|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Freekill
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 80
|
Posted: Wed Apr 09, 2003 11:25 am Post subject: Hyllning! |
|
|
Bra gjort SM!
De nya inställningarna på servrarna är skitbra! Med TG och allt sånt!
Och ja gillar det nya TD-scriptet! =D
De enda som är lite lamt är nåt ja såg på nån server när brorsan (Gorgoloid) lirade igår, att de vart ett sträck från killen som dödade en. De känns inte som CS bara.. men jaja..
Jo, en sak angående TG scriptet. Ja antar att ni är i en test-fas och att det inte är helt spikat än?
Iaf har ja nåra synpunkter, eller åtsminstone 1:
De är att T inte borde bli slayade när CT räddar gisslan.
Av 2 anledningar.
1) In Real Life när snuten kommer in o o alla T är på fikarast och snuten tar med sig gisslan o räddar dom så tänker T kanske "Fan! Va klantigt! Nu måste vi börja om från början" o så är de inge mer me de.. Det är mer att dom får skylla sig själva, men det är ingen katastrof. De är inte samma sak som att CT skiter i o rädda de hjälplösa fångarna, eftersom de är deras jobb att rädda dom.
2) Det blir jävligt tråkigt att spela cs_maps om T ska sitta o trycka på samma ställe hela banan.. och det är ju det TG-scriptet uppmanar till.
Det brukar alltid vara nåra Ts som campar vid gisslan även utan TG. Jag tycker inte att det var det största problemet förut, alltså att T inte skyddade gisslan.
Ja tycker egentligen att det är bara anfallande lag som ska drabbas av TG, även på defuse-banor.
När T vinner på en de_map så får dom redan ett övertag, det blir ju inte mindre av att alla stackars CTs blir slayade o förlorar vapen o armor och får köra en eko nästa runda. För ett jämnare spel borde inte försvarande lag bli slayat. Det tycker jag.
Att anfallande lag blir de tycker ja är mer än rätt! Om de ska bli lite action så måste de vara så.
MEN! Ta de inte som värsta kritiken, de va mer ett tips. Ja säger inte att servrarna är ospelbara pga detta, tvärt om så vart de mkt roligare med TG tycker jag! =) Men det kan bli ännu roligare om man modifierar lite.
I vilket fall så skadar det ju inte att testa hur det funkar, va de gamla roligare så går man ju tillbaka till det, svårare än så är det inte, och man har inte förlorat något men blivit en erfarenhet rikare! |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Wed Apr 09, 2003 11:31 am Post subject: |
|
|
Exemplariskt sätt att skriva kritik på...GJ Freekill.
Vi får se vad snubbarna i ledningen svarar... |
|
Back to top |
|
|
Praest[Man] Anti Spam Force
Joined: 01 Nov 2002 Posts: 1761
|
Posted: Wed Apr 09, 2003 12:10 pm Post subject: |
|
|
Personlig åsikt om kritiken, försvarande lag har generellt sett ett övertag redan så att de slayas när de misslyckas tycker jag bara är bra. |
|
Back to top |
|
|
slurp
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2739 Location: Orsa
|
Posted: Wed Apr 09, 2003 12:35 pm Post subject: |
|
|
Praest[Man] wrote: | Personlig åsikt om kritiken, försvarande lag har generellt sett ett övertag redan så att de slayas när de misslyckas tycker jag bara är bra. |
Håller med preast här. Det är jobbigt när folk skiter i att deffa för att spara sitt vapen. |
|
Back to top |
|
|
dyring
Joined: 22 Jan 2003 Posts: 1195 Location: helsingborg
|
Posted: Wed Apr 09, 2003 12:51 pm Post subject: Re: Hyllning! |
|
|
Freekill wrote: | Bra gjort SM!
De nya inställningarna på servrarna är skitbra! Med TG och allt sånt!
Och ja gillar det nya TD-scriptet! =D |
Jupp, great work..
Freekill wrote: | De enda som är lite lamt är nåt ja såg på nån server när brorsan (Gorgoloid) lirade igår, att de vart ett sträck från killen som dödade en. De känns inte som CS bara.. men jaja.. |
Jag tycker strecken är skitbra. Har ni spelat sen de kom? Har ni märk att allt gnäll om "hur fan kunde du se mig där" "han sköt mig genom väggen" osv som kommit innan bara för folk inte fattat varifrån de blev skjutna är väck? För att inte tala om att om någon verkligen skulle fuska så skulle det vara lättare att upptäcka.
Hur någon(pekar inte mot freekill här, utan andra och mest ingame) kan klaga på att strecken stör dem när de spelar fattar jag inte. Strecken syns väl bara om man är död.....
Freekill wrote: | Jo, en sak angående TG scriptet. Ja antar att ni är i en test-fas och att det inte är helt spikat än?
Iaf har ja nåra synpunkter, eller åtsminstone 1:
De är att T inte borde bli slayade när CT räddar gisslan.
Av 2 anledningar.
1) In Real Life när snuten kommer in o o alla T är på fikarast och snuten tar med sig gisslan o räddar dom så tänker T kanske "Fan! Va klantigt! Nu måste vi börja om från början" o så är de inge mer me de.. Det är mer att dom får skylla sig själva, men det är ingen katastrof. De är inte samma sak som att CT skiter i o rädda de hjälplösa fångarna, eftersom de är deras jobb att rädda dom.
|
Eller så är det fullkomligt realistiskt at T blir slayade. Gisslan är T's livförsäkring. Så fort gisslan är borta så är det inga silkesvantar mot gisslantagarna längre... tror inte CT säger, ok killar, ses nästa gång.. ni kan gå hem nu....
Freekill wrote: |
2) Det blir jävligt tråkigt att spela cs_maps om T ska sitta o trycka på samma ställe hela banan.. och det är ju det TG-scriptet uppmanar till.
Det brukar alltid vara nåra Ts som campar vid gisslan även utan TG. Jag tycker inte att det var det största problemet förut, alltså att T inte skyddade gisslan.
|
Håller med delvis. Tror inte T kommer bara att campa ändå. Ser man att folket i huset dör så kan man ju kuta till hostage rescue zone och vakta där. Svårt att ta CT utan att döda gisslan iofs.
Freekill wrote: |
Ja tycker egentligen att det är bara anfallande lag som ska drabbas av TG, även på defuse-banor.
När T vinner på en de_map så får dom redan ett övertag, det blir ju inte mindre av att alla stackars CTs blir slayade o förlorar vapen o armor och får köra en eko nästa runda. För ett jämnare spel borde inte försvarande lag bli slayat. Det tycker jag.
Att anfallande lag blir de tycker ja är mer än rätt! Om de ska bli lite action så måste de vara så.
| så om CT vinner på en defusebana så får inte dem ett övertag? och ett ännu större efterssom de inte har pressen på sig att anfalla.....
Dessutom, så fort T plantat så är det ju CT som är anfallande lag..
Freekill wrote: |
MEN! Ta de inte som värsta kritiken, de va mer ett tips. Ja säger inte att servrarna är ospelbara pga detta, tvärt om så vart de mkt roligare med TG tycker jag! =) Men det kan bli ännu roligare om man modifierar lite.
I vilket fall så skadar det ju inte att testa hur det funkar, va de gamla roligare så går man ju tillbaka till det, svårare än så är det inte, och man har inte förlorat något men blivit en erfarenhet rikare! |
Jag tycker också servrarna har blivit mycket bättre. Mitt enda klagomål är att det är för många CBmap servers och för lite custommaps på custommapsservern...(översättning, ingen bahrain )
Well done ppl.
//dyring |
|
Back to top |
|
|
Fren Master Admin Personnel
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 7556
|
Posted: Wed Apr 09, 2003 13:47 pm Post subject: Re: Hyllning! |
|
|
Freekill wrote: | 2) Det blir jävligt tråkigt att spela cs_maps om T ska sitta o trycka på samma ställe hela banan.. och det är ju det TG-scriptet uppmanar till.
Det brukar alltid vara nåra Ts som campar vid gisslan även utan TG. Jag tycker inte att det var det största problemet förut, alltså att T inte skyddade gisslan. | det är ju snarare tvärt om att det är CT som ska slayas på de_ banor om det inte defusar.
Problemet med folk som inte deffar är ju 10000 ggr större än Ts som inte plantar.
Bara att räkna hur många ggr man har varit med om att tiden runnit ut och jämföra med hur många ggr CT springer och gömmer sig när bomben plantas.
Nä. Slay för båda lagen. |
|
Back to top |
|
|
Freekill
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 80
|
Posted: Wed Apr 09, 2003 15:53 pm Post subject: Re: Hyllning! |
|
|
[SM]Fren wrote: | Bara att räkna hur många ggr man har varit med om att tiden runnit ut och jämföra med hur många ggr CT springer och gömmer sig när bomben plantas.
|
Va kan de bero på då? ;P De kan inte ha nåt att göra me att CT har 35 sek på sig att springa till bombplatsen, döda alla Ts och sedan defusa. Det är inte så jävla konstigt att de blir lite tidsbrist ibland.
T har 3 min på dig att ta sig till en bombplats och planta bomben. T har mkt mer tid på sig för att utföra desto mindre arbete.
Men ja ska väl säga att en del av de ja skrev va lite dåligt genomtänkt, de blir så när man bara skriver på.. =) O när man skriver som förste man, de e alltid lättare att kommentera nåt som nån annan har skrivit.
Men en sak som dyring missade va att du tänkte mer teoretiskt än praktisit i själva spelet..
Sen så tycker inte ja de e speciellt realistiskt att 5 människor bara faller ihop o dör pga att 2-4 vitklädda doktorer står på ett visst ställe i världen.. men de får väl stå för dig då hehe
Ja tycker ändå att de är onödigt att T blir slayade på cs_maps. Det förbättrar inte spelet, och de är väl därför man lägger in ett sånt här script?
Att T ska ha ett straff för att dom inte på 3 hela minuter lyckats planta bomben (eller 2:25 eftersom den oxå ska hinna sprängas) tycker jag är rätt.
Att CTs som väljer att campa när bomben e plantad för att inte få dåliga stats ska slayas har ja inget emot, de tycker jag är rätt.
Att CTs som är urfattiga campar för att spara sin colt som dom kört 2 eco för att få råd till, och tänker att "om åtminstone några CTs har vapen så har vi större chans o vinna nästa runda" tycker jag inte är HELT fel faktiskt, det gör man ju även på CWs..
Men det tråkiga är att man kan ju inte lägga in ett script som slayar statsbögar men inte taktiker (lr va man ska säga).. :/
därför är ja rätt kluven i frågan..
Sen tycker inte ja att CTs som inte orkar defusa är CS största problem heller iofs.. men men.
Just de.. Sträcken oxå.. =P
Jag tycker dom är onödiga.. ja tycker folk ska börja använda sin hjärna istället. För de första så riktas kameran alltid mot killen som dödade en och foljer honom.. om kameran stirrar rakt in i en vägg, så är de väl inte så jäävla svårt att räkna ut att killen sprungit in där bakom? De tycker inte jag =)
Ja e osäker på att nybörjarna lär sig spelet fortare när det är massa skumma hjälpmedel för alla små detaljer, ja tror de går fortare om man måste anstränga sig lite, men ja kan inte backa upp de påståendet med nån vetenskaplig undersökning (orkar inte leta även om de finns, vilket de mkt väl kan göra) så de får stå för mig o sen får ni tycka va ni vill om de.
En annan sak som som kan va lite jobbig är countdown tills banan tar slut, man e tillräckligt stressad dom sista sekunderna ändå, för man vill alltid hinna plocka en kille preciiiiis innan tiden tar slut, för man vet själv hur surt de är, mohaha
Ja har en fråga angående de: går det inte att ställa in de själv på något sätt? Ja har för mig att de gick med statsme eller va de va.. Alltså att man kunde ställa in liknande saker. (då menar jag varje spelare för sig, att man kan skriva nåt kommando i consolen så dom som vill får höra nedräkningen, och dom som är flitiga timeleft-tryckare kan få slippa?)
Serpent: Tack
PS. förlåt för att ja skriver så långt, och för att ja ibland skriver utan att riktigt tänka efter.. ;P Men ja är inte den som inte kan rätta mig om ja hade fel så.. DS. |
|
Back to top |
|
|
Praest[Man] Anti Spam Force
Joined: 01 Nov 2002 Posts: 1761
|
Posted: Wed Apr 09, 2003 16:08 pm Post subject: |
|
|
Jag håller inte med dig.
T måste först ta sig förbi CT innan de kan planta, om de ens klarar det. Detta kan ta tid och skapa kaos bland dem, hur ofta drullas inte bomben bort t.ex. ?
Om man kört eco 3 rounds för att ha råd med en colt och dör, då har man _minst_ 3k nästa round för det är den mängd pengar som du får då, alltså har du råd med en ny colt. |
|
Back to top |
|
|
Fairlane lammkött
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 5318 Location: Stockholm
|
Posted: Thu Apr 10, 2003 0:22 am Post subject: |
|
|
Om en CT kör 2 rundor eco för att ha råd med en colt och därför bör kunna fega och spara den, borde ju även T ha samma möjlighet? 2 rundor eco för att få ihop lite pengar och sen fega i basen för att inte förlora bössan? nästa runda kanske man vågar försöka för då borde man ha råd med ett vapen ändå. Visst kan jag hålla med om att det ibland är smartare att spara vapnet om man ser det ur ett lagperspektiv, men när folk struntar i att försöka inta en bombplats med 2 T fast man är 3 CT så håller inte argumentet tycker jag. Tyvärr är det vanligare än att folk spelar för laget. |
|
Back to top |
|
|
Freekill
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 80
|
Posted: Thu Apr 10, 2003 6:35 am Post subject: |
|
|
Ni läser ju inte allt ja skrev.. =P Ja sa att ja inte tycker varken eller. Ja står mitt i mellan.
Ja utgår mest från mitt eget spel, och ja själv brukar inte campa för mina stats precis.. men ja vet oxå att de finns folk som gör de, därför är ja 50/50.
Det är klart ja vet att de många gånger är folk som skiter i o försöka defusa för att dom inte orkar/är rädda om statsen, men de händer faktiskt rätt ofta att CT faktiskt försöker, men märker att de tar stopp, att man inte kommer hinna fram till bomben och defusa i tid, då vänder man för att inte bli sprängd.
Och många gånger händer det oxå att de är 7 T som mever och själva är man bara 2-3 CTs.. då tycker ja de känns rätt dumt att försöka egentligen (fast man, iaf jag, gör de ju ändå), för chansen är större att man ger teroristerna nåra extra 300 kr och kanske ett vapen dom kan få nytta av (colt, aug, AWP tex..) och då förlorar laget på att man försökte defusa..
Men som sagt, ja står med ett ben på båda sidor. Det låter kanske på mina argument att ja verkligen vill ha bort slay för CT, men de e för att de är onödigt för mig o dra argument åt andra hållet för ja skulle bara skriva liknande saker ni skriver.. =P
Btw, oftast så brukar faktiskt CT försöka defusa om dom har överläge.
Nu ska ja till plugget, tack för mig |
|
Back to top |
|
|
[FreezeBitch]Lupus 2006 Gulddonator
Joined: 05 Oct 2002 Posts: 3655 Location: Södermalm
|
Posted: Thu Apr 10, 2003 7:59 am Post subject: Re: Hyllning! |
|
|
dyring wrote: | Jag tycker strecken är skitbra. Har ni spelat sen de kom? Har ni märk att allt gnäll om "hur fan kunde du se mig där" "han sköt mig genom väggen" osv som kommit innan bara för folk inte fattat varifrån de blev skjutna är väck? För att inte tala om att om någon verkligen skulle fuska så skulle det vara lättare att upptäcka.
*massa text*
//dyring |
Det är ju en del av tjusningen med spelet att panga någon och lämna honom/henne med hakan i golvet och ett "var satt du då?"... Jag vill kunna vara lite småhemlig liksom... inte ha en massa streck som avslöjar mig mer än nödvändigt... |
|
Back to top |
|
|
Dude swm:s byfyllo
Joined: 02 Oct 2002 Posts: 5883
|
Posted: Thu Apr 10, 2003 10:48 am Post subject: |
|
|
Så sant!!! Att hala fram Glocken och peppra på måfå när man hör och känner att man bli träffad är tjusningen med att dö. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|