HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Dagens kommentar
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Tue Nov 20, 2007 14:49 pm    Post subject: Reply with quote

Squadron- wrote:
Var och tittade på hus idag, lånade då en Navigator av kompisen för att hitta lättare.

Jag slår in adressen, och Navigatorn börjar vägleda mig röst-styrt, varpå tjejen säger:

-Sitter det någon och säger exakt vart du skall åka nu då?


hahaha Very Happy

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Fri Nov 23, 2007 2:00 am    Post subject: Reply with quote

"Det observerbara universum vi kan se nu, det är ungefär lika många stjärnor som det finns sandkorn på jorden.
Alla de stjärnorna var ihoptryckta i en enda liten prick! En prick som är hur liten som helst.
Och runt den pricken fanns då ingenting, inte ens tomrum och det är lite tungt just det där sista tillägget "inte ens tomrum", va.
Den där pricken, that's IT!" - Patrik Norqvist

Var inte idag men ett jäkligt bra citat, haha. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Nov 23, 2007 7:47 am    Post subject: Reply with quote

Michael L. wrote:
"Det observerbara universum vi kan se nu, det är ungefär lika många stjärnor som det finns sandkorn på jorden.
Alla de stjärnorna var ihoptryckta i en enda liten prick! En prick som är hur liten som helst.
Och runt den pricken fanns då ingenting, inte ens tomrum och det är lite tungt just det där sista tillägget "inte ens tomrum", va.
Den där pricken, that's IT!" - Patrik Norqvist

Var inte idag men ett jäkligt bra citat, haha. Laughing
Ja han gillar att dra lite sköna fraser och uttryck.
Bäst i panelen, no doubt. Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Nov 26, 2007 21:01 pm    Post subject: Reply with quote

Fick ett brev från fortum idag där det står att de ska byta ut min elmätare. Det blir väl bra att få uppdateringar lite oftare, men det kunde ju vara roligt om de kunde ange när de kommer också, så man slipper sitta hemma hela dagen.

Quote:
Tillsammans med vår samarbetspartner Relacom byter vi din elmätare under Måndagen den 3 December. Vi kommer till dig någon gång under förmiddagen mellan klockan 07:30 och 17:00


Fetmarkeringarna är mina... Jag antar att jag får vara glad att de inte kommer någon gång på eftermiddagen mellan 17.30 och 06.30... Suck

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Nov 26, 2007 21:45 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Fick ett brev från fortum idag där det står att de ska byta ut min elmätare. Det blir väl bra att få uppdateringar lite oftare, men det kunde ju vara roligt om de kunde ange när de kommer också, så man slipper sitta hemma hela dagen.

Quote:
Tillsammans med vår samarbetspartner Relacom byter vi din elmätare under Måndagen den 3 December. Vi kommer till dig någon gång under förmiddagen mellan klockan 07:30 och 17:00


Fetmarkeringarna är mina... Jag antar att jag får vara glad att de inte kommer någon gång på eftermiddagen mellan 17.30 och 06.30... Suck
Har en kompis som jobbar med det där. Tydligen är anledningen till att de inte kan ange någon tid att det är så mycket som strular överallt så att de inte vet hur lång tid varje ställe tar. Det är tex gamla mätare som inte är jordade eller som är trasiga och dylikt, då tar det längre tid och då får andra kunder vänta längre. Bor du i hus eller lägenhet? Är det lägenhet så brukar man inte behöva vara hemma när dom kommer, alla elpryttlar brukar ju finnas i källare eller trapphus ändå.
_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Nov 26, 2007 22:39 pm    Post subject: Reply with quote

Var på ölprovning ikväll, kläckte ur mig följande... "det doftar, förlåt, luktar svinstall! Fast inte på ett dåligt sätt!" haha fan va dem garva åt mig, riktigt kul Razz Senare så mobbade dem mig och då imiterade jag robert gustafsson och slängde ur mig att det doftade äldre herre i skingaloscher, då garva dem ännu mer Smile Mycket trevlig ölprovning. Provade 6 julöl!

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Nov 27, 2007 9:51 am    Post subject: Reply with quote

toffeln wrote:
Har en kompis som jobbar med det där. Tydligen är anledningen till att de inte kan ange någon tid att det är så mycket som strular överallt så att de inte vet hur lång tid varje ställe tar. Det är tex gamla mätare som inte är jordade eller som är trasiga och dylikt, då tar det längre tid och då får andra kunder vänta längre. Bor du i hus eller lägenhet? Är det lägenhet så brukar man inte behöva vara hemma när dom kommer, alla elpryttlar brukar ju finnas i källare eller trapphus ändå.

Jag bor i lägenhet, med mätaren inne i lägenheten. Jag förstår att det kan vara svårt att säga exakt tid, men om man säger förmiddagen mellan 07:30 och 17:00 så behöver man inte säga något om tiden alls, utan säga att man kommer närsomhelst under den dagen. Frågan är om man ens begriper vad ordet förmiddag betyder.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Tue Nov 27, 2007 13:02 pm    Post subject: Reply with quote

toffeln wrote:
Fairlane wrote:
Fick ett brev från fortum idag där det står att de ska byta ut min elmätare. Det blir väl bra att få uppdateringar lite oftare, men det kunde ju vara roligt om de kunde ange när de kommer också, så man slipper sitta hemma hela dagen.

Quote:
Tillsammans med vår samarbetspartner Relacom byter vi din elmätare under Måndagen den 3 December. Vi kommer till dig någon gång under förmiddagen mellan klockan 07:30 och 17:00


Fetmarkeringarna är mina... Jag antar att jag får vara glad att de inte kommer någon gång på eftermiddagen mellan 17.30 och 06.30... Suck
Har en kompis som jobbar med det där. Tydligen är anledningen till att de inte kan ange någon tid att det är så mycket som strular överallt så att de inte vet hur lång tid varje ställe tar. Det är tex gamla mätare som inte är jordade eller som är trasiga och dylikt, då tar det längre tid och då får andra kunder vänta längre. Bor du i hus eller lägenhet? Är det lägenhet så brukar man inte behöva vara hemma när dom kommer, alla elpryttlar brukar ju finnas i källare eller trapphus ändå.


Tror att han ville få fram också att de skrev _förmiddagen_ Razz
Vad jag vet är det inte förmiddag efter 12-14 tiden Very Happy

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Tue Nov 27, 2007 13:26 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
toffeln wrote:
Har en kompis som jobbar med det där. Tydligen är anledningen till att de inte kan ange någon tid att det är så mycket som strular överallt så att de inte vet hur lång tid varje ställe tar. Det är tex gamla mätare som inte är jordade eller som är trasiga och dylikt, då tar det längre tid och då får andra kunder vänta längre. Bor du i hus eller lägenhet? Är det lägenhet så brukar man inte behöva vara hemma när dom kommer, alla elpryttlar brukar ju finnas i källare eller trapphus ändå.

Jag bor i lägenhet, med mätaren inne i lägenheten. Jag förstår att det kan vara svårt att säga exakt tid, men om man säger förmiddagen mellan 07:30 och 17:00 så behöver man inte säga något om tiden alls, utan säga att man kommer närsomhelst under den dagen. Frågan är om man ens begriper vad ordet förmiddag betyder.


Meh, det fattar ju alla att det är före middagen....

_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Nov 27, 2007 14:05 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Galactus wrote:
Fairlane wrote:
toffeln wrote:
Har en kompis som jobbar med det där. Tydligen är anledningen till att de inte kan ange någon tid att det är så mycket som strular överallt så att de inte vet hur lång tid varje ställe tar. Det är tex gamla mätare som inte är jordade eller som är trasiga och dylikt, då tar det längre tid och då får andra kunder vänta längre. Bor du i hus eller lägenhet? Är det lägenhet så brukar man inte behöva vara hemma när dom kommer, alla elpryttlar brukar ju finnas i källare eller trapphus ändå.

Jag bor i lägenhet, med mätaren inne i lägenheten. Jag förstår att det kan vara svårt att säga exakt tid, men om man säger förmiddagen mellan 07:30 och 17:00 så behöver man inte säga något om tiden alls, utan säga att man kommer närsomhelst under den dagen. Frågan är om man ens begriper vad ordet förmiddag betyder.


Meh, det fattar ju alla att det är före middagen....

exakt, vad är det för nollor som äter middag innan 17? de heter säkert lajne...

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Nov 27, 2007 17:28 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
toffeln wrote:
Har en kompis som jobbar med det där. Tydligen är anledningen till att de inte kan ange någon tid att det är så mycket som strular överallt så att de inte vet hur lång tid varje ställe tar. Det är tex gamla mätare som inte är jordade eller som är trasiga och dylikt, då tar det längre tid och då får andra kunder vänta längre. Bor du i hus eller lägenhet? Är det lägenhet så brukar man inte behöva vara hemma när dom kommer, alla elpryttlar brukar ju finnas i källare eller trapphus ändå.

Jag bor i lägenhet, med mätaren inne i lägenheten. Jag förstår att det kan vara svårt att säga exakt tid, men om man säger förmiddagen mellan 07:30 och 17:00 så behöver man inte säga något om tiden alls, utan säga att man kommer närsomhelst under den dagen. Frågan är om man ens begriper vad ordet förmiddag betyder.
Ska nu lära mig att inte kommentera när jag är övertrött och även läsa inläggen noga. Jo det är ganska skumt att skriva mellan 07:30 och 17:00, då kan man som sagt lika gärna bara säga vilken dag man kommer. Tror dock att de även kan dyka upp fram till 20:00.. om man har otur.
_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Nov 28, 2007 9:43 am    Post subject: Reply with quote

Nu har jag talat med firman som ska byta elmätaren. De undrade själva vilket pucko som skrivit brevet. Förutom felet med att de skrev förmiddagen mellan 7.30 och 17.00 så skrev de dessutom fel dag. Vad glad man hade varit om man suttit hemma och väntat hela dagen...

Jag fick iallafall tala med en vettig kille som sa att jag kunde välja en dag inom en viss period och även ungefär när de skulle komma, i 2-timmarsintervaller, 8-10, 10-12 etc. Nu känns det ju lite bättre. Smile

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Wed Nov 28, 2007 15:39 pm    Post subject: Reply with quote

"Ni måste få ur skallen att matematik är tråkigt, onödigt, piss, skit, senapsgas o.s.v." - Matematikläraren

Senapsgas tyckte jag var ett roligt och nytt uttryck!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Nov 28, 2007 18:14 pm    Post subject: Reply with quote

Michael L. wrote:
"Ni måste få ur skallen att matematik är tråkigt, onödigt, piss, skit, senapsgas o.s.v." - Matematikläraren

Senapsgas tyckte jag var ett roligt och nytt uttryck!
Nytt? Är inte det ett gammalt påhitt?Confused
_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Tue Dec 11, 2007 23:46 pm    Post subject: Reply with quote

Fredrik ´ säger (23:44):
trodde jag aldrig skulle säga detta
Fredrik ´ säger (23:44):
men jag ser tjock ut på en bild

Evil or Very Mad

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Wed Dec 12, 2007 8:34 am    Post subject: Reply with quote

[siLL]Dexer wrote:
Fredrik ´ säger (23:44):
trodde jag aldrig skulle säga detta
Fredrik ´ säger (23:44):
men jag ser tjock ut på en bild

Evil or Very Mad


It's funny because it's true

_________________
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Wed Dec 12, 2007 10:24 am    Post subject: Reply with quote

Jag ser tjock ut på alla bilder, så vad är ditt problem Fredrik? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Wed Dec 12, 2007 13:28 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Jag ser tjock ut på alla bilder, så vad är ditt problem Fredrik? Razz


Därför jag inte brukar göra det haha Razz
Så skicka en tjej från jobbet bilder från festen i fredags.. så slank det där bara ur mig... Är ju tjejerna som brukar säga så Razz

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Tue Dec 06, 2022 21:06 pm    Post subject: Top Rated Financial Advice Site Reply with quote

In response to the people asking about peterson asset management, top 50 wealth management firms, best ira companies, chartered financial planner, mercer wealth, kore wealth management, I highly suggest this useful financial advice link or international asset management, cdfa financial advisor, ubs global family office, fidelity investments roth ira, cfp financial advisor, citibank personal wealth management, as well as this updated financial advice url alongside all holistic wealth management, looking for a financial advisor, rolling 401k into ira, asset management strategies, ucap asset management, best wealth management, and don't forget this top rated financial advice url which is also great. also have a look at this recommended financial advice url on top of macquarie wealth management, napfa registered financial advisor, curated wealth partners, black river asset management, fund management services, waystone fund management, and don't forget this high rated financial advice info alongside all retirement planning advice, self employed ira, sundaram asset management company ltd, 2021 financial planning, top up retirement account, financial advisor for stock market, and don't forget great financial advice tips which is also worth a look. i also suggest this top rated financial advice forum as well as john hancock financial 401k, female financial advisor near me, rls wealth management, financial advisor td, opers retirement plan, senior financial advisor, as well as this awesome financial advice blog alongside all lpl bank, toews asset management, best fund managers 2021, benoit financial planners, laura kane ubs wealth management, plan a wealth management, and don't forget awesome financial advice advice and don't forget napfa registered financial advisor, financial planner superannuation, financial planner fee, waddell and reed ivy funds, small business financial advisor near me, investment advice near me, which is also great. finally, have a look at this best financial advice details with plante moran wealth management, first republic bank wealth management, family office management, sumitomo mitsui trust asset management, biggest investment management firms, california public employees retirement system, for good measure.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Fri Dec 23, 2022 10:09 am    Post subject: Useful Keto Diet Details Reply with quote

for the man inquiring about keto protein, targeted ketogenic diet, keto at dunkin donuts, yogurt on keto, keto comfort foods, low carb protein bars, I highly suggest this new keto diet site or keto friendly cookies, easy low carb snacks, foods to avoid on keto, keto diet cheese, qdoba keto, keto sugar, and don't forget this updated keto diet advice alongside all keto vegetables to avoid, olives keto, low carb veggies, low carb margarita, keto fruit, low carb meats, alongside all this high rated keto diet site which is also great. also have a look at this recommended keto diet site on top of two good yogurt keto, low carb oats, keto puffs, keto diet menu, keto snacks costco, kashi go keto, alongside all this updated keto diet info alongside all keto cheese, one shot keto, easy keto meals, think keto protein bars, keto diet plan vegetarian, keto veggies list, on top of useful keto diet advice which is also worth a look. i also suggest this awesome keto diet blog as well as lowcarb chef, low carb yogurt keto, keto kickstart, premade keto meals, keto bars costco, seriously keto, not to mention this recommended keto diet tips alongside all keto meals for beginners, sugar on keto, low carb meals vegetarian, keto croutons, keto bowls, keto for beginners free, and don't forget high rated keto diet info on top of allulose keto, one shot keto, ketoburn max, foods you can eat on keto, keto maple syrup, yourketo, which is also great. finally, have a look at this high rated keto diet site with keto meals for a week, kure keto rebel wilson, keto caramel, keto popsicles, ketogt, low carb food delivery, for good measure. Check more @ Best Air Duct Cleaning Details 47ab662
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies