HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Bannad.

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gyzt4f



Joined: 21 Jun 2006
Posts: 4

PostPosted: Wed Jun 21, 2006 13:51 pm    Post subject: Bannad. Reply with quote

Blev bannad för ett tag sen men inte riktigt brytt mig om varför. Men mina polare lirar här och jag vill spela. Jag fick antagligen bannen för jag råkade komma åt en bind-knapp, som nu var rasistisk, har fått configen av en polare och jag han knappt förklara innan jag blev bannad. Hoppas ni förstår. Vill gärna lira på eran server Wink

Nickade gyzt4f om jag inte misstar mig.

STEAM_0:0:3337824 0 00:12 25 0
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Wed Jun 21, 2006 14:32 pm    Post subject: Reply with quote

Player gyzt4f broken keny
Bantype SteamID
SteamID STEAM_0:0:3337824
IP address hidden
Invoked on 09-06-2006 - 23:37
Banlength Permanent
Expires on Not applicable
Reason rasse
Banned by Admin Harvan! ([SM]Harvey)
Banned on Server Swedish Maffia #1 - www.swm.se - [VAC]

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Jun 21, 2006 14:33 pm    Post subject: Reply with quote

den där binden var inte trevlig på något plan. Ditt acc, ditt ansvar. Vill du spela här igen får du skaffa dig ett nytt acc.
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
gyzt4f



Joined: 21 Jun 2006
Posts: 4

PostPosted: Tue May 08, 2007 15:34 pm    Post subject: Reply with quote

som mts ville, så drar jag upp denna tråden igen

jag vet att rasism är totalt förbjudet, och jag är även själv emot det. men, det är ändå en dålig utväg att bli perm bannad för en sådan grej, som inte ens var meningen. jag vet, mitt acc, mitt ansvar. men jag var inte helt beredd på att min polare skulle ha en rasistisk bind. helt fullt förståeligt om jag nu skrev det med mening, men nu gjorde jag inte det. jag antar att ni grabbar här inte tror på en andra chans, men att bli permbannad av ett misstag, är ganska grovt.
som admin själv har, hade jag permbannat, men som admin skulle jag också höra på en förklaring, och acceptera den om den verkar rimlig. men eftersom nu väldigt många ljuger om sina förklaringar, så tror ni väl antagligen att alla ljuger som har blivit bannad? det kallas fördomar. och det är nästan lika illa som rasism.


take it as you want,
men vore väldigt soft att lira på swm igen, eftersom det är en av de mest pålitligaste servrarna.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue May 08, 2007 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

Du har lite luckor och direkta motsägelser i din argumentation:
Quote:

jag vet att rasism är totalt förbjudet, och jag är även själv emot det. men, det är ändå en dålig utväg att bli perm bannad för en sådan grej,

så du är allmänt emot rasism men inte i det här fallet när det var från dig det kom samt att du tycker att det är en dålig utväg att kasta ut folk som uttrycker sig på det viset?
Quote:

jag vet, mitt acc, mitt ansvar.

Här håller jag med dig helt
Quote:

men jag var inte helt beredd på att min polare skulle ha en rasistisk bind. helt fullt förståeligt om jag nu skrev det med mening, men nu gjorde jag inte det.

Jag har dåligt minne men jag har för mig att det fanns mer än bara den där binden när jag loggsökte dig för att se om bannen var en miss eller inte, det fanns iaf inga ursäkter för att du "råkade" kläcka ut dig en väldigt grov och rasistisk kommentar. (ska höra om det finns ngn backup på loggfilen)

Quote:

jag antar att ni grabbar här inte tror på en andra chans, men att bli permbannad av ett misstag, är ganska grovt.
som admin själv har, hade jag permbannat, men som admin skulle jag också höra på en förklaring, och acceptera den om den verkar rimlig. men eftersom nu väldigt många ljuger om sina förklaringar, så tror ni väl antagligen att alla ljuger som har blivit bannad? det kallas fördomar. och det är nästan lika illa som rasism.

tänk på att skilja erfarenhet från fördomar också, det steamID du nämner finns även reggad som en äldre ban:
Quote:
STEAM_0:0:3337824 pelle* 2005-09-06 10:57

länge sen, men ändå...
Dessutom är vår ställning mot rasism hård vilket gör det svårt att argumentera för att vi ska släppa bans för att det var ett misstag, faktum är att det ser precis lika illa ut oavsett om det var menat eller inte.
Nåja, harvey har satt bannen, han kan släppa den om han anser det vara tillbörligt så häng kvar tills dess, han borde vara i närheten såvida han inte har fullt upp med att knyta skorna eller kamma sig fin.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
gyzt4f



Joined: 21 Jun 2006
Posts: 4

PostPosted: Tue May 08, 2007 17:22 pm    Post subject: Reply with quote

nja, vet inte om jag bad om ursäkt eller inte var ju somsagt ett år sedan. men jag förväntade mig snarare en tillsägning än en permban på 5 sek ;p
men jag har knappt inget minne kvar av incidenten, men kolla loggsen så vore det bra så vi kan klara upp det hela
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Thu May 10, 2007 18:57 pm    Post subject: Reply with quote

gyzt4f wrote:
som mts ville, så drar jag upp denna tråden igen

jag vet att rasism är totalt förbjudet, och jag är även själv emot det. men, det är ändå en dålig utväg att bli perm bannad för en sådan grej, som inte ens var meningen. jag vet, mitt acc, mitt ansvar. men jag var inte helt beredd på att min polare skulle ha en rasistisk bind. helt fullt förståeligt om jag nu skrev det med mening, men nu gjorde jag inte det. jag antar att ni grabbar här inte tror på en andra chans, men att bli permbannad av ett misstag, är ganska grovt.
som admin själv har, hade jag permbannat, men som admin skulle jag också höra på en förklaring, och acceptera den om den verkar rimlig. men eftersom nu väldigt många ljuger om sina förklaringar, så tror ni väl antagligen att alla ljuger som har blivit bannad? det kallas fördomar. och det är nästan lika illa som rasism.


take it as you want,
men vore väldigt soft att lira på swm igen, eftersom det är en av de mest pålitligaste servrarna.


OK, så nu är det jag som har gjort ett misstag, tydligen ett grovt sådant.
Det var inte jag som hade lagt bannen där, inte heller jag som tryckte på den efter en kill, lägligt och bra.

Men som sagt, ett år har gått och varken du eller jag minns så mycket av incidenten och vi tror på andra chanser, du har nyss fått din.
Men tråkigt att du anklagar oss för att inte tro på den, att vi tror alla ljuger osv. Detta forum är fullt av andra chanser. Som vem har fördommar, du eller vi?

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gyzt4f



Joined: 21 Jun 2006
Posts: 4

PostPosted: Fri May 11, 2007 14:47 pm    Post subject: Reply with quote

men eftersom nu väldigt många ljuger om sina förklaringar, så tror ni väl ANTAGLIGEN att alla ljuger som har blivit bannad?

inget direkt påhopp. Razz
men tack så mycket för unbannen, ni kommer nog se mig inne snart
nickar bOSSEINDIAN nu förtiden ;p

tack ännu en gång.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies