HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Bannad men inte jag...

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Huggo
Guest





PostPosted: Sun Mar 02, 2003 21:15 pm    Post subject: Bannad men inte jag... Reply with quote

Tja Swe Maffia!
Jag har blivit perm bannad från era servrar och det känns tråkigt. Allra helst med tanke på att det var mina snart tonåriga pojkar som var inne och spelade på bland annat MIN dator. Jag har pratat med grabbarna och dom inser att detta var fel. Jag ber om ursäkt å deras vägnar för deras tilltag, tydligen hade dom haft namn som inte var tillåtna på servern.
I och för sig kan jag tycka att namnen inte var så blodigt farliga men finns reglerna så ska dom ju följas.

Jag undrar om det går att får fortsätta att spela på servrarna eller om man ska leta sig nya "jaktmarker" i fortsättningen. Jag kan garantera att detta tilltag inte kommer att upprepas.

Hälsningar "Ilsken" Huggo (Anders)
Back to top
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sun Mar 02, 2003 21:21 pm    Post subject: Reply with quote

Wonid?
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Mar 02, 2003 22:06 pm    Post subject: Reply with quote

trist med barn alltså... den va ny. "jag skyller på min son" Smile Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Mar 02, 2003 22:31 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
trist med barn alltså... den va ny. "jag skyller på min son" Smile Razz
Nu ska vi inte va sånna utan tja vänta på Fren lr nåt å på ett wonid me....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Mar 03, 2003 0:26 am    Post subject: Re: Bannad men inte jag... Reply with quote

Huggo wrote:
Tja Swe Maffia!
Jag har blivit perm bannad från era servrar och det känns tråkigt. Allra helst med tanke på att det var mina snart tonåriga pojkar som var inne och spelade på bland annat MIN dator. Jag har pratat med grabbarna och dom inser att detta var fel. Jag ber om ursäkt å deras vägnar för deras tilltag, tydligen hade dom haft namn som inte var tillåtna på servern.
I och för sig kan jag tycka att namnen inte var så blodigt farliga men finns reglerna så ska dom ju följas.

Jag undrar om det går att får fortsätta att spela på servrarna eller om man ska leta sig nya "jaktmarker" i fortsättningen. Jag kan garantera att detta tilltag inte kommer att upprepas.

Hälsningar "Ilsken" Huggo (Anders)

Enda ban jag hittade som var satt denna dag som passar in på beskrivningen är:

Wonid: 1620138
Playername: lostkuk / hengpung
Bantime: 14400 min
Reg date: 2003-03-02 18:54
Reg by: Sha
Reg description: hette lostkuk, bad honom byta nick, han bytte till hengpung

Bannen satt på 10 dagar. förmodligen för att han/de inte förstår innebörden i att en admin säger till.
det är som sagt inte permban utan temp.
Back to top
View user's profile Send private message
Traste



Joined: 02 Mar 2003
Posts: 4
Location: Ljusdal

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 0:31 am    Post subject: Väldigt skoj... INTE!!! Reply with quote

Till dig som tror att jag skyller ifrån mig, skaffa ett liv och var normal, det är inte farligt! Va faan, jag är snart 40 fyllda och du tror att jag inte vågar stå för mina misstag?? Väx upp är du snäll! Sad

Till Admin, mitt WonID är: 2981533 och oavsett om jag "finns med" eller inte så är jag i alla fall bannad, om detta stämmer så är det naturligtvis tråkigt, men å andra sidan så köper jag gärna ytterligare ett generation 3... ;o)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 1:01 am    Post subject: Reply with quote

Wonid: 2981533
Playername: Kvalsterfittan
Bantime: 14400 min
Reg date: 2003-03-01 01:33
Reg by: Urethra


Och alltså INTE det jag gissade på här ovan.

Traste, om du är närmare 40 och inte tycker detta nick är "så blodigt farligt" tycker jag du ska värdera om dina värderingar (Rolling Eyes).

Personligen tror jag inte du är uppåt 40.
Jag känner INGEN 40-åring som skulle tycka det var ok för sina söner att använda dessa ord och jag känner INGEN 40-åring som skulle be folk växa upp eller skaffa sig ett liv. Det är typiska mellantonåringsuttryck.
Har jag fel ber jag om ursäkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Traste



Joined: 02 Mar 2003
Posts: 4
Location: Ljusdal

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 9:14 am    Post subject: Sorry... Reply with quote

Tjena igen!
Jag är ledsen att jag inte kommer att hålla med dig nu... Men jag ÄR 40 i november och jag har söner som är i tonåren snart, det viktigaste när jag har uppfostrat dom(eller låtit bli att uppfostra) har varit att inte glömma att jag själv har varit i samma ålder, använt samma ord, tänkt likadant, tyckt om att ställa till diverse sattyg och så vidare. Du är väl inte så åldersstigen själv, du minns säkert hur du uttryckte dig i den åldern... Då ser jag det som viktigare att man inte kallar andra människor "fula" saker. Sig själv måste man väl egentligen få kalla vad man vill?? ;o)

Nog om detta, jag är glad att bannen är borta, oavsett varför... och som sagt, det kommer knappast att upprepas.

Hälsningar Anders
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Traste



Joined: 02 Mar 2003
Posts: 4
Location: Ljusdal

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 9:23 am    Post subject: Reply with quote

Sen kan man ju som bannad spelare alltid tycka att det är lite märkligt att man inte får kalla sig som i det här fallet "kvalsterfittan" när admin får heta URINRÖR och med det namnet bestraffa "mig" för ett fult namn... vad är logiken i det då??

Dessutom har du själv en text längst ner i dina inlägg som man kan översätta till Svenska, blir det fint då?? Även om uttrycket har en annan betydelse i USA så är det ju inte där vi bor/spelar...

Nä, swe maffia... Det är lite tuffa rgler ni har som ni inte ens orkar leva upp till själva får jag en känsla av. Men som sagt, man får ta seden dit man kommer...

/Anders igen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 9:30 am    Post subject: Reply with quote

Traste wrote:
Sen kan man ju som bannad spelare alltid tycka att det är lite märkligt att man inte får kalla sig som i det här fallet "kvalsterfittan" när admin får heta URINRÖR och med det namnet bestraffa "mig" för ett fult namn... vad är logiken i det då??

Dessutom har du själv en text längst ner i dina inlägg som man kan översätta till Svenska, blir det fint då?? Även om uttrycket har en annan betydelse i USA så är det ju inte där vi bor/spelar...

Nä, swe maffia... Det är lite tuffa rgler ni har som ni inte ens orkar leva upp till själva får jag en känsla av. Men som sagt, man får ta seden dit man kommer...

/Anders igen
Angående Urethra så är det latin för urinrör ja, men vi har behandlat ämnet i andra topics där vi sagt att det SJÄLVKLART är tillåtet att säga tillexempel 'snopp'. Inget fel med snoppar. Men du måste ju hålla med om att det är skillnad på 'fitta' 'och 'vagina'...

Angående min signatur så är det ett citat ur en av tidernas kultigaste rullar, och för att ett citat ska vara ett citat kan man inte utelämna ord. Men eftersom du tar illa vid det så ändrar jag. Jag är inte svårare än så.
Pis aot.
Back to top
View user's profile Send private message
Traste



Joined: 02 Mar 2003
Posts: 4
Location: Ljusdal

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 18:36 pm    Post subject: inne på slutklämmen... Reply with quote

Tja igen!
Jodå, jag förstår att ett citat inte är ett citat om man ändrar citatet... Det betyder ju faktiskt "återgivande av annans ord"
Men det var egentligen inte därför jag skriver igen. Anledningen är att jag tydligen måste vara tydligare så att det verkligen framgår vad jag är ute efter med det jag skriver.

Läs igenom vad som skrivits i det som från början var att jag bad om ursäkt för sönernas beteende, ser du nåt?
Jo, jag tror att om du läser mellan raderna så ser du att väldigt mycket av detta som vi diskuterar är en bedömningssak och alltså varierar det väldigt mycket från person till person. Oavsett om jag använder orden själv eller inte så skulle det aldrig falla mig in att säga till någon annan t ex: Du får inte säga kuk, det är fult. Personen jag säger det till kanske tycker att det är det bästa ordet för det som omsluter urethra ;o)

Vad är man då inne i? Jo, en diskussion om värderingar och synessätt. Alla människor är olika, har olika värderingar och olika bakgrund, kanske är det därför det finns så många ord som betyder samma sak? Vad vet jag. Jag vet bara att denna diskussion kan vi hålla på med i år och dar utan att det blir så mycket vettigare av det.

Vi har alla olika åsikter om rätt och fel i den här frågan. Ni har era bestämmelser på era servrar och dom ska givetvis följas, det är inte det jag är ute efter. Ni bestämmer givetvis vad man får heta och inte, det är era värderingar som styr där.

Hoppas vi hörs av i ett roligare forum nästa gång! Surprised)

Tack för mig!
/Anders
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 18:44 pm    Post subject: Reply with quote

Nej då, jag fattar. Jag var bara på retas-humör Wink

Klart vi kan se mellan raderna. Jag är fullt medveten om att du bad om ursäkt från början och jag vet oxå att du accepterar våra regler.

Grejjen är att diskussionen om reglerna har vi om och om igen 10 ggr/dag/admin så det blir lite långtråkigt ibland. Därför orkar vi helt enkelt inte öppna oss för diskussion om det hela tiden. Därför blir det ett bestämt svar.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies