HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Nytt problem (windows fil skadad = icke fungerande dator)

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Nov 25, 2007 20:22 pm    Post subject: Nytt problem (windows fil skadad = icke fungerande dator) Reply with quote

I'm back with a brand new problem! Crying or Very sad

I lördags när jag satte igång datorn så hände inte mkt, den pep till 2 gånger som den gör när man inte stängt av datorn korrekt (vilket jag inte gjorde i fredags) och sedan kom de fram en massa text om att en windows fil är skadad så windows kan ej öppnas.

Stod att man kunde försöka sätta i sin xp skiva och reparera felet. Så jag har försökt göra det men det funkar typ inte. När jag går in på reparera så måste jag sen själv skriva in en massa kommandon och sådant får att de ska funka verkar det som men jag har ingen aning om va jag ska skriva för at försöka reparera windows :S Sad Får spel om ja måste formatera datorn nu igen Sad

När ja stängde av den i fredags så kan jag ha stängt av den när windows sparar inställningar och de som den gör innan den stängs av om nu det kan ha med filen att göra.

Och sen så kan min dator inte efter senaste formateringen stänga av sig själv helt och hållet utan den fastnar på "Windows avslutas".

Men iallafall så skulle de va najs ifall nån vet hur man kan laga denna förbannade windows filen! (om det nu går ens, blir att formatera annars igen Sad)

Mvh Tobbe

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Sun Nov 25, 2007 21:20 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.ubcd4win.com/

Skapa en bootcd, starta ett av programmen som kan återställa filer -> återställ den skadade filen.

Räddade mig från att formatera när jag hade samma problem som dig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Nov 25, 2007 22:07 pm    Post subject: Reply with quote

Oskar- wrote:
http://www.ubcd4win.com/

Skapa en bootcd, starta ett av programmen som kan återställa filer -> återställ den skadade filen.

Räddade mig från att formatera när jag hade samma problem som dig.



SÅ jag måste tanka ner de här på min farssas dator och sedan bränna ut det eller ? Och sen köra de i min dator?

Kan annars få din msn och snacka där? Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Mon Nov 26, 2007 8:03 am    Post subject: Reply with quote

Helt korrekt uppfattat, det finns anvisningar på sidan, som beskriver hur man "bygger" bootcd:n.

Därefter bootar du din dator med skivan, eventuellt får du ställa om i din bios att den ska läsa från CD före hårddisk.

Slutligen när du är inne i bootprogrammet (som ett slags windows, fast bara med en massa program), får du leta lite, tills du hittar ett program som kan återställa filer. Dessvärre var det flera år sedan jag använde det här programmet, således kan jag inte säga mer exakt än såhär :/.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Nov 26, 2007 20:15 pm    Post subject: Reply with quote

Oskar- wrote:
Helt korrekt uppfattat, det finns anvisningar på sidan, som beskriver hur man "bygger" bootcd:n.

Därefter bootar du din dator med skivan, eventuellt får du ställa om i din bios att den ska läsa från CD före hårddisk.

Slutligen när du är inne i bootprogrammet (som ett slags windows, fast bara med en massa program), får du leta lite, tills du hittar ett program som kan återställa filer. Dessvärre var det flera år sedan jag använde det här programmet, således kan jag inte säga mer exakt än såhär :/.



aha okej ,tack för hjälpen iallafall =P får försöka fixxa till det! håller på nu =)

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Nov 26, 2007 20:19 pm    Post subject: Reply with quote

Oskar- wrote:
Helt korrekt uppfattat, det finns anvisningar på sidan, som beskriver hur man "bygger" bootcd:n.

Därefter bootar du din dator med skivan, eventuellt får du ställa om i din bios att den ska läsa från CD före hårddisk.

Slutligen när du är inne i bootprogrammet (som ett slags windows, fast bara med en massa program), får du leta lite, tills du hittar ett program som kan återställa filer. Dessvärre var det flera år sedan jag använde det här programmet, således kan jag inte säga mer exakt än såhär :/.



aha okej ,tack för hjälpen iallafall =P får försöka fixxa till det! håller på nu =)

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies