HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
regelbundet oskyddat sex?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Mon Mar 31, 2008 22:31 pm    Post subject: regelbundet oskyddat sex? Reply with quote

Jaa ja snälla spara mig alla "det var dumt" och bla bla bla kommentarer, låt alla andra sköta det.

Det jag undrar är bara, har någon av er haft regelbundet oskyddat sex utan att eran flickvän blivit gravid?

Jag orkar nämligen inte bli medlem på nåt sex-frågar forum, så jag kollar med er först.
Jag och min flickvän har haft regelbundet oskyddat sex i snart två år, jag har alltid varit i god tid ut om man kan säga så, har aldrig 'klantat till det' på det sättet.
Det jag undrar är väl om ni varit med om samma sak, utan att eran flickvän blivit gravid?

Aja tackar för hjälp Smile

_________________
Nickar nAera- nowadays! *smack* vi syns! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Mar 31, 2008 22:40 pm    Post subject: Reply with quote

japp, sen började hon med p-piller igen och vart på smällen. Ironi när den är som allra bäst!
Det är ett högt spel man spelar med oskyddat sex om man inte är redo för att ta konsekvenserna, vet många förhållanden som aldrig blev bra igen efter abort, inget att rekommendera.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Mar 31, 2008 23:29 pm    Post subject: Reply with quote

Tjejen kör med piller, de sägs ju i var fall vara säkra Smile

Men dock är det ganska hög sannorlikhet att det kan bli graviditet om du kör helt utan kondom/piller. Skulle inte göra det :p
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Mar 31, 2008 23:30 pm    Post subject: Reply with quote

hoppas att ni vet att hon kan bli gravid även om du inte "kommer", för det kommer så kallade försatser innan det riktiga kommer ju och det kan göra en tjej gravid!

har haft oskyddat med min tjej typ 1-2 gånger men aldrig igen, det är inte kul, speciellt inte när man sen inte är säker på att man kan ha gjort henne gravid typ Razz

men nu använder min tjej p-piller iaf så det är gytt ^^

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 6:53 am    Post subject: Reply with quote

Jag har faktiskt aldrig haft sex med kondom eller heller aldrig dragit ut den om man säger så. Har aldrig tänkt mer på det, jag har litat på p-pillrena. För det har dom iaf käkat allihopa. Och det här gäller under rätt många år.
_________________
To be is to do. -Sokrates-
To do is to be. -Sartre-
Do be do be do. -Baloo-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 10:34 am    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
hoppas att ni vet att hon kan bli gravid även om du inte "kommer", för det kommer så kallade försatser innan det riktiga kommer ju och det kan göra en tjej gravid!



Det vet jag, och det jag är mest osäker för är om jag är steril :/
Hon har ju inte blivit gravid, det är skönt.
MEN det får mig att undra om jag är steril istället.
Men det kanske går att ha mycket oskyddat sexc utan att hon blir gravid?
(utan p-piller vill säga)

_________________
Nickar nAera- nowadays! *smack* vi syns! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 11:12 am    Post subject: Reply with quote

Santa_ wrote:
SilentPredator wrote:
hoppas att ni vet att hon kan bli gravid även om du inte "kommer", för det kommer så kallade försatser innan det riktiga kommer ju och det kan göra en tjej gravid!



Det vet jag, och det jag är mest osäker för är om jag är steril :/
Hon har ju inte blivit gravid, det är skönt.
MEN det får mig att undra om jag är steril istället.
Men det kanske går att ha mycket oskyddat sexc utan att hon blir gravid?
(utan p-piller vill säga)


Det är ju inget som säger att du skulle vara steril för det.
Det kan ju ta ganska länge t.o.m. om man verkligen vill få en bebis, innan man får till det. Tidpunkten är viktig också, är det runt ägglossning så är det ju mycket större "risk" att det händer.

_________________
To be is to do. -Sokrates-
To do is to be. -Sartre-
Do be do be do. -Baloo-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 13:58 pm    Post subject: Reply with quote

min tjej kör med p-piller och det funkar toppen för mig tycker jag. Men om du r osäker att du är steril är det bara att gå till tha doc. Dock kan det vara hon som har problemet!
_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 16:26 pm    Post subject: Reply with quote

När jag träffade min f.d. flickvän så körde vi oskyddat och regelbundet i några månader.
Tills en gång då hennes mens var mer än 1 vecka försenad och jag höll på att skita på mig, som tur var så kom mensen dagen efter men då bestämde hon sig för att börja med p-piller.

Nu är vi inte tillsammans längre men det blir ett och annat sex någon gång i månaden, hon har dock slutat med p-piller nu p.g.a. diverse anledningar.
Träffade henne igår och nu är hennes mens flera dagar försenad igen, hoppas på det bästa.

Kondom är ju så jävla värdelöst, skaver och håller på så det blir lätt att man slänger den åt sidan och "håller sig" istället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 16:33 pm    Post subject: Reply with quote

Jag förstår inte riktigt problemet här. Du menar alltså att ni kör utan varken p-piller eller kondom, detta medför givetvis att risken ökar att hon ska bli gravid, "finska rycket" är ingen vidare bra preventiv åtgärd ska ju nämnas... Men bara för att hon inte blir gravid så behöver ju du knappas vara steril, jag tycker du ska tacka din lyckostjärna och antingen börja köra med kådis omedelbums eller proppsa på att tjejen börjar knapra p-piller snarast möjligt...

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 16:37 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
Jag förstår inte riktigt problemet här. Du menar alltså att ni kör utan varken p-piller eller kondom, detta medför givetvis att risken ökar att hon ska bli gravid, "finska rycket" är ingen vidare bra preventiv åtgärd ska ju nämnas... Men bara för att hon inte blir gravid så behöver ju du knappas vara steril, jag tycker du ska tacka din lyckostjärna och antingen börja köra med kådis omedelbums eller proppsa på att tjejen börjar knapra p-piller snarast möjligt...

tjoo!


Kondom är ju dock inte direkt skönt, klämmer ju åt som och att ha den i ett skruvstäd, ne, usch.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 16:44 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
[GTI]Zwonka wrote:
Jag förstår inte riktigt problemet här. Du menar alltså att ni kör utan varken p-piller eller kondom, detta medför givetvis att risken ökar att hon ska bli gravid, "finska rycket" är ingen vidare bra preventiv åtgärd ska ju nämnas... Men bara för att hon inte blir gravid så behöver ju du knappas vara steril, jag tycker du ska tacka din lyckostjärna och antingen börja köra med kådis omedelbums eller proppsa på att tjejen börjar knapra p-piller snarast möjligt...

tjoo!


Kondom är ju dock inte direkt skönt, klämmer ju åt som och att ha den i ett skruvstäd, ne, usch.


Avlånga ballonger är inte samma sak som kondom Wink hehe

Nä men du, det finns ju olika stora kondomer... Prova en annan.

Själv har jag hittils i mitt liv aldrig använt kondom, men jag har provat en på för många år sedan och jag tycker inte det var så farligt, sen vet jag inte om det var pga av min lilla balle eller för att det var en stor kondom Razz

Och för att vara på den säkra sidan så kan man ju utforska andra "ingångar" så att säga Smile Det blir bara barn på ett ställe och det går ju att undvika med en del tjejer...

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 16:51 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
Derox wrote:
[GTI]Zwonka wrote:
Jag förstår inte riktigt problemet här. Du menar alltså att ni kör utan varken p-piller eller kondom, detta medför givetvis att risken ökar att hon ska bli gravid, "finska rycket" är ingen vidare bra preventiv åtgärd ska ju nämnas... Men bara för att hon inte blir gravid så behöver ju du knappas vara steril, jag tycker du ska tacka din lyckostjärna och antingen börja köra med kådis omedelbums eller proppsa på att tjejen börjar knapra p-piller snarast möjligt...

tjoo!


Kondom är ju dock inte direkt skönt, klämmer ju åt som och att ha den i ett skruvstäd, ne, usch.


Avlånga ballonger är inte samma sak som kondom Wink hehe

Nä men du, det finns ju olika stora kondomer... Prova en annan.

Själv har jag hittils i mitt liv aldrig använt kondom, men jag har provat en på för många år sedan och jag tycker inte det var så farligt, sen vet jag inte om det var pga av min lilla balle eller för att det var en stor kondom Razz

Och för att vara på den säkra sidan så kan man ju utforska andra "ingångar" så att säga Smile Det blir bara barn på ett ställe och det går ju att undvika med en del tjejer...

tjoo!



Ja vet inte, testat lite olika, Profil, Okeido och andra, alla är sjukt trånga. Okeido ska ju va en större sort t.o.m. Men jag tyckte den var riktigt liten. Vet du några som är större?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 16:57 pm    Post subject: Reply with quote

Finns eller fanns det inte en svart kondom som hette black jack? Den har jag för mig ska vara den största...

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Apr 01, 2008 17:54 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
Finns eller fanns det inte en svart kondom som hette black jack? Den har jag för mig ska vara den största...

tjoo!



Hmm, kanske får testa Smile Som det är nu kör ju tjejen piller, men kan ju va bra ifall hon fått slut eller så och kunna använda kondomer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Wed Apr 02, 2008 8:33 am    Post subject: Reply with quote

Skönt att höra att alla folk är så glada att hjälpa till, min flickvän är och kollar sig med sin kompis nu, och det känns skönt att höra att man kanske inte borde oroa sig så mycket som man hittils gjort.

Tack alla för era svar, det har varit hjälpsamt!
Skönt att man ännu en gång kan förlita sig åt Maffia, istället för diverse forum där alla för mig är helt anonyma.
Tackar och bugar!

_________________
Nickar nAera- nowadays! *smack* vi syns! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Wed Apr 02, 2008 15:54 pm    Post subject: Reply with quote

Jodå, 4 år oskyddat. Men då har jag också en sjukdom som gör att jag ligger på "kanske" en ägglossning per halvår, men inte ens så mycket är säkert. Fick äta ägglossningsstimulerande för att bli gravid första gången. Nu verkar saker och ting ha stabiliserats en del då jag blev spontant gravid denna gången. Såå nu blir det fram med saxen alternativt spiral efter denna grav, fler barn än 4 har vi inte planerat. Rolling Eyes Twisted Evil Razz
_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Wed Apr 02, 2008 23:31 pm    Post subject: Reply with quote

Diz wrote:
fler barn än 4 har vi inte planerat. Rolling Eyes Twisted Evil Razz


Hah, då är du en veteran nästan då? Razz

Fick besked idag ifrån ungdomsmottagningen om att min flickvän inte var gravid och det är ju jätteskönt att höra.
Frågan är nu bara varför hennes mens är 8 - 9 dagar för sen.

_________________
Nickar nAera- nowadays! *smack* vi syns! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 10:48 am    Post subject: Reply with quote

p-spruta har jag hørt ska vara bra. min tjej har kørt med det i 3 år. funkar som fan. man går till lækarn eller ungdomsmottatningen och får en spruta i røven , færdig. gør det var 3e månad så ska ni se att ni slipper avkomma Wink
_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 13:02 pm    Post subject: Reply with quote

Santa_ wrote:
Diz wrote:
fler barn än 4 har vi inte planerat. Rolling Eyes Twisted Evil Razz


Hah, då är du en veteran nästan då? Razz

Fick besked idag ifrån ungdomsmottagningen om att min flickvän inte var gravid och det är ju jätteskönt att höra.
Frågan är nu bara varför hennes mens är 8 - 9 dagar för sen.


haha, jodå, om man är veteran vid 26... Rolling Eyes
Per (Korean_Hap) hade två barn sen tidigare förhållanden, så jag har "bara" två bio-barn. Dock så tar jag ju hand om allehopa, så att säga att jag har mindre än 4 barn känns inte helt rätt. Smile

Förövrigt: För min del handlar det mycket om att försöka undvika saker med hormoner i, då jag blirr en jävla ragata när jag käkar/injiceras/proppas full med sådana. Wink

_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies