HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Kondis och Kost-topicen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Tue Mar 25, 2008 19:41 pm    Post subject: Reply with quote

waingro wrote:
Håller på att deffa ner mig nu, målet är -9 kg till sommaren då kommer jag ligga på 78kg.
Hittils har jag gått ner 2 kg sedan början på mars.
Kör 5-6ggr / veckan på gymmet och motionerar 3-4 ggr / veckan genom att löpa samt att gå ut och gå i snabb takt med packning längre sträckor ( runt 1.5 mil ).

6 ggr gym + 4 ggr cardio i veckan låter väldigt mycket.. kom ihåg att vila
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Tue Mar 25, 2008 21:36 pm    Post subject: Reply with quote

crab_people wrote:
waingro wrote:
Håller på att deffa ner mig nu, målet är -9 kg till sommaren då kommer jag ligga på 78kg.
Hittils har jag gått ner 2 kg sedan början på mars.
Kör 5-6ggr / veckan på gymmet och motionerar 3-4 ggr / veckan genom att löpa samt att gå ut och gå i snabb takt med packning längre sträckor ( runt 1.5 mil ).

6 ggr gym + 4 ggr cardio i veckan låter väldigt mycket.. kom ihåg att vila


Jo, kör 1 vilodag i veckan Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Razza // Marre



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 603
Location: Linköping

PostPosted: Wed Mar 26, 2008 11:05 am    Post subject: Reply with quote

Animal Mother wrote:
Michael L. wrote:

Tror jag kommer få det jobbigt som fan med att äta regelbundet, så sjukt svårt att komma igång med sånt.


Måltidsfrekvens spelar ingen som helst roll rent fysiologiskt.
Det kan till och med vara en fördel att bara äta 1-2 gånger/dag, t.ex. ett lätt mål vid klockan 17.00. Sen efter det träning och för att sen vid klockan 20.00 äta hela dagens ranson på en gång. Att fasta större delen av dygnet kan vara smart, men det kräver lite mer av personen.

Att "experter" säger att man SKA ha ett regelbundet intag är fel. Däremot kan det såklart vara enklare att leva så rent psykiskt.

Vad jag vill ha sagt är att du inte behöver hänga upp sig så förbaskat på det här med regelbundenheten, missar du ett mål är det fullständigt skitsamma, sålänge du efter dagens slut fått i dig ditt dagliga behov av mikro och makronutrienter.


Inte för jag är någon expert, men jag har mycket svårt att köpa det där. Äter du inget på hela dagen före kl 17 kommer kroppen vara i fas att bara snåla på resurser för att orka ända fram tills dess. Äter du däremot regelbundet kommer kroppen våga göra av med mer resurser till att bygga muskler(viklet resulterar i vikt). Ditt sätt kan säkert funka om du enbart är ute efter att just gå upp i vikt, fast utan muskler, då kroppen ist kommer snåla på resurser regelbundet eftersom den vet att den bara får ett ordentligt meal per dag, och eftersom du äter så pass mkt på en gång kommer de antagligen även lagras som fett. Fast frågan är om du rent praktiskt kan äta så pass mkt att det täcker kalorierna du bör få i dig på en dag, antagligen inte, men du drog väl bara ett exempel...

_________________
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur!

Aristoteles, filosof
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Wed Mar 26, 2008 21:07 pm    Post subject: Reply with quote

Razza // Marre wrote:

Inte för jag är någon expert, men jag har mycket svårt att köpa det där. Äter du inget på hela dagen före kl 17 kommer kroppen vara i fas att bara snåla på resurser för att orka ända fram tills dess. Äter du däremot regelbundet kommer kroppen våga göra av med mer resurser till att bygga muskler(viklet resulterar i vikt). Ditt sätt kan säkert funka om du enbart är ute efter att just gå upp i vikt, fast utan muskler, då kroppen ist kommer snåla på resurser regelbundet eftersom den vet att den bara får ett ordentligt meal per dag, och eftersom du äter så pass mkt på en gång kommer de antagligen även lagras som fett.


Människan har inte förändrats så vansinnigt mycket sen den tiden vi var samlare/jägare. Vi fungerar alldeles utmärkt under fastan. Det finns studier som visar på att människor som intar sina kalorier under endast 1 mål om dagen har bättre förutsättningar för minskad mängd kroppsfett och ökad mängd muskelmassa samt en mängd andra fysiologiska fördelar.
Kroppen kommer inte snåla på resurserna. Har du slängt i dig säg 140g protein på kvällen kommer dessa tas upp under de följande 23 timmarna (på ett ungefär). Upptaget av protein är ungefär 5-8g/timme. Dessutom har ju kroppen sina lagringsplatser för fett och kolhydrater så där är det inga problem.

Razza // Marre wrote:
Fast frågan är om du rent praktiskt kan äta så pass mkt att det täcker kalorierna du bör få i dig på en dag, antagligen inte, men du drog väl bara ett exempel...


Att få i sig allt på en gång är svårt och jobbigt, även om det är många som faktiskt klarar det. Vet folk som kan trycka i sig 4500kcal utan några större problem. Klarar man inte det då kan man satsa på att äta sina mål under några timmars tid för att sedan fasta 16 timmar. Målen intas då med fördel på kvällen efter träningspasset samt ett litet innan.

crab_people wrote:
helt sant. däremot kommer ju blodsockret sjunka under dagen så om man har ett liv där man inte kan vara hängig hela dagarna så bör man nog käka lite frukt eller nåt åtminstone.


Meningen är att man absolut inte ska äta på minst 16 timmar. Säkert kan man uppleva blodsockret som ett problem, men fördelarna med fastan väger ändå mycket tyngre. Sen övervinner man troligtvis dessa problemen rätt snabbt när man väl kommit in i det.

Inte heller jag är någon expert, och man ska nog inte ge sig in på detta utan lite förkunskaper. Min poäng är bara den att måltidsfrekvens är irrelevant. Allt som Anna Skipper och alla andra tomtar säger kan man slänga i papperskorgen.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Wed Mar 26, 2008 21:12 pm    Post subject: Reply with quote

Kan tillägga att det finns elitidrottsmän, kroppsbyggare och även vanliga människor som lever efter denna metod, som uppvisat väldigt goda resultat.
_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Razza // Marre



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 603
Location: Linköping

PostPosted: Thu Mar 27, 2008 0:18 am    Post subject: Reply with quote

Animal Mother wrote:
Razza // Marre wrote:

Inte för jag är någon expert, men jag har mycket svårt att köpa det där. Äter du inget på hela dagen före kl 17 kommer kroppen vara i fas att bara snåla på resurser för att orka ända fram tills dess. Äter du däremot regelbundet kommer kroppen våga göra av med mer resurser till att bygga muskler(viklet resulterar i vikt). Ditt sätt kan säkert funka om du enbart är ute efter att just gå upp i vikt, fast utan muskler, då kroppen ist kommer snåla på resurser regelbundet eftersom den vet att den bara får ett ordentligt meal per dag, och eftersom du äter så pass mkt på en gång kommer de antagligen även lagras som fett.


Människan har inte förändrats så vansinnigt mycket sen den tiden vi var samlare/jägare. Vi fungerar alldeles utmärkt under fastan. Det finns studier som visar på att människor som intar sina kalorier under endast 1 mål om dagen har bättre förutsättningar för minskad mängd kroppsfett och ökad mängd muskelmassa samt en mängd andra fysiologiska fördelar.
Kroppen kommer inte snåla på resurserna. Har du slängt i dig säg 140g protein på kvällen kommer dessa tas upp under de följande 23 timmarna (på ett ungefär). Upptaget av protein är ungefär 5-8g/timme. Dessutom har ju kroppen sina lagringsplatser för fett och kolhydrater så där är det inga problem.

Razza // Marre wrote:
Fast frågan är om du rent praktiskt kan äta så pass mkt att det täcker kalorierna du bör få i dig på en dag, antagligen inte, men du drog väl bara ett exempel...


Att få i sig allt på en gång är svårt och jobbigt, även om det är många som faktiskt klarar det. Vet folk som kan trycka i sig 4500kcal utan några större problem. Klarar man inte det då kan man satsa på att äta sina mål under några timmars tid för att sedan fasta 16 timmar. Målen intas då med fördel på kvällen efter träningspasset samt ett litet innan.

crab_people wrote:
helt sant. däremot kommer ju blodsockret sjunka under dagen så om man har ett liv där man inte kan vara hängig hela dagarna så bör man nog käka lite frukt eller nåt åtminstone.


Meningen är att man absolut inte ska äta på minst 16 timmar. Säkert kan man uppleva blodsockret som ett problem, men fördelarna med fastan väger ändå mycket tyngre. Sen övervinner man troligtvis dessa problemen rätt snabbt när man väl kommit in i det.

Inte heller jag är någon expert, och man ska nog inte ge sig in på detta utan lite förkunskaper. Min poäng är bara den att måltidsfrekvens är irrelevant. Allt som Anna Skipper och alla andra tomtar säger kan man slänga i papperskorgen.


Allt detta kommer som en chock för mig, jag har gymmat och tränat ordentligt ett antal år nu och tycker om att läsa på mig information för hur jag ska utvecklas och bygga muskler på bästa sätt. Jag har ALDRIG läst ngt om det här och det strider ju verkligen mot allt jag någonsin lärt mig.. Men som jag sa, jag själv vet egentligen inget utan tar bara in information som jag läser lite varsom, säkert många med mindre bra eller helt utan källor, men de brukar ju ofta stå ganska liknande saker. Detta var ganska tvärt emot det mesta, definitivt ngt jag ska försöka hitta mer information om Smile

_________________
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur!

Aristoteles, filosof
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Thu Mar 27, 2008 16:09 pm    Post subject: Reply with quote

Kan bara hålla med Animal mother. Kroppen jämnar ut nivåerna. Ingen vits med att sitta och planera för att äta var tredje timme.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu Mar 27, 2008 16:46 pm    Post subject: Reply with quote

Förstår mig verkligen inte på den här hysterin kring att äta rätt, träna rätt, leva rätt och allt annat som ska vara rätt. Skiter ni på klocka också?
Jag har tillbringat många långa år med träning och jag har alltid klarat mig bra genom att äta ordentligt, allsidigt mellan passen. Under tyngre perioder med styrketräning är såklart tillskott ett måste, men ärligt talat, det här är ju bara löjligt. Hur vore det om ni istället för att sitta och läsa, fundera, diskutera och optimera scheman tog en ryggsäck på ryggen med lite grus i och sen gick ut ett par mil? Bara som komplement till all den energi ni ödslar på självsvältsmetoder och annat skräp?

Fick en fråga för ett tag sen av en liten knatte som hade frågor om träning, hur man byggde den ena muskeln bäst... allt verkar ju handla om utseende. Förklarade lite lätt att absolut bäst och snyggast tränad blir man naturligt genom att lära sig hantera sin egen kropp. Jag själv höll på med gymnastik t.ex i en bit över 10 år, storebror höll på i över 20 år. Ni hittar inte mer vältränade människor än gmnaster och de är nog de som tillbringar absolut minst tid på ett gym eller läsandes kost/träningslitteratur.

burr, ledsen om jag trampade nån på tårna nu, men det här steget från sunt förnuft till galna genvägar för att man inte orkar göra något ordentligt stör mig en smula.

Jussi, hur går det egentligen för dig?

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Thu Mar 27, 2008 18:06 pm    Post subject: Reply with quote

mts: Min poäng med det hela var att inte haka upp sig för mycket på en missad måltid. Sen hur extrem man vill vara väljer man själv. Självklart ligger det sunda förnuftet, trivseln och glädjen i botten till all träning. I de facken finns då såklart också allsidig, god, vällagad och lagom "nyttig" mat.

Åter igen, man väljer själv hur långt man vill ta sin träning. Tycker man det är kul att läsa muskelmagasin dagarna i ändå så är det ju inget som drabbar dig. Finns många här som har ett stort intresse för datorer (tror du ingår i den gruppen), och jag själv förstår inte hur man orkar sitta och lära sig förstå hur all hårdvara/mjukvara fungerar. Så länge jag kan ta mig ut på nätet är jag i princip nöjd.

Gymnaster är säkert otroligt vältränade (hur blir man "snyggt" tränad?). Men vill man blir en riktigt duktig gymnast räcker det inte med mamma scans köttbullar och snabbmakaroner. Alla elitidrottare idag är grymt kunniga när det kommer till människokroppen och dess näringslära. Är dem inte det så har dem iallafall någon som hjälper dem med det.

Sen har jag aldrig nämnt någon om genvägar. Sådana finns inte om man vill uppnå resultat.

Razza // Marre: Sök på Intermittent fasting. Finns liter mer att läsa om från folk som har bättre koll än mig.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Thu Mar 27, 2008 18:44 pm    Post subject: Reply with quote

Att inte hitta mer vältränade personer än gymnaster beror ju lite på vad man anser som vältränad. Du höll väl själv på med längdskidor? Där har du ju grymt vältränade personer både styrke- och konditionsmässigt. Dock kan de inte jämföra sin styrka med gymnasterna i explosivitet eller balans.

Alla eliter, inom idrotter man kan försörja sig på, är otroligt vältränade och är nog lika vältränade för att klara av sin sport på bästa sätt. Så att någon idrott skulle sticka ut specifikt, tror jag inte på.

Förövrigt beror det på gener hur "snygg" kropp man kan få och inte så mycket på sporten i sig. Men nästan alla kan få en snygg kropp som gemene man anser snyggt, med mycket träning, bra kost och låg fettprocent.
Back to top
View user's profile Send private message
Razza // Marre



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 603
Location: Linköping

PostPosted: Fri Mar 28, 2008 1:04 am    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
Förstår mig verkligen inte på den här hysterin kring att äta rätt, träna rätt, leva rätt och allt annat som ska vara rätt. Skiter ni på klocka också?
Jag har tillbringat många långa år med träning och jag har alltid klarat mig bra genom att äta ordentligt, allsidigt mellan passen. Under tyngre perioder med styrketräning är såklart tillskott ett måste, men ärligt talat, det här är ju bara löjligt. Hur vore det om ni istället för att sitta och läsa, fundera, diskutera och optimera scheman tog en ryggsäck på ryggen med lite grus i och sen gick ut ett par mil? Bara som komplement till all den energi ni ödslar på självsvältsmetoder och annat skräp?

Fick en fråga för ett tag sen av en liten knatte som hade frågor om träning, hur man byggde den ena muskeln bäst... allt verkar ju handla om utseende. Förklarade lite lätt att absolut bäst och snyggast tränad blir man naturligt genom att lära sig hantera sin egen kropp. Jag själv höll på med gymnastik t.ex i en bit över 10 år, storebror höll på i över 20 år. Ni hittar inte mer vältränade människor än gmnaster och de är nog de som tillbringar absolut minst tid på ett gym eller läsandes kost/träningslitteratur.

burr, ledsen om jag trampade nån på tårna nu, men det här steget från sunt förnuft till galna genvägar för att man inte orkar göra något ordentligt stör mig en smula.

Jussi, hur går det egentligen för dig?


Gud vad trångsynt du är. Klara sig bra är väl klart man gör, men detta handlar om att försäka få ut maximalt resultat av sin träning. Och att då säga att man ska ta på sig skorna och gå ut o träna ist för att ödsla tid på kunskap är ju lite väl ologiskt tänkt av dig, du tror inte att dom tränar också om dom nu försöker få kunskap inom ämnet? Folk gör väl dötta för att dom har intresset, precis som du intresserar dig för andra saker. Att säga att dessa personer tar galna genvägar är även de lite konstigt, de är väl snarare tvärt om, dom anstränger sig verkligen för att få ut maximalt av sin tränig, INTE träna mindre som du påstår...

_________________
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur!

Aristoteles, filosof
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Mar 28, 2008 7:32 am    Post subject: Reply with quote

skönt att ni reagerar, visar ju att det finns lite tankeverksamhet bakom iaf. Jag är på inget sätt trångsynt, snarare så har alla de år jag tränade färgat mig rätt kraftigt. Under rätt många år spenderade jag ett par dagar i veckan ute på Bosön där jag verkligen fick perspektiv på saker och ting, de flesta som tog olika tillskott blev rekommenderade att dra ner på det och istället äta en bättre frukost. Rannsakar man sig själv är det ganska uppenbart att man istället för att trolla med tillskott kan lägga om till en sundare livstil Hur många här har t.e soja- eller kidneybönor som en naturlig del av sin kost? Spenat? linser? kikärtor?

Det jag menar är att hysterin kring tillskott är löjlig, sjuka pengar läggs ner på pulver när det i själva verket borde läggas på sunt leverne. Jag förstår ju självklart att man blir fixerad vid sin kropp, resultat osv, jag peakade själv när jag kunde springa 10k på 36 och samtidigt klara nästan dubbla min vikt i bänkpress, sträcka 100 armhävningar osv. Det tog rätt många år att komma dit men gick jävligt fort att komma därifrån.

Jag höll inte på med längdskidåkning utan åkte alpint. Längdskidor var dock en del i träningen, en väldigt plågsam del dessutom.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Mar 28, 2008 8:40 am    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
skönt att ni reagerar, visar ju att det finns lite tankeverksamhet bakom iaf. Jag är på inget sätt trångsynt, snarare så har alla de år jag tränade färgat mig rätt kraftigt. Under rätt många år spenderade jag ett par dagar i veckan ute på Bosön där jag verkligen fick perspektiv på saker och ting, de flesta som tog olika tillskott blev rekommenderade att dra ner på det och istället äta en bättre frukost. Rannsakar man sig själv är det ganska uppenbart att man istället för att trolla med tillskott kan lägga om till en sundare livstil Hur många här har t.e soja- eller kidneybönor som en naturlig del av sin kost? Spenat? linser? kikärtor?

Det jag menar är att hysterin kring tillskott är löjlig, sjuka pengar läggs ner på pulver när det i själva verket borde läggas på sunt leverne. Jag förstår ju självklart att man blir fixerad vid sin kropp, resultat osv, jag peakade själv när jag kunde springa 10k på 36 och samtidigt klara nästan dubbla min vikt i bänkpress, sträcka 100 armhävningar osv. Det tog rätt många år att komma dit men gick jävligt fort att komma därifrån.

Jag höll inte på med längdskidåkning utan åkte alpint. Längdskidor var dock en del i träningen, en väldigt plågsam del dessutom.



Håller med lite Wink De flesta som tar tillskott verkar ju också äta skummt. Vet många som jag vet gymmat seriest undr gymnasietiden som tittat snett på mig när jag ätit bönmixar och sådant, de själva har sagt att de hatar bönor och sånt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Fri Mar 28, 2008 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tar tillskott endast av bekvämlighet. Har inte lust att äta fisk alltför ofta och det är grymt smidigt att dra i sig en drink efter träning.

Sen blir priset rätt okej också 1kg protein blir ca 120 kr. 1000 gram protein. I ett mjölkpaket är det 35 g protein per liter som kostar 7 kr. 8.33 gram per krona med proteinpulver och 5 gram per krona med mjölk.

Har haft tenta precis så kan ha räknat fel, är grymt trött i skallen nu...Razz


Last edited by JustinSane on Fri Mar 28, 2008 13:03 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Razza // Marre



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 603
Location: Linköping

PostPosted: Fri Mar 28, 2008 12:34 pm    Post subject: Reply with quote

Det du nämner nu ser jag inga konstigheter i mts. Det jag reagerade på var att du verkade ha så svårt att förstå folk som ville få ut maximalt av sin tränig genom att läsa på hur de ska hantera sin skropp. Och ditt förslag var att gå ut och träna ännu mera ist för att ödsla energi på denna kunskap..

Vad du har sagt utöver detta har jag inga åsikter på, jag tror också mycket väl man bara kan äta rätt ist för att ta olika tillskott. Dock är detta ett mycket smidigt sätt och jag tror man får lägga ner väldigt mycket tid på att lära sig laga och äta rätt om man ska ersätta dessa tillskotts fulla funktion..

I första posten skriver du att du inte förstår dig på det här med att äta o träna rätt, i nästa post förklarar du hur man bör rannsaka sig själv och äta rätt ist för att ta kosttillskott..
För övrigt tycker inte jag de framgick riktigt i din första post att det var hysterin kring pulver du pratade om, och att det skulle vara en "galen genväg" vet jag inte riktigt om jag håller med om, fast det beror iofs på helt vilka tillskott vi pratar om..

_________________
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur!

Aristoteles, filosof
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Mar 28, 2008 16:36 pm    Post subject: Reply with quote

Visst finns det många som missköter sin kost, men jag är såå trött på myten om att alla som använder tillskott slarvar med maten. Tar man en proteindrink i skolan eller på jobbet finns det alltid folk som tittar snett på och undrar om det inte vore bättre för mig att käka riktig mat istället (som om jag inte gjorde det redan). Vore bättre om de skötte sig själva istället, för det är inte helt ovanligt att just dessa människor själva ser ut som en vandrande falukorvar.

mts wrote:
skönt att ni reagerar, visar ju att det finns lite tankeverksamhet bakom iaf.


Ja minsann. Trots att man är muskelfixerad så behöver det inte betyda att skallen är helt tom Smile

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Fri Mar 28, 2008 20:51 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
skönt att ni reagerar, visar ju att det finns lite tankeverksamhet bakom iaf.
haha jaha så du sa bara det där för att provocera Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Fri Mar 28, 2008 21:36 pm    Post subject: Reply with quote

Vem vann mellan Rocky och Drago(Dolph Lundgren) ?!?!?!
Jo, han som tränade utan maskiner och massa tillskott !
Det säger väl allt om vem som har rätt !!! Very Happy Wink

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Sat Mar 29, 2008 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

Jag äter inte för att maximera min träning, jag tränar för att maximera mitt liv utan att bli en riktig fettsäck Smile

Proteinpulver, såna där små handskar man har på gymmet, linne, såna där stora midjeband folk använder och många andra saker är lite fjantigt...Dock är det ju alltid så, om man har ett intresse som blir väldigt stort så blir man ju en nörd, alla sub-kulturer blir lite fjantiga om man satsar för hårt Smile

Sen finns det ju sämre intressen än att ta hand om sin kropp, sitta framför datorn är ju ett riktigt värdelöst intresse till exempel Smile

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sat Mar 29, 2008 15:44 pm    Post subject: Reply with quote

Kitano wrote:

Proteinpulver är lite fjantigt...


Tycker du att grillad, hemmagjord hammburgare eller en god kycklingfilé är fjantigt också? Proteinpulver är "mat" i pulverform.

Handskar är däremot lite löjligt, det håller jag med om Smile

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies