HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Danmark - Sverige (2/6 2007) på Parken i Köpenhamn
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Mon Jun 04, 2007 16:02 pm    Post subject: Reply with quote

Det som hände på Parken var att Danmark visade hela världen hur man ska spela mot Sveriges så kallade "zonförsvar". Danmark krossade Sverige spelmässigt. Egentligen under hela matchen, inte bara i den andra halvleken. Att Sverige satte 3 turmål var det som räddade oss.

Lagerbäck blev rejält genomskådad. Och allt som framtida tränare till lag som möter Sverige behöver göra i framtiden är att ta fram en videoupptagning av den här matchen. Andra lag som genomskådat Sveriges försvarsmodell: Italien EM 2004 och Argentina VM 2002. Att Sverige fick med sig oavgjort de matcherna är REN tur.

Sveriges så kallade "höga press" där man försöker styra spelet till en kant är något Lagerbäck använt sig av i 6-7 år nu. Det enda motståndarna behövt göra är antingen att:

1) Byta kant och utnyttja det faktum att det tar Sverige 4-5 sekunder att göra en överflyttning i zonförsvaret.

2) Spela sig förbi Sveriges aggressiva "höga press" för att paradoxalt nog möta en backlinje som inte medverkar i denna höga press, utan spelar ett renodlat zonförsvar där man sjunker tillbaka och väntar på understöd (hur lång tid det än tar för understödet att infinna sig).




Jag önskar Sveriges landslag spelade som Danmarks. Med ett mod att attackera och en tro på sitt eget spel. Sverige har egentligen minst lika bra spelarmaterial som Danmark. Problemet är bara att vi har en insnöad förbundskapten som insisterar på att trycka in stolpskott som Alexandersson och Allbäck när man har en trupp som faktiskt kan prestera ett eget anfallsspel om de bara tilläts en chans för detta.

Jaja, ska inte raljera mer. Danmark förtjänade att vinna och bör vara stolta. Att Poulsen och en idiotsupporter förstör för dem är beklagligt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Mon Jun 04, 2007 16:07 pm    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
Det som hände på Parken var att Danmark visade hela världen hur man ska spela mot Sveriges så kallade "zonförsvar". Danmark krossade Sverige spelmässigt. Egentligen under hela matchen, inte bara i den andra halvleken. Att Sverige satte 3 turmål var det som räddade oss.

Lagerbäck blev rejält genomskådad. Och allt som framtida tränare till lag som möter Sverige behöver göra i framtiden är att ta fram en videoupptagning av den här matchen. Andra lag som genomskådat Sveriges försvarsmodell: Italien EM 2004 och Argentina VM 2002. Att Sverige fick med sig oavgjort de matcherna är REN tur.

Sveriges så kallade "höga press" där man försöker styra spelet till en kant är något Lagerbäck använt sig av i 6-7 år nu. Det enda motståndarna behövt göra är antingen att:

1) Byta kant och utnyttja det faktum att det tar Sverige 4-5 sekunder att göra en överflyttning i zonförsvaret.

2) Spela sig förbi Sveriges aggressiva "höga press" för att paradoxalt nog möta en backlinje som inte medverkar i denna höga press, utan spelar ett renodlat zonförsvar där man sjunker tillbaka och väntar på understöd (hur lång tid det än tar för understödet att infinna sig).




Jag önskar Sveriges landslag spelade som Danmarks. Med ett mod att attackera och en tro på sitt eget spel. Sverige har egentligen minst lika bra spelarmaterial som Danmark. Problemet är bara att vi har en insnöad förbundskapten som insisterar på att trycka in stolpskott som Alexandersson och Allbäck när man har en trupp som faktiskt kan prestera ett eget anfallsspel om de bara tilläts en chans för detta.

Jaja, ska inte raljera mer. Danmark förtjänade att vinna och bör vara stolta. Att Poulsen och en idiotsupporter förstör för dem är beklagligt.

Allbäck stolpskott kan du överhuvudtaget något om fotboll, Han kanske inte alltid märks så mycket men han är med och oroar försvaret hela tiden, han kämpar tillbaka bollar och hjälper mittfältet som inte alltid klarar sig. Om man ska köra på t.ex. Zlatan och Rosenberg så måste man ha ett bättre mittfält än vad vi nu har i Sverige.
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Mon Jun 04, 2007 16:12 pm    Post subject: Reply with quote

Måste bara fråga lalle en sak!

Ren tur att vi får oavgjort mot lag som Italien och Argentina. Mjo, jag håller med, på pappret, var och är vi aldrig bättre än sådana lag.

Men de oavgjorda matcherna mot länder som Italien och Argentina kan inte ha att göra med just spelsättet?
Tänkte just på "Andra lag som genomskådat Sveriges försvarsmodell" Då tycker man ju att de borde göra några fler baljor och vinna matchen. Smile

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Jun 04, 2007 22:41 pm    Post subject: Reply with quote

miklo! wrote:
Måste bara fråga lalle en sak!

Ren tur att vi får oavgjort mot lag som Italien och Argentina. Mjo, jag håller med, på pappret, var och är vi aldrig bättre än sådana lag.

Men de oavgjorda matcherna mot länder som Italien och Argentina kan inte ha att göra med just spelsättet?
Tänkte just på "Andra lag som genomskådat Sveriges försvarsmodell" Då tycker man ju att de borde göra några fler baljor och vinna matchen. Smile


Skulle dessutom lägga till 2-2 mot England i Köln, Tyskland 2006.

dessutom hade ju danskar lika mycket tur.... eller iof klart att det är skicklighet att Olof Mellberg som under antal år är med som back i starelvan i premier leauge missar bollen. Eller att anfallaren Elmander agerar back och skickligt nog av danskar, gör dem så att han tar bollen på ryggen som gör att danskarna helt omställer det svenska försvaret och kan därmed göra 2-3.

Det är dessutom därför danskarna spelade VM i Tyskland 2006 och inte Sverige eller? Razz

Och att Danskarna storspelade mot Tjeckien i åttondelsfinalen med 3-0 i Portugal 2004? Eller var det tvärtom Razz

Nä.... tror nog faktiskt Sverige vinner fr. 1994 och framåt.... (undantages VM 1998 i frankrike)

Danskar skulle egentligen inte fått spela 1992 i EM (Sverige) men eftersom jugoslavien låg i krig, så fick danskar en plats....

sen var det direkt inget succé slutspel för Sverige i Belgien/Nederländerna, men de gick ju inte direkt bättre för danskarna Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ozean



Joined: 11 Oct 2002
Posts: 152
Location: Borås

PostPosted: Tue Jun 05, 2007 7:44 am    Post subject: Reply with quote

Helt otroligt att vakterna inte gjorde mer för att försöka stoppa de huliganer som sprang in på planen. De jagade inte dem ens? Herregud.

Btw, huliganen som drog till domaren bor ju i Göteborg. Namnet på killen finns i flashbacks forum i skvaller-tråden, tillsammans med telefonnummer och adress Smile LOL! Han kommer inte ha det kul framöver...

_________________
OzEan aka ZeUz aka izL.
Kärt barn har många namn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Tue Jun 05, 2007 9:42 am    Post subject: Reply with quote

OzEan wrote:
Helt otroligt att vakterna inte gjorde mer för att försöka stoppa de huliganer som sprang in på planen. De jagade inte dem ens? Herregud.

Btw, huliganen som drog till domaren bor ju i Göteborg. Namnet på killen finns i flashbacks forum i skvaller-tråden, tillsammans med telefonnummer och adress Smile LOL! Han kommer inte ha det kul framöver...


Jag hörde på nyheterna igår kväll att det var en 23 åring kille som hade fått massa hot och sånt, de hade tydligen blandat ihop varandra.

_________________
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Tue Jun 05, 2007 18:56 pm    Post subject: Reply with quote

OzEan wrote:


Btw, huliganen som drog till domaren bor ju i Göteborg. Namnet på killen finns i flashbacks forum i skvaller-tråden, tillsammans med telefonnummer och adress Smile LOL! Han kommer inte ha det kul framöver...


Han ska inte ha det kul framöver heller som man bädar får man ligga brukar jag få höra..

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Tue Jun 05, 2007 19:32 pm    Post subject: Reply with quote

hehe han är min idol iaf Smile. Om nu Sverige får segern
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Jun 05, 2007 20:11 pm    Post subject: Reply with quote

Zirape wrote:
hehe han är min idol iaf Smile. Om nu Sverige får segern

kanske dags att skaffa sig vettiga förebilder?

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Tue Jun 05, 2007 20:20 pm    Post subject: Reply with quote

mm vore fan ingen dum idè, stryker dig direkt iaf .)

Men om du inte skulle ta mina dumma ord så seriöst så kanske du förstår att han inte är min idol. En notis bara
Back to top
View user's profile Send private message
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Tue Jun 05, 2007 21:43 pm    Post subject: Reply with quote

jag tycker hela incidenten va rolig Laughing
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Tue Jun 05, 2007 21:59 pm    Post subject: Reply with quote

visst, jag smålog lite granna när en danskjäkel i hiphopbrallor och en danmarkströjja kommer springandes med matchbollen, från danskarnas mål och löper ÄNDA bort till Sveriges mål och skjuter in den. då smålog jag...

annars tycker jag bara det är sorgligt.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Jun 06, 2007 8:56 am    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
Det som hände på Parken var att Danmark visade hela världen hur man ska spela mot Sveriges så kallade "zonförsvar". Danmark krossade Sverige spelmässigt. Egentligen under hela matchen, inte bara i den andra halvleken. Att Sverige satte 3 turmål var det som räddade oss.

Lagerbäck blev rejält genomskådad. Och allt som framtida tränare till lag som möter Sverige behöver göra i framtiden är att ta fram en videoupptagning av den här matchen. Andra lag som genomskådat Sveriges försvarsmodell: Italien EM 2004 och Argentina VM 2002. Att Sverige fick med sig oavgjort de matcherna är REN tur.

Sveriges så kallade "höga press" där man försöker styra spelet till en kant är något Lagerbäck använt sig av i 6-7 år nu. Det enda motståndarna behövt göra är antingen att:

1) Byta kant och utnyttja det faktum att det tar Sverige 4-5 sekunder att göra en överflyttning i zonförsvaret.

2) Spela sig förbi Sveriges aggressiva "höga press" för att paradoxalt nog möta en backlinje som inte medverkar i denna höga press, utan spelar ett renodlat zonförsvar där man sjunker tillbaka och väntar på understöd (hur lång tid det än tar för understödet att infinna sig).




Jag önskar Sveriges landslag spelade som Danmarks. Med ett mod att attackera och en tro på sitt eget spel. Sverige har egentligen minst lika bra spelarmaterial som Danmark. Problemet är bara att vi har en insnöad förbundskapten som insisterar på att trycka in stolpskott som Alexandersson och Allbäck när man har en trupp som faktiskt kan prestera ett eget anfallsspel om de bara tilläts en chans för detta.

Jaja, ska inte raljera mer. Danmark förtjänade att vinna och bör vara stolta. Att Poulsen och en idiotsupporter förstör för dem är beklagligt.


stolspskott som allbäck? zlatan har varit mer stolpskott än någon i sveriges landslag, han har sina stunder zlatan, men inte ofta i landslagströjan hittils, allbäck har bara haft otur att blomma ut i sen ålder!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Jun 06, 2007 9:04 am    Post subject: Reply with quote

Zlatan är ju egentligen striker. Precis som Henke är.
De har som uppgift att göra mål. That's pretty much it.
Som kroatien(var det väl?)-matchen där sverige spelade uselt hela matchen, Zlatan likaså, ändatills slutminuterna när han blixtrade till på högerkanten och krutade in matchens enda mål. Zlatan blev hjälte.
DET är det han är till för. Han ska ha bollen högt upp offensivt, vända och göra mål.
Jag vill sätta Allbäck i den kategorin oxå.
Endast offensiva mittfältare och defensiva forwards som egentligen ska hålla på och jaga boll och passa runt mittfältet. Strikers ska bara stå där och vänta på boll.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Wed Jun 06, 2007 9:14 am    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Zlatan är ju egentligen striker. Precis som Henke är.
De har som uppgift att göra mål. That's pretty much it.
Som kroatien(var det väl?)-matchen där sverige spelade uselt hela matchen, Zlatan likaså, ändatills slutminuterna när han blixtrade till på högerkanten och krutade in matchens enda mål. Zlatan blev hjälte.
DET är det han är till för. Han ska ha bollen högt upp offensivt, vända och göra mål.
Jag vill sätta Allbäck i den kategorin oxå.
Endast offensiva mittfältare och defensiva forwards som egentligen ska hålla på och jaga boll och passa runt mittfältet. Strikers ska bara stå där och vänta på boll.


Ungern tror jag bestämt att det var Smile

_________________
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Wed Jun 06, 2007 20:12 pm    Post subject: Reply with quote

Finns klippet nånstans där Rosenberg får slaget i magen? ja hittar ej det
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Wed Jun 06, 2007 20:52 pm    Post subject: Reply with quote

Zirape wrote:
hehe han är min idol iaf Smile. Om nu Sverige får segern


Han är en jävla skam för hela Danmark, det är så jag skäms att vara Dansk medborgare...

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Jun 06, 2007 21:28 pm    Post subject: Reply with quote

En snabb sökning på youtube:

http://youtube.com/watch?v=BYpYjQAU7yA

Jag blev lite av en sån här smiley när jag såg det: Shocked
Ser ju nästan ut som att Rosenberg brutalt vevar mot Poulsen Smile

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Wed Jun 06, 2007 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

miklo! wrote:
En snabb sökning på youtube:

http://youtube.com/watch?v=BYpYjQAU7yA

Jag blev lite av en sån här smiley när jag såg det: Shocked
Ser ju nästan ut som att Rosenberg brutalt vevar mot Poulsen Smile


har ej hittat på youtube innan :S

aa men det är lite gruff bara, klart man får provocera spelarna också ju, fel av poulsen o göra så, rosenberg ska inte få skit för det han gör

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Thu Jun 07, 2007 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

är du dansk medborgare?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies