HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Prob. med TV-out.....

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JabbanTheHut



Joined: 09 Oct 2002
Posts: 108
Location: Östersund

PostPosted: Fri Jan 10, 2003 6:20 am    Post subject: Prob. med TV-out..... Reply with quote

Jo hejje!

Jag har litt prob. med tv-out, får fram bilden med den e svart-vit o de e ju inge kul. Har ett asus geforce4 v8460 kort.
Nån som vet vad man skall göra?

thx.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
-niemela-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 733
Location: Borås..

PostPosted: Fri Jan 10, 2003 6:26 am    Post subject: Reply with quote

När du klonar skärmen så finns det ett val där man väljer Utenhet för bildskärm 2.. där ska det vara Pal-B.. eller så väljer du att din TV ska vara Primär Bildskärm, det fungerar med..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Jan 10, 2003 7:45 am    Post subject: Reply with quote

hur ny tv har du...och vad är det för märke??

Man kan få problem om tv:n är äldre eller om du har en sony..

Med äldre menar jag inte gammal utan det räcker med att den är en 5-6 år..


Last edited by [GTI]Quest on Fri Jan 10, 2003 8:24 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
JabbanTheHut



Joined: 09 Oct 2002
Posts: 108
Location: Östersund

PostPosted: Fri Jan 10, 2003 8:14 am    Post subject: Reply with quote

Nepp får de inte att fungera.
Tidigare så kunde man välja om man vela s-video/komposit ut men de finns inte på nveiw nåe mer.

Har en ny Philips 32" widescreen tv.


Last edited by JabbanTheHut on Fri Jan 10, 2003 8:19 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Fri Jan 10, 2003 8:17 am    Post subject: Reply with quote

Precis... instämmer med föregående talare...

Antar att du har en Scartkontakt bakpå TV:n och att du har en liten scart-adapter som instucken där... sen har du nog dragit en sladd från datorns SVHS TV-out till scart-adaptern... så gjorde jag också glad i hågen och trodde att allt skulle funka. Dock är det tyvärr så att många TV-apparater inte klarar av att ta emot SVHS-signalen, istället klarar den bara komposit...

1) Kolla på din scartadapter vilka sorters bildsladdar man kan koppla in från datorn. En del adaptrar tar bara SVHS (ser ut ungefär som en tangentbordskabel), en del tar bara komposit (ser ut exakt som röd/vita ljudkablar RCA, som man trycker in bakpå stereon, fast med annan färg) och en del kan ta både SVHS och komposit.

2) Ta reda på vilka bildsladdar du kan koppla från datorn. Jag har på mitt gamla kort en SVHS out men jag fick med en liten sladd när jag köpte kortet så att jag kan välja mellan SVHS och komposit...

3) Ta reda på om TV:n klarar SVHS-signal. Gör den inte det får du konvertera signalen till komposit eller använda en annan TV (eller kanske via en video). Information om detta bör du hitta i TV:ns manual (och om den är borta kanske det finns manual till TV:n på nätet). På de scart-ingångar som INTE klarar SVHS brukar det stå EURO AV.
Back to top
View user's profile Send private message
Skrotnisse



Joined: 06 Oct 2002
Posts: 173

PostPosted: Fri Jan 10, 2003 8:20 am    Post subject: Reply with quote

dui har några möjliga fel nu....

1. du kör med svhs till tvn och din tv stödjer det inte, kör med komposit istället...

2. Du kör med svhs kopplat till scartadapter(jag körde nämligen det och hade det problemet), kör med svhs till svhs-ingång på tvn eller med komposit-kabel...
Back to top
View user's profile Send private message
JabbanTheHut



Joined: 09 Oct 2002
Posts: 108
Location: Östersund

PostPosted: Fri Jan 10, 2003 8:27 am    Post subject: Reply with quote

Doh hmm jag har ju en knapp på fjärren där de står SVHS klart o tydligt.....

My mistake de funkar ju finemang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Fri Jan 10, 2003 8:31 am    Post subject: Reply with quote

Ehm. mooh.. maah.. Very Happy Very Happy Very Happy good job man!
Back to top
View user's profile Send private message
salt_katt



Joined: 25 Oct 2002
Posts: 420
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jan 10, 2003 16:45 pm    Post subject: Reply with quote

svhs är super vhs, det är en 9 polig kabel som behövs för det. Antingen har du en rca kontakt på ditt grafik kort eller en omvandlare, eller så tjackar du en svhs kabel och drar imellan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies