HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Doomsday....
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Jan 27, 2003 5:31 am    Post subject: Reply with quote

Jag har väl aldrig sagt pansarvagn Isaksson? Tvärtom skrev jag stridsvagn i de inklistrade raderna... och jag utgick från att killen under mig hade skrivit fel eftersom han dels pratar om skövde och dels pratar om ett torn som snurrar runt... han har fel, jag har rätt, visst är det en stridsvagn alltid. Wink

Sen åkte man inte alls gratis överallt på lumpenkortet... inte i Lund till exempel... morr morr... grrr...
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Jan 27, 2003 6:38 am    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:

Sen åkte man inte alls gratis överallt på lumpenkortet... inte i Lund till exempel... morr morr... grrr...


Kanske lika bra att jag inte gjorde lumpen då...
Back to top
View user's profile Send private message
& pySen



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 561
Location: GBG Hisingen.

PostPosted: Mon Jan 27, 2003 6:48 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
URRE FÖR FAN!! JAG HADE INGEN PANSARVAGN!!!! JAG HADE STRIDSVAGN!!!!!



Vad är skillnaden. Sry offtopice men jag måste veta
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
harligt



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 99
Location: Västerås

PostPosted: Mon Jan 27, 2003 8:39 am    Post subject: Reply with quote

Tjänsten jag ska göra är som Bevakningssoldat. Skriver detta på morgonen 40 min innan jag ska ta tåget ner till Enköping. Jag har iallafall turen att inte hamna så långt ifrån min hemstad, ska göra lumpen i Enköping och bor i Västerås, vilket innebär att jag inte hamnar mer än 3-4 mil hemifrån. Tyvärr är det nu så här att jag olyckligtvís har dragit på mig en förkylning med halsont på sidan om... Sad Så det blir inte några roliga första dagar för mig.... Hoppas bara att jag överlever (i 10 månader) Smile Tack för alla tips and pray for my survival Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Wed Jan 29, 2003 11:38 am    Post subject: Reply with quote

[PR]pySen wrote:
[SM]Harvey Wallbanger wrote:
URRE FÖR FAN!! JAG HADE INGEN PANSARVAGN!!!! JAG HADE STRIDSVAGN!!!!!



Vad är skillnaden. Sry offtopice men jag måste veta
En pansarvagn lastar man saker i, till exempel soldater. Namnet avser endast att fordonet är tungt bepansrat. En stridsvagn har en stor kanon i pannan.

Svar till nedanför:

Quote:
Bevakningssoldat - GA936
10 månader

Läs lumparberättelse om värnplikt som bevakningssoldat vid Livgardet>>


--------------------------------------------------------------------------------
Du utbildas för att i krig kunna bevaka och skydda ett skyddsföremål inom Armén, Marinen eller Flygvapnet. Skyddsföremålet kan vara en anläggning som till exempel viktiga delar av en marin- eller flygbas, förråd, staber eller ledningscentraler. Du skall också kunna utföra beväpnad eskort. Det innebär att skydda en transport av personer eller viktig utrustning, till exempel vapen och ammunition. Uppgifterna löser du tillsammans med en eller tre kamrater i ett stridspar eller en grupp. Ni skalll förhindra att någon tar sig in i eller skadar skyddsföremål eller stjäl viktig militär utrustning.



--------------------------------------------------------------------------------
Utbildningens omfattning och innehåll
Utbildningen är uppdelad i tre skeden. Det första kallas grundläggande soldatutbildning och pågår cirka tre månader. Under detta skede lär du dig sådant som alla soldater måste kunna. Utbildningen omfatta bland annat vapentjänst, soldatregler, enskild soldats strid, sjukvård, skyddsvaktutbildning och skydd mot biologiska och kemiska vapen samt kärnvapen

Under det andra skedet, som varar 4-5 veckor lär du dig din befattning och den utrustning du använder i denna. Den särskilda utrustning för bevakningstjänst du kommer att utbildas på är bland annat bildförstärkare för att kunna se i mörker, radioutrustning samt övervaknings- och larmsystem. Du lär dig också regler för och genomgår praktisk träning i bevaknings- och eskorttjänst samt hur du skall handla om något hotar skyddsföremålet.

Det tredje skedet varar fram till din utryckning. Under detta skede varvas lösande av bevakningsuppgifter med fortsatt utbildning och ledighet. Ett tjänstgöringsschema kan bestå av en veckas - inklusive helgen - bevakningstjänst, en veckas ledighet och en veckas fortsatt utbildning och så vidare. Lokala variationer av tjänstgöringsschemat, anpassat till ditt förbands förutsättningar eller till ett tillfälligt ökat hot mot era skyddsföremål, kan förekomma.


Last edited by [siLL]Urethra on Wed Jan 29, 2003 11:46 am; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 29, 2003 11:41 am    Post subject: Reply with quote

Grandpa with the gun wrote:
Tjänsten jag ska göra är som Bevakningssoldat. Skriver detta på morgonen 40 min innan jag ska ta tåget ner till Enköping. Jag har iallafall turen att inte hamna så långt ifrån min hemstad, ska göra lumpen i Enköping och bor i Västerås, vilket innebär att jag inte hamnar mer än 3-4 mil hemifrån. Tyvärr är det nu så här att jag olyckligtvís har dragit på mig en förkylning med halsont på sidan om... Sad Så det blir inte några roliga första dagar för mig.... Hoppas bara att jag överlever (i 10 månader) Smile Tack för alla tips and pray for my survival Very Happy


Man gör inte mycket mer än får den obligatoriska soldatutbildningen och att sitta på vakt som bevakningssoldat eller har jag fel?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies