HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Mona Sahlin vs. en Sverigedemokrat
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Sat Apr 21, 2007 12:36 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
Volvo 240 wrote:
Det är helt unikt, för inom alla andra ämnen finns det olika åsikter, men inte inom detta. Helt sjukt.

kan det bero på att det är mest logiskt att vara för invandring?


man kan fortfarande vara för invandring även om man vill att den minskar/avtar tillfälligt eller permanent.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Apr 21, 2007 14:06 pm    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:
13steps wrote:
Volvo 240 wrote:
Det är helt unikt, för inom alla andra ämnen finns det olika åsikter, men inte inom detta. Helt sjukt.

kan det bero på att det är mest logiskt att vara för invandring?


man kan fortfarande vara för invandring även om man vill att den minskar/avtar tillfälligt eller permanent.
Exakt, och det är konstigt. Att det är så tyst om det. Att vilja minska är knappast rasisitiskt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Apr 21, 2007 14:10 pm    Post subject: Reply with quote

Oskar- wrote:
Volvo 240 wrote:
sundevil wrote:
Inte för och verka dum men Islam/kristendom/judendom skilljer sig inte sjuukt mycket direkt...

Sen visst stackars oss krista? Sverige är ett av dom mest Sekulariserade länderna i värden...

Jag gillar ingen relion tex, men visst om ni vill gråta över hur orättvist det är när dom andra får snacka skit och inte ni kör på...

Lämnar denna topicen nu, den sjönk.

Mne de kristna i Sverige är det ok att snacka ksit om? Tex Carolas kristenhet är ju populärt att nedvärdera., och det är ju populärt att gnälla på de kristna i USA tex. Gör man det får man inget epitet som kristnofob. Vilket borde ske enligt islamofoblogoken.

Säger nån "kristna bögar" eller nåt liknade reagerar int de flesta, men säger man "muslim bögar" så tar det hus i helvete. I ett samhälle som ska behandla alla lika rimmar det illa.


Vill du på allvar påstå att man inte kan kritisera islamister utan att få en stämpel som islamofob? Jag kritiserar gärna all typ av fundamentalism (även de fundamentalistiska ateisterna för den delen), men inte har jag fått någon stämpel för det. För att utan anledning (finns det ens någon?) skrika ut "ditt kristna vider" eller "din vidriga muslim" är exakt lika illa! Sen kan man, som jag sade tidigare, gärna kritisera fundamentalism, men vanligt religionsdyrkande är väl ändå inget problem?

Allvarligt talat, i vilken värld lever du Volvo? Rolling Eyes


Men snälla, vilke värld lever du själv i. Jag sa inte ett ord om islamister. Det är ok överallt att sparka på vanlig Kristendom, men inte på vanlig Islam. Varför är det så? Kristna görs det narr av överallt.

JA du narccisst tycker det är skojigt att håna Livets ord osv. Andra kanske tycker det är roligare att håna muslimsa tokgrupper, men det verkar va mer förbjudet att göra.

Och ang bög, muslimer är ofta väldigt emot homosexualitet. En grej det talas tust om. Men om KD har lite åsikter om homoäktenskap så blir det tjat om det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat Apr 21, 2007 14:49 pm    Post subject: Reply with quote

Tror det hela kallas att vara "politiskt korrekt" och det är något Svenskar är överjävligt bra på att vara när det gäller. Alla skall gnidas medhårs.

Sen ska religion och yttre kulturer accepteras så mycket i Sverige att man blir trött på det, vi har lagar och regler här, de skall givetvis gå före allt annat.

Sen tycker jag du har rätt i det du säger, vi accepterar mycket mer hån mot kristna än vad som görs mot Muslimer, eller andra religiösa sällskap. Jag menar, ta karikatyrbilderna på Mohammed, hur mycket dumt har man inte sett om t.ex. Jesus... nu finns det väl vissa religiösa regler om hur Mohammed skall framhävas, men det bör ju finnas kristna som tycker att kristushånet är lika illa som muslimerna tycker om karikatyrer på deras superhjälte.

Dubbelmoral så det skriker om det.
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Sat Apr 21, 2007 15:49 pm    Post subject: Reply with quote

Kan hålla med volvo om mycket i hans senaste inlägg.
Jag tycker Sverige gör en massa för andra länder som har det svårt, har själv gjort en hel del för krigsdrabbade länder.

Men att bara ta hit en massa folk och sätta dem i ghetton stöttar jag inte för fem öre, lär dem svenska och låt utbildade syssla med det de är utbildade till.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Apr 21, 2007 15:59 pm    Post subject: Reply with quote

Här har ni debatten i sin helhet.
Del1: http://www.youtube.com/watch?v=MeYRjJjX3u8
Del2: http://www.youtube.com/watch?v=iuQ6jq1z98g
Del3: http://www.youtube.com/watch?v=_R3_C9LlJSQ
Del4: http://www.youtube.com/watch?v=04DRnk6ZrDA
Del5: http://www.youtube.com/watch?v=Ue3kDWUIPfQ
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Apr 21, 2007 22:49 pm    Post subject: Reply with quote

Det som gör att jag inte gillar SD är att, som någon påpekade tidigare, de kommer med sina "påhittade" siffror och undersökningar. Vem som helst kan fan stå och rabbla upp massa siffror och sen säga att "det har gjorts undersökningar som visar" utan något som helst underlag. Jaha och när fan gjordes dessa undersökningar? 1872? Vilka var det som gjorde denna undersökningen? Kan det ha vart SD själva? Hmm undra hur vinklade deras resultat skulle vara?

Det som får en att bli lite misstänksam kan ju vara det att SD förr i tiden gått ut med rasistiska åsikter och även om de nu påstår att de inte står bakom dessa uttalanden/handlingar så kan jag ge mig fan på att det sitter ett par rötägg i partiet som fortfarande håller fast vid dessa tankar. Är det då så jävla konstigt om man börjar fundera vad de har för baktankar med sitt politiska program? Jag kunde fan inte bry mig mindre om folk som blivit rånade av invandrare, för det är ju verkligen bara invandrare som begår brott. Det kunde fan lika gärna vart herr Svensson som rånade alla dessa människor.

Vi är så jävla duktiga på att ta in folk i Sverige och känna oss som hjältar för att de får komma in i vårat fria land, men sen har vi inga problem som helst med att ge totala fan i vad som händer med dem.. bara vi låter dem bo här så borde det fan vara deras problem att lära sig språket och skaffa jobb. Lata jävlar! Nej fan, inte ska vi göra det obligatoriskt att lära sig Svenska innan man får medborgarskap eller kanske göra något åt att det är så förbaskat segregerat?

Sen återkommer vi alltid till det där extremt patetiska argumentet "Men tror du allvarligt att dom skulle bygga kyrkor åt oss och blablabla om vi flyttade till typ öööh Irak". Nej det skulle inte ens vara i närheten av samma sak, kan det vara för att vi tagit in stora mängder flyktingar och invandrare i ett par braaaaaa många år? Det var ju inte direkt så att vi ställde oss på dag 1 när det kom flyktingar och byggde en stor jävla moské. Det där argumentet kan fan hamna i class-A for bullshit.

När det gäller religion och huruvida det är lättare att driva med kristna än med muslimer i dagens samhälle.. P-L-Z. Sätt på lite family guy eller kolla på sthlm live så har du i stort sett ett bara en massa skämt om religioner och invandrare. Jag tror bannemej att Livets Ord tar åt sig lika mycket som muslimer gör när det ploppar upp sådana skämt. Sen kanske du kan dra lite paralleller med minoriteter och rasism när det gäller sådant.

Jag håller med om en sak och det tycker jag att kassius uttryckte bäst, jag tycker det är riktigt bra att vi stödjer folk i nöd.. men att ta hit massa folk och bosätta dem i ghetton är fan inte att hjälpa någon. Se till att de får rätt utbildningar, kanske lära sig lite mer om vårat språk, kultur och lagar.

Vilket som så kommer jag aldrig lägga en röst på den där blekfeta brillgrisens parti (SD), inte ens om det var det sista partiet i världen.

_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Apr 21, 2007 22:55 pm    Post subject: Reply with quote

Vad tycker ni föresten om att SD inte kna ha sitt riksårsmöte nånstans?

Tycker ni det är en bra sak?


Toffeln det du nämner om språkkrav. Folkpartiet blev ju liknade vid rårasister för det förslaget, du måste ju också förstå att nåt är fel när sånna anklagelser kommer för nåt sånt.

Sen kan ni fråga er varför just SD och FP ökar i områden med mycket invandrarrelaterade problem och varför SD tex knappt finns ute på landet. DEt är inte inrökta bondrasister som röstar SD i de flesta fall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Sat Apr 21, 2007 23:31 pm    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
Vad tycker ni föresten om att SD inte kna ha sitt riksårsmöte nånstans?

Tycker ni det är en bra sak?




Tycker det är fel rent moraliskt personligen vet ja inte va ja tycker.

Alla partier ska juh ha rätt å ha årsmöten tycker jag.

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sun Apr 22, 2007 16:00 pm    Post subject: Reply with quote

toffeln wrote:
Det som gör att jag inte gillar SD är att, som någon påpekade tidigare, de kommer med sina "påhittade" siffror och undersökningar.


Påhittad statistik är skitenkel att bemöta. Dock händer det sällan att någon möter Sd. Varför vet jag inte, men jag har mina aningar.

Statistik kan ofta utläsas på många olika sätt. Ta arbetslösheten t.ex. Vid förra valet fick vi i princip lika många olika siffror som det finns politiska parti.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Sun Apr 22, 2007 16:06 pm    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
Vad tycker ni föresten om att SD inte kna ha sitt riksårsmöte nånstans?

Tycker ni det är en bra sak?


Toffeln det du nämner om språkkrav. Folkpartiet blev ju liknade vid rårasister för det förslaget, du måste ju också förstå att nåt är fel när sånna anklagelser kommer för nåt sånt.

Sen kan ni fråga er varför just SD och FP ökar i områden med mycket invandrarrelaterade problem och varför SD tex knappt finns ute på landet. DEt är inte inrökta bondrasister som röstar SD i de flesta fall.


Jag skrattade och blev glad när jag läste att SD inte hittade nån plats att ha sitt årsmöte, rent demokratiskt är det säkert förkastligt men jag blir personligen glad varje gång nåt går SD emot.

Språkkrav är säkert en bra grej. "Ghetton" är dåligt.

Måste dock hålla med Ohly om att man ska ta debatten på lokal nivå men akta sig för att ge dem en mediapolitisk arena de inte bör ha tillträde till.

Här är den enkla sanningen: Sverige är ett bra land på många sätt men som alla länder har vi många problem, invandring och integrationen är några av dem, hur vi ska lösa dem är en fråga vi måste ta itu med, men Sverigedemokraterna är inte svaret.

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Apr 22, 2007 20:04 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker Jimmy Åkeson är jävligt pinsam, sett ur alla perspektiv.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sun Apr 22, 2007 22:06 pm    Post subject: Reply with quote

n3uro wrote:
Tycker Jimmy Åkeson är jävligt pinsam, sett ur alla perspektiv.


Personliga åsikter är rätt ointressanta såvida du inte kan backa upp dem lite.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Apr 23, 2007 4:23 am    Post subject: Reply with quote

Animal Mother wrote:
n3uro wrote:
Tycker Jimmy Åkeson är jävligt pinsam, sett ur alla perspektiv.


Personliga åsikter är rätt ointressanta såvida du inte kan backa upp dem lite.


Tycker att din personliga åsikt om mina personliga åsikter är jävligt ointressant och enbart stort care... Jag antar att du fattar vad jag menar, så ett tips är att inte skriva till mig överhuvudtaget, såvida du inte kan backa upp åsikten lite.

Du kan verkligen inte hålla dig ifrån någonting jag skriver va?

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Apr 23, 2007 13:55 pm    Post subject: Reply with quote

Skulle vilket annat parti som helst komma med ändrad invandringspolitik och säga att vi måste minska på invandringen och hur vi ska göra osv så skulle jag ta mig en tankeställare och fundera lite. Men just för att det är SD som kommer med dessa politiska idéer så väljer jag att inte ta åt mig eller lyssna på deras extremt dåliga argument. SD är i grund och botten ett rasistiskt parti, folk kan säga vad de vill om hur orättvist det är att de inte får framföra sina åsikter eller ha möten här och där. I don't care, life's not fair. Precis som Kitano så kan jag inte låta bli att småle när det går emot SD.

Oavsett vad ni säger så har SD alltid haft och kommer alltid att ha ett enda agenda, att få ut invandrarna ur Sverige eller iaf se till att de inte kommer ha möjligheten att ha det lika bra ställt som "svenskar". Till er som nu kommer använda er av wikipedia som källa (suuuuck) och skicka massa länkar om vad rasism innebär så kan jag också klippa och klistra. "Enligt en alternativ definition är det i sig rasistiskt att anse att det är möjligt att indela av mänskligheten i olika raser, även om dessa ses som lika värda."

Sen kan man ju diskutera hur smart det är att använda sig av wikipedia som källa för att backa upp sina argument..

_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Apr 23, 2007 15:42 pm    Post subject: Reply with quote

toffeln wrote:
det går emot SD.

Oavsett vad ni säger så har SD alltid haft och kommer alltid att ha ett enda agenda, att få ut invandrarna ur Sverige eller iaf se till att de inte kommer ha möjligheten att ha det lika bra ställt som "svenskar". Till er som nu kommer använda er av wikipedia som källa (suuuuck) och skicka massa länkar om vad rasism innebär så kan jag också klippa och klistra. "Enligt en alternativ definition är det i sig rasistiskt att anse att det är möjligt att indela av mänskligheten i olika raser, även om dessa ses som lika värda."
.
Enlgit din definition så är då USA rasistiskt, de kör ju med caucaisns, blacks, asians och hispanic. när de tex lämnar ut signalement.

Och nej, SD vill fortfarande inte "kasta ut alla invandrare"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Mon Apr 23, 2007 17:36 pm    Post subject: Reply with quote

n3uro wrote:

Du kan verkligen inte hålla dig ifrån någonting jag skriver va?


Du tycker inte du överdriver nu? Vill minnas att jag hackat på ett av dina tidigare ~2500 inlägg. Unvik posta helt oväsentliga inlägg så ska jag nog hålla mig borta.

Ska man gå efter toffelns formel så borde det innebära att V för alltid kommer vara ett kommunistiskt parti. Med tanke på att Ohly är en av dem starkaste förespråkarna till en medial tystnad gentemot SD, borde det innebära att Ohly även anser att hans parti ska låsas in i garderoben.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Apr 23, 2007 17:43 pm    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
toffeln wrote:
det går emot SD.

Oavsett vad ni säger så har SD alltid haft och kommer alltid att ha ett enda agenda, att få ut invandrarna ur Sverige eller iaf se till att de inte kommer ha möjligheten att ha det lika bra ställt som "svenskar". Till er som nu kommer använda er av wikipedia som källa (suuuuck) och skicka massa länkar om vad rasism innebär så kan jag också klippa och klistra. "Enligt en alternativ definition är det i sig rasistiskt att anse att det är möjligt att indela av mänskligheten i olika raser, även om dessa ses som lika värda."
.
Enlgit din definition så är då USA rasistiskt, de kör ju med caucaisns, blacks, asians och hispanic. när de tex lämnar ut signalement.

Och nej, SD vill fortfarande inte "kasta ut alla invandrare"

njae det är skillnad på att dela in människor i raser gentemot etnisk härkomst.. itne för att det har något med topicen att göra dårå.
Back to top
View user's profile Send private message
Mellow^



Joined: 27 Apr 2003
Posts: 129
Location: Gothenburg

PostPosted: Mon Apr 23, 2007 18:01 pm    Post subject: Reply with quote

Herregud, Vad HON TALAR långsamt, jösses.
Hennes taktik var väl att han skulle somna.

Herregud, Mona Sahlin Säger ju inget vettigt alls.

Tycker att Han snubben har mer rätt..

_________________
BUGGAH!! =)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Mon Apr 23, 2007 21:20 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
Volvo 240 wrote:
toffeln wrote:
det går emot SD.

Oavsett vad ni säger så har SD alltid haft och kommer alltid att ha ett enda agenda, att få ut invandrarna ur Sverige eller iaf se till att de inte kommer ha möjligheten att ha det lika bra ställt som "svenskar". Till er som nu kommer använda er av wikipedia som källa (suuuuck) och skicka massa länkar om vad rasism innebär så kan jag också klippa och klistra. "Enligt en alternativ definition är det i sig rasistiskt att anse att det är möjligt att indela av mänskligheten i olika raser, även om dessa ses som lika värda."
.
Enlgit din definition så är då USA rasistiskt, de kör ju med caucaisns, blacks, asians och hispanic. när de tex lämnar ut signalement.

Och nej, SD vill fortfarande inte "kasta ut alla invandrare"

njae det är skillnad på att dela in människor i raser gentemot etnisk härkomst.. itne för att det har något med topicen att göra dårå.


Nja USA har ju inte valt hispanic för att de går på etnisk härkomst utan för att de till stor del utgör en egen socio-ekonomisk klass i staterna. De använder dessutom alla de här kategorierna i all deras offentliga statistik som presenteras på individnivå vilket är ganska intressant.
Detta beror till stor del på att de olika "raserna" anses tillhöra olika kulturer och socio-ekonomiska kategorier och inte biologiska skillnader.

_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies