HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
-= Föräldrarnas Hörna! =-
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 50, 51, 52  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Mar 31, 2008 19:27 pm    Post subject: Reply with quote

här händer det massor, emil är drgt ett halvår gammal, snart nio kilo tung och hans första tänder börjar sticka fram. Att äta på allt han kommer åt är fundamentalt, likaså att kasta alla sina leksaker så hans pappa måste ta upp dem igen. Bajsar gör man med fördel i badvattnet bara för att jävlas och sova om nätterna är ju onödigt då man kan mysa med farsan.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 22:16 pm    Post subject: Reply with quote

När Vilhelm var 2½ månad kom första tanden, ett par dagar efter så kom den andre. Vår BVC tant trodde knappt det var sant. Världens härskare, som sagt.
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 22:37 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
När Vilhelm var 2½ månad kom första tanden, ett par dagar efter så kom den andre. Vår BVC tant trodde knappt det var sant. Världens härskare, som sagt.

mjo, emil är lite sen med sånt, antar att han varit upptagen med andra grejer, typ charma allt och alla omkring sig, nåt vettigt måste man ju gjort iaf.
nu när vi har din grabbs hjärna, mins charm behöver vi bara ett muskelknippe för att säkra klanens planer, vem i campen avlar fram? Smile

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Apr 02, 2008 1:22 am    Post subject: Reply with quote

Jag fixar det!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

slurp wrote:
Jag fixar det!


Ska du hitta en amazontös eller? Razz Razz Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 15:04 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
slurp wrote:
Jag fixar det!


Ska du hitta en amazontös eller? Razz Razz Razz


Doh! Va faktiskt på dejt idag! Så nu är det inte långt kvar tills ungen ploppar ut tror jag Very Happy Laughing
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 18:39 pm    Post subject: Reply with quote

slurp wrote:
KrosuZ wrote:
slurp wrote:
Jag fixar det!


Ska du hitta en amazontös eller? Razz Razz Razz


Doh! Va faktiskt på dejt idag! Så nu är det inte långt kvar tills ungen ploppar ut tror jag Very Happy Laughing
Laughing Laughing
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]McRae
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 29 Jun 2004
Posts: 584
Location: Trelleborg

PostPosted: Fri Apr 04, 2008 23:28 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
magnus wrote:
När Vilhelm var 2½ månad kom första tanden, ett par dagar efter så kom den andre. Vår BVC tant trodde knappt det var sant. Världens härskare, som sagt.

mjo, emil är lite sen med sånt, antar att han varit upptagen med andra grejer, typ charma allt och alla omkring sig, nåt vettigt måste man ju gjort iaf.
nu när vi har din grabbs hjärna, mins charm behöver vi bara ett muskelknippe för att säkra klanens planer, vem i campen avlar fram? Smile

Linus e stark som faen! 11,5 kg väger han o e 1 år och 3 mån.
Snygg som sin far också!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Apr 05, 2008 11:26 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]McRae wrote:
Snygg som sin far också!
Stackarn...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]McRae
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 29 Jun 2004
Posts: 584
Location: Trelleborg

PostPosted: Sat Apr 05, 2008 20:30 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
[KACFM]McRae wrote:
Snygg som sin far också!
Stackarn...

Du menar att han kommer få problem med FÖR mycket brudar???
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sat Apr 05, 2008 23:58 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]McRae wrote:
Fren wrote:
[KACFM]McRae wrote:
Snygg som sin far också!
Stackarn...

Du menar att han kommer få problem med FÖR mycket brudar???

Men frågan vi alla ställer oss är "Vem är fadern????"

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
HispA



Joined: 29 Oct 2002
Posts: 694
Location: Stockholm

PostPosted: Tue May 13, 2008 20:48 pm    Post subject: Reply with quote

mik-all wrote:
Hej på er, det var väldans längesen!

Tänkte jag skulle skicka in en bild på senaste familjemedlemmen, Milian.
Minibussen är snart ett faktum med 3 grabbar där hemma.
Barnvagn, hockeytrunk, golfklubbor tar en väääldans massa plats!

Bilden är 3-4 månader gammal!


Ha det bäst!


Hockeytrunk helt rätt! Till alla föräldrar så uppmanar jag er att sätta era barn i hockeyskolor!

_________________
Lets go Penguins!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu May 15, 2008 16:12 pm    Post subject: Reply with quote

HispA wrote:
mik-all wrote:
Hej på er, det var väldans längesen!

Tänkte jag skulle skicka in en bild på senaste familjemedlemmen, Milian.
Minibussen är snart ett faktum med 3 grabbar där hemma.
Barnvagn, hockeytrunk, golfklubbor tar en väääldans massa plats!

Bilden är 3-4 månader gammal!


Ha det bäst!


Hockeytrunk helt rätt! Till alla föräldrar så uppmanar jag er att sätta era barn i hockeyskolor!
Du menar förstås "alla föräldrar med obegränsad tillgång till pengar"...? Rolling Eyes
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
HispA



Joined: 29 Oct 2002
Posts: 694
Location: Stockholm

PostPosted: Sat May 24, 2008 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
HispA wrote:
mik-all wrote:
Hej på er, det var väldans längesen!

Tänkte jag skulle skicka in en bild på senaste familjemedlemmen, Milian.
Minibussen är snart ett faktum med 3 grabbar där hemma.
Barnvagn, hockeytrunk, golfklubbor tar en väääldans massa plats!

Bilden är 3-4 månader gammal!


Ha det bäst!


Hockeytrunk helt rätt! Till alla föräldrar så uppmanar jag er att sätta era barn i hockeyskolor!
Du menar förstås "alla föräldrar med obegränsad tillgång till pengar"...? Rolling Eyes


Tja, kan hålla med om att köper man nya Rbk XXXX grillor som går på 6000 så blir det dyrt. Men håller man en budget o kanske köper lite begagnat så blir det inte alls speciellt dyrt. (Sen beror det självklart vilken förening man väljer) Om man jämför med andra sporter dvs.

_________________
Lets go Penguins!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Mon May 26, 2008 13:34 pm    Post subject: Reply with quote

HispA wrote:
Tja, kan hålla med om att köper man nya Rbk XXXX grillor som går på 6000 så blir det dyrt. Men håller man en budget o kanske köper lite begagnat så blir det inte alls speciellt dyrt. (Sen beror det självklart vilken förening man väljer) Om man jämför med andra sporter dvs.

Fotboll; billigare. Innebandy; mycket billigare. Orientering; skitbilligt.

Det är apdyrt med hockey och ingen jäkla fattigmanssport. En ny hockeyutrustning är dyrare än en golfutrustning..

Har aldrig fattat varför folk säger att golf är en snobbsport när det är billigare än hockey (som ska vara en folksport..)

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Fri May 30, 2008 0:46 am    Post subject: Reply with quote

Cat wrote:
HispA wrote:
Tja, kan hålla med om att köper man nya Rbk XXXX grillor som går på 6000 så blir det dyrt. Men håller man en budget o kanske köper lite begagnat så blir det inte alls speciellt dyrt. (Sen beror det självklart vilken förening man väljer) Om man jämför med andra sporter dvs.

Fotboll; billigare. Innebandy; mycket billigare. Orientering; skitbilligt.

Det är apdyrt med hockey och ingen jäkla fattigmanssport. En ny hockeyutrustning är dyrare än en golfutrustning..

Har aldrig fattat varför folk säger att golf är en snobbsport när det är billigare än hockey (som ska vara en folksport..)


Det är knappast apdyrt med hockey, jag spelade det i några år och jag hade mer eller mindre samma sovjet-outfit under flera år.
Dock är det en rätt bra sucker-deal att spela hockey om man inte bor i norrland som har ishallar som har öppet mer två veckor om året.

Mardrömmen är ridning och ungjäveln börjar bli rätt duktig på det och man måste köpa en häst som kostar mer än en ny Volvo XC70 (med inbyggd GPS), blir fanskapet ännu bättre tillkommer det en häst till för hästar skadar sig hela tiden.
Sen är det en ny sadel för 10k, grimma, grimskaft, täcke, hyra av stall, hyra släp och sedan köra hela ekipaget till små hålor du aldrig hört talas om och OM ungen nu vinner så får du endast gratis kaffe, ett märke att sätta på släpet och en påse Pågens kanelbullar.

Någon pratade om att ungen kommer få massor med brudar, då ska man spelar Polo! Då kommer det donnor från höger och vänster!

Syrrans ungar har börjar kicka boll och älskar det, simpelt och man slipper allt skit med tillbehör, bara en boll, skor och lite skydd.
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Fri May 30, 2008 0:49 am    Post subject: Reply with quote

En sak jag tänkt på mycket är hur ni föräldrar som är i samma ålder som jag kommer reagera på när kidsen börjar smygröka, spela WoW 12 timmar om dagen och skolka gympan och vägra fotbollen?

Det är en tanke som slagit er alla men vad är er "strategi"?
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri May 30, 2008 19:53 pm    Post subject: Reply with quote

Du vet skrämmande mycket om ridning... Shocked

[gobbe]alpha wrote:
En sak jag tänkt på mycket är hur ni föräldrar som är i samma ålder som jag kommer reagera på när kidsen börjar smygröka, spela WoW 12 timmar om dagen och skolka gympan och vägra fotbollen?

Det är en tanke som slagit er alla men vad är er "strategi"?


Den gamla klyschan att "jag ska minsann inte bli som mina föräldrar" är i princip sann. Hyr mycket man än tänker på det så hör man sig själv säga det mamma och pappa sa till en själv en och hundra gånger.

Jag vidhåller DOCK att jag VÄGRAR bli som min mamma (i vissa avseenden).

Tjyvröka är ok. Röka hemma är inte ok.
Rökning är bad m'kay. Röker man i smyg röker man inte lika mycket.
Röker man hemma röker man mycket och så dör man.

Spela dator, surfa eller jobba framför exel/photoshop är samma sak enligt mig. Det är tiden jag är mest orolig för. Det är dock hyffsat lätt att kontrollera. Sen håller jag på att lära Felix att inte klicka på allt som går.

Skolka är inget jag kan göra åt utom att snacka med honom och berätta varför det är puckat att skolka. Men man drar inte de gamla sagorna om betyg osv. Man berättar skräckhistorier om "ingen utbildning, inga pengar. Inga pengar, ingen schysst lya/tv-spel/LCD-tv/bil/osv".

Fasorna är ungefär de samma från för 15-20 år sen, men hur man snackar ut dem är det som förändrats. Eftersom det inte funkade på mig får jag prova nåt annat.

Den dagen den sorgen. tror jag

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Sun Jun 01, 2008 8:40 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
En sak jag tänkt på mycket är hur ni föräldrar som är i samma ålder som jag kommer reagera på när kidsen börjar smygröka, spela WoW 12 timmar om dagen och skolka gympan och vägra fotbollen?

Det är en tanke som slagit er alla men vad är er "strategi"?


Vi är där redan, Erik spelar ju som bekant en del dator, han röker (komplett med rökhosta och allt Confused ) och är väl lite "lagom" motiverad till att gå i skolan just nu...

Datorn har vi inget större problem med, annat än att vi funderar på att ställa in så att den stängs av vid midnatt, då grabben annars har en tendens att fastna (dont we all Wink).

Skolan är ju som det är, han ska göra läxorna innan han går ut (fungerar sisådär) och hans mentor skickar ut brev varje fredag om hur det har gått under veckan. Sköter han sig inte så blir det konsekvenser.

Rökningen är väl det som är jävligast egentligen. Erik har rökt i ett år ungefär, först bara tjuvröka, sen har han berättat för oss. Vi har gjort klart för honom att det inte accepteras hemma hos oss. Varken jag eller per röker, både jag och lukas har astma, vid tillfällen har jag inte kunnat gå in i hans rum för att det stank så mycket rök, och då röker han ändå bara när han inte var hemma. Allvarligast är dock det faktum att han, trots att han inte rökt så länge/mycket, redan fått väldeliga problem med rökhosta. Han hostar på nätterna så han inte kan sova bland annat.

Vid läkarbesök framkom att hans lungkapacitet för tillfället är nere på -25%, ungefär som en 60åring Shocked . Hans luftrör är tydligen jävligt känsliga för röken, och pallar inte alls, definitiv högrisk för KOL. Ungen tycker dock fortfarande att det inte "gills" om man inte köper packet själv, eller om man inte röker en hel cig på en gång. Iofs e det lätt för oss att veta om han röker eller inte nu, så länge han hostar röker han. Rolling Eyes

Angående hur man hanterar tonårstiden: Precis som man hanterar treårstrotset, pre-teen-perioden, och andra små "predikament". Vi pratar igenom det som föräldrar, sen pratar vi med barnet ifråga (om de är nog gamla för det), och genomför de saker vi pratat om. Ibland handlar det om hur vi föräldrar ska agera, ibland handlar det om konsekvenser för barnet och ibland en kombination. Allt som oftast tar man sig ju genom skiten, även om det är pissigt just när man e där. Wink

Barn e ju ändå världens underbaraste. Very Happy

_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sun Jun 01, 2008 20:38 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
En sak jag tänkt på mycket är hur ni föräldrar som är i samma ålder som jag kommer reagera på när kidsen börjar smygröka, spela WoW 12 timmar om dagen och skolka gympan och vägra fotbollen?

Det är en tanke som slagit er alla men vad är er "strategi"?


jag har ju ett tag fram dit men för min del är det skitenkelt: Tjuvröka antar jag att han kommer göra vare sig jag vill det eller inte, däremot så kommer han aldrig börja röka förrän han är gammal nog för att köpa egna cigg (och han kommer aldrig börja av respekt för sin morfar, garanterat).
när det kommer till datorspel så tänker jag se till att han är sysselsatt med idrott, lek och annat, han ska inte behöva göra mina misstag, räcker med att jag prioriterat fel alltför många gånger.

skolka gympa och vägra fotboll? haha knappast.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 50, 51, 52  Next
Page 46 of 52

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies