HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
de_valpo - custom map

Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Maps
View previous topic :: View next topic  
Author Message
reboot

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 12:43 pm    Post subject: de_valpo - custom map Reply with quote

En map jag och Improved fixade och la ut pÄ ett annat community.
SÄg ni sökte customs maps, hÀr finns en.

Kollar man noga sÄ Àr det lite som pÄminner om inferno.
Kan sÀga att denna map har slagit dust2 i vote_next_map pÄ annat community och Àr rolig.

Jag kom med iderna och hur det skulle vara, killen byggde ihop det riktigt grymt!

/Gustav

Piraterna - Improved wrote:
Yarrrrrrrr Whiskyhörnan!

Ännu en karta har jag knĂ„dat ihop.

Denna gÄngen var mÄlet att skapa en map som det ska rushas och krigas i högt tempo! Eller fungera som en PCW map. Wink

Med hjÀlp utav reboot (tack för layouten, den blev grym imo) och alla andra beta testare, fÄr ni nu...

de_valpo (valpo förkortning pÄ valparaiso) med inferno tema över det hela.

Vissa delar av mappen kommer att kÀnnas igen direkt, medans andra fÄr folk lÀra sig med tiden.
Dock Àr detta en map i ungefÀr samma storlek som inferno till cz.

Installation:

1. Packa upp de_valpo.zip pÄ skrivbordet.
2. InnehÄllet frÄn de_valpo mappen ska klippas ut och klistras in i cstrike eller czero mappen.
3. Klart!

OBS: SökvÀg för eran cstrike eller czero katalog:

Valve\Steam\steamapps\eran_account\counter-strike\cstrike

Valve\Steam\steamapps\eran_account\condition zero\czero

Enjoy!

Nedan följer lite screens samt download lÀnk

//Improved

Download

de_valpo

de_valpo overview

CT Spawn

Port i CT Spawn (T fönster syns i horizonten)

T Spawn

T fönster (CT port syns i horizonten)

Bombplats A (till höger)

Bombplats A (Tower/Hylla till vÀnster, A site till höger)

Bombplats B (Sett frÄn CT hÄllet)

Bombplats B (Sett frÄn T hÄllet)

T hus - Utomhus (sett frÄn T hÄllet)

T hus - Inomhus (LÄng korridor som leder till Bombplats A - Sett frÄn T hÄllet)

T hus sett frÄn Bombplats A

T mitt, Tower/Hylla samt gÄng till T's "lugna gatan"

VÀg mot B (vÀnter) samt "lugna gatan" (höger)

LÀnk vid vÀgen mot B
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Zirape

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 16:45 pm    Post subject: Reply with quote

sÄg lÀcker ut. Om det inte Àr inne, in med den =)
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 18:16 pm    Post subject: Reply with quote

*Validering pÄgÄr*
Back to top
Fall
Master Admin
Technician

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 18:24 pm    Post subject: Re: de_valpo - custom map Reply with quote

*Referens*
reboot wrote:
En map jag och Improved fixade och la ut pÄ ett annat community.
SÄg ni sökte customs maps, hÀr finns en.

Kollar man noga sÄ Àr det lite som pÄminner om inferno.
Kan sÀga att denna map har slagit dust2 i vote_next_map pÄ annat community och Àr rolig.

Jag kom med iderna och hur det skulle vara, killen byggde ihop det riktigt grymt!

/Gustav

Piraterna - Improved wrote:
Yarrrrrrrr Whiskyhörnan!

Denna gÄngen var mÄlet att skapa en map som det ska rushas och krigas i högt tempo! Eller fungera som en PCW map. Wink

Med hjÀlp utav reboot (tack för layouten, den blev grym imo) och alla andra beta testare, fÄr ni nu...

de_valpo (valpo förkortning pÄ valparaiso) med inferno tema över det hela.

Vissa delar av mappen kommer att kÀnnas igen direkt, medans andra fÄr folk lÀra sig med tiden.
Dock Àr detta en map i ungefÀr samma storlek som inferno till cz.

Installation:

1. Packa upp de_valpo.zip pÄ skrivbordet.
2. InnehÄllet frÄn de_valpo mappen ska klippas ut och klistras in i cstrike eller czero mappen.
3. Klart!

OBS: SökvÀg för eran cstrike eller czero katalog:

Valve\Steam\steamapps\eran_account\counter-strike\cstrike

Valve\Steam\steamapps\eran_account\condition zero\czero

Enjoy!

Nedan följer lite screens samt download lÀnk

//Improved

Download

de_valpo

Back to top
Fall
Master Admin
Technician

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 19:00 pm    Post subject: Reply with quote

*GodkÀnd efter att vÄra ads har blivit inlagda*
*Inlagd pÄ vÄra serverar och finns med i mapvote pÄ cs2*

Dock tyckte jag inte om att overview inte var korrekt sÄ man kunde följa sin position korrekt pÄ kartan..
Back to top
Improved

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:00 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
*GodkÀnd efter att vÄra ads har blivit inlagda*
*Inlagd pÄ vÄra serverar och finns med i mapvote pÄ cs2*

Dock tyckte jag inte om att overview inte var korrekt sÄ man kunde följa sin position korrekt pÄ kartan..

Först och frÀmst, jag har gjort mappen inte reboot eller nÄgon annan. Han ritade en overview pÄ paintbrush, och kom med förslag samt beta testade som x antal andra ocksÄ gjort.

NÀr det Àr av klarat sÄ har jag inte gett tillstÄnd till reboot eller nÄgon anna att lÀgga upp mina grejer pÄ andras communities. Jag spelar enbart pÄ Whiskyhörnan och kartan Àr gjord för Whiskyhörnan.

1. För att fler folk ska hitta sig dit i och med nya mappar kommer upp.
2. Om jag nu skulle vilja ge ut den till andra communities sÄ gÄr förfrÄgan genom mig och enbart mig.
3. Ber om ursÀkt om jag lÄter grinig, men för mig finns det inget vÀrre nÀr andra tar creeds för andras jobb samt ger ut dem utan tillÄtelse till andra.

Nu till frÄgan; Vill ni ha mappen i eran mapcycle? Jag kan ta bort reklamen för Whiskyhörnan och lÀgga in eran banner/logo. Det Àr inga problem. Vill ni nu inte ha mappen sÄ fine by me. Btw, mina mappar ligger inte pÄ fpsbanana eller nÄgon annan site för alla att tanka, just för de punkterna ovan.

Sry för dryga attityden, men ni förstÄr nog.

//Improved
Back to top
Improved

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:13 pm    Post subject: Reply with quote

...
Back to top
Fall
Master Admin
Technician

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:26 pm    Post subject: Reply with quote

Hej Improved,

Eftersom du skrivit öppet sÄ gör jag det med.

1. Ok, upp till dig.

2. Tips, lÀgg till den infon i readme fil i din zip fil, sökning pÄ nÀtet visar att denna map finns pÄ fler stÀllen Àn de du sjÀlv angivet redan.

3. Kanske ett fel av reboot, dock inte av oss.

Skall vi ha mappen sÄ Àr vi inte sÄ glada över reklam för andra communitys om de inte finns nÄgon överenskommelse mellan dem och oss angÄende detta.
Att editera mappen vore kanske fel? dÄ blir det fysiskt olika maps pÄ olika serverar? IdagslÀget lÀgger vi in reklam logo sprite pÄ flesta maps. Detta Àr dynamiskt och pÄverkar inte sjÀlva filen.

Du fÄr gÀrna Äterkomma med dina synpunkter, men tillsvidare tar vi bort mapen frÄn valbara maps.

Btw, du har gjort mapen offentlig pÄ flera stÀllen utan nÄgon info om att man ej fick anvÀnda den utan tillÄtelse, sÄ jag hoppas Àven du förstÄr att man utgÄr dÄ ifrÄn att det Àr ok att anvÀnda den.
Ex cspromod
Back to top
Improved

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:41 pm    Post subject: Reply with quote

Tack för snabbt svar, jo mappen finns pÄ fler stÀllen Àn Whiskyhörnan. Pga av efterfrÄgan. Glömde nÀmna det.

Enda sÀttet att ta bort Whiskyhörnans banner Àr genom att editera eller ta bort den helt och hÄllet eftersom bannern Àr textur baserad och Àr inte en sprite.

Vet inte man ska fixa det annars...
Back to top
reboot

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:41 pm    Post subject: Reply with quote

Improved wrote:

Först och frÀmst, jag har gjort mappen inte reboot eller nÄgon annan. Han ritade en overview pÄ paintbrush, och kom med förslag samt beta testade som x antal andra ocksÄ gjort.

NÀr det Àr av klarat sÄ har jag inte gett tillstÄnd till reboot eller nÄgon anna att lÀgga upp mina grejer pÄ andras communities. Jag spelar enbart pÄ Whiskyhörnan och kartan Àr gjord för Whiskyhörnan.

..............mera-text.................

//Improved

I en vecka om inte mer, skickade vi screens, beta verisioner och provade fram olika lösningar och diskuterade vÀgar vad som blev bÀst.
Samt grundlayouten som jag skickade in diskuterade vi och du byggde upp en grund och lite vÀgar som vi började frÄn.
Vi tog bort vÀgar, la till vÀggar & vÀgar för att fÄ det sÄ bra som möjligt i ungefÀr en vecka om inte mer.

Om det inte stÀmmer att jag och du diskuterade och "jobbat" pÄ layouten inne i spelet & windows för att den ska bli bÀst i flera timmar, fÄr du vÀl börja kalla mig lögnhals.
Om du sÀger att jag bara skickade dig en liten overview pÄ msn, ska jag börja kalla dig lögnhals.

Sorry för jag la upp mappen hÀr, trodde att du lyckades med att fÄ upp den pÄ FPSbana som du pratade pÄ.
Trodde dÀrför att du ville sprida den överallt, eftersom jag trodde du laggt upp den dÀr till och med.

Hittade liksom inget att dem ska frÄga dig först, utan hÀr har ni en map. AnvÀnd och sprid denna grymma map tolkade jag det som.
Download Valpo pÄ CSpromod.se

Helt rÀtt att dem ska kontakta dig, iaf nÀr dem ska Àndra mappen som ex logon.
Det Àr en grym public map för övrigt.

Jag har inte byggt mappen, inte sjÀlva bygget för det gjorde du. Och verkligen bra, och rÀtt och bra val av texturer.

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:44 pm    Post subject: Reply with quote

Improved wrote:
Tack för snabbt svar, jo mappen finns pÄ fler stÀllen Àn Whiskyhörnan. Pga av efterfrÄgan. Glömde nÀmna det.

Enda sÀttet att ta bort Whiskyhörnans banner Àr genom att editera eller ta bort den helt och hÄllet eftersom bannern Àr textur baserad och Àr inte en sprite.

Redan fixat (TyvÀrr Àr vÄr in-game banner ifrÄn 2005, vi har inte fÄtt tummarna ur och göra en ny)
Och sjÀlvklart sÄ syns detta bara nÀr anvÀndaren spelar hos oss, spelar anvÀndaren nÄgon annanstands sÄ syns inte vÄr logo utan wh.

Last edited by Fall on Mon Oct 15, 2007 20:51 pm; edited 3 times in total
Back to top
reboot

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:44 pm    Post subject: Reply with quote

Nej som sagt, sorry för jag la upp den dÀr. Den Àr grym! och jag trodde du ville att mappen skulle spridas.
Trodde ju att du la upp den pÄ öppen mapftp till och med som fpsbanana.

/Gustav
Back to top
Fall
Master Admin
Technician

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:49 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tar avstÄnd ifrÄn allt som reboot skriver... det Àr mellan er sÄklart och inte oss. Jag lÀmnar bollen lite hos dig.
Back to top
reboot

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:51 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
Jag tar avstÄnd ifrÄn allt som reboot skriver... det Àr mellan er sÄklart och inte oss. Jag lÀmnar bollen lite hos dig.

Ja precis. =)

Enda ni har gjort Àr att vilja lÀgga in en map jag gav förslag hÀr pÄ.
Men strunta nu i allt tjaffs, det Àr en bra map.

Ni har kontakt med varandra, hoppas den kommer in. Det Àr en skön public map fortfarande =)
Back to top
Improved

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:53 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Improved wrote:

..............mera-text.................

//Improved

I en vecka om inte mer, skickade vi screens, beta verisioner och provade fram olika lösningar och diskuterade vÀgar vad som blev bÀst.
Samt grundlayouten som jag skickade in diskuterade vi och du byggde upp en grund och lite vÀgar som vi började frÄn.
Vi tog bort vÀgar, la till vÀggar & vÀgar för att fÄ det sÄ bra som möjligt i ungefÀr en vecka om inte mer.

Om det inte stÀmmer att jag och du diskuterade och "jobbat" pÄ layouten inne i spelet & windows för att den ska bli bÀst i flera timmar, fÄr du vÀl börja kalla mig lögnhals.
Om du sÀger att jag bara skickade dig en liten overview pÄ msn, ska jag börja kalla dig lögnhals.

Sorry för jag la upp mappen hÀr, trodde att du lyckades med att fÄ upp den pÄ FPSbana som du pratade pÄ.
Trodde dÀrför att du ville sprida den överallt, eftersom jag trodde du laggt upp den dÀr till och med.

Hittade liksom inget att dem ska frÄga dig först, utan hÀr har ni en map. AnvÀnd och sprid denna grymma map tolkade jag det som.
Download Valpo pÄ CSpromod.se

Helt rÀtt att dem ska kontakta dig, iaf nÀr dem ska Àndra mappen som ex logon.
Det Àr en grym public map för övrigt.

Jag har inte byggt mappen, inte sjÀlva bygget för det gjorde du. Och verkligen bra, och rÀtt och bra val av texturer.

/Gustav

Skriver klart o tydligt att du hjÀlpte till med overviewn (vÀgarna), samt kom med förslag och beta testade. Har inte lÀmnat ut det som du ser. SÄ pantad Àr jag inte att jag inte ger dig creed för det. Mappen blev grym, tacka vare din och de andras hjÀlp.

Det jag stör mig pÄ Àr att ingame sÄ kommer folk fram till mig och sÀger "grym maps som reboot och du har gjort" OK? Nej, jag har gjort mappen och han hjÀlpte till med overview osv... Jaha sÀger dem dÄ. Det Àr det som stör mig. Hade vi bÄda gjort mappen (mappat den bÄda tvÄ) sÄ hade jag inte haft problem med det. Men nu Àr det sÄ att enbart jag mappar och du kommer med förslag (ritningar osv). Lite skillnad eller hur?

Hur som helst, den ligger pÄ cspromod.se efter förfrÄgan dÄ jag Àr admin dÀr. Den ligger inte "fri" om man sÀger sÄ.

Scut (efter förfrÄgan)
bfgaming (efter förfrÄgan)
cspromod.se (excellent-servers)
whiskyhornan

Dessa har mina mappar. Om du hittar den/dem pÄ andra stÀllen sÄ sÀg gÀrna till. Alla dessa communities har mappen för folk ska spela dem dÀr.

//Improved
Back to top
Improved

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 20:56 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
Improved wrote:

Redan fixat (TyvÀrr Àr vÄr in-game banner ifrÄn 2005, vi har inte fÄtt tummarna ur och göra en ny)
Och sjÀlvklart sÄ syns detta bara nÀr anvÀndaren spelar hos oss, spelar anvÀndaren nÄgon annanstands sÄ syns inte vÄr logo utan wh.

Du fÄr gÀrna sÀga hur du fixat det, har alltid velat göra det med ej lyckats.
Pma mig gÀrna.

Om den bannern funkar för er sÄ kör pÄ bara Wink
Back to top
reboot

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 21:01 pm    Post subject: Reply with quote

Improved wrote:

Med hjÀlp utav reboot (tack för layouten, den blev grym imo)

Kan vara för alla dessa som du hör sÀger det har lÀst detta som Àven du sjÀlv skrivit?

/Gustav
Back to top
Improved

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 21:09 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Improved wrote:

Med hjÀlp utav reboot (tack för layouten, den blev grym imo)

Kan vara för alla dessa som du hör sÀger det har lÀst detta som Àven du sjÀlv skrivit?

/Gustav

Ber om ursÀkt för att jag lackade ur sÄdÀr, men nÀr man hör frÄn folk att du och jag gjort mappen sÄ trodde jag att du ville fÄ dem att tro det. Man blir direkt defensiv och vill enbart försvara sitt. Borde skött det pÄ ett smidigare sÀtt, I know.

Sry.

Confused
Back to top
Fall
Master Admin
Technician

PostPosted: Mon Oct 15, 2007 21:42 pm    Post subject: Reply with quote

* Har gjort de_valpo tillgÀnglig igen pÄ cs2.swm.se efter OK ifrÄn Improved
Back to top
[siLL]Dexer
Admin

PostPosted: Tue Oct 16, 2007 14:20 pm    Post subject: Reply with quote

Ska bli intressant och prova den
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Maps All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum