HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Kondis och Kost-topicen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 19:48 pm    Post subject: Reply with quote

Animal Mother wrote:
Rex0z wrote:

Känner ju så klart att armarna är större, jag menar tröjorna spricker ju när jag ska ta på mig dom Razz


Smalare men större armar...
Jojo Very Happy

med tanke på att jag vägde 102.5kg när jag började och hade en mage som fått tomten att tappa matlusten så är det väll inte så jäkla konstigt om man kan bygga på sig muskler när man står och lyfter en massa saker hela dagarna och även tappar vikt, nör man sen också cyklar till jobbet.

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Sun Mar 23, 2008 10:12 am    Post subject: Reply with quote

bump!

Får väl liva upp lite! Hade varit kul att höra hur det går för trådskaparen! Smile

Jag har sedan nyår tagit tag i min träning igen, och det med besked! Kör 3-4 spinningpass i veckan och försöker äta nyttigare, har gått ner ca 10 kilo sen januari och jag hade tänkt fortsätta ner till typ 90 kilo. Ligger idag på 109-110 kilo. Har lyckats få med min polare till gymmet och eftersom jag älskar att pina honom så får jag motivation till att dra mig till gymmet, han är lika nöjd eftersom han vet att hade det inte varit för att jag drar med honom så skulle han aldrig gå dit! Smile Provade lite styrketräning för att tag sedan vilket resulterade i att jag hade sån träningsvärk i överkroppen att jag knappt kunde sova på nätterna... Men jag ska ge mig på det igen oxå, har satt ihop ett litet program som jag tänkt köra, har ganska kraftiga ben redan av all spinning så jag fokuserar på magen, ryggen och resten av överkroppen.

Fan så mycket roligare att träna när man vet att det faktiskt ger resultat och när man får komplimanger för att man ser smalare ut!

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun Mar 23, 2008 11:54 am    Post subject: Reply with quote

Animal Mother wrote:
Ronge wrote:

Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?


Ät allt du kommer över. Ät var 3-3,5 timme. 2 mål lagad mat om dagen..

kanske lite överdrivet för en nybörjare att äta så mycket.. menar tre rejäla mål mat + kanske whey80 efter träningen borde räcka.. kanske lite frukt som mellanmål

jag ligger f.ö. på runt 75 kg nu vilket jag är hyfsat nöjd med.. började gymma i januari 06 och då vägde jag runt 58-60 kg.
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sun Mar 23, 2008 16:45 pm    Post subject: Reply with quote

crab_people wrote:
Animal Mother wrote:
Ronge wrote:

Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?


Ät allt du kommer över. Ät var 3-3,5 timme. 2 mål lagad mat om dagen..

kanske lite överdrivet för en nybörjare att äta så mycket.. menar tre rejäla mål mat + kanske whey80 efter träningen borde räcka.. kanske lite frukt som mellanmål

jag ligger f.ö. på runt 75 kg nu vilket jag är hyfsat nöjd med.. började gymma i januari 06 och då vägde jag runt 58-60 kg.

En liten update på min gamla post här då.
Har gymmat 3ggr/veckan i 2½ månad nu. Går stadigt upp i vikt då jag försöker få i mig 2500-3000kcal per dygn och en Gainer efter träning, ibland även innan jag går och lägger mig.

Började på 58kg, nu ligger jag på 62kg (18-19 BMI). Jag är nöjd och når förhoppningsvis 67kg innan Juni/Juli vilket är mitt mål till att börja med Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Mar 23, 2008 16:52 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="Ronge"]
crab_people wrote:
Animal Mother wrote:
Ronge wrote:

Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?


Ät allt du kommer över. Ät var 3-3,5 timme. 2 mål lagad mat om dagen..

kanske lite överdrivet för en nybörjare att äta så mycket.. menar tre rejäla mål mat + kanske whey80 efter träningen borde räcka.. kanske lite frukt som mellanmål

jag ligger f.ö. på runt 75 kg nu vilket jag är hyfsat nöjd med.. började gymma i januari 06 och då vägde jag runt 58-60 kg.

En liten update på min gamla post här då.
Har gymmat 3ggr/veckan i 2½ månad nu. Går stadigt upp i vikt då jag försöker få i mig 2500-3000kcal per dygn och en Gainer efter träning, ibland även innan jag går och lägger mig.

Började på 58kg, nu ligger jag på 62kg (18-19 BMI). Jag är nöjd och når förhoppningsvis 67kg innan Juni/Juli vilket är mitt mål till att börja med Smile[/quote

2500-3000 kcal per dygn? Razz Vad lite, inte undra på att du är smalis Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sun Mar 23, 2008 17:05 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="Derox"]
Ronge wrote:
crab_people wrote:
Animal Mother wrote:
Ronge wrote:

Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?


Ät allt du kommer över. Ät var 3-3,5 timme. 2 mål lagad mat om dagen..

kanske lite överdrivet för en nybörjare att äta så mycket.. menar tre rejäla mål mat + kanske whey80 efter träningen borde räcka.. kanske lite frukt som mellanmål

jag ligger f.ö. på runt 75 kg nu vilket jag är hyfsat nöjd med.. började gymma i januari 06 och då vägde jag runt 58-60 kg.

En liten update på min gamla post här då.
Har gymmat 3ggr/veckan i 2½ månad nu. Går stadigt upp i vikt då jag försöker få i mig 2500-3000kcal per dygn och en Gainer efter träning, ibland även innan jag går och lägger mig.

Började på 58kg, nu ligger jag på 62kg (18-19 BMI). Jag är nöjd och når förhoppningsvis 67kg innan Juni/Juli vilket är mitt mål till att börja med Smile[/quote

2500-3000 kcal per dygn? Razz Vad lite, inte undra på att du är smalis Wink

Det funkar iallafall Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Mar 23, 2008 17:09 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="Ronge"]
Derox wrote:
Ronge wrote:
crab_people wrote:
Animal Mother wrote:
Ronge wrote:

Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?


Ät allt du kommer över. Ät var 3-3,5 timme. 2 mål lagad mat om dagen..

kanske lite överdrivet för en nybörjare att äta så mycket.. menar tre rejäla mål mat + kanske whey80 efter träningen borde räcka.. kanske lite frukt som mellanmål

jag ligger f.ö. på runt 75 kg nu vilket jag är hyfsat nöjd med.. började gymma i januari 06 och då vägde jag runt 58-60 kg.

En liten update på min gamla post här då.
Har gymmat 3ggr/veckan i 2½ månad nu. Går stadigt upp i vikt då jag försöker få i mig 2500-3000kcal per dygn och en Gainer efter träning, ibland även innan jag går och lägger mig.

Började på 58kg, nu ligger jag på 62kg (18-19 BMI). Jag är nöjd och når förhoppningsvis 67kg innan Juni/Juli vilket är mitt mål till att börja med Smile[/quote

2500-3000 kcal per dygn? Razz Vad lite, inte undra på att du är smalis Wink

Det funkar iallafall Rolling Eyes


Haha :p skojjar med dig Smile Jag gillar att äta mycket Smile Kör själv 4500-5000 kcal per da typ Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun Mar 23, 2008 18:02 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="Derox"]
Ronge wrote:
Derox wrote:
Ronge wrote:
crab_people wrote:
Animal Mother wrote:
Ronge wrote:

Jo jag vet, det är därför jag ber om hjälp vad gäller kosten. Några tips?


Ät allt du kommer över. Ät var 3-3,5 timme. 2 mål lagad mat om dagen..

kanske lite överdrivet för en nybörjare att äta så mycket.. menar tre rejäla mål mat + kanske whey80 efter träningen borde räcka.. kanske lite frukt som mellanmål

jag ligger f.ö. på runt 75 kg nu vilket jag är hyfsat nöjd med.. började gymma i januari 06 och då vägde jag runt 58-60 kg.

En liten update på min gamla post här då.
Har gymmat 3ggr/veckan i 2½ månad nu. Går stadigt upp i vikt då jag försöker få i mig 2500-3000kcal per dygn och en Gainer efter träning, ibland även innan jag går och lägger mig.

Började på 58kg, nu ligger jag på 62kg (18-19 BMI). Jag är nöjd och når förhoppningsvis 67kg innan Juni/Juli vilket är mitt mål till att börja med Smile[/quote

2500-3000 kcal per dygn? Razz Vad lite, inte undra på att du är smalis Wink

Det funkar iallafall Rolling Eyes


Haha :p skojjar med dig Smile Jag gillar att äta mycket Smile Kör själv 4500-5000 kcal per da typ Smile

jo alltså ju mer du äter desto mer går du ju upp i vikt (surprise).. inte nödvändigtvis i muskler men. tänk på deffen till sommaren bara ronge Razz
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun Mar 23, 2008 18:03 pm    Post subject: Reply with quote

herregud vilket fuck up det blev av quoten
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Mon Mar 24, 2008 0:09 am    Post subject: Reply with quote

Efter ett litet upphåll i slutet av 2007 har man kommit igång igen.
75 Kg är man uppe i nu. Så ett par kilo muskler har man iallafall lagt på sig nu ( Blir ju inte tjock så måste va det Wink )
Neh men nu är det bara 4 veckor kvar till thailand. Så ska köra lite extra hårt nu så man kommer i form tills dess.
77-78 är mitt mål tills dess. Ska bli spännande och se om jag klarar det.
Måste först och främst få igång dygsrytmen igen. Blivit lite dåligt med regelbundna måltider. Hinner oftast bara med 2 mål per dag. Typ frukost/lunch. Sen mat runt 18-20 tiden. Sen kanske nå fil eller nått senare. Ska komma in i förra rytmen. Frukost på morgonen. Mat runt 11-13. Dra och träna. Proteintillskott efteråt. Sen mat igen runt 18-19 tiden. Samt ett litet mindre mål mat runt 22-23 tiden. ( Typ ägg,spenat och keso Razz )

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Mar 24, 2008 0:40 am    Post subject: Reply with quote

Började gymma på friskis med en polare för ett tag sedan, köpte ett 3 månaders kort. Gymmar 2-3 gånger i veckan och kör enligt ett schema polaren gjort Smile Väger fan bara ynka 63-64 kilo just nu Sad funderar på att bulka så min kropp kan få lite mer fett, för jag har knappt det Razz Min "drömvikt" just nu är iallafall 70 kilo, får se ifall jag kan nå det i år Smile
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Mon Mar 24, 2008 0:47 am    Post subject: Reply with quote

Funderar på att börja gymma när jag fyllt 18(Om ca en och en halv månad).
Väger nu in på, efter morgonkisset, 58kg på 187cm.
Fattar inte hur jag kan väga så lite med tanke på min längd och på att jag inte ens ser ut som ett benrangel.

Tror jag kommer få det jobbigt som fan med att äta regelbundet, så sjukt svårt att komma igång med sånt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Mon Mar 24, 2008 5:45 am    Post subject: Reply with quote

Michael L. wrote:
Funderar på att börja gymma när jag fyllt 18(Om ca en och en halv månad).
Väger nu in på, efter morgonkisset, 58kg på 187cm.
Fattar inte hur jag kan väga så lite med tanke på min längd och på att jag inte ens ser ut som ett benrangel.

Tror jag kommer få det jobbigt som fan med att äta regelbundet, så sjukt svårt att komma igång med sånt.

När jag började äta regelbundet så var det ett problem. Att få tag på själva maten. Jag orkar i princip aldrig laga mat. Jag ville ha något snabbt och lättlagat som gick på 5min.
Detta kom jag fram till;

Huruvida detta är nyttigt eller ej har jag ingen aning om. Men lättlagat är det, en jävla kaloribomb.

- Släng i lite bröd i brödrosten.
- Bre på rikligt med smör
- Bre på rikligt med majonäs
- Släng på lite köttbullar
- Njut
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Mar 24, 2008 11:43 am    Post subject: Reply with quote

nej det där är itne så bra träningsmat patron.. hemlagade köttbullar är viserligen okej men jag gissar att det var mamma scans eller? Smile men om du fortfarande vill gå upp mycket i vikt är ju det viktigaste att ligga på kaloriöverskott. men du borde ta bort fettet och lägga till kolhydrater istället så kan du äta mer men behålla samma kalorimängd. (1 gr fett = 9 kcal medan 1 gr kolhydrat = 4 kcal)

ett tips på bra träningsmat är havregrynsgröt med ägg i.. dvs ni häller upp havregryn i en skål (jag brukar ta 3 dl), c:a det dubbla det med vatten (i mitt fall alltså 6 dl) samt knäck några ägg i skålen och rör runt lite med en gaffel så det blir utblandat.. sen in i micron på full effekt i 4 min. smakar som vanlig havregrynsgröt fast man blir sjukt mätt.
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Mar 24, 2008 14:00 pm    Post subject: Reply with quote

Håller på att deffa ner mig nu, målet är -9 kg till sommaren då kommer jag ligga på 78kg.
Hittils har jag gått ner 2 kg sedan början på mars.
Kör 5-6ggr / veckan på gymmet och motionerar 3-4 ggr / veckan genom att löpa samt att gå ut och gå i snabb takt med packning längre sträckor ( runt 1.5 mil ).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Mon Mar 24, 2008 14:56 pm    Post subject: Reply with quote

crab_people wrote:
nej det där är itne så bra träningsmat patron.. hemlagade köttbullar är viserligen okej men jag gissar att det var mamma scans eller? Smile men om du fortfarande vill gå upp mycket i vikt är ju det viktigaste att ligga på kaloriöverskott. men du borde ta bort fettet och lägga till kolhydrater istället så kan du äta mer men behålla samma kalorimängd. (1 gr fett = 9 kcal medan 1 gr kolhydrat = 4 kcal)

ett tips på bra träningsmat är havregrynsgröt med ägg i.. dvs ni häller upp havregryn i en skål (jag brukar ta 3 dl), c:a det dubbla det med vatten (i mitt fall alltså 6 dl) samt knäck några ägg i skålen och rör runt lite med en gaffel så det blir utblandat.. sen in i micron på full effekt i 4 min. smakar som vanlig havregrynsgröt fast man blir sjukt mätt.

Låter faktiskt rätt okej. Kanske inte det godaste, men billigt, snabbt och definitivt ätbart. Smile
Att min lilla macka var onyttig visste jag redan. Men jag har kommit till en viss punkt där jag skiter i hur jag går upp i vikt, bara jag går upp i vikt.

Men fler sådana lätta och nyttiga mattips uppskattas. Fick förövrigt studentkokboken i julklapp och den åker faktiskt fram lite då och då.
Back to top
View user's profile Send private message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Mon Mar 24, 2008 15:32 pm    Post subject: Reply with quote

hur går det før vår kære jussi då? Smile
_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Mon Mar 24, 2008 22:12 pm    Post subject: Reply with quote

Så snart mitt halsont går över så ska jag börja träna rätt mupphårt för att gå upp minst 5-7 kg. Är just nu 185 cm och väger 75 kg, så tanken är att gå upp till 80-85
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Mar 25, 2008 19:02 pm    Post subject: Reply with quote

Michael L. wrote:

Tror jag kommer få det jobbigt som fan med att äta regelbundet, så sjukt svårt att komma igång med sånt.


Måltidsfrekvens spelar ingen som helst roll rent fysiologiskt.
Det kan till och med vara en fördel att bara äta 1-2 gånger/dag, t.ex. ett lätt mål vid klockan 17.00. Sen efter det träning och för att sen vid klockan 20.00 äta hela dagens ranson på en gång. Att fasta större delen av dygnet kan vara smart, men det kräver lite mer av personen.

Att "experter" säger att man SKA ha ett regelbundet intag är fel. Däremot kan det såklart vara enklare att leva så rent psykiskt.

Vad jag vill ha sagt är att du inte behöver hänga upp sig så förbaskat på det här med regelbundenheten, missar du ett mål är det fullständigt skitsamma, sålänge du efter dagens slut fått i dig ditt dagliga behov av mikro och makronutrienter.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Tue Mar 25, 2008 19:36 pm    Post subject: Reply with quote

Animal Mother wrote:
Michael L. wrote:

Tror jag kommer få det jobbigt som fan med att äta regelbundet, så sjukt svårt att komma igång med sånt.


Måltidsfrekvens spelar ingen som helst roll rent fysiologiskt.
Det kan till och med vara en fördel att bara äta 1-2 gånger/dag, t.ex. ett lätt mål vid klockan 17.00. Sen efter det träning och för att sen vid klockan 20.00 äta hela dagens ranson på en gång. Att fasta större delen av dygnet kan vara smart, men det kräver lite mer av personen.

Att "experter" säger att man SKA ha ett regelbundet intag är fel. Däremot kan det såklart vara enklare att leva så rent psykiskt.

Vad jag vill ha sagt är att du inte behöver hänga upp sig så förbaskat på det här med regelbundenheten, missar du ett mål är det fullständigt skitsamma, sålänge du efter dagens slut fått i dig ditt dagliga behov av mikro och makronutrienter.

helt sant. däremot kommer ju blodsockret sjunka under dagen så om man har ett liv där man inte kan vara hängig hela dagarna så bör man nog käka lite frukt eller nåt åtminstone.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next
Page 10 of 13

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies