HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Reserverade sloter

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EzyTargeT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 31
Location: Vaxjo / SWEDEN

PostPosted: Fri Apr 11, 2003 13:46 pm    Post subject: Reserverade sloter Reply with quote

fy fan va lamt detta har blivit. Innan kunde man komma in nar det va 14 av 15 spelare, nu kommer man inte in nar det bara är 13 av 15 för att det är reserverade platser. Tycker att det har gått för långt med dess reservationer. ska det inte kunna vara fler en 12-13 pa servrarna, sån får man ju fan sparka igång sm 9 till 12 oxå för det är fan inte ofta dom varit igång UUUUAAAAAAAARRRRRRGGH ARG Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Fri Apr 11, 2003 14:21 pm    Post subject: Reply with quote

Bästa sättet att göra sig ovän med admins är att skaffa sig en likadan attityd som grabben här ovanför och sedan gå in på forumet och spy ut sin galla och beskriva hur dumma i huvudet vi är. Servrarna är dimensionerade för att ha 14 spelande personer samtidigt. Utöver detta finns det en extra plats så admins och VIP kan ta sig in på fulla servrar. För att det ändå bara ska vara 14 spelare så flyttas nyanländ spelare ner från plats 15 till plats 14 efter en liten stund, på bekostnad av den spelare som varit inne på servern kortast tid innan dess. Denna stackare kickas då så att det bara är 14 spelare inne. Det är ju naturligtvis inte helt snällt, men det är bara under en övergångsperiod.

Personen har helt fel när han säger att det bara är 12-13 personer som får plats... det är alltid 14 öppna platser, utom 7an som har 18 öppna platser. Siffran 14 är vald på grund av den passar servrarna bra.
Back to top
View user's profile Send private message
EzyTargeT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 31
Location: Vaxjo / SWEDEN

PostPosted: Fri Apr 11, 2003 14:30 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
Bästa sättet att göra sig ovän med admins är att skaffa sig en likadan attityd som grabben här ovanför och sedan gå in på forumet och spy ut sin galla och beskriva hur dumma i huvudet vi är. Servrarna är dimensionerade för att ha 14 spelande personer samtidigt. Utöver detta finns det en extra plats så admins och VIP kan ta sig in på fulla servrar. För att det ändå bara ska vara 14 spelare så flyttas nyanländ spelare ner från plats 15 till plats 14 efter en liten stund, på bekostnad av den spelare som varit inne på servern kortast tid innan dess. Denna stackare kickas då så att det bara är 14 spelare inne. Det är ju naturligtvis inte helt snällt, men det är bara under en övergångsperiod.


Hmm....

Ett gäng timmar med en svenska lärar vore inte fel, om det är så att du tycker att jag skrivit eller påstått att nån ar du i huvudet. Jag tycker att hela sm och admindsen gör ett bra jobb i det stora hela... men det va ju bättre innan... Läs runt i forumet, jag menar det ar ju inte bara jag som tycker såhär..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Fri Apr 11, 2003 14:38 pm    Post subject: Reply with quote

* Urethra gör *spegel* mot EzyTarget angående svensklärarbehovet.

Var i min text anklagar jag dig för det? Jag skrev:
Quote:
"Bästa sättet att göra sig ovän med admins är att skaffa sig en likadan attityd som grabben här ovanför och sedan gå in på forumet och spy ut sin galla och beskriva hur dumma i huvudet vi är."

Läs min text ordentligt innan du insinuerar att jag inte läser din så noga. För det första är din ton i inlägget lite tråkig med en massa Evil or Very Mad Evil or Very Mad , dessutom säger du att vi "fan får ta och..." ungefär som om det är vår förbannade skyldighet, vilket det inte är. För det andra har du helt fel! Det har inte alls blivit färre platser. Det är samma antal platser. Antalet platser är lika många som förut. Det är helt enkelt lika stort/litet antal platser på servrarna som det har alltid har varit.

Du säger att du tycker att det har gått för långt med reservationerna. På det svarar jag att antalet reserved slots har sjunkit från 3 till 1. Sug på den. Dessutom har det aldrig varit så att reserved slots är outnyttjad spelplats som så många tror. Servrarna har så många öppna platser som är gångbart för att servrarna inte ska börja lagga och hacka. Ovanpå detta lägger man några reserved slots som nästan aldrig utnyttjas. Tidigare hade vi 14/17 platser, dvs 14 öppna och 3 reserverade. Om alla reserved slots på alla servrar hade varit upptagna av admins så hade det varit för många spelare inne på servrarna och spelet hade börjat lagga för alla och pingen kanske hade strulat.
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sat Apr 12, 2003 15:13 pm    Post subject: Reply with quote

EzyTargeT wrote:
Läs runt i forumet, jag menar det ar ju inte bara jag som tycker såhär..


Nä, du har rätt. Det e en eller ett par, inkl. dig som tycker att det borde stå 14/14 när servern e "full".

Personligen förstår jag inte problemet med det hela. Förr var det olika antal "öppna" platser på servern, en himla dividerande med maxplatser å reserved. Men nu när alla servers (utom cs7) har 14 slottar lediga och en reserverad (7an har 20 öppna +1 reserverad) kan det inte va så svårt att "se" att 14 e max oavsett vilket program eller sätt du kolla max players.

Men visst. "orka lära sig något nytt" Rolling Eyes
Underförstått: "orka lära sig ngt nytt när man kan få allt serverat på silverfat framför näsan, så man slipper röra sig."

[siLL]Urethra wrote:
utom 7an som har 18 öppna platser.


*host* 20 öppna *host* Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies