HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Är din stad eller förort ett farligt place.
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Sep 03, 2007 20:56 pm    Post subject: Reply with quote

Bott mellan 0-3 och 8-15 i Askim, eller Sisjöområdet för att vara mer exakt, och där var det verkligen "lugna gatan". En och annan cykel eller bilstöld, men annars lugnt.

Därefter har jag bott i Vasastan här i Göteborg, och även om det ju sker en del i centrum är det ju mer på grund av mängen folk, och alkoholen som detta sker, och inte för att området i sig direkt är faligt.

_________________
"När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag har fel" - Oscar Wilde

"Sann kunskap existerar i att veta att du intet vet" - Sokrates
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Mon Sep 03, 2007 20:57 pm    Post subject: Reply with quote

Jag o fren håller låda i Solberga (stockholm). Det ända som har hänt här är ett en busstation slagits sönder.
Det var värre för när man bodde i Åkersberga där kunde det gå lite tufft till.

_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Mon Sep 03, 2007 21:24 pm    Post subject: Reply with quote

Jag bor ju på norrmalm i sthlm som ska vara en av de farligaste områdena i hela Sverige men hos mej runt hörnet från Anchor händer inte mycket, statistiken kan ju ha något att göra med att sergels torg ligger i samma stadsdel men vad vet jag Smile
_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Mon Sep 03, 2007 21:32 pm    Post subject: Reply with quote

Hörde att nån snodde en cykel här i gröndal -89, men annars är det ganska lugnt...
_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Mon Sep 03, 2007 22:52 pm    Post subject: Reply with quote

hehe johan ja sen kan de ha att göra med att man själv va mer i svängen när man va yngre så man visste allt som hände och hade hänt. Men Skogås verkar vara väldigt lugnt nu för tiden , den generationen som bråkade e döda eller sitter inne nu , nu e de mestadels dolda knarkuppgörelser som inte allmänheten vet eller ser. O de e väl lika bra de Smile
_________________
Im the pain in your ass.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Tue Sep 04, 2007 0:59 am    Post subject: Reply with quote

ade wrote:
man får inte glømma ghettot trandared.


Haha ade vafan snackar du om?! Laughing Här på Trandared i Borås är det väl så lugnt det kan bli typ. mycket moppar dock.. en del stölder på dom, eller rättare sagt, ägarna bor här.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Sep 04, 2007 6:26 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Galactus wrote:
Hörde att nån snodde en cykel här i gröndal -89, men annars är det ganska lugnt...
Bor du i Gröndal ditt förbaskade överklassyngel!??!?
Jag ska fanimig kasta molotovgroggar från 152:an när jag passerar varje morgon och eftermiddag.

Du ska fan inte ha det bättre än jag!

Hälsa familjen f'resten

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Tue Sep 04, 2007 7:01 am    Post subject: Reply with quote

Dupra wrote:
ade wrote:
man får inte glømma ghettot trandared.


Haha ade vafan snackar du om?! Laughing Här på Trandared i Borås är det väl så lugnt det kan bli typ. mycket moppar dock.. en del stölder på dom, eller rättare sagt, ägarna bor här.


irony Smile

bor som de flesta vet i oslo. sækert en av de lugnaste huvudstæderna i værlden, sækert också dærfør de har de mest inkompetenta vårdanstællda i værlden också. mycket horor, sprutpundare och annat løst folk. nåt mord i månaden får man dessværrre rækna med. too much trouble in the world!

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Tue Sep 04, 2007 8:26 am    Post subject: Reply with quote

Precis nyinflyttad på Tågaborg (jag e dock uppväxt här). Den värsta brottsligheten som sker här är att direktörer är lite för kreativa med sin bokföringen eller har blivit rika med lite skalbolagsaffärer så ekobrottsmyndigheten kommer o tar dom.
Annars så är det väl mest fina damer som inte plockar upp efter sina pudlar.

Dock fick en kille ett riktigt släpp för ett antal år sen o sprängde sin styvpappa med en bilbomb och sen visade det sig även att han tillverkade nervgas på vinden i deras jättevilla. Men det e inget som sker regelbundet.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Sep 04, 2007 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

Jag bor precis på gränsen mellan nyhem och linehed i halmstad. Verkar vara ett studentområde och det har varit fest nu nästan varje dag i någon lägenhet på området sen jag började flytta in i onsdags... Bråk i området och så vet jag inget om, men det ligger inte långt ifrån ghettot andersberg där händer det skit hela tiden verkar det som! Stan i övrigt är väl hyffsat lugn även om det var typ 5 mord förra året eller nått sånt... min cykel blev stulen där jag bodde innan, på rotorp typ, det är väl det värsta av brott som jag blivit utsatt för Razz

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Tue Sep 04, 2007 15:09 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Galactus wrote:
Hörde att nån snodde en cykel här i gröndal -89, men annars är det ganska lugnt...
Fast det där är ju en sanning med modifikation. Galactus bor i Gröndal, och jag bor i Årstaberg. Båda dessa orter ligger på var sin sida av Nybohov (liljeholmen), och där bor det fan slödder! Våldtäkter är vardagsmat där. Häromåret blev en 14-åring brutalt våldtagen vid bergbanan som inte funkar längre. Visst det är inte exakt där vi bor, men ändå nära. Inte för att jag bryr mig nämnvärt, för jag hänger aldrig där. Men jag har mina misstankar om att bilinbrotten i vårt bostadsrättsföreningsgarage (jag är inte drabbad) är utfört av mindre nogräknade typer från ovan nämnda område.
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
superpetter



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 1002
Location: Uppsala

PostPosted: Tue Sep 04, 2007 16:02 pm    Post subject: Reply with quote

siegge wrote:
enskede, här ere lugnt.. ja eller om man är typ 14 och kille så kanske man ligger lite risigt till om man driver runt på kvällarna men för oss lite äldre händer aldrig nåt.. däremot ligger ju en del stökigare förorter precis bredvid så ibland kommer det folk utifrån och jiddrar


En av dom bor jag i! Farsta.. massor av folk från typ skarpnäck å bagarmossen som hänger här också, not cool tbh
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
naTas



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 715
Location: Gbg

PostPosted: Wed Sep 05, 2007 11:39 am    Post subject: Reply with quote

Här i Gåshaga på Lidingö får jag väl säga att det är förhållande vis lugnt...
_________________
Jag gillar gobbe och gobbe gillar mig!
http://www.moviewavs.com/cgi-bin/moviewavs.cgi?Old_School=ilikeyou.wav
"Trying is the first step towards failure"
"Assumption is the mother of all fuckups"

dmi
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Wed Sep 05, 2007 14:13 pm    Post subject: Reply with quote

Malmö Centrum, Gamla Väster för att vara exakt. Just i det området är det i princip alltid lugnt.
Men annars skulle jag inte kalla Malmö särskilt lugnt, nej.
Back to top
View user's profile Send private message
devvi



Joined: 19 Aug 2004
Posts: 146
Location: Kiruna

PostPosted: Thu Sep 06, 2007 7:20 am    Post subject: Reply with quote

Själv bor man nog i lugnaste staden i sverige skulle jag tro? Smile KIRUNA! Här har de väll inte skett något mord på massvis med år, enda kan väll vara någon misshandel då och då i månaden(: Annars för övrigt lugna gatan!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Thu Sep 06, 2007 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

jag bor cirka 10min iväg från centrala malmö med buss, här i vår gata har vi haft en del inbrott i våra bilar de senaste åren och 2-3 gånger har de försökt råna affären som ligger ca 100meter iväg. Annar s är det ett lugnt område, men tja, malmö i helhet är väl inte så lugnt precis
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Thu Sep 06, 2007 14:23 pm    Post subject: Reply with quote

naTas wrote:
Här i Gåshaga på Lidingö får jag väl säga att det är förhållande vis lugnt...
Fast i Käppala (2 stationer bort), där jag bodde förrut har du ju kaxiga moppegäng, och alla Lidingös alkisar samlade på en ort. Laughing Laughing Laughing
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Sep 10, 2007 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
[FreezeBitch]Lupus wrote:
Bor i Klostergården, Lund.
Eeeeh... såg några cykla omkring utan lyse igår, annars lugnt.
Fast det är klart, sådär 7 månader sedan såg jag ett klassiskt fall av "glor du på mig - nej - va fan glor du på - lugn - ska 'ru ha spö - nej - SMACK".


Kan väl börja med att skriva att Klostergården i folkmun KG, tidigare varit ett av lunds s.k. ghetton, men har på senare tid rustats upp med nya och lite dyrare hus, så blivit lite mer mixat. Var länge sedan hörde saker som hänt ute på KG. Andra liknande områden har varit och är lite Gunnesbo (GB), Linero, Östra Torn (ÖT) och Norra Fäladen.

Själv bor jag i ett studentboende komplex där det är ett liv och tjiv från torsdag till söndagmorgon. Annars relativt lungt då de är inklämnt mellan EKonomi högskolan, LTH och stora företagskomplex (SonyEricsson och AstraZenica) och forskarbyn Ideon.

Överlag i Lund är det relativt lungt för att vara en stad på nästan 100 000, som Anders skriver största vanliga brotten, som begås är cyklister utan ljus och att de kör mot enkelriktat Razz


Sen att Oscar är uppvuxen i Professorsstaden i Lund där majoriteten av villorna snittar 300 kvm, har flera rum samt utrymmen enbart för tjänstefolk och en Volvo V70 av tidigare modell "smutsar" ner med sitt utseende. Adelskånska (som Bildt, Silbersky & Althin pratar) är det officiella språket.

Nu bor jag på Järnåkra i Lund som ligger "South of the border" och här bort det mest pensionärer, småbarnsfamiljer och studenter. Brotten är väl att några kids från högstadiet i närheten bryter kvistar på tomter och bönder som kär race på vägen utanför mot Staffanstorp.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Sep 10, 2007 13:23 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:

Sen att Oscar är uppvuxen i Professorsstaden i Lund där majoriteten av villorna snittar 300 kvm, har flera rum samt utrymmen enbart för tjänstefolk och en Volvo V70 av tidigare modell "smutsar" ner med sitt utseende. Adelskånska (som Bildt, Silbersky & Althin pratar) är det officiella språket.


vadå? Krosuz är ju uppvuxen på en bakgata i Calcutta!

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Mon Sep 10, 2007 13:30 pm    Post subject: Reply with quote

Orsa, farligt? Knappast, haha. Lite slagsmål på helgerna då och då, lite rattfylleri, annars lugnt som i graven.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies