View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Balzamon Admin
Joined: 05 Apr 2004 Posts: 2614 Location: Borås/Brämhult
|
Posted: Fri Feb 27, 2009 4:19 am Post subject: |
|
|
Micke wrote: | Oskar- wrote: | Micke wrote: | Oskar- wrote: | Micke wrote: | Sa till dem är det inte igång tills mpåndag skriver vi inte på kontraktet.. |
*gäsp* säger den anställda på Telia samtidigt som han skrattar inombords åt ditt pinsamma ultimatum. Tyvärr är det så...
Själv har jag varit kund hos Telia ADSL sedan 2000 ungefär. Funkat klockrent med undantag för när de skulle koppla in det. |
Men man skriver väll inte på något om dom inte kan leverera varan... det va det dummaste jag har hört Oskar. Det e ju sådant sätt företag förlorar kunder. Just so you know pal. |
Det var inte riktigt min poäng heller... Menade snarare att ultimatum som det du lade fram inte spelar någon roll. Det är en miljardkoncern och en enskild kund har inte ett piss att säga till om. |
Mycket handlar ju om omdöme. Håller dem på såhär blir det mindre och mindre kunder. T.ex byggfirmor.. man anlitar väll inget företag som inte kan göra sitt jobb. |
Sant, en enstaka kund har inget att säga till om. Men i långa loppet så kanske de "förlorar" 25 kunder på att en kund blir riktigt missnöjd.
Om en person är riktigt nöjd med en leverantör så sprider de vidare i genomsnitt till 5 personer om den firman, men om en kund är missnöjd så är det i snitt 25 personer som får höra om det.
Men något jag stör mig något extremt på när jag själv sitter och pratar med kunder det är att 9/10 personer tror att det bara är att trycka på några knappar på datorn så kan jag fixa allt. De fattar inte att det faktiskt är ganska mycket teknik och extremt många mellanhänder och processer som ska gås igenom innan en order verkligen kan aktiveras och kopplas in. _________________ What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno. |
|
Back to top |
|
|
Micke
Joined: 06 Sep 2004 Posts: 712
|
Posted: Sat Feb 28, 2009 18:08 pm Post subject: |
|
|
Telia ringde igår och bad om ursäkt varför bredbandet har blivit så försenat. På något sätt installera dem in allt på vår förra adress.. kan man på något sätt toppa det? _________________ WSAD! QE! (SPACE) |
|
Back to top |
|
|
superpetter
Joined: 18 Jan 2003 Posts: 1002 Location: Uppsala
|
Posted: Sat Feb 28, 2009 18:16 pm Post subject: |
|
|
Micke wrote: | Telia ringde igår och bad om ursäkt varför bredbandet har blivit så försenat. På något sätt installera dem in allt på vår förra adress.. kan man på något sätt toppa det? |
hahahahha lyckat ;D |
|
Back to top |
|
|
KrosuZ Senior Admin
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4892 Location: Lund
|
Posted: Mon Mar 09, 2009 23:56 pm Post subject: |
|
|
det kostar oehört mycket för ett företag att mista en kund, det är enklare och billigare att se till att kunden stannar.
Så en kund kanske inte kan göra så mycket, men betyder en hel del och som Balza skriver, rykten eller Word of mouth som det så fint heter. Kan som Balza åter skriva sprida sig rätt bra.
Dåliga rykten sitter dessutom hårdare fast hos en konsument jämfört med ett bra rykte.
Så Telerian gjorde helt rätt att be om ursäkt, istället för att be micke gå till Tele2, Telenor eller liknande.... _________________ IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se
-"Varning för kaktusar"- |
|
Back to top |
|
|
Balzamon Admin
Joined: 05 Apr 2004 Posts: 2614 Location: Borås/Brämhult
|
Posted: Wed Mar 18, 2009 13:08 pm Post subject: |
|
|
Det är likadant med en ny jämfört med en gammal kund.
Man tjänar cs 55ggr mer pengar på en befintlig kund än en ny ;P _________________ What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno. |
|
Back to top |
|
|
|