HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
de_valpo - custom map
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Maps
View previous topic :: View next topic  
Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 12:43 pm    Post subject: de_valpo - custom map Reply with quote

En map jag och Improved fixade och la ut på ett annat community.
Såg ni sökte customs maps, här finns en.

Kollar man noga så är det lite som påminner om inferno.
Kan säga att denna map har slagit dust2 i vote_next_map på annat community och är rolig.

Jag kom med iderna och hur det skulle vara, killen byggde ihop det riktigt grymt!

/Gustav

Piraterna - Improved wrote:
Yarrrrrrrr Whiskyhörnan!

Ännu en karta har jag knådat ihop.

Denna gången var målet att skapa en map som det ska rushas och krigas i högt tempo! Eller fungera som en PCW map. Wink

Med hjälp utav reboot (tack för layouten, den blev grym imo) och alla andra beta testare, får ni nu...

de_valpo (valpo förkortning på valparaiso) med inferno tema över det hela.

Vissa delar av mappen kommer att kännas igen direkt, medans andra får folk lära sig med tiden.
Dock är detta en map i ungefär samma storlek som inferno till cz.

Installation:

1. Packa upp de_valpo.zip på skrivbordet.
2. Innehållet från de_valpo mappen ska klippas ut och klistras in i cstrike eller czero mappen.
3. Klart!

OBS: Sökväg för eran cstrike eller czero katalog:

Valve\Steam\steamapps\eran_account\counter-strike\cstrike

Valve\Steam\steamapps\eran_account\condition zero\czero

Enjoy!

Nedan följer lite screens samt download länk

//Improved

Download

de_valpo

de_valpo overview


CT Spawn


Port i CT Spawn (T fönster syns i horizonten)


T Spawn


T fönster (CT port syns i horizonten)


Bombplats A (till höger)


Bombplats A (Tower/Hylla till vänster, A site till höger)


Bombplats B (Sett från CT hållet)


Bombplats B (Sett från T hållet)


T hus - Utomhus (sett från T hållet)


T hus - Inomhus (Lång korridor som leder till Bombplats A - Sett från T hållet)


T hus sett från Bombplats A


T mitt, Tower/Hylla samt gång till T's "lugna gatan"


Väg mot B (vänter) samt "lugna gatan" (höger)


Länk vid vägen mot B
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 16:45 pm    Post subject: Reply with quote

såg läcker ut. Om det inte är inne, in med den =)
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 18:16 pm    Post subject: Reply with quote

*Validering pågår*
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 18:24 pm    Post subject: Re: de_valpo - custom map Reply with quote

*Referens*
reboot wrote:
En map jag och Improved fixade och la ut på ett annat community.
Såg ni sökte customs maps, här finns en.

Kollar man noga så är det lite som påminner om inferno.
Kan säga att denna map har slagit dust2 i vote_next_map på annat community och är rolig.

Jag kom med iderna och hur det skulle vara, killen byggde ihop det riktigt grymt!

/Gustav

Piraterna - Improved wrote:
Yarrrrrrrr Whiskyhörnan!

Ännu en karta har jag knådat ihop.

Denna gången var målet att skapa en map som det ska rushas och krigas i högt tempo! Eller fungera som en PCW map. Wink

Med hjälp utav reboot (tack för layouten, den blev grym imo) och alla andra beta testare, får ni nu...

de_valpo (valpo förkortning på valparaiso) med inferno tema över det hela.

Vissa delar av mappen kommer att kännas igen direkt, medans andra får folk lära sig med tiden.
Dock är detta en map i ungefär samma storlek som inferno till cz.

Installation:

1. Packa upp de_valpo.zip på skrivbordet.
2. Innehållet från de_valpo mappen ska klippas ut och klistras in i cstrike eller czero mappen.
3. Klart!

OBS: Sökväg för eran cstrike eller czero katalog:

Valve\Steam\steamapps\eran_account\counter-strike\cstrike

Valve\Steam\steamapps\eran_account\condition zero\czero

Enjoy!

Nedan följer lite screens samt download länk

//Improved

Download

de_valpo

Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 19:00 pm    Post subject: Reply with quote

*Godkänd efter att våra ads har blivit inlagda*
*Inlagd på våra serverar och finns med i mapvote på cs2*

Dock tyckte jag inte om att overview inte var korrekt så man kunde följa sin position korrekt på kartan..
Back to top
View user's profile Send private message
Improved



Joined: 15 Oct 2007
Posts: 6

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:00 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
*Godkänd efter att våra ads har blivit inlagda*
*Inlagd på våra serverar och finns med i mapvote på cs2*

Dock tyckte jag inte om att overview inte var korrekt så man kunde följa sin position korrekt på kartan..


Först och främst, jag har gjort mappen inte reboot eller någon annan. Han ritade en overview på paintbrush, och kom med förslag samt beta testade som x antal andra också gjort.

När det är av klarat så har jag inte gett tillstånd till reboot eller någon anna att lägga upp mina grejer på andras communities. Jag spelar enbart på Whiskyhörnan och kartan är gjord för Whiskyhörnan.

1. För att fler folk ska hitta sig dit i och med nya mappar kommer upp.
2. Om jag nu skulle vilja ge ut den till andra communities så går förfrågan genom mig och enbart mig.
3. Ber om ursäkt om jag låter grinig, men för mig finns det inget värre när andra tar creeds för andras jobb samt ger ut dem utan tillåtelse till andra.

Nu till frågan; Vill ni ha mappen i eran mapcycle? Jag kan ta bort reklamen för Whiskyhörnan och lägga in eran banner/logo. Det är inga problem. Vill ni nu inte ha mappen så fine by me. Btw, mina mappar ligger inte på fpsbanana eller någon annan site för alla att tanka, just för de punkterna ovan.

Sry för dryga attityden, men ni förstår nog.

//Improved
Back to top
View user's profile Send private message
Improved



Joined: 15 Oct 2007
Posts: 6

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:13 pm    Post subject: Reply with quote

...
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:26 pm    Post subject: Reply with quote

Hej Improved,

Eftersom du skrivit öppet så gör jag det med.

1. Ok, upp till dig.

2. Tips, lägg till den infon i readme fil i din zip fil, sökning på nätet visar att denna map finns på fler ställen än de du själv angivet redan.

3. Kanske ett fel av reboot, dock inte av oss.


Skall vi ha mappen så är vi inte så glada över reklam för andra communitys om de inte finns någon överenskommelse mellan dem och oss angående detta.
Att editera mappen vore kanske fel? då blir det fysiskt olika maps på olika serverar? Idagsläget lägger vi in reklam logo sprite på flesta maps. Detta är dynamiskt och påverkar inte själva filen.

Du får gärna återkomma med dina synpunkter, men tillsvidare tar vi bort mapen från valbara maps.

Btw, du har gjort mapen offentlig på flera ställen utan någon info om att man ej fick använda den utan tillåtelse, så jag hoppas även du förstår att man utgår då ifrån att det är ok att använda den.
Ex cspromod
Back to top
View user's profile Send private message
Improved



Joined: 15 Oct 2007
Posts: 6

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:41 pm    Post subject: Reply with quote

Tack för snabbt svar, jo mappen finns på fler ställen än Whiskyhörnan. Pga av efterfrågan. Glömde nämna det.

Enda sättet att ta bort Whiskyhörnans banner är genom att editera eller ta bort den helt och hållet eftersom bannern är textur baserad och är inte en sprite.

Vet inte man ska fixa det annars...
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:41 pm    Post subject: Reply with quote

Improved wrote:


Först och främst, jag har gjort mappen inte reboot eller någon annan. Han ritade en overview på paintbrush, och kom med förslag samt beta testade som x antal andra också gjort.

När det är av klarat så har jag inte gett tillstånd till reboot eller någon anna att lägga upp mina grejer på andras communities. Jag spelar enbart på Whiskyhörnan och kartan är gjord för Whiskyhörnan.

..............mera-text.................

//Improved


I en vecka om inte mer, skickade vi screens, beta verisioner och provade fram olika lösningar och diskuterade vägar vad som blev bäst.
Samt grundlayouten som jag skickade in diskuterade vi och du byggde upp en grund och lite vägar som vi började från.
Vi tog bort vägar, la till väggar & vägar för att få det så bra som möjligt i ungefär en vecka om inte mer.

Om det inte stämmer att jag och du diskuterade och "jobbat" på layouten inne i spelet & windows för att den ska bli bäst i flera timmar, får du väl börja kalla mig lögnhals.
Om du säger att jag bara skickade dig en liten overview på msn, ska jag börja kalla dig lögnhals.

Sorry för jag la upp mappen här, trodde att du lyckades med att få upp den på FPSbana som du pratade på.
Trodde därför att du ville sprida den överallt, eftersom jag trodde du laggt upp den där till och med.

Hittade liksom inget att dem ska fråga dig först, utan här har ni en map. Använd och sprid denna grymma map tolkade jag det som.
Download Valpo på CSpromod.se

Helt rätt att dem ska kontakta dig, iaf när dem ska ändra mappen som ex logon.
Det är en grym public map för övrigt.

Jag har inte byggt mappen, inte själva bygget för det gjorde du. Och verkligen bra, och rätt och bra val av texturer.

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:44 pm    Post subject: Reply with quote

Improved wrote:
Tack för snabbt svar, jo mappen finns på fler ställen än Whiskyhörnan. Pga av efterfrågan. Glömde nämna det.

Enda sättet att ta bort Whiskyhörnans banner är genom att editera eller ta bort den helt och hållet eftersom bannern är textur baserad och är inte en sprite.

Vet inte man ska fixa det annars...

Redan fixat (Tyvärr är vår in-game banner ifrån 2005, vi har inte fått tummarna ur och göra en ny)
Och självklart så syns detta bara när användaren spelar hos oss, spelar användaren någon annanstands så syns inte vår logo utan wh.


Last edited by Fall on Mon Oct 15, 2007 20:51 pm; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:44 pm    Post subject: Reply with quote

Nej som sagt, sorry för jag la upp den där. Den är grym! och jag trodde du ville att mappen skulle spridas.
Trodde ju att du la upp den på öppen mapftp till och med som fpsbanana.

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:49 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tar avstånd ifrån allt som reboot skriver... det är mellan er såklart och inte oss. Jag lämnar bollen lite hos dig.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:51 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
Jag tar avstånd ifrån allt som reboot skriver... det är mellan er såklart och inte oss. Jag lämnar bollen lite hos dig.


Ja precis. =)

Enda ni har gjort är att vilja lägga in en map jag gav förslag här på.
Men strunta nu i allt tjaffs, det är en bra map.

Ni har kontakt med varandra, hoppas den kommer in. Det är en skön public map fortfarande =)
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Improved



Joined: 15 Oct 2007
Posts: 6

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:53 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Improved wrote:


Först och främst, jag har gjort mappen inte reboot eller någon annan. Han ritade en overview på paintbrush, och kom med förslag samt beta testade som x antal andra också gjort.

När det är av klarat så har jag inte gett tillstånd till reboot eller någon anna att lägga upp mina grejer på andras communities. Jag spelar enbart på Whiskyhörnan och kartan är gjord för Whiskyhörnan.

..............mera-text.................

//Improved


I en vecka om inte mer, skickade vi screens, beta verisioner och provade fram olika lösningar och diskuterade vägar vad som blev bäst.
Samt grundlayouten som jag skickade in diskuterade vi och du byggde upp en grund och lite vägar som vi började från.
Vi tog bort vägar, la till väggar & vägar för att få det så bra som möjligt i ungefär en vecka om inte mer.

Om det inte stämmer att jag och du diskuterade och "jobbat" på layouten inne i spelet & windows för att den ska bli bäst i flera timmar, får du väl börja kalla mig lögnhals.
Om du säger att jag bara skickade dig en liten overview på msn, ska jag börja kalla dig lögnhals.

Sorry för jag la upp mappen här, trodde att du lyckades med att få upp den på FPSbana som du pratade på.
Trodde därför att du ville sprida den överallt, eftersom jag trodde du laggt upp den där till och med.

Hittade liksom inget att dem ska fråga dig först, utan här har ni en map. Använd och sprid denna grymma map tolkade jag det som.
Download Valpo på CSpromod.se

Helt rätt att dem ska kontakta dig, iaf när dem ska ändra mappen som ex logon.
Det är en grym public map för övrigt.

Jag har inte byggt mappen, inte själva bygget för det gjorde du. Och verkligen bra, och rätt och bra val av texturer.

/Gustav


Skriver klart o tydligt att du hjälpte till med overviewn (vägarna), samt kom med förslag och beta testade. Har inte lämnat ut det som du ser. Så pantad är jag inte att jag inte ger dig creed för det. Mappen blev grym, tacka vare din och de andras hjälp.

Det jag stör mig på är att ingame så kommer folk fram till mig och säger "grym maps som reboot och du har gjort" OK? Nej, jag har gjort mappen och han hjälpte till med overview osv... Jaha säger dem då. Det är det som stör mig. Hade vi båda gjort mappen (mappat den båda två) så hade jag inte haft problem med det. Men nu är det så att enbart jag mappar och du kommer med förslag (ritningar osv). Lite skillnad eller hur?

Hur som helst, den ligger på cspromod.se efter förfrågan då jag är admin där. Den ligger inte "fri" om man säger så.

Scut (efter förfrågan)
bfgaming (efter förfrågan)
cspromod.se (excellent-servers)
whiskyhornan

Dessa har mina mappar. Om du hittar den/dem på andra ställen så säg gärna till. Alla dessa communities har mappen för folk ska spela dem där.

//Improved
Back to top
View user's profile Send private message
Improved



Joined: 15 Oct 2007
Posts: 6

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:56 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
Improved wrote:
Tack för snabbt svar, jo mappen finns på fler ställen än Whiskyhörnan. Pga av efterfrågan. Glömde nämna det.

Enda sättet att ta bort Whiskyhörnans banner är genom att editera eller ta bort den helt och hållet eftersom bannern är textur baserad och är inte en sprite.

Vet inte man ska fixa det annars...

Redan fixat (Tyvärr är vår in-game banner ifrån 2005, vi har inte fått tummarna ur och göra en ny)
Och självklart så syns detta bara när användaren spelar hos oss, spelar användaren någon annanstands så syns inte vår logo utan wh.


Du får gärna säga hur du fixat det, har alltid velat göra det med ej lyckats.
Pma mig gärna.

Om den bannern funkar för er så kör på bara Wink
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 21:01 pm    Post subject: Reply with quote

Improved wrote:
Ännu en karta har jag knådat ihop.

Denna gången var målet att skapa en map som det ska rushas och krigas i högt tempo! Eller fungera som en PCW map. Wink

Med hjälp utav reboot (tack för layouten, den blev grym imo)


Kan vara för alla dessa som du hör säger det har läst detta som även du själv skrivit?

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Improved



Joined: 15 Oct 2007
Posts: 6

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 21:09 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Improved wrote:
Ännu en karta har jag knådat ihop.

Denna gången var målet att skapa en map som det ska rushas och krigas i högt tempo! Eller fungera som en PCW map. Wink

Med hjälp utav reboot (tack för layouten, den blev grym imo)


Kan vara för alla dessa som du hör säger det har läst detta som även du själv skrivit?

/Gustav


Ber om ursäkt för att jag lackade ur sådär, men när man hör från folk att du och jag gjort mappen så trodde jag att du ville få dem att tro det. Man blir direkt defensiv och vill enbart försvara sitt. Borde skött det på ett smidigare sätt, I know.

Sry.

Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 21:42 pm    Post subject: Reply with quote

* Har gjort de_valpo tillgänglig igen på cs2.swm.se efter OK ifrån Improved
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Tue Oct 16, 2007 14:20 pm    Post subject: Reply with quote

Ska bli intressant och prova den
_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Maps All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies