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
maerem



Joined: 26 Feb 2003
Posts: 99
Location: Stockholm -> Enskede

PostPosted: Fri Apr 25, 2003 18:32 pm    Post subject: Reply with quote

När jag spelade på cat and mouse server, då kom ett meddelande från någon admin (vet inte vem), om att man inte skulle campa som katt, men det är alltså det man ska göra? eller campa och campa, man ska gömma sig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sat Apr 26, 2003 13:20 pm    Post subject: Reply with quote

kommer det ett meddelande från en admin att du inte skall campa, å skall du heller inte göra det Smile

gissningsvis hade denna admin missuppfattat hela grejjen med cat&mouse, men just e det läget skall du göra vad du blir tillsagd. JObbig å bli bannad för att man vet att man har rätt Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Sat Apr 26, 2003 14:19 pm    Post subject: Reply with quote

Men hela grejen är att det ska snabbt och har man Paran ska man rusha runt och peppra! Sitter du med en Para i en hörna hade jag slappat dig.
Back to top
View user's profile Send private message
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Sat Apr 26, 2003 14:51 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Men hela grejen är att det ska snabbt och har man Paran ska man rusha runt och peppra! Sitter du med en Para i en hörna hade jag slappat dig.


mortal wrote:
När man blivit katt skall man gömma sig.
Och överleva tiden som kommer fram mitt i skärmen då o då i rosa.
Det är DÅ som man vinner rudan och får 15t poäng.


Hela tanken är att man ska gå och sitta i ett hörn med paran och mössen skydda dig. och det laget som inte har katt ska döda katten.... efterssom alla mössen bara är ute efter katten, och katten syns såpass tydligt så är man körd rätt fort om man springer rundor själv.

//dyring
Back to top
View user's profile Send private message
Dr Phil



Joined: 26 Apr 2003
Posts: 1
Location: Linköping

PostPosted: Sat Apr 26, 2003 20:46 pm    Post subject: Reply with quote

Ett problem som jag ser det är att om katten campar i sin spawn är det nästan omöjligt för det andra laget att vinna, eftersom så fort någon annan dör respawnar han på samma ställe. Det kanske skulle funka bättre om folk spelade mer taktiskt, men som det är nu förstör det spelet lite.

Kan man inte förbjuda katten att vara i spawn / respawna slumpat eller något?
Back to top
View user's profile Send private message
fragma



Joined: 12 Mar 2003
Posts: 1
Location: Sweden

PostPosted: Sun Apr 27, 2003 2:30 am    Post subject: Kat och råta Reply with quote

varför har ni ranking på den där servern man kan ju få sju bra stats av det?? Question
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Tizor



Joined: 25 Feb 2003
Posts: 2
Location: Ramlösa

PostPosted: Sun Apr 27, 2003 22:01 pm    Post subject: Reply with quote

älskar modden..

* ta bort autoslayen... den är lite jobbig
* roundtime bör höjas också
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Apr 27, 2003 22:51 pm    Post subject: Reply with quote

håller med om att autolay e lite jobbig, roundtime? varför? den e fullt tillräcklig.
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Mon Apr 28, 2003 20:19 pm    Post subject: Reply with quote

Way2go mortal ! Äntligen kanske lite mer folk fattar cat'n'mouse ! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aldhissla
Guest





PostPosted: Wed Apr 30, 2003 16:10 pm    Post subject: Reply with quote

Alltså, när man e katt så ska man inte gå och gömma sig. Det är så jävla tråkigt om katten gömmer sig i spawn el. nått dit man aldrig tar sig utan att dö. Katten måste väl också visa sig lite så att det blir lite spel av det hela. Sen den här jävla "roundtime", kan man inte ta bort den. Förstör ju allting
Back to top
Aldhissla
Guest





PostPosted: Wed Apr 30, 2003 16:11 pm    Post subject: Reply with quote

Alltså, när man e katt så ska man inte gå och gömma sig. Det är så jävla tråkigt om katten gömmer sig i spawn el. nått dit man aldrig tar sig utan att dö. Katten måste väl också visa sig lite så att det blir lite spel av det hela. Sen den här jävla "roundtime", kan man inte ta bort den. Förstör ju allting
Back to top
maerem



Joined: 26 Feb 2003
Posts: 99
Location: Stockholm -> Enskede

PostPosted: Thu May 01, 2003 13:18 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
Ett sätt för att få folk att fatta vore ju att sätta ett password som man skriver i instruktionsboken här på forumet, då kan ju inte gärna folk missa det (typ)... fast det är väl en dålig idé antar jag, annars hade den säkert redan genomförts... Very Happy


Jag tycker iaf att den är bra, tråkigt att vissa människor inte läser så mycket på forumet att de ska förstå reglerna. När T börjar planta och Ct täcker bombplaterna är det inte kul, tycker inte jag iaf Smile Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
maerem



Joined: 26 Feb 2003
Posts: 99
Location: Stockholm -> Enskede

PostPosted: Thu May 01, 2003 13:21 pm    Post subject: Reply with quote

Aldhissla wrote:
Alltså, när man e katt så ska man inte gå och gömma sig. Det är så jävla tråkigt om katten gömmer sig i spawn el. nått dit man aldrig tar sig utan att dö. Katten måste väl också visa sig lite så att det blir lite spel av det hela. Sen den här jävla "roundtime", kan man inte ta bort den. Förstör ju allting


Är det inte det som är mening med det hela, om hela laget som inte är katt, stomar tillsammans så har man ju goda chanser att ta katten som gömmer sig i spawnen, och om det inte skulle vara någon roundtime, hur ska de människor som kommer inte mitt i ett spel börja spela?, ska de behöva vänta till nästa map för att komma in?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies