HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Skriv vad f*n du vill-tråden !
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 143, 144, 145  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 10:38 am    Post subject: Reply with quote

[siLL]Dexer wrote:
Visst kan jag hålla med om det är respektlöst. Om man skulle göra nått sånt i deras land.
Men just i Sverige tycker jag man borde få kunna visa "nästan" vad man vill.

Ja, det finns yttrandefrihet. Ja, självklart ska man få använda den.
Men hur som haver så är det gryyyymt onödigt att hävda den "bara för att jag har rätt till det", för uppenbarligen så blir folk jättearga och vill döda dig. Det är lite som nån vettig människa sa, en åsikt behöver inte nödvändigtvis vara vettig bara för att man kan dö för den.

Lite som leken (irritationsmomentet) "luften är fri". Ni vet när man viftar med en hand framför nåns ögon och säger "luften är fri, luften är fri". Klart den är fri, men du kan ge dig faaan på att du kommer få en blåklocka om du håller på tillräckligt länge. Därför gör man det inte mot folk man inte känner.

Kan folk bara ge fan i att provocera för provocerandets skull? Världen skulle bli så mycket bättre.

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

Väl talat.
Back to top
View user's profile Send private message
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 15:02 pm    Post subject: Reply with quote

Cat wrote:

Ja, det finns yttrandefrihet. Ja, självklart ska man få använda den.
Men hur som haver så är det gryyyymt onödigt att hävda den "bara för att jag har rätt till det", för uppenbarligen så blir folk jättearga och vill döda dig. Det är lite som nån vettig människa sa, en åsikt behöver inte nödvändigtvis vara vettig bara för att man kan dö för den.

Lite som leken (irritationsmomentet) "luften är fri". Ni vet när man viftar med en hand framför nåns ögon och säger "luften är fri, luften är fri". Klart den är fri, men du kan ge dig faaan på att du kommer få en blåklocka om du håller på tillräckligt länge. Därför gör man det inte mot folk man inte känner.

Kan folk bara ge fan i att provocera för provocerandets skull? Världen skulle bli så mycket bättre.


Bra sagt.

_________________
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 16:24 pm    Post subject: Reply with quote

ärligt talat... det är rätt mycket skitsnack när det kommer till sjuksköterskor också, de har kass lön, helt klart, men när man får OB-tillägg, rotationstillägg och alla andra finurliga tillägg får man ut rätt mycket efter skatt ändå. En sjuksköterska som jobbar skift med rotationstillägg får ut mer efter skatt än en civilingenjör när de kommer ut från skolan, civilingenjören har 26400 i månadslön och ssk har runt 18k.

Sen är det helt skiljda utvecklingskurvor på lönen... men ändå!
kan tilläggas att det här är en jämförelse vi gjorde över en diskussion här hemma för ett tag sen, det ska alltså inte generaliseras.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 16:33 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, alltså. Generellt sett är det väl ganska svårt att sätta ett värde på just en tjänst? Visst, läkare och sjuksköterskor är nödvändiga - därför borde de ha hög lön, men å andra sidan är sophämtare det också - då borde även de ha hög lön. Jag menar, det är trots allt sammanhanget som räknas, det vill säga, alla tjänster behövs trots allt, och i princip alla är viktiga för samhällets utveckling.

Att då höja löner här och där sporrar bara inflationen och när folk märker att de inte alls får ut så mycket mer av sin lön egentligen, självklart vill de ha mer. Ond cirkel enligt mig...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 17:41 pm    Post subject: Reply with quote

Cat wrote:
[siLL]Dexer wrote:
Visst kan jag hålla med om det är respektlöst. Om man skulle göra nått sånt i deras land.
Men just i Sverige tycker jag man borde få kunna visa "nästan" vad man vill.

Ja, det finns yttrandefrihet. Ja, självklart ska man få använda den.
Men hur som haver så är det gryyyymt onödigt att hävda den "bara för att jag har rätt till det", för uppenbarligen så blir folk jättearga och vill döda dig. Det är lite som nån vettig människa sa, en åsikt behöver inte nödvändigtvis vara vettig bara för att man kan dö för den.

Lite som leken (irritationsmomentet) "luften är fri". Ni vet när man viftar med en hand framför nåns ögon och säger "luften är fri, luften är fri". Klart den är fri, men du kan ge dig faaan på att du kommer få en blåklocka om du håller på tillräckligt länge. Därför gör man det inte mot folk man inte känner.

Kan folk bara ge fan i att provocera för provocerandets skull? Världen skulle bli så mycket bättre.


Självklart ska man inte använda sig ut av den bara för man kan. Om man bara är ute efter att provocera.
Men använder man yttrandefriheten i något vettigt sammanhang så ska man inte behöva känna sig hotad va några puckade extremister.

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
dyyylan



Joined: 09 Jul 2005
Posts: 83

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 21:14 pm    Post subject: Reply with quote

vad har hänt med servrarna?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 21:34 pm    Post subject: Reply with quote

Magnorko wrote:
vad har hänt med servrarna?

Den hyrda är inte hyrd längre (månaden är slut) och cs2 (Makrillos) var nere pga. hans "internet fixade sin uppkoppling" Wink

cs2 bör vara uppe (cs1 pekar mot cs2).

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dyyylan



Joined: 09 Jul 2005
Posts: 83

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 22:16 pm    Post subject: Reply with quote

pihl wrote:
Magnorko wrote:
vad har hänt med servrarna?

Den hyrda är inte hyrd längre (månaden är slut) och cs2 (Makrillos) var nere pga. hans "internet fixade sin uppkoppling" Wink

cs2 bör vara uppe (cs1 pekar mot cs2).


aha okej tack : )
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 23:52 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Dexer wrote:
Cat wrote:
[siLL]Dexer wrote:
Visst kan jag hålla med om det är respektlöst. Om man skulle göra nått sånt i deras land.
Men just i Sverige tycker jag man borde få kunna visa "nästan" vad man vill.

Ja, det finns yttrandefrihet. Ja, självklart ska man få använda den.
Men hur som haver så är det gryyyymt onödigt att hävda den "bara för att jag har rätt till det", för uppenbarligen så blir folk jättearga och vill döda dig. Det är lite som nån vettig människa sa, en åsikt behöver inte nödvändigtvis vara vettig bara för att man kan dö för den.

Lite som leken (irritationsmomentet) "luften är fri". Ni vet när man viftar med en hand framför nåns ögon och säger "luften är fri, luften är fri". Klart den är fri, men du kan ge dig faaan på att du kommer få en blåklocka om du håller på tillräckligt länge. Därför gör man det inte mot folk man inte känner.

Kan folk bara ge fan i att provocera för provocerandets skull? Världen skulle bli så mycket bättre.


Självklart ska man inte använda sig ut av den bara för man kan. Om man bara är ute efter att provocera.
Men använder man yttrandefriheten i något vettigt sammanhang så ska man inte behöva känna sig hotad va några puckade extremister.


Allt är upp till dig. VET du att folk kan bli förbannade pga det du säger, och du är rädd för konsekvenserna, så är det upp till dig att säga det du vill ha sagt eller inte. Känner du ett uppenbart hot mot din person efter något du sagt eller gjort så går du självklart till polisen. Självklart är det inte så det ska gå till egentligen, men tills människan blivit bättre är det i såna breddgrader man får tänka.

Själv säger jag vad jag tycker och tänker, såvida det ligger under SRL, annars håller jag käft och låter de tankarna sväva förbi och ut ur hjärnan. Jag tänker inte sitta och vara rädd för att någon ska ta illa upp så fort jag öppnar käften, vill folk från NSF inte höra mig snacka om hur mycket jag gillar asiatiska flickor så tvingar jag dom inte att lyssna. Vill dom däremot ge mig stryk får dom väl ge mig stryk men jag tänker i alla fall inte sitta och vara rädd för att folk ska slå mig eller döda mig. Får jag inte säga vad jag tycker ser jag ingen mening med att leva, då min, individualitet är allt jag egentligen har. Visst kan folk tycka att jag är dum i huvudet och att mitt sätt att tänka är jävligt enkelspårigt, korkat och allmänt idiotiskt, men det är sån jag är, och gillar inte folk det så tvingar jag dom inte att umgås eller prata med mig.

Du gör som du vill, och tänker som du tänker, men tänk extra noga hur du vill leva ditt liv, det gör jag, och jag tar konsekvenserna därefter.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Fri Feb 15, 2008 10:16 am    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
[siLL]Dexer wrote:
Bl.a en sjuksköterska(eller nå liknande) som gnällde på sin lön. Hade precis avslutat en 3 årig utbildning. Fick en ingångslön sämre än på mcdonalds.
Vafan,hon visste ju det innan.Samt säger hon att hon trivs med sitt jobb och kan inte tänkas byta. Men om hon trivs så sluta klaga i tv.

Precis!! När det är så uppenbart att det faktum att lönen för hennes drömjobb är lägre än den för en som hoppat av högstadiet är ett mindre problem än att du var tvungen att lyssna på hennes gnäll.

haha asså lyssna på gnäll är döden
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Fri Feb 15, 2008 15:04 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:

Precis!! När det är så uppenbart att det faktum att lönen för hennes drömjobb är lägre än den för en som hoppat av högstadiet är ett mindre problem än att du var tvungen att lyssna på hennes gnäll.


Hennes "drömjobb" har alltid varit dåligt betalt. Har alltid varit diskussioner om deras låga löner.
Det visste hon innan hon satte sig i skolbänken igen. Det är ju inte så att deras löner har blivit sämre på 3 år.
Om lönen inte duger tar man inte det jobbet, eller så byter man jobb.

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Feb 16, 2008 10:05 am    Post subject: Reply with quote

För ca 7 år sedan så fick ju deras fackförbund igenom ett 5 års kontrakt där de hade bättre löner osv, efter det gick det ju ut för.. det är ju deras eget fackförbund som inte kan lobba fram bättre kontrakt. Det är smått komiskt att en undersköterska med mindre utbildning kan tjäna mer än en sjuksköterska. Sen när det gäller rotationstillägg osv så jobbar väl läkare, kirurger och alla andra med sådant också? Med andra ord tjänar de också jävligt bra!? Man har ju sen långt tillbaka sett på deras yrke som ett kall, som något man ska göra för att hjälpa andra människor.. inte för att man vill tjäna pengar. Men som vanligt när ekonomin i världen börjar gå upp och ner som en bergodalbana så vill alla ha mer pengar, även sjuksköterskor.
_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Sat Feb 16, 2008 21:01 pm    Post subject: Reply with quote

Personligen tycker jag de borde tjäna riktigt bra. De tar ju hand om / räddar människors liv. Utan människor skulle inte samhället fungera. Nu tjänar ju de som hjälper till att förstöra samhället ( miljön bl.a ) mycket mera. Tänker mest på industrier som tillverkar produkter vi egentligen skulle klara oss utan.
Fast detta scenario kommer ju aldrig inträffa Razz

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Sun Feb 17, 2008 15:24 pm    Post subject: Reply with quote

Efter att ha sett 5 minuter av "I huvudet på Carolina Gynning" har jag bara en sak att säga:
Deportera Carolina Gynning till Kina....

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sun Feb 17, 2008 16:26 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Dexer wrote:
Efter att ha sett 5 minuter av "I huvudet på Carolina Gynning" har jag bara en sak att säga:
Deportera Carolina Gynning till Kina....

Är det inte det programet är till för? att hålla henne utanför Sveriges gränser? Razz

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Sun Feb 17, 2008 18:30 pm    Post subject: Reply with quote

Hon är ju snygg för fan! Deportera henne till mitt sovrum istället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sun Feb 17, 2008 18:56 pm    Post subject: Reply with quote

Michael L. wrote:
Hon är ju snygg för fan! Deportera henne till mitt sovrum istället.

är inte hon typ dubbelt så gammal som du?

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sun Feb 17, 2008 19:19 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
Michael L. wrote:
Hon är ju snygg för fan! Deportera henne till mitt sovrum istället.

är inte hon typ dubbelt så gammal som du?

Har du aldrig sett mandomsprovet?
"Mrs. Robinson, you're trying to seduce me..."

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Sun Feb 17, 2008 19:44 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
Michael L. wrote:
Hon är ju snygg för fan! Deportera henne till mitt sovrum istället.

är inte hon typ dubbelt så gammal som du?


Är hon 36 år gammal så ja.
Men det är det jag menar, erfarenheten hos den slinkan måste ju vara grov.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 143, 144, 145  Next
Page 82 of 145

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies