HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Idle/AFK Spectators på cs6.maffia.dk:27015

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 3:31 am    Post subject: Idle/AFK Spectators på cs6.maffia.dk:27015 Reply with quote

Spectators som är idle/afk blir inte kickade, varjefall inte från 6an. Detta tycker jag (och säkert många andra) kan va ganska irriterande särskilt när det är 3 spec åt gången och det inte får plats fler spelare. Därför så undrar jag om någon kan någon gång göra någonting åt detta.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
dave3d



Joined: 04 Jan 2003
Posts: 443
Location: Borås

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 5:25 am    Post subject: Reply with quote

Jag vet vad du talar om Sorceror. Min kompis satt och var spectator när han käkade pizza i en halvtimme och sen tittade på tv i en timma.
Det tycker jag var lite otrevligt eftersom jag försökte komma in under den tiden.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 9:47 am    Post subject: Reply with quote

Visst är det irriterande när andra gör det, men samtidigt är det ganska praktist om man ska sticka en snabb sväng till affären och köpa cola Smile Rolling Eyes

Gör det inte speciellt ofta själv. Tycker liksom det är ganska lätt att komma in på servern om man kör HLSW, men är det någon dag som det är riktigt tryck kan man ju köra en fuling för säkerhets skull Smile

Någon begränsning skulle dock vara trevligt.. 10-15 minuter kan man kanske gå med på, men flera timmar är att ta i
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 9:55 am    Post subject: Reply with quote

McQwert wrote:
Visst är det irriterande när andra gör det, men samtidigt är det ganska praktist om man ska sticka en snabb sväng till affären och köpa cola Smile Rolling Eyes

Gör det inte speciellt ofta själv. Tycker liksom det är ganska lätt att komma in på servern om man kör HLSW, men är det någon dag som det är riktigt tryck kan man ju köra en fuling för säkerhets skull Smile

Någon begränsning skulle dock vara trevligt.. 10-15 minuter kan man kanske gå med på, men flera timmar är att ta i


Jag tycker att det spelar ingen roll hur länge man planerar vara borta om det inte är ett krot toabesök eller nåt som tar under 5 minuter. Allt över det är dålig stil, den tiden du är borta är det kanske andra som vill spela.
Back to top
View user's profile Send private message
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 12:34 pm    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
McQwert wrote:
Visst är det irriterande när andra gör det, men samtidigt är det ganska praktist om man ska sticka en snabb sväng till affären och köpa cola Smile Rolling Eyes

Gör det inte speciellt ofta själv. Tycker liksom det är ganska lätt att komma in på servern om man kör HLSW, men är det någon dag som det är riktigt tryck kan man ju köra en fuling för säkerhets skull Smile

Någon begränsning skulle dock vara trevligt.. 10-15 minuter kan man kanske gå med på, men flera timmar är att ta i


Jag tycker att det spelar ingen roll hur länge man planerar vara borta om det inte är ett krot toabesök eller nåt som tar under 5 minuter. Allt över det är dålig stil, den tiden du är borta är det kanske andra som vill spela.


Visst, jag tycker det är dålig stil en längre tid, men runt 10 minuter skulle i alla fall jag acceptera. T.ex om man ska ta en snabb sväng till kiosken. Därför vore det kanske bra att sätta en autokick vid 10-15 min.. Jag har sett folk specca i flera timmar och DET är verkligen dålig stil
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 12:42 pm    Post subject: Reply with quote

En map spelas i 30 minuter om då en sitter och idlar i 10 minuter för att hålla sin plats är det enligt mig 10 minuter för mycket...
Visst att man kan springa på dass, hämta nåt att stoppa in i mun eller nåt att dricka ibland...men man är ju oftast tillbaka inom en rimlig tid och kan köra på nästa runda..

Högst 5 minuter...det är nog irriterande med folk som sitter den tiden för det drabbar 1 lag med 1 mindre spelare under x antal rundor...
Back to top
View user's profile Send private message
ZtaRDuZT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 177
Location: Sthlm, The Capital

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 12:44 pm    Post subject: Reply with quote

Det finns ett AMX plugin som kickar idlare, antar att man kan ställa in det så att man åker ut om man är idle mer än X sekunder/minuter. Jag kan kolla upp lite mer vad det gör och kolla om det finns intresse för SM att köra det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 13:10 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker det låter bra Ztarduzt. Tycker det är ok att idla för ett toabesök, men kiosken... Nej. Det är svårt att komma in just för att folk vägrar släppa sina platser. Iof tycker jag det är jättelätt att komma in. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 13:43 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Tycker det låter bra Ztarduzt. Tycker det är ok att idla för ett toabesök, men kiosken... Nej. Det är svårt att komma in just för att folk vägrar släppa sina platser. Iof tycker jag det är jättelätt att komma in. Razz


Det är bra det fairlane, vrid om kniven i såret Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 17:53 pm    Post subject: Reply with quote

Så som jag spelar hinner jag med det _mesta_ jag vill göra innan nästa runda börjar... tex. springa på dass eller hämta nåt o drick Laughing fast de klart, jag spelar ju så att jag kutar in mot döden med min lvl 9 ud och får 2-3 st med sb Razz sen om jag lyckas döda några med mitt vapen e de bonus Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 17:59 pm    Post subject: Reply with quote

Även jag tycker att folk inte ska idla.. Får man ett telefonsamtal, går på toa m.m. så får man ta och disconnecta... Folk skriver ex: "Tolle|Aeter" ... Rätt störande anser jag... Eftersom att pr brukar lira rätt mkt tillsammans public så är det rätt störande om just en ifrån oss inte kommer in av orsak till att en person idlar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 18:12 pm    Post subject: Reply with quote

mmm ingen utmaning att komma in längre..
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 19:17 pm    Post subject: Reply with quote

Förslag:

Inför tempbans på folk som idlar längre än XX minuter. Då är det bara för folk att ta ett screenshot i början på rounden (nån minut in eller nåt) och en i slutet, har personen suttit hela rounden så är det bara att ge han 3 dagar eller nåt. Då fattar de nog vinken. Fördelen är att de tappar sin gubbe (nu iaf) om de gör så. Det blir alltså ett hårt straff för ett störande "brott". Det borde få några att tänka efter innan de gör det. Detta går även att verifiera i loggarna eftersom du bara får att spelaren connectade och aldrig dödade nån under hela rounden.

Det är som Tolle säger, det suger att polare som man vill spela med inte kommer in för att nån sitter och idlar.

Sen har jag skarp kritik till en spelare som kallar sig Ndio på cs6, killen kommer in, klagar på att en spelare idlat länge på servern och sen gör exakt samma sak nästa round.
Back to top
View user's profile Send private message
ZtaRDuZT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 177
Location: Sthlm, The Capital

PostPosted: Thu Apr 03, 2003 20:02 pm    Post subject: Reply with quote

Så här ligger lägret: Det körs ett AMX Idle Kick plugin (på 6:an och 7:an som jag förstått det). Håller på att undersöka om det fortfarande fungerar efter uppgraderingen till AMX 0.93.

Så ha lite tålamod så återkommer jag med besked.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies