HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Nytt bredband.
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 4:19 am    Post subject: Reply with quote

Micke wrote:
Oskar- wrote:
Micke wrote:
Oskar- wrote:
Micke wrote:
Sa till dem är det inte igång tills mpåndag skriver vi inte på kontraktet..


*gäsp* säger den anställda på Telia samtidigt som han skrattar inombords åt ditt pinsamma ultimatum. Tyvärr är det så...

Själv har jag varit kund hos Telia ADSL sedan 2000 ungefär. Funkat klockrent med undantag för när de skulle koppla in det. Smile


Men man skriver väll inte på något om dom inte kan leverera varan... det va det dummaste jag har hört Oskar. Det e ju sådant sätt företag förlorar kunder. Just so you know pal. Wink


Det var inte riktigt min poäng heller... Menade snarare att ultimatum som det du lade fram inte spelar någon roll. Det är en miljardkoncern och en enskild kund har inte ett piss att säga till om.


Mycket handlar ju om omdöme. Håller dem på såhär blir det mindre och mindre kunder. T.ex byggfirmor.. man anlitar väll inget företag som inte kan göra sitt jobb.


Sant, en enstaka kund har inget att säga till om. Men i långa loppet så kanske de "förlorar" 25 kunder på att en kund blir riktigt missnöjd.

Om en person är riktigt nöjd med en leverantör så sprider de vidare i genomsnitt till 5 personer om den firman, men om en kund är missnöjd så är det i snitt 25 personer som får höra om det.

Men något jag stör mig något extremt på när jag själv sitter och pratar med kunder det är att 9/10 personer tror att det bara är att trycka på några knappar på datorn så kan jag fixa allt. De fattar inte att det faktiskt är ganska mycket teknik och extremt många mellanhänder och processer som ska gås igenom innan en order verkligen kan aktiveras och kopplas in.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Sat Feb 28, 2009 18:08 pm    Post subject: Reply with quote

Telia ringde igår och bad om ursäkt varför bredbandet har blivit så försenat. På något sätt installera dem in allt på vår förra adress.. kan man på något sätt toppa det?
_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
superpetter



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 1002
Location: Uppsala

PostPosted: Sat Feb 28, 2009 18:16 pm    Post subject: Reply with quote

Micke wrote:
Telia ringde igår och bad om ursäkt varför bredbandet har blivit så försenat. På något sätt installera dem in allt på vår förra adress.. kan man på något sätt toppa det?


hahahahha lyckat ;D
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Mar 09, 2009 23:56 pm    Post subject: Reply with quote

det kostar oehört mycket för ett företag att mista en kund, det är enklare och billigare att se till att kunden stannar.

Så en kund kanske inte kan göra så mycket, men betyder en hel del och som Balza skriver, rykten eller Word of mouth som det så fint heter. Kan som Balza åter skriva sprida sig rätt bra.

Dåliga rykten sitter dessutom hårdare fast hos en konsument jämfört med ett bra rykte.

Så Telerian gjorde helt rätt att be om ursäkt, istället för att be micke gå till Tele2, Telenor eller liknande....

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Wed Mar 18, 2009 13:08 pm    Post subject: Reply with quote

Det är likadant med en ny jämfört med en gammal kund.

Man tjänar cs 55ggr mer pengar på en befintlig kund än en ny ;P

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies