HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Danmark - Sverige (2/6 2007) på Parken i Köpenhamn
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jun 09, 2007 15:22 pm    Post subject: Reply with quote

jag rankar ju ett OS-guld lika mycket som ett EMguld, och nästan lika mycket som ett VM-guld.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sat Jun 09, 2007 17:14 pm    Post subject: Reply with quote

n3uro wrote:
jag rankar ju ett OS-guld lika mycket som ett EMguld, och nästan lika mycket som ett VM-guld.

Varför?

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jun 09, 2007 18:56 pm    Post subject: Reply with quote

Ett guld är ett guld, och OS har liksom lite prestige över det.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Sat Jun 09, 2007 22:42 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, ledsen, glömde Rysslandsvinsten 1994. Ännu en undermålig mästerskapsmotståndare att lägga till i statistiken. Sverige vann 6 matcher efter full tid, 7 efter förlängning/straffar.

OS är ett stort skämt som mästerskap sett. Alla stora nationer ställer endast upp med B-trupper med en massa unga och lovande spelare. Proffsen är inte villiga att offra sin semester för OS. Inte en chans att OS ens skulle ha 1/20 av prestigen som EM har.

Jag försöker inte argumentera för att Sverige är ett dåligt lag neuro. Utan för att de har ett slags mästerskapskomplex när det gäller att möta BRA lag. Vi vinner helt enkelt aldrig mot bra lag i mästerskap för att våra förbundskaptener aldrig har någon som helst tilltro till Sveriges förmåga att kunna spela ut ett bra motstånd!

Det jag argumenterat för i hela tråden är helt enkelt att Sverige ska ställa upp med den trupp som har störst chans att PRESTERA bra fotboll. Att kunna VINNA matcher på egen maskin, och inte, som Lagerbäck paradoxalt nog verkar tro - vinna matcher på försvarsspel!

Man tycker att han efter 7-8 år borde inse svårigheten att vinna matcher mot bra lag i mästerskap genom att konstant säkra defensivt med spelare som Alexandersson, Magnus "turbo" Svensson, Håkan Mild, Mikael Nilsson (som för övrigt blivit en bra spelare nu) istället för Östlund. Allbäck har heller aldrig någonsin varit det bästa valet som forward. Allbäck har varit det valet som varit bäst då man INTE trott på sin egen förmåga att spela fotboll. Det bästa valet då Sverige säkrar defensivt och transformeras till "kontringssverige".

Kolla bara på vilka lag Danmark har vunnit mot. Inte är väl Danmark egentligen ett så mycket bättre landslag än Sverige?

Vad är då skillnaden? De har en tilltro till sin EGEN FÖRMÅGA att kunna vinna matcher. Sin egen förmåga att kunna prestera en bländande fotboll. Något som Sverige inte haft på flera decennier.

När man nu har en trupp som har chansen att vinna matcher i kraft av sin egen spelskicklighet - varför förpassa den?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 0:21 am    Post subject: Reply with quote

n3uro wrote:
Ett guld är ett guld, och OS har liksom lite prestige över det.

Är inte OS typ u21 och att man får ha med tre personer som går över den åldern, jag kan absolut inte se ett os-guld i fotboll lika stort som ett em-guld i fotboll, faktum är att det är nog svårare att ta sig vidare ifrån gruppspelet i em än vad det är i vm är högre klass på många av lagen i Europa jämfört med lag ifrån t.ex. Afrika och Asien.
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 2:47 am    Post subject: Reply with quote

angående om OS är u21 eller inte vet jag inte, men det tvivlar jag på.
Ryssland 1994 var ju knappast ett undermåligt lag, dom var högt seedade, och har faktiskt alltid varit ett lag i topp. deras nuvarande placering på världsrankingen är 16, vilket är 8 placeringar före Sverige.

Jag argumenterar inte heller för att Sverige är ett dåligt lag ,det vet jag redan att dom inte är, men att säga att Kamerun, Nigeria, Paraguay, Ryssland, Bulgarien och Rumänien är undermåliga B-lag tycker jag är fel, för det är dom inte.
Att vi ens skulle dra upp Håkan "löparN" Mild var för mig en shock.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 11:50 am    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
Ja, ledsen, glömde Rysslandsvinsten 1994. Ännu en undermålig mästerskapsmotståndare att lägga till i statistiken. Sverige vann 6 matcher efter full tid, 7 efter förlängning/straffar.

OS är ett stort skämt som mästerskap sett. Alla stora nationer ställer endast upp med B-trupper med en massa unga och lovande spelare. Proffsen är inte villiga att offra sin semester för OS. Inte en chans att OS ens skulle ha 1/20 av prestigen som EM har.

Jag försöker inte argumentera för att Sverige är ett dåligt lag neuro. Utan för att de har ett slags mästerskapskomplex när det gäller att möta BRA lag. Vi vinner helt enkelt aldrig mot bra lag i mästerskap för att våra förbundskaptener aldrig har någon som helst tilltro till Sveriges förmåga att kunna spela ut ett bra motstånd!

Det jag argumenterat för i hela tråden är helt enkelt att Sverige ska ställa upp med den trupp som har störst chans att PRESTERA bra fotboll. Att kunna VINNA matcher på egen maskin, och inte, som Lagerbäck paradoxalt nog verkar tro - vinna matcher på försvarsspel!

Man tycker att han efter 7-8 år borde inse svårigheten att vinna matcher mot bra lag i mästerskap genom att konstant säkra defensivt med spelare som Alexandersson, Magnus "turbo" Svensson, Håkan Mild, Mikael Nilsson (som för övrigt blivit en bra spelare nu) istället för Östlund. Allbäck har heller aldrig någonsin varit det bästa valet som forward. Allbäck har varit det valet som varit bäst då man INTE trott på sin egen förmåga att spela fotboll. Det bästa valet då Sverige säkrar defensivt och transformeras till "kontringssverige".

Kolla bara på vilka lag Danmark har vunnit mot. Inte är väl Danmark egentligen ett så mycket bättre landslag än Sverige?

Vad är då skillnaden? De har en tilltro till sin EGEN FÖRMÅGA att kunna vinna matcher. Sin egen förmåga att kunna prestera en bländande fotboll. Något som Sverige inte haft på flera decennier.

När man nu har en trupp som har chansen att vinna matcher i kraft av sin egen spelskicklighet - varför förpassa den?


Jävlar snackar du och jag om samma landslag ens?

allbäck aldrig varit bästa forwardsval. inte alls bara avgjort en handfull matcher. Har varit bäst på plan en handfull matcher. Allbäck är en striker, han ska göra mål, ser man på hans målsnitt jämfört med den speltid han haft på planen så är det en helt SJUK statistik. Fråga vilken jävla expert som helst de säger likadant.

Allbäck spelar i FC köpenhamn, Zlatan spelar i Inter. Zlatan e jävligt duktig med bra spelare bakom sig, Allbäck e duktig vilket som och klart så visar zlatan sin förmåga då å då även med lite sämre spelare bakom sig, men tro fan tur d när han lirar för en av världens bästa klubblag. EDIT: kan inte du sätta upp ett svenskt elva manna lag som du tror kommer vinna allt, fan vill se det laget och den coatchningen

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 13:07 pm    Post subject: Reply with quote

n3uro wrote:
angående om OS är u21 eller inte vet jag inte, men det tvivlar jag på.
Ryssland 1994 var ju knappast ett undermåligt lag, dom var högt seedade, och har faktiskt alltid varit ett lag i topp. deras nuvarande placering på världsrankingen är 16, vilket är 8 placeringar före Sverige.

Jag argumenterar inte heller för att Sverige är ett dåligt lag ,det vet jag redan att dom inte är, men att säga att Kamerun, Nigeria, Paraguay, Ryssland, Bulgarien och Rumänien är undermåliga B-lag tycker jag är fel, för det är dom inte.
Att vi ens skulle dra upp Håkan "löparN" Mild var för mig en shock.


De uppräknade lagen är de sämsta du kan hitta i ett givet mästerskap. Alla bra lag bör i 7/10 eller 8/10 fall vinna mot dessa nationer (förutom mot Rumäniens upplaga 1994).



kanzinho wrote:
Jävlar snackar du och jag om samma landslag ens?

allbäck aldrig varit bästa forwardsval. inte alls bara avgjort en handfull matcher. Har varit bäst på plan en handfull matcher. Allbäck är en striker, han ska göra mål, ser man på hans målsnitt jämfört med den speltid han haft på planen så är det en helt SJUK statistik. Fråga vilken jävla expert som helst de säger likadant.

Allbäck spelar i FC köpenhamn, Zlatan spelar i Inter. Zlatan e jävligt duktig med bra spelare bakom sig, Allbäck e duktig vilket som och klart så visar zlatan sin förmåga då å då även med lite sämre spelare bakom sig, men tro fan tur d när han lirar för en av världens bästa klubblag. EDIT: kan inte du sätta upp ett svenskt elva manna lag som du tror kommer vinna allt, fan vill se det laget och den coatchningen



Ja, vi talar om samma landslag. Det landslag som suger i mästerskap mot bra lag och i synnerhet i utslagsstadiet av turneringar p.g.a. sin oförmåga att vinna matcher. Det landslag som spelar hälften av sina mästerskapsmatcher oavgjort.

Jag hävdar inte att Sverige skulle vinna allting med en offensiv uppställning. Jag skriver t.o.m. att jag är lycklig sålänge Sverige har en 40/60-chans mot lag som på pappret är bättre än oss.

Danmark är ett fotbollsmässigt föredöme som vi bör ta efter. Se bara på vilka lag Danmark lyckats slå i sina mästerskapsmatcher jämfört med de skitlag (i jämförelse) som Sverige slagit. Visst har Danmark förlorat fler matcher också, relativt sett, men det beror bara på att de sällan spelar oavgjort p.g.a. sin offensivlusta - inte för att de är dåliga.

Har du någonsin hört en kommentator säga att Allbäck har gjort en "Bländande" eller "Bra" match? Nej, herregud. Även om han gör 2 mål så är tongångarna snarare "jobbat hårt som vanligt och fått bra utdelning på chanserna; står rätt i situationerna som vanligt".

Inte ska jag förringa det. Allbäck är en striker - och han gör det bra. Men han är en striker som bara passar i väldigt enformiga matcher där motståndarna tenderar att dominera. Samt där motståndarna inte råkar vara ett världslag.

Huvudpoängen är iaf kanz att jag är trött på att Sverige jämt och ständigt underpresterar mot bra nationer endast för att vår förbundskapten är för feg för att ha en tilltro till sitt eget landslags spelskicklighet. Sverige har i mästerskapssammanhang inte vunnit en enda match mot en fotbollsnation som kan klassas som ett "bra" landslag på jag vet inte hur länge... Och jag hävdar dessutom att Sveriges spelarmaterial är minst lika bra om inte bättre än Danmarks - varför det inte borde finnas något hinder för att faktiskt låta det här landslaget få chansen att spela sin egen fotboll.

Hellre ser jag ett landslag med större chans att VINNA matcher, och som därmed automatiskt tar risker som leder till en större chans att förlora. Men låt dig icke luras. Båda förändringarna sker på bekostnad av de oändligt många OAVGJORDA resultaten.

Hade jag bestämt över svenska landslaget hade jag gått ned till en trebackslinje. Varför? Eftersom Sveriges kantspel och försvar mot kantspel ändå suger när de spelar ett traditionellt 4-4-2.

Uppställning 3-5-2.

Elmander - Ibrahimovic

Ljungberg - Källström - Linderoth - Bakirciouglu (ja, jag är allvarlig, alternativt Svensson) - Wilhelmsson

Edman - Mellberg - Nilsson (Hansson här om man istället vill vara förnuftig, men jag vill vinna.)

Svensson och Hansson är alternativ om man vill vara säkrare bakåt. Kan nog vara smart att köra med Hansson, då motståndarna troligen kommer att utnyttja kanterna lika mkt som Danmark och alla bra landslag gör mot oss. Jag skulle nog hellre byta ut Ljungberg mot Svensson än Bakirciouglu mot Svensson.

Det där är ett landslag med offensiv POWER!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 13:19 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, jag ursäktar mig.

Allbäck har naturligtvis varit det bästa forwardsvalet i matcher där vi varit spelmässigt underlägsna och tvingats förlita oss på enstaka kontringschanser. Lysande match mot Spanien för övrigt... Jag dog nästan av uttråkning.

Jaja, Allbäck gjorde iaf ett snyggt mål i slutet. Så då var egentligen bara 89 minuter av 90 bortkastade på svensk försvarsdisciplin.

Seriöst. Hur många matcher i följd tror du man kan vinna med Allbäck på topp? Man har INGET som helst eget spel. Man har INGA som helst medel att ta till för att skapa egna chanser förutom motståndarnas klantighet och rena tillfälligheter. Någonsin funderat på varför Sverige aldrig vinner utslagsmatcher i mästerskap? Nu vet du.

Kommer du ihåg EM-kvalet till EM 1996 och VM-kvalet till VM 1998? Med Kenneth Andersson, Zetterberg, Mild och grabbarna? Det är ungefär så som landslaget kan förväntas prestera med Allbäck. Kanske kommer det ett inlägg i slutminuterna som tråcklas in på något sätt - men förvänta dig inte mkt mer action än så...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
superpetter



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 1002
Location: Uppsala

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 14:47 pm    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
Ja, jag ursäktar mig.

Allbäck har naturligtvis varit det bästa forwardsvalet i matcher där vi varit spelmässigt underlägsna och tvingats förlita oss på enstaka kontringschanser. Lysande match mot Spanien för övrigt... Jag dog nästan av uttråkning.

Jaja, Allbäck gjorde iaf ett snyggt mål i slutet. Så då var egentligen bara 89 minuter av 90 bortkastade på svensk försvarsdisciplin.

Seriöst. Hur många matcher i följd tror du man kan vinna med Allbäck på topp? Man har INGET som helst eget spel. Man har INGA som helst medel att ta till för att skapa egna chanser förutom motståndarnas klantighet och rena tillfälligheter. Någonsin funderat på varför Sverige aldrig vinner utslagsmatcher i mästerskap? Nu vet du.

Kommer du ihåg EM-kvalet till EM 1996 och VM-kvalet till VM 1998? Med Kenneth Andersson, Zetterberg, Mild och grabbarna? Det är ungefär så som landslaget kan förväntas prestera med Allbäck. Kanske kommer det ett inlägg i slutminuterna som tråcklas in på något sätt - men förvänta dig inte mkt mer action än så...


hellre en kille som försöker,springer och kämpar än en som står still och dribblar och dessutom "vet" han är bäst på plan endå?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 21:51 pm    Post subject: Reply with quote

superpetter wrote:


hellre en kille som försöker,springer och kämpar än en som står still och dribblar och dessutom "vet" han är bäst på plan endå?


Om Zlatan fortsätter matchas med teknikvidunder som Allbäck och Alexandersson så är det inte vidare konstigt att man får det intrycket. Man ger ju inte honom en chans att göra det han gör bäst, d.v.s. att se till att hans lag dominerar spelet och har högt bollinnehav. Vad för nytta gör det när fummelfoten Allbäck konstant ger bort bollen till motståndarna?

Ni tror uppenbarligen inte på att Sverige kan få till stånd ett eget anfallsspel av rang. Fortsätt dyrka de defensiva säkerhetsvalen för all del...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 0:30 am    Post subject: Reply with quote

OS är U-23 med upp till 3 överåriga. Ett stort skämt egentligen. Irak blev 4 i Aten 2004. Paraguay tvåa. Costa Rica, Mali, Australien, Irak och Sydkorea är 5 av 8 lag som tog sig till kvartsfinalerna... Yeeehaaa!
_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 23:09 pm    Post subject: Reply with quote

Dessutom tycker jag inte direkt att VM-kvalet är de mest rättvisa...

Att Australien och Oceanländerna ska spela mot typ 3:an eller 4:an mot Asien är ju som att San Marino skulle få spela mot Frankrike, Tyskland, Italien och England var gång de skulle kvala till EM.....

Australien i sitt VM-kval får möta nationslag som i princip kan mätas med korpen nivå. Många av dessa nationer/länder/öar kan jag tänka mig (inge direkt uppfattnign eller källa) har knappt någon egen liga eller har någon fasta klubbar/spelare som spelar säsongsvis. Utan i princip skriver in sig på den stora ön i en hydda inför varje VM (drar detta kanske ett snäpp för hårt.) Sedan ska dessa spela mot en nation som spelat mot länder som iaf har egna ligor och spelare som har internationell status. Är ju lite som Noramerika USA, Kanada, Mexico? samt en hel del öar i västindien ev. några latinameikanska nationer i centralamerika ska spela mot Sydamerikas nummer fem eller fyra (även här märker ni att jag inte riktigt har full koll).

Dessa öar eller små nationer ska iaf spela mot nationer som har fotbollspel i bloder, som paraguay, colombia, uruguay venezuela osv... nu är dessa länder kanske inte direkt Argentina eller Brazilien, men de är iaf länder som skulle kunna kunna komma lång i EM-slutspel och har även varit med i VM-slutspel.

Menar i år kom Trinidad & Tobago med ett land som har lika många licensierade spelar som hela Malmö stad i princip Razz

Två "proffspelare" som spelar i näst bästa eller tredje bästa divisionen i ligor som är i klass med superettan eller därunder.

Det är ju som någon skrivit här tidigare.... att många europeiska nationer, som inte kvalificerar sig till VM skulle slå lag, som kommer från Asien, Afrika, Sydamerika, Nordamerika osv.javisst. Nackdelen är att nu att dessa regioner är tilldelad så många platser osv.....

Klart att de finns möjligheter att Norge, Danmark ev. Island och Finland skulle vinna mot Trinidad & Tobago nackdelen är att T&T ligger i västindien och No, Fi, Is, Dk ligger i Europa där konkurrensen är lite hårdare.

Med detta vill jag nog säga att jag värderar nog ett EM-guld ett antal fler världsranking poäng mer än ett OS-guld. För att sedan säga raka motsatsen om ett OS-Guld och ett VM-Guld i Hockey........(OS-guld är mer av värde i hockey än ett VM-guld)

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Tue Jun 12, 2007 10:51 am    Post subject: Reply with quote

Håller med dig till stor del krosuz. Men jag tror också att ett sånt system kan vara rentav nödvändigt för att bibehålla intresset för fotboll över världen.

Vad jag vet så måste det lag som vinner oceaniens kvalgrupp också spela en play off-match. Vet inte riktigt vilka de ställs mot. Möjligen någon 2:a från Asiens grupper eller 4-5:a från Sydamerikas...

*Edit: Yep. De fick spel play off-match mot Uruguay.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Tue Jun 12, 2007 21:38 pm    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
Håller med dig till stor del krosuz. Men jag tror också att ett sånt system kan vara rentav nödvändigt för att bibehålla intresset för fotboll över världen.

Vad jag vet så måste det lag som vinner oceaniens kvalgrupp också spela en play off-match. Vet inte riktigt vilka de ställs mot. Möjligen någon 2:a från Asiens grupper eller 4-5:a från Sydamerikas...

*Edit: Yep. De fick spel play off-match mot Uruguay.


klart de är rättvisst annars skulle i princip samma lag spela i VM år efter år Razz typ Europa mot Sydamerika i princip.... något slutspel kanske något land från Asien eller Afrika skulle spela ut några länder.

Se man ex på Elfenbenskusten har dess VM-upplaga 3006 en hel del stjärnor främst i toppklubbarna i Premier League, men finns ju en hel del andra spelare som i Japan och Sydkorea som spelar i de stora Europaligorna idag.

Men för att återgå till tråden.....

Vad tycker ni om Danmarks straff?

250 km radie från Parken/Köpenhamn får inte Danmark spela sina resterande fyra hemmamatcher
100 000 CHF (ca 600 000 SEK)
Samt att nästa match ska spelas utan publik
Christian Poulsen blir avstängd i tre matcher.

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Tue Jun 12, 2007 22:03 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
LaLuSh wrote:
Håller med dig till stor del krosuz. Men jag tror också att ett sånt system kan vara rentav nödvändigt för att bibehålla intresset för fotboll över världen.

Vad jag vet så måste det lag som vinner oceaniens kvalgrupp också spela en play off-match. Vet inte riktigt vilka de ställs mot. Möjligen någon 2:a från Asiens grupper eller 4-5:a från Sydamerikas...

*Edit: Yep. De fick spel play off-match mot Uruguay.


klart de är rättvisst annars skulle i princip samma lag spela i VM år efter år Razz typ Europa mot Sydamerika i princip.... något slutspel kanske något land från Asien eller Afrika skulle spela ut några länder.

Se man ex på Elfenbenskusten har dess VM-upplaga 3006 en hel del stjärnor främst i toppklubbarna i Premier League, men finns ju en hel del andra spelare som i Japan och Sydkorea som spelar i de stora Europaligorna idag.

Men för att återgå till tråden.....

Vad tycker ni om Danmarks straff?

250 km radie från Parken/Köpenhamn får inte Danmark spela sina resterande fyra hemmamatcher
100 000 CHF (ca 600 000 SEK)
Samt att nästa match ska spelas utan publik
Christian Poulsen blir avstängd i tre matcher.

Hur vet du att elfenbenskusten komemr spela vm år 3006?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies