HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Lägesrapport-topicen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 101, 102, 103  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Tue Jan 15, 2008 22:27 pm    Post subject: Reply with quote

Mole^^ wrote:
Al'ar nere, vill ha Kael nere idag också plx
Om ni precis har tagit al'ar är chansen minimal att ni tar KT samma kväll. xD

Spelar just nu min tauren female hunter. Pvpar endast på min tauren female druid. Surprised

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Tue Jan 15, 2008 23:12 pm    Post subject: Reply with quote

guild drama UNDER Kael är ROLIGT, slutade med att tre stycken lämnade guilden PEW PEW! (Lock, SP, firal doroid)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Tue Jan 15, 2008 23:24 pm    Post subject: Reply with quote

Mole^^ wrote:

neonB, har du kört genom alla encounters i spelet?

Mhm - för många gånger, och till och med alla encounters på just magen nu också Smile lirade ju präst preTBC.
Men vi har (för RP och skojjskull) rensat MC, BWL, AQ och Naxx - slutade med att vi fick köra några fler gånger för Buggelina (som hade 27splinters från PreTBC) började närma sig Atiesh så jävla mycket. Iallafall roligare att lira dom gamla encountersarna för nostalgins skull än att nöta BT/Hyjal vecka ut och vecka in.

Fan - jag har haft raidfritt 5 av veckans 7 dagar så jävla länge att Sunwell kommer bli en otrolig jävla upplevelse, äntligen nöta igen.

Ingen som lirar aktivt mage alltså? Hade varit kul att ha någon mer att theorycrafta om samma klass! Men lock och paladin kan man också ha kul prat om.
Hunter's finns inte så mycket att snacka om - specca BM och skaffa Steady Shot macro, sen är man nästan klar för att bomboma DPS meters.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 0:58 am    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
Mole^^ wrote:

neonB, har du kört genom alla encounters i spelet?

Mhm - för många gånger, och till och med alla encounters på just magen nu också Smile lirade ju präst preTBC.
Men vi har (för RP och skojjskull) rensat MC, BWL, AQ och Naxx - slutade med att vi fick köra några fler gånger för Buggelina (som hade 27splinters från PreTBC) började närma sig Atiesh så jävla mycket. Iallafall roligare att lira dom gamla encountersarna för nostalgins skull än att nöta BT/Hyjal vecka ut och vecka in.

Fan - jag har haft raidfritt 5 av veckans 7 dagar så jävla länge att Sunwell kommer bli en otrolig jävla upplevelse, äntligen nöta igen.

Ingen som lirar aktivt mage alltså? Hade varit kul att ha någon mer att theorycrafta om samma klass! Men lock och paladin kan man också ha kul prat om.
Hunter's finns inte så mycket att snacka om - specca BM och skaffa Steady Shot macro, sen är man nästan klar för att bomboma DPS meters.


Och var är skillnaden jämfört med någon annan pve dps klass? Som firemage lägger du upp scorchx5 sen spammar fireballs eller som frost spammar frostbolts. Kan lova att det är förbannat mycket jobbigare som bm hunter då man faktiskt måste tima sina skott mellan autoshot och även lägga till arcaneshot och multishot i sin shot rotation för att maximera DPS och öven ha bra micro på ditt pet i flera encounters för att det inte ska dö. Sen så theorycrafting om physical dps klasser är mycket mera invecklat än spelldamage klasser, speciellt då hunters använder mana

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 3:45 am    Post subject: Reply with quote

Hunters finns det inte så värst mycket att räkna på. Det mesta är redan upptäckt och det krävs inte värsta åtanken för att maximera dps.
Köra CoR på bossar som tanken klarar av skadan ifrån, ha en icke BM hunter med Improved Hunter's Mark och Expose Weakness - resten är för det mesta spamma ditt macro.

Gearen är heller inte så värst invecklad - man kan rätt enkelt titta på ett item och säga vilket som är bäst för en hunter.

Om vi nu hoppar vidare till mages och fortsätter på det sistnämda - dvs gearen, har vi ju blandannat Illidan healing cloaken som är rätt interessant. En vanlig mage skulle inte tänka efter två sekunder "hm den där cloaken är fan den bästa caster cloaken i spelet".

Men anyway - inget är egentligen lätt eller enkelt, men då jag själv gjort hundratals kalylationer om dpscyklas, rolling ignites, gear, you name it. Och sedan sett min hunter mate klara sig well enough på dps mätaren med sitt macro och bara plocka gear som man av att ha spelat spelet och rent logist är bra, ja då blir det lätt att jag säger som jag sa.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 8:12 am    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
Hunters finns det inte så värst mycket att räkna på. Det mesta är redan upptäckt och det krävs inte värsta åtanken för att maximera dps.
Köra CoR på bossar som tanken klarar av skadan ifrån, ha en icke BM hunter med Improved Hunter's Mark och Expose Weakness - resten är för det mesta spamma ditt macro.

Gearen är heller inte så värst invecklad - man kan rätt enkelt titta på ett item och säga vilket som är bäst för en hunter.

Om vi nu hoppar vidare till mages och fortsätter på det sistnämda - dvs gearen, har vi ju blandannat Illidan healing cloaken som är rätt interessant. En vanlig mage skulle inte tänka efter två sekunder "hm den där cloaken är fan den bästa caster cloaken i spelet".

Men anyway - inget är egentligen lätt eller enkelt, men då jag själv gjort hundratals kalylationer om dpscyklas, rolling ignites, gear, you name it. Och sedan sett min hunter mate klara sig well enough på dps mätaren med sitt macro och bara plocka gear som man av att ha spelat spelet och rent logist är bra, ja då blir det lätt att jag säger som jag sa.


För att föra en disskution krävs faktiskt lite kunskap om de två "sidorna" man talar för/emot. Som sagt, det finns minst lika mycket om inte mer gällande hunters i theorycrafting väg. Det är lätt att spela hunter men det är svårt att spela den bra. Men du får som du vill,
/cast !Auto shot
/cast Steady Shot
ftw.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
r0st



Joined: 11 Jan 2003
Posts: 81
Location: Under sängen

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 17:53 pm    Post subject: Reply with quote

Level 64 med min hunter nu. Slut på tentaperioden på fredag så det blir tamejfan Level 70 innan helgen efter denna.

Skaffade mig även en http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=31323;source=live för det nätta priset 500g, så man har en liten bonus att se fram emot.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 18:04 pm    Post subject: Reply with quote

r0st wrote:
Level 64 med min hunter nu. Slut på tentaperioden på fredag så det blir tamejfan Level 70 innan helgen efter denna.

Skaffade mig även en http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=31323;source=live för det nätta priset 500g, så man har en liten bonus att se fram emot.


Nice, 3:e bästa BM vapnet i spelet. (Bättre än bågen från Illidan.)

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Jan 17, 2008 0:30 am    Post subject: Reply with quote

Victor wrote:
För att föra en disskution krävs faktiskt lite kunskap om de två "sidorna" man talar för/emot. Som sagt, det finns minst lika mycket om inte mer gällande hunters i theorycrafting väg. Det är lätt att spela hunter men det är svårt att spela den bra. Men du får som du vill,
/cast !Auto shot
/cast Steady Shot
ftw.


Om du vill diskutera hunter theorycraft är jag öppen för diskussion. Allt jag sa tidigare sa jag inte på grund av inget. Jag har kunskap nog om hunters för att räkna dpscyklar med dig - och av detta och annan erfarenhet sa jag enkelt att jag tycker inte hunters är lika svåra som mages.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elfie



Joined: 04 Jun 2003
Posts: 789
Location: Lund

PostPosted: Thu Jan 17, 2008 10:53 am    Post subject: Reply with quote

Tacka vet jag rogues.. 3snd/5rupture for eternity. Tur att de är roliga i pvp : )
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Fri Jan 18, 2008 12:57 pm    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
Victor wrote:
För att föra en disskution krävs faktiskt lite kunskap om de två "sidorna" man talar för/emot. Som sagt, det finns minst lika mycket om inte mer gällande hunters i theorycrafting väg. Det är lätt att spela hunter men det är svårt att spela den bra. Men du får som du vill,
/cast !Auto shot
/cast Steady Shot
ftw.


Om du vill diskutera hunter theorycraft är jag öppen för diskussion. Allt jag sa tidigare sa jag inte på grund av inget. Jag har kunskap nog om hunters för att räkna dpscyklar med dig - och av detta och annan erfarenhet sa jag enkelt att jag tycker inte hunters är lika svåra som mages.


Ni som vet något om hunters, hur är deras DPS i 25-man? (SSC, TK, BT, MT) jämfört med likagearade Locks / Mages / SPs? Om ni kommer ihåg hur det var för er (:
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Fri Jan 18, 2008 13:13 pm    Post subject: Reply with quote

Lets just say it like this shall we?
http://wowwebstats.com/qmwtesecxopti

(Calafalas lirar inte BM utan MM hybrid för expose weakness, improved huntersmark m.m.)

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Sun Jan 27, 2008 21:15 pm    Post subject: Reply with quote

Kael dog idag, wiiie

Rage Winter blabla, sämst fight, död också, wiie
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 9:51 am    Post subject: Reply with quote

snart 2v utan wow Very Happy snart 2v tils jag börjar spela igen också Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 0:07 am    Post subject: Reply with quote

Mole^^ wrote:
Kael dog idag, wiiie

Rage Winter blabla, sämst fight, död också, wiie


Ni borde väl klara Anetheron lätt också. Kaz'rogal och Azgalol behöver era healers SR gear till - så dom lär ni inte klara lika fort.
Men bra gjort och grattis!

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 2:06 am    Post subject: Reply with quote

Allas varan Harvey Wallbanger skulle kora Karazhan for forsta gangen igar kvall.... Hur de gick fraga honom, horde att han var javligt forbannad iaf =X
_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Elfie



Joined: 04 Jun 2003
Posts: 789
Location: Lund

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 10:10 am    Post subject: Reply with quote

Gled runt som vanligt och skulle precis köra en gruul pug när jag fick ninja ginvite. Direkt in till Vashj, något av en omställning.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Thu Jan 31, 2008 11:35 am    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
Mole^^ wrote:
Kael dog idag, wiiie

Rage Winter blabla, sämst fight, död också, wiie


Ni borde väl klara Anetheron lätt också. Kaz'rogal och Azgalol behöver era healers SR gear till - så dom lär ni inte klara lika fort.
Men bra gjort och grattis!


Anetheron oneshotta vi i förrgår (efter tre tryes i söndags), Kaz'rogal one-shotta vi.. hur simpel fight somhelst, <3 vara warlock på den fighten ^^

dock nästa fight wannabe magtheridon var ju inte rolig...

SSC gick ner igår, tre stycken Belt of Blasting till oss söta casters (:

Idag, TK, ge mig VR head, Trash Shoulders och Nexus Key o;
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Jan 31, 2008 19:54 pm    Post subject: Reply with quote

Mole^^ wrote:
Narya/neonb wrote:
Mole^^ wrote:
Kael dog idag, wiiie

Rage Winter blabla, sämst fight, död också, wiie


Ni borde väl klara Anetheron lätt också. Kaz'rogal och Azgalol behöver era healers SR gear till - så dom lär ni inte klara lika fort.
Men bra gjort och grattis!

dock nästa fight wannabe magtheridon var ju inte rolig...


Som sagt - shadowgear! Sen är han lätt som en apa.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Mon Feb 18, 2008 21:25 pm    Post subject: Reply with quote

Archimonde nere
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 101, 102, 103  Next
Page 97 of 103

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies